Hengst Wilke @ werk met o.a. Piaffe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Hengst Wilke @ werk met o.a. Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:22

cle0o_o0 schreef:
Sorry, maar ik ben niet zo onder de indruk. Je paard komt erg vaak achter de loodlijn en je houding laat wel wat te wensen over. Verder vind ik zijn uitgestrekte draf er niet fijn uit zien, zijn achterhand is van de grond terwijl zijn voorbeen nog op de grond staat, op de andere uitgestrekte draf foto blijft zijn achterhand helemaal achter. Op de laatste foto moet zijn achterhand er véél verder onderspringen.

Ik durfde eigenlijk niet te reageren omdat ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht...

Denk dat je elkaar eerst wat beter moet leren kennen en wat lessen nemen voordat je start, deze foto's vind ik niet "Z-waardig". Begin in ieder geval met ruimte geven aan de voorkant en het bijhalen van de achterhand. Succes en ik hoop dat je idd veel zal leren van dit prachtige paard!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:38

Wat een leuke fries, vind dit echt een knapperd met zoveel behang. Toch wil ik ook even benadrukken dat ik dit beeld niet erg ontspannen vind ogen. Het is wel spectaculair met veel voorbeenactie in de middendraf, maar hiermee zul je niet scoren tijdens je proeven zolang je paard zo verschrikkelijk diep loopt en ogenschijnlijk toch nog wat spanning opbouwt. Ik weet dat het friezen-eigen is om zo diep te lopen maar om ook succesvol te zijn in de Z zul je dit probleem toch wel moeten aanpakken i.p.v. de piaffe aan te leren.

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:45

Ik vind het een mooie fries met een geweldige uitstraling. Jullie zijn nog maar kort bij elkaar, dus moeten natuurlijk nog aan elkaar wennen. Veel succes en plezier met elkaar!

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:23

bromfiets schreef:
cle0o_o0 schreef:
Sorry, maar ik ben niet zo onder de indruk. Je paard komt erg vaak achter de loodlijn en je houding laat wel wat te wensen over. Verder vind ik zijn uitgestrekte draf er niet fijn uit zien, zijn achterhand is van de grond terwijl zijn voorbeen nog op de grond staat, op de andere uitgestrekte draf foto blijft zijn achterhand helemaal achter. Op de laatste foto moet zijn achterhand er véél verder onderspringen.

Ik durfde eigenlijk niet te reageren omdat ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht...

Denk dat je elkaar eerst wat beter moet leren kennen en wat lessen nemen voordat je start, deze foto's vind ik niet "Z-waardig". Begin in ieder geval met ruimte geven aan de voorkant en het bijhalen van de achterhand. Succes en ik hoop dat je idd veel zal leren van dit prachtige paard!

je hebt een prachtige fries, maar war hier boven erbij geschreven wordt is ook wel waar.
Maar ik wou er nog iets aan toe voegen.
Naar mijn mening heb je je handen heel hoog tijdens het rijden.
Maar jullie zijn pas bijelkaar, dus veel oefenen.

En jullie zijn zeker wel op de goede weg. veel succes

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:28

ik vind dat je een mooi paard hebt! en wat hierboven wordt gezegd ben ik het ook mee eens Clown maar je hebt hem toch niet een paar weken? volgens mij heb je hem wel al langer niet dat k je bespioneert ofzo maar ik zag 30 september bij ons op de manege nog robert valstar ermee rijden ??

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:35

leuke fries.
ben het mee eens wat er wordt gezegd.
maar,,,vind het wel een leuke hengst.

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 16:36

@pollew0p: toen we hem kochten is hij eerst naar hem toe gegaan zodat hij met hem kon trainen om in het Z te starten. Ik reed hem toe 1 keer in de week of 1 keer in de twee weken omdat de stal waar zij staan niet erg dichtbij is voor ons. Hij staat pas ik denk sind 4 weken ongeveer bij ons op stal en vanaf het moment dat hij bij ons op stal kwam rij ik hem 3 tot 4 keer in de week, dus we zijn pas net een paar weekjes echt intensief met elkaar bezig om het zo maar te zeggen

_Daph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:37

Mooi beest! Haha!

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:39

snoeppig schreef:
@pollew0p: toen we hem kochten is hij eerst naar hem toe gegaan zodat hij met hem kon trainen om in het Z te starten. Ik reed hem toe 1 keer in de week of 1 keer in de twee weken omdat de stal waar zij staan niet erg dichtbij is voor ons. Hij staat pas ik denk sind 4 weken ongeveer bij ons op stal en vanaf het moment dat hij bij ons op stal kwam rij ik hem 3 tot 4 keer in de week, dus we zijn pas net een paar weekjes echt intensief met elkaar bezig om het zo maar te zeggen

oh oke !! nou succes !! Lachen
gaat vast goedkomen!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:43

Ben het helemaal eens met cle0o_o0. Idd prachtige uitstraling heeft 'ie en mooi gevormd dier.
Wennen kan even tijd kosten idd. Hier vind ik het paard ook juist erg hoog vast pakken, op niet alle foto's hoor.

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:45

hij is echt supermooi! Haha! veel plezier nog met hem Knipoog

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:45

ziet dr wel spectaculair uit, maar paard loopt teveel achter de loodlijn das wel jammer, en ook idd van je handen wat je zelf al zegt. Veel succes nog!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 17:15

@OoappeloO : het diep komen is ook al veel minder. In het begin kreeg ik hem helemaal niet in de oprichting en nu gaat het al veel beter!

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:20

Is dat nou Wilke C ?
Van Academy Bartels ???

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:42

ik vind het er erg mooi uitzien en hun moeten toch ook aan elkaar wennen net zoals jullie met je paard hebben gedaan en ik doe het ze niet na hoor!!
Laatst bijgewerkt door love_u op 05-12-07 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:43

Simba_ schreef:
Is dat nou Wilke C ?
Van Academy Bartels ???

ja dat is Wilke C van Academy Bartels

@ snoeppig ( had stiekem in je profiel gekeken daarom wist ik dit) Tong uitsteken

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:46

_tumsalover_ schreef:
Simba_ schreef:
Is dat nou Wilke C ?
Van Academy Bartels ???

ja dat is Wilke C van Academy Bartels

@ snoeppig ( had stiekem in je profiel gekeken daarom wist ik dit) Tong uitsteken

Wauw gaaf joh !!!
Is hij nog hengst ? Hij heeft op de Dalhoeve (waar ik vaak te vinden ben) lang ter dekking gestaan.
Rijd jij hem voor de Academy, of hebben ze hem verkocht ?

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 17:49

@Simba_: hij is nog hengst ja. We hebben hem van hun gekocht. Hij was voor de helft van Bartels en van stal Wijdewormer. Tineke had er geen tijd meer voor om verder met hem te gaan dus ze dachten er over hem te verkopen. Dus toen hebben wij hem gekocht

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 17:54

Je draf is mooi maar de ''piaffe' herken ik niet je hij krult echt te sterk op, verder moet je bij de uitgestrekte draf wel letten op dat je paard over de rug blijft lopen want dat doet hij hier niet, van de galop kan ik niet veel zeggen met deze foto, kan een verkeerd moment zijn, gewoon lekker doortrainen en de piaffe zou ik nog even links laten liggen totdat de rest beter klopt Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:07

Oewww foto 6 Vingers aflikken
Supermooi beestje, en die winstpunten komen echt wel als je de puntjes op de I hebt gezet Ja

x__beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:27

in één woord, wauw ! Haha!

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:43

Leuke Naam Knipoog

Ziet er goed uit

XXGuussieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:49

Leuk dier! op 1 foto loopt hij uit elkaar in draf, maar over het algemeen ziet het er goed uit hoor! En voor jezelf weet je al waar je aan moet werken. Knipoog

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:08

Prachtig die piaffe! Heb je die hem zelf aangeleert? Wat een draf, ik snap dat die niet makkelijk uit valt te zitten. Lachen

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 21:10

WAUW! Bloos! Wat een schitterend dier! *LOL*