3,5 jarig in setje @ work!!!!!!! zekker een kijkje waard...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Taat88

Re: 3,5 jarig in setje @ work!!!!!!! zekker een kijkje waard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 20:34

victoriaaa schreef:
hee tat!
haha wat een complimentjes op die mooie bak van ons he Haha! !
nou ik vind het leuke foto's hoor ! het commentaar wat de mensen geven klopt wel aardig! overigends vind ik wel dat je een paard vanaf zijn 3e in kan rijden hoor.. maar ik snap ook wel dat sommige mensen zeggen dat het minder goed is voor de ruggen wervel etc. maar zoals jij hem laat werken kan dat in mijn ogen absoluut geen gevaar zijn Ach gut !
tot morgen Clown

Goeie bak he.. Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken en binne kort de binnebak Haha!
bedankt vic

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 20:34

rianne67 schreef:
lekker beestje om te zien! Veel plezier samen

Denk je wel rianne67

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:46

sam_amore schreef:
een paard groeit tot zijn 7e Clown . zijn achterhand ben ik hard mee bezig daarom heb ik ook les hij trekt hem steeds beter er bij maar het is een jong paard dus het kan nog wel is verschillen.. maar het totaal plaartje vind ik ook balangrijk zijn achter hand kan ik er nog bij rijden... Nu moet hij gewoonrecht loopen en normaal af kunnen wenden en dat ik niet zo veel hoef te doen om hem nagefelijk te krijgen tja daar kan ik ook niks aan doen.. Knipoog Knipoog

Imo hoor je altijd als laatste aan het totaal plaatje te werken maar goed, het zal wel anders moeten van je instructie. Je zegt dat je niet veel hoeft te doen voor de nageeflijkheid, waarom zie ik dan op elke foto duidelijk druk op het bit? Dit is te zien aan het stukje van het mondstuk dat uit de mondhoek steekt, bij normaal contact komt dat niet zo ver naar buiten. En ik neem aan, nja ik hoop dat je een passend bit gebruikt...

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:13

Lara_Silver, een goede actieve achterhand bij een 3jarige Clown? You're kidding right, de meeste jonge paarden weten niet eens dat die er ook nog aanzit!

Ze heeft helemaal gelijk met hem eerst lekker ontspannen rechte lijnen te laten lopen en fijn aan het been te krijgen. Ik vind het er goed uitzien, in een tijdje als hij wat meer balans heeft gaat hij vast meer zakken in de hals en kan hij mooi voorwaarts neerwaarts gaan lopen Ja.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:16

?? imo rijd je hem prima hoor!! LEkker voorwaarts rijden en als het paard een beetje mond heeft komt ie als het goed is vanzelf rond mét ruggebruik.. Je hoeft echt niet eerst 10 jaar te lanterfanten. Nou ja ik kan er nu een boek over gaan schrijven maar dat doe ik niet! Veel succes op de onderlinge Knipoog

Ps of de bandages nou goed zitten of niet... Bandages 'schijnen' volgens recent onderzoek sowieso niet goed te zijn en verhogen de kans op blessures omdat de pezen heel erg verhit worden. Ik heb het ook maar gelezen (stond in de paardenkrant (geloof ik) en in Bit). Of het zo is weet ik niet maar k geloof er zodanig in dat ik ze in de kast heb gegooid... Misschien de moeite van het uitzoeken waard... voor alle bandageurs he, niet speciaal voor jou hoor Haha!

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 22:29

Bolzak23 schreef:
?? imo rijd je hem prima hoor!! LEkker voorwaarts rijden en als het paard een beetje mond heeft komt ie als het goed is vanzelf rond mét ruggebruik.. Je hoeft echt niet eerst 10 jaar te lanterfanten. Nou ja ik kan er nu een boek over gaan schrijven maar dat doe ik niet! Veel succes op de onderlinge Knipoog

Ps of de bandages nou goed zitten of niet... Bandages 'schijnen' volgens recent onderzoek sowieso niet goed te zijn en verhogen de kans op blessures omdat de pezen heel erg verhit worden. Ik heb het ook maar gelezen (stond in de paardenkrant (geloof ik) en in Bit). Of het zo is weet ik niet maar k geloof er zodanig in dat ik ze in de kast heb gegooid... Misschien de moeite van het uitzoeken waard... voor alle bandageurs he, niet speciaal voor jou hoor Haha!

je heb gelijk over de bandages zo iets hoorde ik ook... het was eigenlijk allen voor de foto. Bloos normaal rij ik of met peeskapen of die 3 in 1 dingen met extra cooling(gaartjes in)...

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:31

Hihi na ja het ziet er altijd mooi uit natuurlijk!! Voor een prijsuitreiking oid ook best leuk maar niet voor langer dan een x aantal minuten dan loopt de temp op

Doeii Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:42

Mooi paard & leuk setje!
Vind wel dat je erg ver door bandageert, zo vangen de bandages té veel schokken op & zeker bij een 3 jarige die nu juist zijn pezen moet ontwikkelen lijkt me dat niet erg handig?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:45

Pezen kun je niet ondersteunen of wat, alleen spieren.. Bandages vangen ook geen schokken op want er zitten geen spieren in het onderbeen.
Dus technisch gezien heb je niks aan bandages Clown.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 22:49

Lauss schreef:
Mooi paard & leuk setje!
Vind wel dat je erg ver door bandageert, zo vangen de bandages té veel schokken op & zeker bij een 3 jarige die nu juist zijn pezen moet ontwikkelen lijkt me dat niet erg handig?

Hier boven zij ik al dat het 1 malig is... was alleen voor de foto... Haha! Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:52

En een paard is pas helemaal volgroeid met 8 jaar!!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 23:57

Ik vind het er erg netjes uitzien Lachen Vind wel dat erg vroeg begonnen is met beleren, maar dat is gewoon mijn mening.

JSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 00:04

ik vind je er goed bij passen! mooie combentie van ruiter en paard!!. meer fotos?

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:28

Ziet er prima uit hoor.

Ik zou niet teveel naar beneden rijden eerst, dan loopt hij alleen maar op de voorhand te kachelen. Hij knijpt nog een beetje met zijn staart, dus ik zou gewoon zo verder gaan (met been naar de hand toe rijden) en dan leert hij vanzelf op 4 benen te lopen en zijn lijf helemaal los te laten. Als hij wat sterker is kan je hem wat ronder en lager instellen, concentreer je nu maar op recht en voorwaarts op 2 benen en teugels.

Het is trouwens een kopie van mijn 3,5 jarige Lachen

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 13:23

Egni schreef:
Ziet er prima uit hoor.

Ik zou niet teveel naar beneden rijden eerst, dan loopt hij alleen maar op de voorhand te kachelen. Hij knijpt nog een beetje met zijn staart, dus ik zou gewoon zo verder gaan (met been naar de hand toe rijden) en dan leert hij vanzelf op 4 benen te lopen en zijn lijf helemaal los te laten. Als hij wat sterker is kan je hem wat ronder en lager instellen, concentreer je nu maar op recht en voorwaarts op 2 benen en teugels.

Het is trouwens een kopie van mijn 3,5 jarige Lachen

egt dat wil ik wel is zien.. jammer dat je geen foto´s op je pro heb staan Huilen

Gr

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:20

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 18:03

dat is 1 foto.. Haha!

En foto´s zijn tog momenten opnamens... dus af en toe loop je paard tog effe anderss

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:09

aerdenhout1 schreef:

Ow, die van mij met 8 jaar en 2 maanden!
haahaa
Leuk paardje, succes met je wedstrijd!

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 18:23

Suusiej schreef:
aerdenhout1 schreef:

Ow, die van mij met 8 jaar en 2 maanden!
haahaa
Leuk paardje, succes met je wedstrijd!

Dankje ik zal me best doen Haha!

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:37

Lara_Silver schreef:
sam_amore schreef:
een paard groeit tot zijn 7e Clown . zijn achterhand ben ik hard mee bezig daarom heb ik ook les hij trekt hem steeds beter er bij maar het is een jong paard dus het kan nog wel is verschillen.. maar het totaal plaartje vind ik ook balangrijk zijn achter hand kan ik er nog bij rijden... Nu moet hij gewoonrecht loopen en normaal af kunnen wenden en dat ik niet zo veel hoef te doen om hem nagefelijk te krijgen tja daar kan ik ook niks aan doen.. Knipoog Knipoog

Imo hoor je altijd als laatste aan het totaal plaatje te werken maar goed, het zal wel anders moeten van je instructie. Je zegt dat je niet veel hoeft te doen voor de nageeflijkheid, waarom zie ik dan op elke foto duidelijk druk op het bit? Dit is te zien aan het stukje van het mondstuk dat uit de mondhoek steekt, bij normaal contact komt dat niet zo ver naar buiten. En ik neem aan, nja ik hoop dat je een passend bit gebruikt...

Ik kan me zo ergere aan dit soort reacties. Het totaal plaatje is toch wat je wilt bereiken? dus dan hou je dat altijd in je hoofd. De TS geeft al aan dat ze met de achterhand bezig is, dan kan je toch stoppen met commentaar leveren op de achterhand van dit paard? Clown . Ook de duidelijke druk op het bit is volgens mij noodzakelijk. Zonder die druk loopt je paard ook niet aan de verbinding en de TS is niet bezig met het betere ruk en pluk werk, zoals ik dat altijd noem Knipoog En over dat stukje bij de mond? Ik zie geen 1 foto waar het bit een zorgwekkend stuk uit de mond steekt.

Ik vind dat je het super doet en denk dat je met de juiste begeleiding nog wel wat gaat bereiken met je paardje. Mooie combi! Cool

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:01

sam_amore schreef:
dat is 1 foto.. Haha!

En foto´s zijn tog momenten opnamens... dus af en toe loop je paard tog effe anderss

ja maar jij hebt er bij staan mooi compact... Sorry vind het echt niet mooi.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 19:09

[/quote]

Imo hoor je altijd als laatste aan het totaal plaatje te werken maar goed, het zal wel anders moeten van je instructie. Je zegt dat je niet veel hoeft te doen voor de nageeflijkheid, waarom zie ik dan op elke foto duidelijk druk op het bit? Dit is te zien aan het stukje van het mondstuk dat uit de mondhoek steekt, bij normaal contact komt dat niet zo ver naar buiten. En ik neem aan, nja ik hoop dat je een passend bit gebruikt...[/quote]

Ik kan me zo ergere aan dit soort reacties. Het totaal plaatje is toch wat je wilt bereiken? dus dan hou je dat altijd in je hoofd. De TS geeft al aan dat ze met de achterhand bezig is, dan kan je toch stoppen met commentaar leveren op de achterhand van dit paard? Clown . Ook de duidelijke druk op het bit is volgens mij noodzakelijk. Zonder die druk loopt je paard ook niet aan de verbinding en de TS is niet bezig met het betere ruk en pluk werk, zoals ik dat altijd noem Knipoog En over dat stukje bij de mond? Ik zie geen 1 foto waar het bit een zorgwekkend stuk uit de mond steekt.

Ik vind dat je het super doet en denk dat je met de juiste begeleiding nog wel wat gaat bereiken met je paardje. Mooie combi! Cool[/quote]

Erg bedankt.... Haha! Haha! Haha!

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 19:10

blokje schreef:
sam_amore schreef:
dat is 1 foto.. Haha!

ja maar jij hebt er bij staan mooi compact... Sorry vind het echt niet mooi.

Sommige mensen zie allen de slechte dingen Knipoog Knipoog

victoriaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:19

mm ik vind het eigenlijk al best goed dat je een jong paard zoo compact kan hebben staan/lopen. natuurlijk is het niet altijd goed voor een jong paard om al zo goed compact te zijn.... maar ik zie/weet dat als jij normaal rijd hij dan lekker de ruimte krijgt om z'n gangen en bouw goed te kunnen ontwikkelen! dus tat ga zoo door Haha! Haha! !

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 19:38

Hee.. het ziet er al erg fijn en ontspannen uit voor eentje van 7 maanden onder het zadel de mijne is nu 6 maanden onder het zadel, ik vind het een leuk compact paard..

Suc6 met je wedstrijd ik denk dat je wel goede punten zal halen als je zo rijd!