Het was een andere manier van hulpen geven en in mijn geval een paard dat veel beter aan de hulpen stond dan ik was gewend (manegepaarden). Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het was een andere manier van hulpen geven en in mijn geval een paard dat veel beter aan de hulpen stond dan ik was gewend (manegepaarden). Voltigeur schreef:JoyCiej007 schreef:Inderdaad jammer dat het zo moest gaan. Hangt er nou een stang in die mond? vind dat een kwalijke zaak, dat ze zomaar toeristen (en daar bedoel ik niet persé jullie mee) zonder soms enige ervaring hier mee zomaar met zo'n stang laten rijden.
Verder heb ik dit hier nog niet gelezen, maar wilde ik wel graag opmerken: die 'muggenbulten' zijn hoogstwaarschijnlijk niet zomaar muggenbulten, maar een allergische reactie op bijv. een horzelsteek oid. Ken zelf ook paarden die precies dezelfde bultjes hadden. Een paard die door een mug wordt gestoken ziet er nooit zo erg uit. Dit is echt een allergische reactie, en dat kan vele oorzaken hebben. Kan soms ook erg pijnlijk en gevoelig zijn op de huid, die bulten.
Goh, over het al dan niet gebruiken van een bepaald bit of helemaal geen bit zal het laatste nog niet gezegd zijn denk ik...
Oh, en jij kan zien op een foto, die van relatief ver genomen is, wat zich aan de binnenkant van de paardenmond bevindt? Heel goed van jou! Ik kan jou verzekeren dat ikzelf meerdere dergelijke bitten heb, maar die gebroken en zelfs dubbelgebroken zijn. Zelfs dubbel gebroken met rubber... (je hebt wel gelijk dat het een stang is, maar dat kan je onmogelijk met zekerheid uit een foto opmaken...)
Inderdaad misschien eerst eens een topic helemaal lezen voor je een reactie post en veterinaire diagnoses stelt... Niet dat het er toe doet, maar toch. Een topic doorlezen kan nooit kwaad, al was 't maar om jezelf een eventuele blunder te besparen.
JoyCiej007 schreef:Pardon? mag het misschien ietsje minder? Ik bega géen blunder en heb alles vluchtig even globaal doorgelezen.
Behandel me niet alsof ik een kind van 12 ben die niet weet waar ze het over heeft.
Ik kan inderdaad aan die foto zien dat het om een stang gaat ja, dat merk ik even op, is dat nou zo erg? En ikzelf rijdt óók met stangen (zie profiel) en kan je vertellen dat er zat mensen zijn die niet weten hoe hier mee om te gaan. Dan vind ik het inderdaad nogal wat dat ze dus allerlei mensen zomaar zo'n vreemd paard met stang laten rijden. Het gaat hier niet over gebruik van een stang, maar gebruik van een stang in combinatie met waarschijnlijk een hele hoop mensen die niet weten hoe ze die (vriendelijk) moeten gebruiken.
Verder stel ik zéker geen veterinaire diagnose, ik merk alleen op dat het heel erg lijkt op de allergieeen die ik bij verschillende paarden heb gezien, ik zeg niet dat het een feit is, maar het is goed mogelijk.
Jij hoeft míj echter niet op zo'n belachelijke manier terecht te wijzen, ik reageer hier heel normaal en dat is mij goed recht, dus zo'n reactie is nergens voor nodig. Ik denk dat jij jezelf nu meer te kijk zet....
).Coby schreef:En wij werden daar ook zonder pardon gelijk naar buiten gestuurd (gevolg was dat mijn vriend op hol sloeg en half huilend van het paard stapte nadat ik hem gered had...net een film).
Voltigeur schreef:Coby schreef:En wij werden daar ook zonder pardon gelijk naar buiten gestuurd (gevolg was dat mijn vriend op hol sloeg en half huilend van het paard stapte nadat ik hem gered had...net een film).
En hoe reageerde 't paard van jouw vriend toen jou vriend op hol sloeg?![]()
![]()
Sorry, dit was echt te mooi om geen idiote opmerking op te geven...
Maar ja. pabo-student, dus heb een excuus toch?
Coby schreef:Oeps![]()
![]()
![]()
Ps. Paard sloeg op hol langs een ravijn met half gillende en huilende vriend, niet echt grappig op dat moment. Wel grappig later
IVAANAA__ schreef:@JoyCiej007 bedankt voor je reactie jammer dat er zo op in word gegaan ik vind je reactie juist wel kloppen
ik had nog nooit met een stang gereden altijd gewoon met trens, dus dat was een hele nieuwe ervaring voor mij hoe ik er mee om moest gaan. en ja uitleg van een spaanse probeer dat maar is te begrijpen
Voltigeur schreef:Coby schreef:Oeps![]()
![]()
![]()
Ps. Paard sloeg op hol langs een ravijn met half gillende en huilende vriend, niet echt grappig op dat moment. Wel grappig later
No hard feelings? Mijn opmerking was niet kwaad bedoeld hoor...
JoyCiej007 schreef:IVAANAA__ schreef:@JoyCiej007 bedankt voor je reactie jammer dat er zo op in word gegaan ik vind je reactie juist wel kloppen
ik had nog nooit met een stang gereden altijd gewoon met trens, dus dat was een hele nieuwe ervaring voor mij hoe ik er mee om moest gaan. en ja uitleg van een spaanse probeer dat maar is te begrijpen
Juist, daarom. Dat was mijn hele punt, ik reageer ook gewoon maar met de beste bedoelingen.
maarja, sommige mensen zitten blijkbaar een beetje met zichzelf in de knoop ofzo en reageren dat dan weer op anderen af?? Andere verklaring kan ik ook niet vinden, maar nergens voor nodig, zulk kinderachtig gedrag over zoiets nutteloos...
ook mijn excuses aan zowel voltigeur als TS, ik had er niet zo heftig op moeten reageren
Eef1400 schreef:Jeetje, zo zie je maar hoe slecht het soms kan zijn in
het buitenland.
Ik vind de paarden er ook erg zielig uit zien.
Die man rent ook gewoon weg, ook zo raar :S
x_Mliss schreef:Ook andalusiers alleen het was bloed link sommige stukken.
En dan bedoel ik een weg van brokke steen waar ik persoonlijk echt niet over heen was gegaan met me eigenpaard.
Op het randje van de berg ik kon naar benede kijken en geloof me als dat ooit fout zou gaan dat overleef je gewoon echt niet.
Stijl naar beneden en dan bedoel ik ook echt stijl.
Wij reden in een bos en vlak achter mijn vriendin die als laatste ree viel gewoon een tak naar beneden als die op haar was gekomen was het nog slecht afgelopen.
Op zich de paarden waren heel lief en hebben het ook naar ons zin gehad rit duurde 3 uur.
Alleen zijn ook wel gevaarlijke dingen gebeurt.
Als ik me zelf de vraag moest stellen nog een keer? Zou ik zeggen nee.
Ik kan me ook niet voor stellen dat die paarden geen blesures hebben zeg aan die benen.
Als het moet galoperen die keihard over brokke steen heen dat intreseerd ze niks.
Wij in Nederland zien het als een dier waar voor wij de zorg dragen wij geven om onze paarden en willen het beste voor ze.
Ik denk dat hun hun eigenpaarden als een voertuig zien, een ding, geven niks om zo'n dier teminste daar kreeg ik niet echt de indruk van eerlijk gezegt.
.
IVAANAA__ schreef:nou ik vind dat je dat niet zo kan zeggen sarah_m. wij kunnen degelijk rijden zitten vanaf onze 4 op paarden en weten er heus wel wat van af.De verantwoordelijk heid om naar buiten te gaan was te groot.dat jij nou mischien dat wilde riskeren want het was echt gevaarlijk gewoon.
en wat is voor jou dan erger?
*sorry voor eventuele typfouten
sarah_m schreef:Het kan veel erger.. Ik zou echt wel door hebben gereden...
Heel veel paarden hier in nederland zijn ook in het begin wat drukker maar als je rustig blijft rijden is dat zo weg na een half uur.
De paarden zijn erg mooi.