Love_4ever schreef:mee eens. de neusriem dient niet voor tongvrijheid, heeft er niets mee te maken. doordat de neusriem zo laag zit trek je gemakkelijk het vlees van de wangen klem tussen bit en neusriem, niet erg fijn voor je paard.
een neusriem is niet bedoeld om de mond dicht te snoeren. als je de neusriem nodig hebt zodat ze haar mond niet opendoet, zou ik eerst de mond (ook icm bit, door een expert) laten bekijken. grote kans dat het totaal niet lekker zit. heb je de mond van je paard goed van binnen bekeken voor je een bit voor haar uitzocht?
verder vind ik het mondje op alle foto's er vervelend uitzien, wat voor bit heb je erin? ze lijkt dit biet niet bepaald prettig te vinden.
tong over het bit geef al aan dat ze er moeite mee heeft, dit leer je niet af door het bit zó laag te hangen dat ze de tong weer terug kan doen. als de tong over het bit zit kan deze ernstig beschadigen. ik zou dan eerder kiezen voor een bit met voorgevormd mondstuk (bijv. myler) wat meer ruimte geeft en verder naar voren op de tong ligt.
het is een 3 jarig paard...
ieder paard doet dat...
maar als het dichtsnoert met een lage sperriem etc. moet die tong wel blijve ligge ja...
alsof je nu de wereld hebt gered dat je met zoon sperriem wilt rijden en dan ook erbij nog lopen zagen...[/quote]
Kuch kuch ieder 3 jarig paard doet dat... hoeveel paarden heb jij fansoenlijk beleerd ???
houd toch eens op zeg.. !!!!!!!!
en wie zegt iets over zagen, volgens mij heb je niet echt goed gelezen !
Vind deze foto's ook geen fijn beeld geven, de vorige foto's ookal niet.
En een sperriem hoef je niet vast te snoeren.. een 3 jarige paard is enorm zoekend naar steun.. door een lage neusriem of een goeie gecombineerde neusriem, het paard dient niet zijn/haar steun te vinden op het bit(hand/voorhand) maar op de 4 benen... lekker van achter naar voren rijden.

!