Na lange tijd noortje @ work op bokt !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelucky

Re: Na lange tijd noortje @ work op bokt !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:42

Leuke haflinger!!! Succes met je wedstrijden!!! Haha!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:48

iSaBeLL schreef:
Maar over de beenbescherming, ze zijn niet te groot op de foto's lijkt dat nogal zo maar in het echt is dat echt niet zo.

Sorry dat ik het zeg, maar de peesbeschermers aan de voorbenen zijn wel degelijk te lang en zitten in de knieholtes van je paard. Lijkt me niet zo prettig voor hem Knipoog

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 20:17

vind het er netjes uit zien janise!
ik vind wel dat het neusje er wat meer uit mag en ze valt wat op de voorhand
verder sluit ik me bij het commentaar van lauss aan Ja
jullie zijn een leuke combi!
purple staat noortje erg leuk!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:05

iSaBeLL schreef:
Haha ja we kunnen gewoon niet zonder naar onze mooie hafs te kijken Tong uitsteken

Maar over de beenbescherming, ze zijn niet te groot op de foto's lijkt dat nogal zo maar in het echt is dat echt niet zo.
en verder over of ik het wel of niet gebruik daar ga ik niet op in dat is gewoon mijn eigen keus.

Bedankt voor de leuke complimentjes en tips Knipoog

Zo! Dat komt dankbaar over zeg! OK dan!
Mensen zullen je nog eens vaker goed bedoeld commentaar of tips geven...

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:07

Sok schreef:
iSaBeLL schreef:
Haha ja we kunnen gewoon niet zonder naar onze mooie hafs te kijken Tong uitsteken

en verder over of ik het wel of niet gebruik daar ga ik niet op in dat is gewoon mijn eigen keus.

Bedankt voor de leuke complimentjes en tips Knipoog

Zo! Dat komt dankbaar over zeg! OK dan!
Mensen zullen je nog eens vaker goed bedoeld commentaar of tips geven...

Volgens mij komt het bij jou verkeerd over.

Ik zeg toch bedankt voor het commentaar en tips.

Maar ik maak toch zeker zelf uit of ik beenbescherming gebruik of niet !!

karolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:09

ja indd! wat een raare achtergetten! heb wel al gezien dat ze gewoon die vn de voorbenen achter om doen,, maar indd deze zijn met drie sluitingen... nog nooit gezien!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:12

Sja over de beenbescherming, zie voorgaande.
Ik vind dat ze op de eerste foto echt een prachtige deken heeft! Van waar heb je die?
Voor de rest, leuke foto's en je haf loopt redelijk netjes!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:16

Woops! Ik lees weer eens veel te snel Clown
Ik dacht dat je het over de tips in het algemeen had!
Negeer mijn vorige opmerking maar! Ja Haha! I'm sorry

Maar wel een vraagje, waarom de beenbescherming, als ik vragen mag? Niet dat ik daar nou persé tegen ben oid, maar k vraag me af of het in dit geval wel zo nodig is.. Persoonlijk denk ik dat ze er meer last dan profijt van heeft, gezien ze toch écht iets aan de grote kant zijn, en ze amper ondertreed van achter.

Heb je ook les/begeleiding? Misschien moet je diegene eens vragen over het activeren van haar achterhand. Ze heeft wel veel beweging, dat is wel duidelijk vanaf deze foto's, maar ik denk dat als ze zichzelf meer gaat dragen, je er veeeeeeel meer uit kunt halen! Haha!

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:27

Oke hier even een heel verhaal over de opmerking van SOK Vork

Als eerste over de beenbescherming daar heeft mij instructrice al naar gekeken en zij vond ze de goede maat. Maat kleiner die paste niet dicht en waren veelste kort.

Over waarom ik de beenbescherming draag dat had ik hier ook al eerder in het topic uit gelegd. Ik ging ook nog springen en daar is ze nog heel on ervaren in dus gooit nog is balken eraf of verkeerd uit komen voor de sprong en dat gaat altijd niet even goed. En ze heeft dus ook wel is wat aan der kogel gehad vanwege het springen. Dus daarom pak ik haar tegenwoordig goed in. Met dressuur heb ik alleen voor gewoon peesbeschermers en meer niet.

Over begleiding en de achterhand

Ik heb idd 1 keer in de week instructie. We zijn hard aan het trainen voor der achterhand en iets meer op te richten. Maar daar zijn we pas een weekje of 3 mee bezig.

Omdat ik noortje nog niet zo lang heb. Ze was eerst manegepony en best wel "slecht" behandeld. Ze had geen conditie er werd misschien 2 keer in de week op gereden "door kinderen"en de rest op stal.

ik heb haar nu zo'n 1.5 jaar dus we hebben haar eerst op laten knappen en goed verzorgd. Daarna zijn we aan het werk gegaan. Eerst voor het been gaan en galop en aan de teugel lopen dat kon ze niet.

Na heel veel tegenslagen gehad te hebben omdat ze in de wintermaanden helemaal uit haar dak ging en ik niet meer durvden. Dit jaar gaat het daarom helemaal fantastische en luisterd ze goed naar me been en kent al vele oefeneningen en loopt lekker ontspannen. En der achterbeen komt er ook al best vaak goed onder.

En daarna gaan we bezig met de oprichting en goed activeren van haar achterhand.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:45

Ziet er goed uit Janise, maar je moet soms wel wat rechterop zitten Ja

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:45

Joscaa schreef:
Ziet er goed uit Janise, maar je moet soms wel wat rechterop zitten Ja

Ja mijn houding is een ramp Vork Clown

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:48

Ah okee! Dat verklaart een hoop! Met springen is wat bescherming altijd wel fijn! Ja

Wat betreft de achterhand en oprichting, klinkt goed, daar gaat ook tijd over! En om een pony zoals deze weer back to buissiness te krijgen helemaal!

Heb je ook veel gewicht in je handen? Mijn haflinger zocht namelijk altijd steun op mijn hand, met als gevolg dat ie wel mooi liep, maar niet op z'n eigen benen.. Dit idee krijg ik met Noortje ook heel erg. Je werkt op verschillende foto's terug met je hand, waarschijnlijk om reactie te krijgen of niet? Probeer zo zacht als je kunt te zijn. Reageert ze niet, mag je iets strenger zijn. Op een gegeven moment zul je merken dat ze reageert op de zachte hulp, en dat het niet nodig is om zo streng te zijn met je hand! Hetzelfde met een volte draaien. De eerste stap is kijken waar je heen wilt, reageert ze niet, draai je je hele lichaam mee. Nog niet? Dan haal je de teugel van haar hals af, en als laatste punt mag je pas druk zetten op die teugel! En dus niet de teugel naar je toe halen, of in sommige extreme gevallen zelfs over de hals halen. Ik ben van mening dat je met zo min mogelijk moeite, toch een hele hoop kunt bereiken! Ik zou zeggen, probeer het eens uit! Als jij licht in je hand bent, word je paardje ook steeds lichter in haar mond! Knipoog Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 21:52

Sok schreef:
Ah okee! Dat verklaart een hoop! Met springen is wat bescherming altijd wel fijn! Ja

Wat betreft de achterhand en oprichting, klinkt goed, daar gaat ook tijd over! En om een pony zoals deze weer back to buissiness te krijgen helemaal!

Heb je ook veel gewicht in je handen? Mijn haflinger zocht namelijk altijd steun op mijn hand, met als gevolg dat ie wel mooi liep, maar niet op z'n eigen benen.. Dit idee krijg ik met Noortje ook heel erg. Je werkt op verschillende foto's terug met je hand, waarschijnlijk om reactie te krijgen of niet? Probeer zo zacht als je kunt te zijn. Reageert ze niet, mag je iets strenger zijn. Op een gegeven moment zul je merken dat ze reageert op de zachte hulp, en dat het niet nodig is om zo streng te zijn met je hand! Hetzelfde met een volte draaien. De eerste stap is kijken waar je heen wilt, reageert ze niet, draai je je hele lichaam mee. Nog niet? Dan haal je de teugel van haar hals af, en als laatste punt mag je pas druk zetten op die teugel! En dus niet de teugel naar je toe halen, of in sommige extreme gevallen zelfs over de hals halen. Ik ben van mening dat je met zo min mogelijk moeite, toch een hele hoop kunt bereiken! Ik zou zeggen, probeer het eens uit! Als jij licht in je hand bent, word je paardje ook steeds lichter in haar mond! Knipoog Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Bedanankt voor de tip daar heb ik wat aan Knipoog

Eerst was ze heel moeilijk in de hand en erg sterk. daarom val ik nog in me eigen houding terug. Maar nu loopt ze al vanzelf gelijk nageeflijk en hoe ik nog maar kleine druk te geven. En hangen doet ze eigenlijk niet in mijn hand. Maar ik werk idd heel veel vaak terug in mijn hand alleen op de linkerhand en dan ook met me linkerhand. en ik zit daarom ook niet in evenwicht op die hand dat is gewoon ons moeilijke kant maar met de tips kan ik er nu wat mee doen Knipoog en me instructie helpt me gelukkig ook daar heel veel mee en dan komt het op wedstrijd hopelijk helemaal goed Knipoog

bedankt!

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:54

Ziet er goed uit!
Alleen let op met geld zoeken Tong uitsteken Knipoog

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:01

Nog een handigheidje, of nee, meer een bewustwordingshulpje, waar je misschien wat aan hebt! Pak eens een bit vast, en knijp er met beide handen in, met de rug van je hand naar boven. Laat dan iemand anders met de teugel terugwerken (dus de teugel naar zich toe) en voel wat er gebeurd. En dan de teugel een stukje omhoog in plaats van terug! Probeer het verschil te voelen. Je kort wel in, en je pony voelt het zeker wel, maar je bent gelijk een stuk minder hard!

Het is een heel bekend probleem hoor, ik ben links ook veel zwakker, dus werk ik snel terug om dingen maar snel op te lossen. Alleen bereik je er vaak minder mee, ja, heel veel weerstand en een harde ponymond! Haha! Laat je instructrice goed letten op het terugwerken! Ik denk dat je als je wat zachter in je hand word, jullie het nog een heel eind gaan schoppen samen! OK dan! Succes ermee! I'll be watching you Knipoog

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 22:03

Oke heel erg bedankt ik zal het een keer uit gaan proberen Knipoog

Nou ik hoop ook dat we het heel ver zullen schoppen Haha!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 23:30

hey meis

ziet er goed uit hoor!
jullie zijn echt een leuk team, heel veel suc6 met je concoursen vanaf 1 januari!
en tja je deken staat gewoon helemaal geweldig maar dat wist je al Haha!

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 21:54

Dat zwarte vlekje daar vroeg nog iemand om. Ja dat is gewoon haar eigen vlekje Vork
het gaat er niet af Tong uitsteken

Lobke_ schreef:
hey meis

ziet er goed uit hoor!
jullie zijn echt een leuk team, heel veel suc6 met je concoursen vanaf 1 januari!
en tja je deken staat gewoon helemaal geweldig maar dat wist je al Haha!

Tanks Knipoog