Trekpaard meike @ dressuurwedstrijdt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Derma

Re: Trekpaard meike @ dressuurwedstrijdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:35

He ik vind dit echt superleuk om te zien! Ik vind het er toch vrij licht uitzien voor een trekpaard. Denk dat er nog wel wat meer in zit, dus ik zou lekker doortrainen en officieel gaan starten als ik jou was (en je vervoer kan regelen natuurlijk). Puntjes om aan te werken zijn al genoemd, dus die zal ik niet nog eens herhalen. Ze slingert nog wel een beetje, probeer daar ook nog aan te werken en door de hoeken rijden met je binnenbeen en niet je buitenteugel opzij gooien. Heel veel succes nog en ik hoop nog eens een topic van je tegen te komen!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:39

Wow, je hebt der heerlijk aan het lopen zeg. Vlotte draf, mooie galop en mooie aanleuning op sommige momenten. Volgens mij was ze op het begin wel erg frisjes.. Wel valt ze voor een bocht met der schouder naar binnen, misschien een aandachtspuntje. Knipoog Op het einde moet je volgens mij een middendraf tonen en naar mijn inzicht kon dat wel wat gecontroleerder (hiermee bedoel ik dat Meike meteen uit de ontspanning/aanleuning valt in de middendraf), verder nog een aandachtspunt is je handen. Die mogen wat meer boven de schoft.

Verder nogmaals mijn complimenten, het is een genot om jullie vooruitgang te zien op bokt. Proficiat met je punten, en ga zo door. Ik kijk uit naar je volgende topic Lachen .

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 22:48

Derma schreef:
He ik vind dit echt superleuk om te zien! Ik vind het er toch vrij licht uitzien voor een trekpaard. Denk dat er nog wel wat meer in zit, dus ik zou lekker doortrainen en officieel gaan starten als ik jou was (en je vervoer kan regelen natuurlijk). Puntjes om aan te werken zijn al genoemd, dus die zal ik niet nog eens herhalen. Ze slingert nog wel een beetje, probeer daar ook nog aan te werken en door de hoeken rijden met je binnenbeen en niet je buitenteugel opzij gooien. Heel veel succes nog en ik hoop nog eens een topic van je tegen te komen!

Dit was zeer zeker niet ons beste en relaxte optreden Haha!,,,Er zit wel wat meer muziek in

(wat betreft die hoek insturen met de buitenteugel, daar lag poep in het gele zand en dat vond mevrouwe maar eng om doorheen te lopen,, dus ik probeerde het nog een beetje te ''redden' met mn buitenteugel. maargoed het hoort natuurlijk met mn binnenbeen en is dus geen exuus,, maar toch Knipoog )

ik hoop ooit officieel te gaan starten, als ik tegen die tijd iemand zo gek heb om mij + paard te vervoeren Knipoog. Maar dat zou dan zowieso pas tegen de zomer worden,, in de winter is de bak nogal slecht en het word snel donker om nog naar de binnebak te rijden. daarnaast zit ze lekker in vacht Knipoog.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 22:51

verography schreef:
Wow, je hebt der heerlijk aan het lopen zeg. Vlotte draf, mooie galop en mooie aanleuning op sommige momenten. Volgens mij was ze op het begin wel erg frisjes.. Wel valt ze voor een bocht met der schouder naar binnen, misschien een aandachtspuntje. Knipoog Op het einde moet je volgens mij een middendraf tonen en naar mijn inzicht kon dat wel wat gecontroleerder (hiermee bedoel ik dat Meike meteen uit de ontspanning/aanleuning valt in de middendraf), verder nog een aandachtspunt is je handen. Die mogen wat meer boven de schoft.

Verder nogmaals mijn complimenten, het is een genot om jullie vooruitgang te zien op bokt. Proficiat met je punten, en ga zo door. Ik kijk uit naar je volgende topic Lachen .

Ja ze was behoorlijk frisjes tijdens de proef toen ze doorhad dat ze daar helemaal alleen was Knipoog. en bij die middendraf wou ze aangaloperen Tong uitsteken, je ziet haar in het begin al bijna de hups maken Tong uitsteken. De aanleuning was errg onrustig tijdens de proef.. omdat mevrouwe zich nogal druk aan het maken was,, tja en dan zit ik er ook nog een beetje gespannen voor de proef op, dat helpt niet echt Knipoog...

maar bedankt voor je berichtje!,, ik zit ook weer te wachten op Vera foto's,, komt er binnekort weer een topicje Haha! ?

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:01

ziet er goed uit hoor!!
en gefeliciteerd met je punten!!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:21

ziet er goed uit hoor, alleen vind ik datje wel een gaatje korter mag met je beugles, als ik zo naar het filmpje kijk lijk je een beetje uit balans en daardoor ga je met je handen erg wijd en op en neer zitten. probeer daar iets aan te doen.
maar wel gaaf dat je er dressuur mee doet.
ik zie vero en vera dit nog niet zo snel doen, ondanks dat ze er wel mee bezig zijn Knipoog (dus niet aanvallent bedoeld vero, denk, zet het er voor de zekerheid maar ff bij Knipoog )

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:34

OH nee ik weet het zelf ook. Zoiezo komt Vera ook op leeftijd he Knipoog en ik train niet zo regelmatig als pompompom. Heb de afgelopen weken helemaal niet meer getraint om eerlijk te zijn, maar dat is even off-topic.

Verder is het nog even afwachten wanneer er weer een topic komt Tong uitsteken slecht weer en dus geen mooie foto's, plus moet weer eens een fotograaf regelen.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 10:34

Br1ttjuh schreef:
ziet er goed uit hoor!!
en gefeliciteerd met je punten!!

dankje! Lachen

Citaat:
ziet er goed uit hoor, alleen vind ik datje wel een gaatje korter mag met je beugles, als ik zo naar het filmpje kijk lijk je een beetje uit balans en daardoor ga je met je handen erg wijd en op en neer zitten. probeer daar iets aan te doen.
maar wel gaaf dat je er dressuur mee doet.
ik zie vero en vera dit nog niet zo snel doen, ondanks dat ze er wel mee bezig zijn (dus niet aanvallent bedoeld vero, denk, zet het er voor de zekerheid maar ff bij )

mja ik moet juist lang gaan zitten zodat ik op mijn bovenbenen ga rijden Tong uitsteken. als ik ze korter maak ga ik te veel steunen op de beugels en dan krijg ik weer pinguin voetjes Tong uitsteken.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:57

Dat ziet er heul leuk en mooi uit.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 13:54

dankje! Lachen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:40

Heel leuk Haha! loopt ze ook voor de kar? Dat is ook altijd prettig om conditie te trainen, gewoon lekker doordraven voor de kar, mooi rechtuit Lachen

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 15:46

Nee ze loopt niet voor de wagen,, Ik oefen wel eens met zo af en toe een paar balken door de bak slepen, maar ze vind het allemaal nog een beetje griezelig als er iets achter dr aan gaat. (rechtuit gaat goed, maar de bochtjes zijn wat raar Knipoog.

maar misschien in de toekomst,, maar voorlopig niet.

Sjadronn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:54

Zonde dat ze staart eraf is! Ach gut

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 18:23

Sjadronn schreef:
Zonde dat ze staart eraf is! Ach gut

tja het is niet mijn paard dus daar ga ik niet over.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:00

Leuk hoor om te zien!
Alleen klein aandachtspuntje: Ik vind dat je je handen wel wat stiller kunt hebben en misschien wat hoger, en dan wat dichterbij elkaar..
Verder super hoor!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:08

Echt keurig gereden.
Ik vind het heel erg knap hoor. Ja
Netjes gereden Ja

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:31

FunkyMistiC schreef:
Leuk hoor om te zien!
Alleen klein aandachtspuntje: Ik vind dat je je handen wel wat stiller kunt hebben en misschien wat hoger, en dan wat dichterbij elkaar..
Verder super hoor!

ja, heb je gelijk in! Daar werk ik aan Lachen.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:52

Dais_ schreef:
Echt keurig gereden.
Ik vind het heel erg knap hoor. Ja
Netjes gereden Ja

Dankje Lachen.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:57

Ziet er netjes uit hoor! Ik ben na een half jaar niet rijden ook weer begonnen met dressuurwerk.... we hopen binnenkort weer te gaan starten. We reden op het moment van stoppen op L-nivo (ben niet zo heel fanatiek, dus er zit wel meer in) en ze is net als jouw Meike lekker voorwaarts voor een trekpaard!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 12:59

leuk zeg!!,,
Gewoon lekker mee verder gaan!! Lachen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:07

Ik vind het erg leuk om te zien!
Heel knap dat je dit resultaat bereikt.
Ook geweldig dat je het dier volgens de rasstandaard met wol hebt ingevlochten. Ik zie een paard altijd graag gepresenteerd volgens de regels die ze voor het ras hanteren. Dus dit valt zeker bij mij in de smaak.

Nog een paar dingetjes die me opvielen:

Op de rechterhand in draf, rijd je bijna iedere keer op het verkeerde been licht. Jammer...want dat is eenvoudig op te lossen en als je een jury hebt die er op let, kan het je punten kosten als je het verkeerd doet.

En in de galop snijd je de hoeken behoorlijk af. Daar zou ik hard aan werken als ik jou was. Daar ligt ook veel winst namelijk. Ik weet hoe lastig het kan zijn met zo'n paard...ik heb ook op de lompere gereden. Maar veel oefenen, veel binnenbeen en een beetje ondersteunen met je buitenbeen/buitenteugel helpt echt goed.
Stuur het dier vooral niet op de binnenteugel naar buiten (dat doe je niet hoor...maar als je er bewust mee gaat oefenen, kan dat zo maar gebeuren), want dan rijd je 'm scheef.
Succes verder!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:10

Ik vind jullie altijd een leuke combinatie!

Aandachtspuntje: je zit op een groot paard => durf bewegen! Zeker in het begin zit je precies mee te liften in de hoop dat ze niet wegkoerst. Neem in de plaats zelf het initiatief: ga zelf zeer overduidelijk lichtrijden, bepaal het tempo, leg er net wel een keer je been aan.
Verder in de proef word je zelf weer beter, echt netjes hoor!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:25

Wat me opvalt dat jij in het begin ook anders gaat zitten als je de ring binnen komt . Met losrijden zit je nog heel realax en zodra je de eerste keer gaat aandraven ben je ook best gespannen volgens mij..

Probeer wel je handen wat stiller te houden, en let op je lichtrijden kijk goed of het binnenbeen naar voren gaat wanneer je omhoog moet komen hetis moeilijk ik heb er vroeger ook last van gehad altijd op één zijde maar nu gaat het altijd goed..

Verder ziet het er goed uit en vind ik het best een leuk dier Lachen

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 13:27

polly2 schreef:
Ik vind het erg leuk om te zien!
Heel knap dat je dit resultaat bereikt.
Ook geweldig dat je het dier volgens de rasstandaard met wol hebt ingevlochten. Ik zie een paard altijd graag gepresenteerd volgens de regels die ze voor het ras hanteren. Dus dit valt zeker bij mij in de smaak.

Nog een paar dingetjes die me opvielen:

Op de rechterhand in draf, rijd je bijna iedere keer op het verkeerde been licht. Jammer...want dat is eenvoudig op te lossen en als je een jury hebt die er op let, kan het je punten kosten als je het verkeerd doet.

En in de galop snijd je de hoeken behoorlijk af. Daar zou ik hard aan werken als ik jou was. Daar ligt ook veel winst namelijk. Ik weet hoe lastig het kan zijn met zo'n paard...ik heb ook op de lompere gereden. Maar veel oefenen, veel binnenbeen en een beetje ondersteunen met je buitenbeen/buitenteugel helpt echt goed.
Stuur het dier vooral niet op de binnenteugel naar buiten (dat doe je niet hoor...maar als je er bewust mee gaat oefenen, kan dat zo maar gebeuren), want dan rijd je 'm scheef.
Succes verder!

ja het verkeerde been lichtrijden is echt een zwak punt van mij,, Toen ik klein was is er nooit echt op gelet, en ik heb mezelf nooit aangeleerd op het goede been te rijden. Ik probeer er op te letten, maar helemaal tijdens zon wedstrijd zit ik met mn hoofd dan altijd bij andere dingen.

poes schreef:
Ik vind jullie altijd een leuke combinatie!

Aandachtspuntje: je zit op een groot paard => durf bewegen! Zeker in het begin zit je precies mee te liften in de hoop dat ze niet wegkoerst. Neem in de plaats zelf het initiatief: ga zelf zeer overduidelijk lichtrijden, bepaal het tempo, leg er net wel een keer je been aan.
Verder in de proef word je zelf weer beter, echt netjes hoor!

Knap van je dat dit je opvalt van het filmpje, wantje hebt helemaal gelijk. vooral in de eerste helft van de proef was ze een bommetje onder me, dan ga ik teveel de bewegingen tegen werken en probeer haar dan te veel met de teugels op te vangen. op die momenten durf ik dan ook weer weinig in te komen met mn been voor stelling en sturen omdat ik dan het gevoel heb dat ze direct onder me vandaan vliegt. Gaan we aan werken! Lachen.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 13:29

netam12 schreef:
Wat me opvalt dat jij in het begin ook anders gaat zitten als je de ring binnen komt . Met losrijden zit je nog heel realax en zodra je de eerste keer gaat aandraven ben je ook best gespannen volgens mij..

Probeer wel je handen wat stiller te houden, en let op je lichtrijden kijk goed of het binnenbeen naar voren gaat wanneer je omhoog moet komen hetis moeilijk ik heb er vroeger ook last van gehad altijd op één zijde maar nu gaat het altijd goed..

Verder ziet het er goed uit en vind ik het best een leuk dier Lachen

nou toen ik eenmaal die ring in ging, ging het nog goed, maar toen maakte ik een nogal domme stuur fout door weer de bak uit te rijden Knipoog toen zag ze het andere paard de bak uit gaan en had ze door dat ze helemaal alleen was Knipoog. vanaf dat moment was ze (voor mijn gevoel althans) helemaal hieperdepiep en dan krijg je wat ik in bovenstaand berichtje typ Tong uitsteken, ik ga haar bewegingen tegenwerken en met de teugels opvangen en dan heb je weer als gevolg met te lange teugels en handen die je niet voor je houdt dat je voorover gaat zitten Knipoog.