Freedom jha jha natuurlijk weer bitloos en zadelloos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre2000

Re: Freedom jha jha natuurlijk weer bitloos en zadelloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:18

Eerlijk gezegd snap ik niet waar je mee bezig bent. Ik vind jou al redelijk groot voor je pony en je moet je benen in de raarste vorm trekken om zelf de balk niet aan te raken. Verder ziet de bak er erg zwaar uit en het ziet er ook naar uit dat je pony het erg zwaar heeft. Bij de landing land je veeeel te ver achter op de rug, wat ontzettend pijnlijk is voor je pony.. Ik zou dit nooit meer doen, want echt dit is vragen om problemen. Volgende keer een cap op je hoofd en een zadel op je pony.. Al moet ik eerlijk zeggen dat het me niet echt verstandig lijkt om weer te gaan springen, omdat je al aardig groot en zwaar voor je pony wordt.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:24

Ik zeg: gekkenwerk!
Hindernis te hoog, ruiter te groot, geen beenbescherming?!?!.. Ziet er gevaarlijk en ongemakkelijk uit!

Maargoed, zolang jullie er plezier in hebben, succes ermee!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:24

Jockey of niet voor deze pony ben je mijns inziens ook te groot en te zwaar en ik geef de pony gelijk dat ze dan liever niet springt. Over het feit dat ze zo wel springt, dat kan ook andere redenen hebben, zonder zadel zit je anders, waardoor je misschien meer druk geeft met je been en zij zich verplicht voelt om te springen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 23:28

Sterre2000 schreef:
Eerlijk gezegd snap ik niet waar je mee bezig bent. Ik vind jou al redelijk groot voor je pony en je moet je benen in de raarste vorm trekken om zelf de balk niet aan te raken. Verder ziet de bak er erg zwaar uit en het ziet er ook naar uit dat je pony het erg zwaar heeft. Bij de landing land je veeeel te ver achter op de rug, wat ontzettend pijnlijk is voor je pony.. Ik zou dit nooit meer doen, want echt dit is vragen om problemen. Volgende keer een cap op je hoofd en een zadel op je pony.. Al moet ik eerlijk zeggen dat het me niet echt verstandig lijkt om weer te gaan springen, omdat je al aardig groot en zwaar voor je pony wordt.

ze wordt beleerd voor de kar maar ze vind het springen gewoon erg groot.
Aan de grote kant ja aan de zware kant absoluut niet.
Ik heb de balk geen enkele keer aangeraakt dus hoe zo in de raarste vormen trekken heb totaal niet op mijn benen gelet. De een zegt dat ik te ver naar voor land de ander veel te ver naar achter ja joeheo wat is het nou. Dat mijn pony het zwaar heeft hihii mijn zusje en ik en een toeschouwer hadden het er nou net over dat het haar allemaal zo makkelijk af ging relaxed drafje er op af 2 galopsprongen van te voren er over heen en weer terug in een relaxed drafje. En zadel op ik denk dat ik al duidelijk zat aangegeven heb waarom ik zonder spring.
hindernis te hoog bij de hoogste hindernis die er in dit topic staat die heeft ze 1 keer gesprongen.
Ze liep er in een drafje naar toe springt er over heen en gaat na de hindernis weer rustig verder stappen. Maar wat moest ze toch een moeite doen om er over heen te komen.
Bescherming uhm het plastic zit aan de achterkant de balk als je hem raakt komt aan de voorkant van het been daar zit het elastiek om de peesbeschermer vast te maken. Voor peesblessures helpt dat niet want het geeft geen steun aan de pees. en ongemakkelijk lekker relaxed wat rond rijden.
meer druk met mijn been hmm zie op de foto's een ruiter die haar benen naar buiten drukt en geen aangesloten benen (wat eigenlijk wel hoort) en wat vind jij te zwaar voor een pony van 1,25??

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 23:31

sonjim schreef:
Jockey of niet voor deze pony ben je mijns inziens ook te groot en te zwaar en ik geef de pony gelijk dat ze dan liever niet springt. Over het feit dat ze zo wel springt, dat kan ook andere redenen hebben, zonder zadel zit je anders, waardoor je misschien meer druk geeft met je been en zij zich verplicht voelt om te springen.

En dat ze dan liever niet springt ik was aan het bellen op de pony (ja heel fout ik weet het) heb de teugels los hangen en was uit aan het stappen. Ik hang de telefoon op doe deze in mijn broekzak en terwijl ik dit doe gaat mijn pony in een keer draven. Gaat richting hindernis en springt. Wat ze van mij overigens niet meer mocht omdat we klaar waren. Heb haar dus ook niet gezegd dat ze moest springen al helemaal niet gedwongen. maar waarom dan toch over de hindernis heen als ze dat dan niet zou willen dan doet ze het toch niet.

Samanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:33

Ik zou zeggen, jij kent je pony het beste!!
Als jullie er plezier in hebben... het is altijd makkelijk om commentaar te leveren op een ander.
Ik vind het knap dat je dat durft zonder zadel en met zadel belemmer je een paard toch meer in zijn vrijheid vind ik.
Je brengt hem sneller uit balans!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:33

Vind dit er erg onprettig uitzien.
Om te beginnen ben jij te zwaar en te groot voor de pony.
Daarnaast kan jij wel zeggen dat ze niet ver weg zakt maar de foto's zeggen iets heel anders.
En je houding is bar en bar slecht.
Leer eerst eens springen met hoofdstel en zadel en ga daarna pas dit soort capriolen uithalen maar dan wel met een paard dat past bij jouw bouw.
Sorry,ik heb je pony vaker los zien springen en vond dat altijd wel leuk om te zien maar dit is echt geen gezicht.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 23:40

Meetje22 schreef:
Vind dit er erg onprettig uitzien.
Om te beginnen ben jij te zwaar en te groot voor de pony.
Daarnaast kan jij wel zeggen dat ze niet ver weg zakt maar de foto's zeggen iets heel anders.
En je houding is bar en bar slecht.
Leer eerst eens springen met hoofdstel en zadel en ga daarna pas dit soort capriolen uithalen maar dan wel met een paard dat past bij jouw bouw.
Sorry,ik heb je pony vaker los zien springen en vond dat altijd wel leuk om te zien maar dit is echt geen gezicht.

eerst leren springen met zadel en hoofdstel.
Heb je ooit mijn berichten wel gelezen.
Ik heb 3 jaar springlessen gehad heb wedstrijd gesprongen.
Kreeg altijd hoge punten voor mijn houding maar ik moet eerst met zadel en hoofdstel leren springen.
En ik kan toch zelf wel zien of ze diep weg zakt of niet dat stuk waar ze moet springen is helemaal vlak bijgeharkt het stuk in het midden waar mijn zusje staat en een ring er om heen niet ik ga niet alles rechtharken omdat de fjorden en haflingers en tuigers alles omploegen.
Ik heb mijn pony al 6 jaar en ze wordt nu beleerd voor de kar.
Ik rijdt ook paarden maar daar spring ik niet mee omdat dat renpaarden zijn en ze niet van mij zijn.
en hoe kun je iemand zijn bouw nou weer zien met een jas aan thermoboots.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:42

[quote] lekker relaxed wat rond rijden..[/quote)

Nou het spijt me maar dit ziet er alles behalve relaxed uit! En alsof je alleen met peesbeschermers rijdt zodat de balken niet tegen de benen van het paard aankomen?! Waarom rijd jij in de dressuur dan met peesbeschermers of doe je dat soms ook niet?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:44

Nou nou jij bent nu stoer eh!
Ben je niet bang dat je de balk af stoot met je voeten als je gaat springen met een pony die te klein is voor jou?!
Pff ik vind dit echt geen vertoon, zielig beest! Je zegt dat je al menig paard in hebt gereden, en nog doe je zo iets?
Je vind het allemaal wel heel leuk enzo maar erg bedreven ben je er zo te zien niet in, vooral boven en tijdens de afsprong. Zorg eerst eens dat je in goed balans zonder zadel kan rijden en ga dan pas springen. Lekker zo die zitbeentjes van jou die zich in de rug van je pony boren tijdens de afsprong.
Pff ik vind het echt geen gezicht, echt egoistisch, dat de pony goed kan springen en het leuk vind wil nog niet zeggen dat jij dit zomaar kan doen! Zoek een groter paard, zoek les en ga eens oefenen en haal dan pas weer zulke stunts uit!

edit: je zegt net dat je wedstrijd hebt gereden in springen, dat zie ik er dus echt niet van af...

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:46

kyrkelover schreef:
eerst leren springen met zadel en hoofdstel.
Heb je ooit mijn berichten wel gelezen.
Ik heb 3 jaar springlessen gehad heb wedstrijd gesprongen.
Kreeg altijd hoge punten voor mijn houding maar ik moet eerst met zadel en hoofdstel leren springen.
En ik kan toch zelf wel zien of ze diep weg zakt of niet dat stuk waar ze moet springen is helemaal vlak bijgeharkt het stuk in het midden waar mijn zusje staat en een ring er om heen niet ik ga niet alles rechtharken omdat de fjorden en haflingers en tuigers alles omploegen.
Ik heb mijn pony al 6 jaar en ze wordt nu beleerd voor de kar.
Ik rijdt ook paarden maar daar spring ik niet mee omdat dat renpaarden zijn en ze niet van mij zijn.
en hoe kun je iemand zijn bouw nou weer zien met een jas aan thermoboots.

In dat geval zou ik het geld van die drie jaar springlessen maar terug vorderen.
Ik zie dat je niet recht op zn rug zit,tegenwerkt en al helemaal niet meegeeft.
Je ziet gewoon dat de pony het er moeilijk mee heeft.
Die sprong staat ook echt veel te hoog voor die pony en zeker met jou op zn rug.
Dus ik blijf erbij dat het te gekkenwerk is.

Ik vind je eigenlijk in aanmerking komen voor het topic: Ben ik te groot voor mn pony?
antwoord:JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 25-11-07 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:48

En bovendien, je gaat fel tegen ieders reacties in, maar als je zo'n onderwerp plaatst weet je dat er zulk soort reacties komen, kijk zelf nou eens goed naar je foto's! als je verstand hebt van paarden zie je zelf toch ook wel dat dit er niet goed uitziet of wel soms!?

Je krijgt drie pagina's vol met negatieve reacties.. Wil je zeggen dat ieder die een reactie geeft uit zijn nek kletst? Het is jouw woord tegen dat van een stuk of 30 andere ruiters/paardenliefhebbers..
Als ik jou was zou ik iets doen met de reacties en het commentaar wat je krijgt inplaats van er steeds maar tegenin gaan!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 23:51

nee alleen als ik naar buiten ga doe ik peesjes om.
Peesjes hebben pas echt functie vind ik als je paard zichzelf raakt of als hij bijvoorbeeld in het bos zijn benen prongelijk open kan halen aan takken of bomen of whatever.
en relaxed was het zeker want ze was geen moment gespannen of druk.
en zonder zadel en dan niet springen zit ik zeker wel in balans ben niet gelijk gaan springen zonder zadel. Heb ook veel dresuur zonder zadel gereden en estafette en buiten rijden en wat crossen door de wei noem maar op.
Lessen ik heb op de ponyclub 2 keer in de week gelest daarnaast nog 1 keer in de week priveles en dan wedstrijden gereden. Nu rijdt ik in de zomer minstens 6 dagen per weer jonge arabieren waarbij ik begelijding krijg van mensen die zelf (z) dressuur,springen,sgw endurence en renpaarden gereden hebben. Al hinderden arabieren ingereden hebben en die zetten steeds mij er op omdat ik ligt ben en er niet snel af donder. Maar ik heb totaal geen balans en moet dringend lessen gaan volgen.
en nee het is niet allen mijn commentaar tegen dat van jullie.
Op mijn pensionstal staan niet maar alleen 2 paarden of zo zeggen ze dat het er relaxed uit ziet.
Degene waar ik lessen heb gevolgd heeft zelf ook een africhtingsstal.
De ander waar ik les gevolgd heb heeft al vele paarden ingereden die op hoger niveau goe meedraaien en nog een ander waar ik les van heb gehad heeft in deurne opleiding gedaan. Maar die mensen kletsen dan dus ook allemaal uit hun nek??

edit:typo

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:57

Nou, als al die mensen die jij er bij haalt even 'deskundig' zijn als jij haha..
Wens ik jullie met zijn allen heel veel succes. Ik ga ook niet meer reageren ook want je zal het commentaar dat je krijgt nooit als opbouwende kritiek opvangen.

Er komt in elk geval een dag dat je pony het niet meer allemaal zo doet als jij het wil! Arm beest.
Succes!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 23:59

Afbeelding
Dit ben ik op een ander paard heb trouwens een bodyprotector onder mijn trui.
Als je je afvraagd waarom ik de andere 2 zwart gemaakt heb omdat ik het niet weet of die het op prijs stellen om op bokt te verscheinen. De paardjes zijn niet van mij maar van andere eigenaren.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:01

kyrkelover schreef:
nee alleen als ik naar buiten ga doe ik peesjes om.
Peesjes hebben pas echt functie vind ik als je paard zichzelf raakt of als hij bijvoorbeeld in het bos zijn benen prongelijk open kan halen aan takken of bomen of whatever.
en relaxed was het zeker want ze was geen moment gespannen of druk.
en zonder zadel en dan niet springen zit ik zeker wel in balans ben niet gelijk gaan springen zonder zadel. Heb ook veel dresuur zonder zadel gereden en estafette en buiten rijden en wat crossen door de wei noem maar op.
Lessen ik heb op de ponyclub 2 keer in de week gelest daarnaast nog 1 keer in de week priveles en dan wedstrijden gereden. Nu rijdt ik in de zomer minstens 6 dagen per weer jonge arabieren waarbij ik begelijding krijg van mensen die zelf (z) dressuur,springen,sgw endurence en renpaarden gereden hebben. Al hinderden arabieren ingereden hebben en die zetten steeds mij er op omdat ik ligt ben en er niet snel af donder. Maar ik heb totaal geen balans en moet dringend lessen gaan volgen.
en nee het is niet allen mijn commentaar tegen dat van jullie.
Op mijn pensionstal staan niet maar alleen 2 paarden of zo zeggen ze dat het er relaxed uit ziet.
Degene waar ik lessen heb gevolgd heeft zelf ook een africhtingsstal.
De ander waar ik les gevolgd heb heeft al vele paarden ingereden die op hoger niveau goe meedraaien en nog een ander waar ik les van heb gehad heeft in deurne opleiding gedaan. Maar die mensen kletsen dan dus ook allemaal uit hun nek??

edit:typo

Wow, als jij opgeleid bent door zogezegd deskundige mensen zijn dat alvast de mensen waar ik never ga lessen! Jij meent het allemaal zo goed te weten terwijl uit al je foto's blijkt dat je gewoon nog een portie les nodig hebt. Omdat tegen iedereen in te gaan na het laten zien van zulke bagger foto's. Mijn persoonlijke mening is dat jij wel eens advies mag aannemen van anderen, anderen die het goed bedoeld hebben. Snap je niet dat wat je doet daar op die foto's fout is!? Gaat dat echt aan je voorbij? Je hebt toch honderden arabieren ingereden en nog doe je zo iets?
Sorry dat zegt voor mij echt genoeg. Je denkt dat je het allemaal zo goed weet maar meid nobody's perfect en jij al helemaal niet.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:02

Meetje22 schreef:
In dat geval zou ik het geld van die drie jaar springlessen maar terug vorderen.
...
Ik vind je eigenlijk in aanmerking komen voor het topic: Ben ik te groot voor mn pony?

Hahahahahaha *LOL*

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 00:03

RPfotografie schreef:
Nou, als al die mensen die jij er bij haalt even 'deskundig' zijn als jij haha..
Wens ik jullie met zijn allen heel veel succes. Ik ga ook niet meer reageren ook want je zal het commentaar dat je krijgt nooit als opbouwende kritiek opvangen.

Er komt in elk geval een dag dat je pony het niet meer allemaal zo doet als jij het wil! Arm beest.
Succes!

toch zo deskundig dat ze al zat paarden verkocht hebben in hun leven die goed mee draaien in dressuur spring endurence en ren sport.
En dat ik het commentaar niet als opbouwende kritiek opvang beetje logisch als ik van heel veel verschillende mensen te horen krijg dat we in positieve vorm verandert zijn en dat je hier dan hooit dat ik om het zo maar even te zeggen werkelijk niks kan.
en ik heb niet gezegd dat ik perfect ben en heb geen honderden arabieren ingereden mensen waa rik les wel en jammer nou dat hun gewaardeert worden door vele eigenaren die mensen zelfs aanraden om dara hun paard neer te zetten in training.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:06

Ja en wie zegt dat het allemaal waar is wat jij zegt?
Ik kan ook wel vertellen dat mijn paarden fantastisch zijn, dat ik les bij Anky van Grunsven en dat alle paarden waar ik ooit mee te maken gehad hebben het geweldig doen, dat de mensen met wie ik werk superpaarden beleren..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:09

RPfotografie schreef:
Meetje22 schreef:
...

Hahahahahaha *LOL*

Huilen van het lachen

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 00:11

ik les niet bij anky nee en ik kan het wel bewijzen maar niet iedereen is bokt fan begrijp je.
Ik wil hier gewoon niet graag namen noemen omdat die dan bijv. door jou toch al in een slecht daglicht staan omdat ik zo verschrikkelijk slecht rijdt en dat doe ik gewoon niet.
Ik ga mijn pony lekker beleren voor de kar het karretje staat al klaar een nieuw tuig wordt aangeschaft en we gaan lekker in de bossen rijden. Verder ga ik lekker door met de paarden die ik mag rijden en op voor mij licensie om in de koersen te starten.
Nou iedereen gelukkig toch. Pony wordt voor de kar gezet dus ze wordt niet meer mishandelt en ik kan lekker verder met paardrijden.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:18

Wow, ik heb nog nooit iemand gezien die zo snel verstandiger leek te worden!
Over je rijstijl verder kan ik niks zeggen en dat zal misschien ook wel FAN-TAS-TISCH zijn Huilen van het lachen
Maar dit zou ik dus gewoon niet meer doen.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:19

kyrkelover schreef:
BeLoVeD schreef:
Ook ik vind het er niet fijn uitzien. Je lijkt vrij zwaar voor deze pony en aan de foto's is gewoon duidelijk te zien (je zegt het trouwens zelf ook) dat je zit niet goed is. Ik zou voortaan gewoon een zadel opdoen, want dan kun je beter meegaan met de pony.

oh ja en zwaar niet maar dit is een erg dikke jas waardoor ik nog dikker lijk ben jockey dus zwaar niet.

Je bent sowieso te groot om zo zonder zadel enz.te springen, lijkt me totaal niet fijn voor de pony. En ik beweer niet dat je een slechte ruiter bent, maar dit is gewoon niet goed.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 00:20

kyrkelover schreef:
ik les niet bij anky nee en ik kan het wel bewijzen maar niet iedereen is bokt fan begrijp je.
Ik wil hier gewoon niet graag namen noemen omdat die dan bijv. door jou toch al in een slecht daglicht staan omdat ik zo verschrikkelijk slecht rijdt en dat doe ik gewoon niet.
Ik ga mijn pony lekker beleren voor de kar het karretje staat al klaar een nieuw tuig wordt aangeschaft en we gaan lekker in de bossen rijden. Verder ga ik lekker door met de paarden die ik mag rijden en op voor mij licensie om in de koersen te starten.
Nou iedereen gelukkig toch. Pony wordt voor de kar gezet dus ze wordt niet meer mishandelt en ik kan lekker verder met paardrijden.

Nou prima toch! Zaak afgehandelt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 00:23

hoho echt niet fantastisch ik krijg nog steeds les en ben nog steeds in de leer.
Heb dit jaar heel veel geleerd omdat ik dit jaar in ene keer heel veel jonge paarden onder mijn kont kreeg die koers klaar gemaakt moesten worden.
Maar we waren zowiezo al van plan om haar voor de kar te beleren maar dit moet je met 2 mensen doen en ik was vandaag wel met mijn zusje maar dat gaat niet.
Ik zou ook wel foto's willen plaatsen van mij op de paarden in de training in de bossen en zo maar dit kan ik niet maken tegenover de eigenaren. Een er van zit bijv. in australie en stel zijn paard wordt hier op bokt afgezeken kan hij er niks tegen in brengen en hij wordt zwart gemaak tom het zo maar te zeggen daarom zeg ik ook niet waar ik rijdt en zo.
ik denk trouwens dat ik er vandaag nog geen 10 min. op gezeten heb met dit springen.