Bakwerk voor het eerst met bosal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maikee

Re: Bakwerk voor het eerst met bosal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:09

ik vind dat je jezelf niet hoef te verantwoorden hoor Nagelbijten / Gniffelen
het is de 1ste keer dat je met zo'n ding om rijd
dan ga je toch niet meteen van alles vragen, cirkels rijden etc.

het was gewoon ff proberen hoe hij daarop reageerde
niet dat ie nu ineens "wedstrijdig" moet lopen Nagelbijten / Gniffelen

maar goed zo zie ik het
en gelukkig heeft iedereen een eigen mening (die soms bijgeschaaft moet worden Nagelbijten / Gniffelen) Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:29

ach niks van aantrekken mensen vinden het nou eenmaal leuker om negatief commetaar te geven.
want als je je paard netjes rijd krijg je geen reacties van dat soort mensen ie denken te kunnen oordelen van foto's.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:34

Ik vind het sowieso altijd al knap dat iemand een hele beoordeling kan maken aan de hand van een paar foto's Knipoog .

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:06

Dat ziet er toch hartstikke netjes uit! En wat een verschil he, Diddle in de zomer en Diddle in de winter.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 11:40

Ik wil me ook even "verdedigen" dames Haha!

Die laatste set foto's zien er goed uit! Gelukkig ben je fijn met hem bezig!
Maar dan moet je toch ook met me eens zijn dat de foto's uit dit topic een heel ander beeld geven. Dat niet bepaald ontspannen is. En als je dan de reacties leest: "lekker ontspannen", dan krijg IK daar een eng gevoel bij. En ik vroeg me dus af of je door diegene die reageren niet op een verkeerd been wordt gezet.

Ik ben zelf nl ook een puur-sang recreatieruiter. Dan wel op een KWPN, maar dat maakt volgens mij niks uit. Wat ik belangrijk vind bij een recreatieruiter is dat je wel je paard blijft gymmen. Je vraagt een paard je uren achterelkaar te dragen. Dat is heel anders dan snel een dressuurproefje lopen. Dat betekend dat hij daar ook de kracht voor moet hebben, en buiten gehoorzaam moet zijn. Veel recreatieruiters (jij gelukkig dus niet!) vergeten dat maar voor het gemak. En krijgen vervolgens een paard dat last heeft van zijn rug en/of benen.
En of je nu gymt met een bosal, bit of neckring dat maakt mij echt helemaal niks uit, zolang het maar bij jou, en bij je paard past.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 12:12

daar heb je idd groot gelijk in Lachen
voor zijn doen was dit heerlijk ontspannen, gezien het feit dat ik vast zit, en we nu max 1x in de week in de bak rijden (een half uurtje oid..)
wel vraag ik buiten afentoe stelling en wijken, en daar gaat het ook een stuk beter dan in de bak (motivatie Tong uitsteken )
voor het serieuze gedeelte huur ik eertjuh afentoe in Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:03

Zo, wat een superschattig schapenbolletje! Lovers

Het ziet er leuk uit, nog een beetje wennen waarschijnlijk maar het lijkt me een aangename methode! Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 16:26

laverite schreef:

Het ziet er leuk uit, nog een beetje wennen waarschijnlijk maar het lijkt me een aangename methode! Lachen

ik heb nu al 2x bitloos buiten gereden, alleen. Met een neusriem en daar 2 halstertouwen aan, hij luistert hier ook naar, maar ik heb wel het gevoel dat de bosal mocht het nodig zijn scherper is.

haha Haha! hij wordt hier ook altijd schaap genoemd Haha!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 17:46

Probeer anders een crosslink systeem. Die kosten niet veel en kan je zo aan je eigen hoofdstel maken. Mijn pony rijd er super mee. Bosal is nl erg duur!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:13

Naaltje schreef:
laverite schreef:

ik heb nu al 2x bitloos buiten gereden, alleen. Met een neusriem en daar 2 halstertouwen aan, hij luistert hier ook naar, maar ik heb wel het gevoel dat de bosal mocht het nodig zijn scherper is.

haha Haha! hij wordt hier ook altijd schaap genoemd Haha!

duuhh Clown

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 23:10

Zeeuwtje68 schreef:
Probeer anders een crosslink systeem. Die kosten niet veel en kan je zo aan je eigen hoofdstel maken. Mijn pony rijd er super mee. Bosal is nl erg duur!

dat is zo onder het hoofd door toch?
dat beviel ons niet zo.. hij liep er niet fijn op, en ik vond het loslaten niet echt werken

ik rijd nu op een aansnoerneusriem, en voor kerst en oud&nieuw geef ik die kleine en mij een bosal cadeau Ja Lachen Vind dat hij dat verdient Haha!

lil_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:53

Mooie foto's ik vind het er echt mooi uitzien. Bosal staat hem goed en het zadel ook, leuk setje Haha! .
Ziet zichzelf al over een jaar of 3 op eigen Fjord zo rijden Schijnheilig