Amira! bezig met inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

Re: Amira! bezig met inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:54

Lara_Silver schreef:
2,5 jaar en dan inrijden is gewoon veel te vroeg en daar kunnen jullie ook niets aan doen. Maar om dat paardje IEDERE dag in de week te rijden vind ik van jullie kant heel erg fout! Dat is vragen om een paard dat al heel vroeg lichamelijk moe is. Dit paard is nog volop in de groei, het inrijden maakt al en achterstand, maar door het lichaam iedere dag te belasten (al is het maar 10 min met iemand er op) is gewoon vragen om nog meer problemen!

Overigens wat is de diameter van de cirkel waarin jullie haar longeren, ik hoop dat er rekening mee wordt gehouden dat te krappe cirkels eveneens zeker niet bevorderlijk zijn voor dat paardje!

Ik lees net dat jullie het gaan afbouwen naar 3 dagen in de week, ben eerlijk naar het paardje EN naar de eigenaar (die duidelijk niet al te veel kennis van zaken heeft) dat dat gewoon het maximum is. Als ik een trainingsstal had zou ik serieus geen paarden onder de 3 aan nemen, ik zou mijn handen daar niet vuil aan durven maken, dat ze maar naar iemand anders gaan die geld liever ziet dan een gezond paard.

Mischien kunnen jullie eens een poging doen de eigenaar te informeren over het feit dat wat hij jullie vraagt te doen heel erg slecht is voor zijn paard. Mischien komt hij tot inkeer en besluit het beestje nog een 1 jaar of 1,5 jaar lekker te laten groeien in de wei.

Het is geen verwijt naar jou, maar wel naar de eigenaar en de mensen de jou helpen dit paardje in te rijden, want ze zijn ALLEMAAL even slecht bezig!

amen Afgod
ik sluit ik me bij aan

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:00

Met ALLE respect meid, maar ik zou dit nooit doen. Als dat paard over een aantal jaartjes lichamelijke problemen krijgt ben JIJ medeverantwoordelijk. Als iemand naar mij komt en vraagt om een 2,5 jarige in te rijden maak ik diegene eerst duidelijk hoeveel ellende dat kan opleveren. Wat je wel met zo een paard zou kunnen doen is gewoon simpelweg wat dingen op de grond aanleren zodat later het zadelmak maken en inrijden in principe niets meer voorstelt. Maar al echt inrijden en doorrijden, meid wat doe je je zelf én het paard aan Denk er zelf asjeblieft nog eens over na of je hiermee verder wilt. Als ze het paard naar een iemand anders sturen die bereid is om dat paard te verpestten, goed daar kun je niks aan doen als jij maar diegene niet bent die dat paard verpest en later op zijn geweten zal hebben.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:06

Zo dit wordt weer t zoveelste topic van 8 blz met hetzelfde comentaar. Denk dat ze het nu wel genoeg gehoord heeft over de leeftijd. Verder vindt ik dat de leeftijd van de ruiter niet uit maakt, zolang het maar op een goede manier gedaan wordt.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:07

ik hoop dat de ts dit topic eens goed wil nalezen en er wat verstandiger op wordt, ook al zijn er 8 blz voor nodig in dit topic...

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:08

Heb al een berichtje naar mod gestuurd of het gesloten kan worden..
Erg leuk het commentaar over leeftijd, maar ik weet het nu wel.

Volgende keer als ik een HAW maak doe ik het wel over me bijrijdpaard of iets.. dies 8, en 4 jaar ongeveer onder het zadel. Op 4 jaar begonnen met longeren en inrijden, op 5 jarige leeftijd werd het pas lekker doorgereden.

Waarschijnlijk hebben sommige alweer een stempel gedrukt dat ik 'voor' het inrijden ben voor jongen paarden maar ok.. gelukkig weet ik beter Lachen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:13

Als je er zo tegen ben, waarom stap je er dan op? Niemand verplicht je daar toch toe? Ik zou dat niet op me willen nemen hoor, die verantwoordelijkheid van een 2,5 jarig paard.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:15

Narya schreef:
Als je er zo tegen ben, waarom stap je er dan op? Niemand verplicht je daar toch toe? Ik zou dat niet op me willen nemen hoor, die verantwoordelijkheid van een 2,5 jarig paard.

Ik ben er niet tegen, maar ook niet voor..
Ik word alleen gek van het gezeik. Gelukkig heb ik van 1 iemand een lief PBtje nog gehaddie het vanaf mijn kant bekijkt. Voor ervaring op me 14de.. niet iedereen kan zo een kans krijgen, ik ben blij dat ik de kans krijg.

Ik hoop overigens dat het topic zsm gesloten kan worden want heb geen zin in deze discussies meer..

cindyhil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:16

Ja, nu weet ze het wel. Wat iedereen er van vind is hun eigen mening.
En we zullen har heus niet stoppen met ons commentaar.
Verder supermooi paardje, en leuke fotowss..
En wat betreft inrijden als 14 jarige maakt NIKS uit als je er goede begeleiding bij hebt!!!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:20

je bent er niet tegen maar ook niet voor??? waarom doe je het dan als ik vragen mag??? heb je eerst niet zelf even gekeken in boeken of internet of aan andere paardengekken gevraagd, op welke leeftijd je het beste rustig aan kan gaan beginnen?

ik vind dat je er nogal makkelijk over doet, alsof je het niet wist dat het niet bevordelijk is voor zo'n jong paardje...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:21

Tika schreef:
Wordt er een beetje misselijk van, hoe kan je een puppy van 2 1/2 jaar gaan inrijden, het is nog een baby!!!!
Dit is een hele erge manier van dierenmishandeling!!!!!!!!!! Boos! Boos! Huilen Huilen

Stel je niet zo aan Misselijk

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:23

UpDate_ schreef:
je bent er niet tegen maar ook niet voor??? waarom doe je het dan als ik vragen mag??? heb je eerst niet zelf even gekeken in boeken of internet of aan andere paardengekken gevraagd, op welke leeftijd je het beste rustig aan kan gaan beginnen?

ik vind dat je er nogal makkelijk over doet, alsof je het niet wist dat het niet bevordelijk is voor zo'n jong paardje...

Tuurlijk weet ik het wel. Maar ok. jij staat niet in mijn schoenen wil je waarschijnlijk ook niet staan.
en Waarom ik het doe? Omdat ik Amira een super leuke en lieve merrie vind. ik gun haar ook het beste, het liefst hadden we naar volgend jaar na zomervkantie ingereden. Maar nee zo ging et nou eenmaal niet.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:23

Meid! Ik vind het er hardstikke goed uitzien!

Eerlijk en geen getrek/geschop en geduw. Als het de keus van de eigenaresse is. Amen! Zij betaald er immers toch voor en het is toch haar paard? Dus de gevolgen zijn voor haar. Maar wat ik nu zie, is eerlijk en netjes... Lachen

Trek je niet zoveel aan van het gezanik Knipoog

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:25

MisMartine schreef:
Meid! Ik vind het er hardstikke goed uitzien!

Eerlijk en geen getrek/geschop en geduw. Als het de keus van de eigenaresse is. Amen! Zij betaald er immers toch voor en het is toch haar paard? Dus de gevolgen zijn voor haar. Maar wat ik nu zie, is eerlijk en netjes... Lachen

Trek je niet zoveel aan van het gezanik Knipoog

Bedankt voor de leuke reactie! Haha!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:27

DeniiSee schreef:
UpDate_ schreef:

Tuurlijk weet ik het wel. Maar ok. jij staat niet in mijn schoenen wil je waarschijnlijk ook niet staan.
en Waarom ik het doe? Omdat ik Amira een super leuke en lieve merrie vind. ik gun haar ook het beste, het liefst hadden we naar volgend jaar na zomervkantie ingereden. Maar nee zo ging et nou eenmaal niet.

ik sta idd niet in jou schoenen, maar persoonlijk had ik het diertje niet ingereden juist omdat ik haar lief vond, omdat ik haar niet naar de ***** zou willen helpen. De eigenaar zou ook zeker beter moeten weten....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:32

Je kunt mij niet wijsmaken dat je het beste met dit paard voor hebt. Ik vind het walgelijk.
Niet alleen vanwege de leeftijd, maar ook vanwege de manier van inrijden. Veel te veel en veel te snel. Je overvalt het dier ermee, daar komen later alleen maar problemen van. Maar misschien ook niet, omdat ze voor die tijd toch al lichamelijk naar de filistijnen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:35

Eeh mensen ik denk dat ze het nu wel weet! Haha! Ik ben er zeker weten niet voor, maar goed!
Ik bedoel zouden jullie het leuk vinden ajullie alleen maar steeds het zelfde commentaar kregen? Lachen

Pas op dat je niet in de stoel zit gaat zitten Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-07 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:35

Wendy schreef:
Je kunt mij niet wijsmaken dat je het beste met dit paard voor hebt. Ik vind het walgelijk.
Niet alleen vanwege de leeftijd, maar ook vanwege de manier van inrijden. Veel te veel en veel te snel. Je overvalt het dier ermee, daar komen later alleen maar problemen van. Maar misschien ook niet, omdat ze voor die tijd toch al lichamelijk naar de filistijnen is.

Wij kennen het paard het beste, heb jij gezien hoe ze het deed toen ze voor het eerst aan de bijzet ging? en voor het eerst met zadel en hangen?
Nee oordeel dan ook niet over de manier van inrijden. aangezien we daar echt wel voorzichtig mee omgaan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:38

MisMartine schreef:
Tika schreef:
Wordt er een beetje misselijk van, hoe kan je een puppy van 2 1/2 jaar gaan inrijden, het is nog een baby!!!!
Dit is een hele erge manier van dierenmishandeling!!!!!!!!!! Boos! Boos! Huilen Huilen

Ze maakt mischien te veel gebruik van smiley's maar ze stelt zich ABSOLUUT niet aan. Ze heeft zelfs gelijk. Beetje een 'niet verder kijken dan je neus lang is' antwoord van jou. Rolleyes

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:39

DeniiSee schreef:
Wendy schreef:

Wij kennen het paard het beste, heb jij gezien hoe ze het deed toen ze voor het eerst aan de bijzet ging? en voor het eerst met zadel en hangen?
Nee oordeel dan ook niet over de manier van inrijden. aangezien we daar echt wel voorzichtig mee omgaan.

De methode kan nog zo goed zijn, een jong dier wordt hierdoor gewoon kapot gemaakt. Er is geen excuus op deze wereld daarvoor! Sorry

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:41

Lara_Silver schreef:
MisMartine schreef:

Ze maakt mischien te veel gebruik van smiley's maar ze stelt zich ABSOLUUT niet aan. Ze heeft zelfs gelijk. Beetje een 'niet verder kijken dan je neus lang is' antwoord van jou. Rolleyes

Geen puppy, geen dierenmishandeling. ze is niet 2 of 2,1 maar 2,6/2,7

Ik word misselijk van die herhalingen... Koe

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:41

DeniiSee schreef:

Elke dag is gewoon te veel, punt. Zeker bij zo'n jong paard.
En juist bij een paard wat zo makkelijk reageert kun je heel snel over de grenzen heen gaan. Juist omdat dit paard het dus niet duidelijk aangeeft.

lindake

Tja je mag dan vlot aan het zadel kunnen hangen, er vlot op kunnen stappen. Maar de botten, kraakbeen enz... is wel van een jong paard.

Als je van Amira houd had je er ook niet op gaan rijden als je weet dat rijden op een jong paard schadelijk is...

Helemaal met Wendy eens.
Laatst bijgewerkt door lindake op 04-12-07 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Lara_Silver schreef:

Hmm yeah right Slapen Droom lekker verder.

Het was an walgelijke opmerking van haar. Diermishandeling?!

Hoe kun je nou zeggen dat iets diermishandeling is, als het dat niet is..? Clown

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:43

Lara_Silver schreef:
DeniiSee schreef:

De methode kan nog zo goed zijn, een jong dier wordt hierdoor gewoon kapot gemaakt. Er is geen excuus op deze wereld daarvoor! Sorry

Dat weet ik zo langzamerhand nuwel. Maar denk je nou echt dat ik door de reacties van bokt ga zeggen ik stop er mee omdat mensen op internet dit dierenmishandeling vinden? Nee.. ik vind het leuk om ervaring op te doen, hellaas dat dit op een 2,6/2,7 jarig paard moet.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:44

Dat vind ik heel egoistisch van jou...