Kostolany schreef:MMM ik ben er wel uit dat ik dus het zelf ga doen. Inmiddels heeft een van de vrouwen die bij mij op stal staat aangeboden om mij op weg te helpen. Zij heeft net haar eigen paard onder het zadel. Deze heeft ze in het begin zelf gedaan maar is een heel angstig beestje deze heeft ze toch even uitbesteed en is veranderd. Maar mijn beestje is heel erg nuchter tot nu toe. Ik ben met hem spelenderwijs inderdaad aanhet wandelen buiten op stem trainen, hoofdstel afentoe in een zadel op en af doen, deken op en af. BInnenkort beginnen we voor de lol ook met trailerladen gewoon thuis zonder rijden. Zodat hij het ziet als zijn 2de stal. Spelen in de bak, voetjes vragen op verschillende plaatsen dit omdat het niet zijn hobby is en het toch moet leren voor later. Poetsen en mee lopen deed hij vanaf het begin al. De ene keer wat stoerder dan de andere keer. Maar we zijn veel samen bezig en merk dat nuna 3 maanden de band tussen ons veel hechter is geworden. Dat is ook de reden waarom ik het moeilijk vind hem weg te brengen en het dus ook niet gaat doen tenzij het niet gaat lukken. Maar ik vermoed dat hij tegen mij wel makkelijk is. Hij loopt nu ook los mee achter mij aan in de weide. Ik vermaak me aan de grond nog even prima met hem dus ga hem zeker nog even met gekke dingen vermaken (binnen de normale grenzen dan.)We zijn ook al bezig geweest met een fitnessbal maar dat vond hij niet zo spannend. Ook heeft hij nu 4x 10 minuten aan de longe gelopen en daar op afstand halt houden, draven en stappen. Galop doen we hier nog niet in. En ik was hard aan mijn houding aan het trainen in een stal want die is echt belabbert! zit iets teveel naar voren....baal er van en ben nu hard aan het werk het uitmezelf te timmeren voor ik mijn paardje ga rijden. In april pakken we door en dan hebben we er ook goed weer voor en kan ik in het bos nog eens proberen te rijden.
je hebt gelijk hoor als je de kennis er voor hebt en een goede hulp [die je nu wel hebt] zou ik er zeker voor gaan.
succes en hou ons op de hoogte he