Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar dat doen we wel als de conditie helemaal op peil is. Nadat het veulen geboren is wil ik echt beginnen met 'trainen' nu hebben we gewoon nog plezier
Senzafine schreef:Dit paard staat gewoon nog niet zo ver in de africhting maar ze gaat echt niet sterven van wat dressuur hoor. Of je nu oefent of je rijdt diezelfde figuren in wedstrijdverband, wat is nu het grote verschil voor dat dier?
Mooi paard hoor, wel wat ielig zoals gezegd,...

Citaat:Ik zou de merrie in ieder geval een lekkere portie onderhoudsbrok of merriebrok geven en daarnaast natuurlijk onbeperkt hooi van goede kwaliteit. Hier zit trouwens nog wel veel in hoor.
Daarnaast zie ik ook geen probleem om het dier eens mee te nemen naar een recreantenwedstrijd. TS is apetrots op haar merrie (en reken maar dat die dat doorheeft). De merrie was redelijk relaxed, voor wat je mag verwachten. Dat ze nog wat tegen de hand is, zou op een echte wedstrijd zeker op worden afgerekend, maar daarom was het ook geen echte wedstrijd. Voor de ervaring van beiden, dus paard en ruiter, was het een nuttige stap. Met mijn jonge paard heb ik toendertijd ook vanalles uitgeprobeerd, voor de ervaring, en daar heb ik nog jaren plezier van gehad.
Ik ben het er wel mee eens dat de merrie dus dikker mag en dat je daar wel rekening mee moet houden in je training, maar ik heb het idee dat TS dat ook wel doet.
CharlyBrown schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar op de laatste foto is ze ook nog steeds erg mager. Het lijkt wel wat, maar dat komt volgens mij door de wintervacht. Je ziet haar ruggengraat/staartbeen (weet niet precies hoe dat heet) nog steeds erg uitsteken. Helemaal als je weet dat er een wintervacht op de merrie zit.
Citaat:Tis een tuiger, daarbij ligt de staartwortel/ruggengraat altijd hoger op de rug
dan bij een rijpaard.
Ik vind haar er best goed uitzien..
linda_arnold schreef:Citaat:Tis een tuiger, daarbij ligt de staartwortel/ruggengraat altijd hoger op de rug
dan bij een rijpaard.
Ik vind haar er best goed uitzien..
Ik vind haar niet overdreven tuigtypisch al zou ze tuigpaard gefokt zijn! Daarnaast zijn 'tuigers' allemaal vrij rond gebouwd en heeft geen van alle een uitstekende ruggegraat of staartwortel!
linda_arnold schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze zit op de laatste foto goed vacht lijkt het dus ook wat moeilijker te beoordelen! Op haar rug vanaf het zadel naar haar staat is ze nog steeds botterig. Ze is op dit moment 7 maanden drachtig en dat is er niet aan af te zien! In een week tijd kun je een paard ook niet dikker willen hebben, dit dient gelijdelijk te gaan!
Weet je wat ze precies aan voeding krijgt en de hoeveelheid?
linda_arnold schreef:Ik vind haar niet overdreven tuigtypisch al zou ze tuigpaard gefokt zijn! Daarnaast zijn 'tuigers' allemaal vrij rond gebouwd en heeft geen van alle een uitstekende ruggegraat of staartwortel!
Maar die wat uitstekende staartwortel heeft ze vanaf het begin (dat ik haar ken) al wel gehad, dat viel me direct al op. Het hoort denk ik in zekere zin wel bij haar bouw. Ik denk dat dat wanneer ze wat meer bilspier gaat kweken dat weg zal vakken.
geerke schreef:ik zou toch wat meer krachtvoer geven,ze is drachtig,de minimale hoeveelheid brok op een dag is 3 kg.
Je kunt best een schep brok en een schep muslie geven 2x daags en onbeperkt hooi,iedergeval ziet ze er al veel beter uit hoor!het is een leuk paard!!ben benieuwd naar haar veulen!