Wodan ( Negro x Houston) @ work!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mause

Re: Wodan ( Negro x Houston) @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:59

Ik ben het eens met de rest dat het plaatje er niet ontspannen uitziet, het paard loopt niet in de aanleuning waarop hij hoort te lopen. En dat is hartstikke zonde, want volgens mij is het een leuk dier! Ja

Maar... als je kijkt naar de slof, die aan de zijkant is vastgebonden, dan zie je dat deze op bijna alle foto's los in een boogje hangt. Het paard wordt dus niet door de slof in deze nare verbinding getrokken, maar door de ruiterhand!

Mijn tip, geef het paard wat meer ruimte aan de voorkant, laat hem vanuit de schoft zakken. Wanneer hij daar in ontspannen aanspanning over de rug loopt, kan je het beetje bij beetje meer oppakken, zonder dat je de juiste aanleuning verliest. Lachen

Succes!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:00

Mause, ik ben het met je eens, óók de ruiterhand is te kort voor deze 4,5 jarige Pling

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:05

Wat een leuk paard! Maar ik word niet vrolijk van deze foto's. de reden is al eerder gegeven.
Mause; ik ben het helemaal met je eens.

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:07

Mause : ik ben het er wel mee eens !
maar waarom moet je zo een jong paard met en slof rijden ?!

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:08

als het jou niet kan schelen dat die slof strak staat denk je alleen maar aan jezelf, want jou paardje kan het vast wel wat schelen dat die slof strak staat. het is helemaal niet prettig voor je paardje (dat kan je wel zien op de 1e en 2e foto).
als je niet wilt vallen kan je beter gewoon niet rijden ipv zo met slof.

het kan ook anders!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:10

Mause schreef:
Maar... als je kijkt naar de slof, die aan de zijkant is vastgebonden, dan zie je dat deze op bijna alle foto's los in een boogje hangt. Het paard wordt dus niet door de slof in deze nare verbinding getrokken, maar door de ruiterhand!

Don't agree, paard kruipt uit zelf bescherming achter de slof, vandaar de weggedrukte rug en zwanenhals, ruiter heeft naar mijn bescheiden mening niet zozeer een te groffe hand. Hooguit wat spanning, maar ik zie nog steeds de te strakke slof als boosdoener. Zeker als je de foto's in haar profiel meeneemt in de 'beoordeling' vind verder nl dat ze er prima opzit!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:13

... laat maar....

Ik vind het vooral zonde van het paard... Huilen

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:15

Marley schreef:
misschien kun je dan beter even niet rijden in plaats van je paard zo vast te binden, kan hij toch ook niks aan doen dat jij een whiplash hebt Verward

Dat vind ik een goede!!!! Je niet verschuilen achter jezelf maar altijd eerlijk blijven tegenover het paard !!!

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:35

Bonita_Bon schreef:
Mause schreef:

Don't agree, paard kruipt uit zelf bescherming achter de slof, vandaar de weggedrukte rug en zwanenhals, ruiter heeft naar mijn bescheiden mening niet zozeer een te groffe hand. Hooguit wat spanning, maar ik zie nog steeds de te strakke slof als boosdoener. Zeker als je de foto's in haar profiel meeneemt in de 'beoordeling' vind verder nl dat ze er prima opzit!

dat het paard achter de teugel / slof loopt, dat is duidelijk. Wat ook duidelijk is, is dat de ruiter op deze foto's het paard niet uitnodigt om vanuit de schoft te zakken met zijn hals. En wat ook duidelijk is, is dat dit hartstikke zonde is van dit leuke dier!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:47

True. Maar paard KAN ook niet zakken door een te strakke slof. Ruiterhand probeerd in dit geval vberbinding te houden, gok ik.. Wat moeilijk is als je paard ergens onderuit probeerd te komen.
Tot hier mijn commentaar. Succes met je paardje en hopelijk heb ik je niet te hard tegen de schenen geschopt met mijn stukjes tekst. Hopelijk neem je ze enigzins ter harte. En zo niet, dan niet Knipoog

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:49

Mooi paard heb je Haha!

Er is al genoeg commentaar gegeven, ik hoop dat je er wat mee doet. heb je eigenlijk les?

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:52

Rijan_ schreef:
Zoro schreef:
Haha wat leuk he die slof hahahaha prachtig! Het kan me niet schelen dat ie wat strak zit, na het ongeluk heb ik een whiplash opgelopen en hij was al paar dagen niet gereden dan rijd ik graag even met een slof ook al zit die te strak.. Want een val van het paard kan ik mij niet perimenteren.
Hij moet nog heel erg leren over de rug te lopen, maar dat duurt even en als het even spannend is komt inderdaad de dikke onderhals erop en rug weg.. Maar dat komt allemaal wel goed!

alls je zo over je paard praat komt het BIJ MIJN ECHT OVER ALS OF JE GEEN ERVARING HEB !
ter\ wel als ik in je profiel kijk daat je Z2 HEB GERDENEN ! nouw dat zouw ik dus echt niet zeggen !
ik kan nu ook zeggen ik doe en slof om en dan rij ik hem naar de kl*t wat kan mijn het nouw
schelen ! die indruk krijg ik bij deze reactie ! Knipoog

Tja, Z2 wil niet zeggen dat iemand een jong paard kan trainen op de juiste manier...

Ik ben het met de rest eens, je hebt een erg leuk paardje met genoeg kwaliteit maar het paardje loopt te kort in de hals. Probeer hem met meer lengte in de hals te rijden. Hou je paard heel en als je het niet vertrouwd longeer hem dan eerst voordat je erop gaat zitten.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:53

hebben jullie haar profiel gezien? Er staan meerdere paarden in die wel super ontspannen lopen. Ik denk dat ze beter andere foto's had kunnen plaatsen. Die slof zal ze wel niet voor niets gebruiken.

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:58

Dat viel me idd ook op Knipoog. Ik hoop ook dat we binnekort meer foto's zien en hopelijk
met verbetering voor allebij. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:58

Foto's kunnen niet alles duidelijk maken. Kijk haar profiel , heerlijk ontspannen paarden. Dat beewstje moet ook beweging, en oke dan ziet het er niet zo goed uit ! Die slof gebruikt ze niet voor niks denk ik Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:02

potverdikkie schreef:
Wij maken ons druk, terwijl de ts-er niet meer reageerd........

Vind je dat vreemd dat TS niet meer reageert?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:03

(sh*t ik ga toch wel reageren, Renate en jorine, lees de rest van de berichten eerst even voordaT JE POST)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:03

leuk paard, alleen zie ik weinig tot geen ontspanning
wat op zich begrijpelijk is gezien de gezondheid van de ruiter
maar ik vind niet dat een jong paard om die reden zo gereden moet worden.
sorry dat ik het zeg, maar neem dan iemand die goed genoeg kan rijden , die hem voorlopig rijd, zodat jij weer aan kan sterken en pas op hem stapt als je hem ontspannen kan en durft te laten lopen.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:05

Bonita_Bon schreef:
(sh*t ik ga toch wel reageren, Renate en jorine, lees de rest van de berichten eerst even voordaT JE POST)

heb ik gedaan en snap niet dat iedereen negatief is. Ok die slof is te strak, maar rijdt ze iedere dag zo? of eenmalig?

*Ik ben absoluut geen voorstander van hulpteugels. Heb er zelf geen1* maar wordt moe van alle commentaar. Laat iedereen lekker met zijn paard doen wat hij/zij wil.
Laatst bijgewerkt door renate5 op 26-12-07 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:07

Je kan andere manier vindenom het nagevelijk ter rijden, Bijv bijzeetteugels, WAarom heb jij een paard als het je niets kan schelen of je zijn rug naar de klote trekt/rijd met de slof,Koop dan een braaf paard dat je niet met slof kan rijden,

Ik heb 2 keer me slof gereden maar de tweede keer ging het fout en ik had hem te strak en toen dacht ikdanmaar niet aan de teugel, ik heb geen zin in een paard met pijn,

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:07

renate5 schreef:
Bonita_Bon schreef:

heb ik gedaan en snap niet dat iedereen negatief is. Ok die slof is te strak, maar rijdt ze iedere dag zo? of eenmalig?

Negatief commentaar gaat nou eenmaal beter dan het positieve Knipoog

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:10

Ik vind het een mooi paardje en geef jezelf de tijd om weer wat meer vertrouwen te krijgen. Ik kan me jou zelfbescherming wel voorstellen al is het natuurlijk niet de bedoeling altijd met zo'n strakke slof te rijden denk ik. Misschien kun je eens iemand laten longeren en dan zelf erop. Dan heb je wellicht een wat veiliger gevoel en kan het paard je niet meteen alle hoeken van de bak laten zien. Of idd wat die andere zeggen even een wat ouder paardje rijden om vertrouwen terug te krijgen.

Succes!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:13

renate5 schreef:
Bonita_Bon schreef:

*Ik ben absoluut geen voorstander van hulpteugels. Heb er zelf geen1* maar wordt moe van alle commentaar. Laat iedereen lekker met zijn paard doen wat hij/zij wil.

Ik begrijp absoluut wel waarom iedereen negatief is.
Zelf al rijdt ze slechts eenmalig zo, dan nog vind ik het nog niet kunnen want het lijkt me niet dat ze hier iets mee kan bereiken. Met dit slofgebruik kan je imo niets bereiken.

Ik heb met mijn paard nog nooit eender welke hulpteugel gebruikt, alle mensen in mijn naaste omgeving die met paarden bezig zijn gebruiken ook geen hulpteugels tijdens het rijden, en zij komen er evenwel!

Deze slofteugel hoort niet zo strak te zitten, dat is gewoon een feit! En dat valt op geen enkele manier goed te praten, ook al "is het maar eenmalig".

En ik zie ook in haar profiel dat haar andere paarden goed lopen, doodzonde dus dat ze bij dit paard de slof zo strak hangt omwille van haar eigen angst. Doodzonde!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:22

De beste stuurlui staan aan wal? Het slof gebruik is niet correct daar is iedereen het wel over eens maar waarom dan oneindig door blijven gaan hierover? Er zijn een paar mensen met tips gekomen hoe ze kan proberen het zelfvertrouwen te krijgen of hoe ze dit eventueel op kan lossen. De rest komt alleen maar met commentaar zonder bruikbare tips te geven. Maar oneindig door lopen zeuren hoe het niet moet dat weet TS inmiddels ook wel Knipoog

kivas

Re: Wodan ( Negro x Houston) ex-hengst eindelijk @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 13:30

Zoro schreef:
Haha wat leuk he die slof hahahaha prachtig! Het kan me niet schelen dat ie wat strak zit, na het ongeluk heb ik een whiplash opgelopen en hij was al paar dagen niet gereden dan rijd ik graag even met een slof ook al zit die te strak.. Want een val van het paard kan ik mij niet perimenteren.
Hij moet nog heel erg leren over de rug te lopen, maar dat duurt even en als het even spannend is komt inderdaad de dikke onderhals erop en rug weg.. Maar dat komt allemaal wel goed!

Ik heb het topic even een beetje doorgelezen en ben van mening dat als jij jezelf zo "rot" en onzeker voelt vanwege een blessure je beter niet op een paard kunt stappen! Als je het dier niet voldoende kunt begeleiden en je het werk niet kunt afmaken (voldoende kunt rijden en corrigeren) moet je gewoonweg niet rijden.
Misschien dat je beter op een ervaren/ouder en braver paard kunt gaan rijden om je vertrouwen etc terug te krijgen. Maar door een dier zo onvriendelijk te rijden help je jezelf niet en je paard al helemaal niet. Succes verder!! Ik hoop dat je je vertrouwen terug krijgt!!