Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sterre2000 schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet waar je mee bezig bent. Ik vind jou al redelijk groot voor je pony en je moet je benen in de raarste vorm trekken om zelf de balk niet aan te raken. Verder ziet de bak er erg zwaar uit en het ziet er ook naar uit dat je pony het erg zwaar heeft. Bij de landing land je veeeel te ver achter op de rug, wat ontzettend pijnlijk is voor je pony.. Ik zou dit nooit meer doen, want echt dit is vragen om problemen. Volgende keer een cap op je hoofd en een zadel op je pony.. Al moet ik eerlijk zeggen dat het me niet echt verstandig lijkt om weer te gaan springen, omdat je al aardig groot en zwaar voor je pony wordt.
sonjim schreef:Jockey of niet voor deze pony ben je mijns inziens ook te groot en te zwaar en ik geef de pony gelijk dat ze dan liever niet springt. Over het feit dat ze zo wel springt, dat kan ook andere redenen hebben, zonder zadel zit je anders, waardoor je misschien meer druk geeft met je been en zij zich verplicht voelt om te springen.

Meetje22 schreef:Vind dit er erg onprettig uitzien.
Om te beginnen ben jij te zwaar en te groot voor de pony.
Daarnaast kan jij wel zeggen dat ze niet ver weg zakt maar de foto's zeggen iets heel anders.
En je houding is bar en bar slecht.
Leer eerst eens springen met hoofdstel en zadel en ga daarna pas dit soort capriolen uithalen maar dan wel met een paard dat past bij jouw bouw.
Sorry,ik heb je pony vaker los zien springen en vond dat altijd wel leuk om te zien maar dit is echt geen gezicht.

kyrkelover schreef:eerst leren springen met zadel en hoofdstel.
Heb je ooit mijn berichten wel gelezen.
Ik heb 3 jaar springlessen gehad heb wedstrijd gesprongen.
Kreeg altijd hoge punten voor mijn houding maar ik moet eerst met zadel en hoofdstel leren springen.
En ik kan toch zelf wel zien of ze diep weg zakt of niet dat stuk waar ze moet springen is helemaal vlak bijgeharkt het stuk in het midden waar mijn zusje staat en een ring er om heen niet ik ga niet alles rechtharken omdat de fjorden en haflingers en tuigers alles omploegen.
Ik heb mijn pony al 6 jaar en ze wordt nu beleerd voor de kar.
Ik rijdt ook paarden maar daar spring ik niet mee omdat dat renpaarden zijn en ze niet van mij zijn.
en hoe kun je iemand zijn bouw nou weer zien met een jas aan thermoboots.

kyrkelover schreef:nee alleen als ik naar buiten ga doe ik peesjes om.
Peesjes hebben pas echt functie vind ik als je paard zichzelf raakt of als hij bijvoorbeeld in het bos zijn benen prongelijk open kan halen aan takken of bomen of whatever.
en relaxed was het zeker want ze was geen moment gespannen of druk.
en zonder zadel en dan niet springen zit ik zeker wel in balans ben niet gelijk gaan springen zonder zadel. Heb ook veel dresuur zonder zadel gereden en estafette en buiten rijden en wat crossen door de wei noem maar op.
Lessen ik heb op de ponyclub 2 keer in de week gelest daarnaast nog 1 keer in de week priveles en dan wedstrijden gereden. Nu rijdt ik in de zomer minstens 6 dagen per weer jonge arabieren waarbij ik begelijding krijg van mensen die zelf (z) dressuur,springen,sgw endurence en renpaarden gereden hebben. Al hinderden arabieren ingereden hebben en die zetten steeds mij er op omdat ik ligt ben en er niet snel af donder. Maar ik heb totaal geen balans en moet dringend lessen gaan volgen.
en nee het is niet allen mijn commentaar tegen dat van jullie.
Op mijn pensionstal staan niet maar alleen 2 paarden of zo zeggen ze dat het er relaxed uit ziet.
Degene waar ik lessen heb gevolgd heeft zelf ook een africhtingsstal.
De ander waar ik les gevolgd heb heeft al vele paarden ingereden die op hoger niveau goe meedraaien en nog een ander waar ik les van heb gehad heeft in deurne opleiding gedaan. Maar die mensen kletsen dan dus ook allemaal uit hun nek??
edit:typo
Meetje22 schreef:In dat geval zou ik het geld van die drie jaar springlessen maar terug vorderen.
...
Ik vind je eigenlijk in aanmerking komen voor het topic: Ben ik te groot voor mn pony?
antwoord:JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
RPfotografie schreef:Nou, als al die mensen die jij er bij haalt even 'deskundig' zijn als jij haha..
Wens ik jullie met zijn allen heel veel succes. Ik ga ook niet meer reageren ook want je zal het commentaar dat je krijgt nooit als opbouwende kritiek opvangen.
Er komt in elk geval een dag dat je pony het niet meer allemaal zo doet als jij het wil! Arm beest.
Succes!
RPfotografie schreef:Meetje22 schreef:In dat geval zou ik het geld van die drie jaar springlessen maar terug vorderen.
...
Ik vind je eigenlijk in aanmerking komen voor het topic: Ben ik te groot voor mn pony?
antwoord:JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Hahahahahaha
kyrkelover schreef:BeLoVeD schreef:Ook ik vind het er niet fijn uitzien. Je lijkt vrij zwaar voor deze pony en aan de foto's is gewoon duidelijk te zien (je zegt het trouwens zelf ook) dat je zit niet goed is. Ik zou voortaan gewoon een zadel opdoen, want dan kun je beter meegaan met de pony.
oh ja en zwaar niet maar dit is een erg dikke jas waardoor ik nog dikker lijk ben jockey dus zwaar niet.
kyrkelover schreef:ik les niet bij anky nee en ik kan het wel bewijzen maar niet iedereen is bokt fan begrijp je.
Ik wil hier gewoon niet graag namen noemen omdat die dan bijv. door jou toch al in een slecht daglicht staan omdat ik zo verschrikkelijk slecht rijdt en dat doe ik gewoon niet.
Ik ga mijn pony lekker beleren voor de kar het karretje staat al klaar een nieuw tuig wordt aangeschaft en we gaan lekker in de bossen rijden. Verder ga ik lekker door met de paarden die ik mag rijden en op voor mij licensie om in de koersen te starten.
Nou iedereen gelukkig toch. Pony wordt voor de kar gezet dus ze wordt niet meer mishandelt en ik kan lekker verder met paardrijden.