Lara_Silver schreef:2,5 jaar en dan inrijden is gewoon veel te vroeg en daar kunnen jullie ook niets aan doen. Maar om dat paardje IEDERE dag in de week te rijden vind ik van jullie kant heel erg fout! Dat is vragen om een paard dat al heel vroeg lichamelijk moe is. Dit paard is nog volop in de groei, het inrijden maakt al en achterstand, maar door het lichaam iedere dag te belasten (al is het maar 10 min met iemand er op) is gewoon vragen om nog meer problemen!
Overigens wat is de diameter van de cirkel waarin jullie haar longeren, ik hoop dat er rekening mee wordt gehouden dat te krappe cirkels eveneens zeker niet bevorderlijk zijn voor dat paardje!
Ik lees net dat jullie het gaan afbouwen naar 3 dagen in de week, ben eerlijk naar het paardje EN naar de eigenaar (die duidelijk niet al te veel kennis van zaken heeft) dat dat gewoon het maximum is. Als ik een trainingsstal had zou ik serieus geen paarden onder de 3 aan nemen, ik zou mijn handen daar niet vuil aan durven maken, dat ze maar naar iemand anders gaan die geld liever ziet dan een gezond paard.
Mischien kunnen jullie eens een poging doen de eigenaar te informeren over het feit dat wat hij jullie vraagt te doen heel erg slecht is voor zijn paard. Mischien komt hij tot inkeer en besluit het beestje nog een 1 jaar of 1,5 jaar lekker te laten groeien in de wei.
Het is geen verwijt naar jou, maar wel naar de eigenaar en de mensen de jou helpen dit paardje in te rijden, want ze zijn ALLEMAAL even slecht bezig!
amen
ik sluit ik me bij aan
Denk er zelf asjeblieft nog eens over na of je hiermee verder wilt. Als ze het paard naar een iemand anders sturen die bereid is om dat paard te verpestten, goed daar kun je niks aan doen als jij maar diegene niet bent die dat paard verpest en later op zijn geweten zal hebben.

Droom lekker verder.