Het beste uit Flor en Muiske!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faux

Re: Het beste uit Flor en Muiske!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:45

Gaaf hoor. Heel erg mooi! Je ziet een prachtig orenspel van die diertjes, alles ziet er mooi uit. Ja

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:52

Advies? Commentaar ?
Ehhh weinig mensen die jou iets kunnen verbeteren muiske!Ik heb weer met veeeeel plezier gekeken!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 15:08

haffilover schreef:
Prachtig! Ik rij zelf meestal ook zonder zadel maar wel met een bitje (zo ongeveer het vriendelijkste bit dat er is), Het is jammer dat ik er de tijd niet voor heb om mijn haflinger dit te leren Boos! . Maar ik rij verder ook vaak met een halster maar ik zie dat jullie zelf een soort van neusriemen maken? Ziet er allemaal heel vriendelijk en respectvol uit, En het vertrouwen van de paarden blijkt ook uit het feit dat jullie er beiden op kunnen gaan staan als ze op de grond liggen. Prachtig gewoon! Ik zou maar snel aan dat boek beginnen want ik denk dat je er miljonair mee kunt worden Cool Pling .

wel neen, iedereen kan dit met een beetje fantasie Haha!
jep, ik heb die neusriemen laten maken, die gewone bitloze hoofdstelletjes van norton dinges vind ik nogal simpel zoals ik de gewone engelse hoofdstelletjes maar heel gewoon vind.
heb dan aan die neusriemen westernhoofdstelletjes aan gehangen waar er pluimen aanhangen en met steentjes, je hebt er met zilver ook, etc...
meer keuze dan gewoon dat zwarte leer.
ik hou niet van in uniform te zijn, twee jaar op zo een school gezeten, was rap weg Haha!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 15:14

Lizzle schreef:
Ik vind jullie zo ontzettend gaaf met de paarden omgaan! De kennis en vaardigheid straalt van de filmpjes af, en vooral het enthousiasme van jullie en de paardjes is fijn om te zien.

@ Muiske: Heb je dit zelf je paarden aangeleerd, onder begeleiding van iemand, of gebaseerd op theoriën van bijvoorbeeld Parelli of Roberts?
Ik word er jaloers van haha, voor zulke dingen zou een écht leerschool-achtig iets moeten zijn. Clown

wel ik heb vijf jaar gewoon engels gedaan,
dan ben ik overgestapt naar twee maal privé les per week (reining)
en dan ben ik met die lessen gestopt, tijdens die lessen veranderde er vanalles,
ik begon te fantaseren over bitloos, neckrope, vrijheidsdressuur, grondwerk, vooral toen ik honza blaha zag dacht ik waauw!
door naar zijn filmpjes te kijken zonder les of begeleiding of boeken heb ik tot nu toe al goed mijn plan getrokken en kunnen ze dit door mij zelf en zonder hulp van mensen buiten af.
zippo had ik van baby af bij mij en had ik juist zadelmak gemaakt in de periode dat ik met kalife wou overgaan naar bitloos,
dus zippo heeft welgeteld 2maand een bit in gehad in zijn tot nu toe korte leventje.
omar kon alles van vrijheidsdressuur toen ik hem kreeg maar hij was zeeer hard in zijn mond en werd al al die jaren met stang bereden waar men in moest trekken en sleuren, om maar te spreken dat bitloos onmogelijk was met hem laat staan neckrope.
dus nu 8maand verder heeft hij ook maar slechts zo een neusriem op zijn neus en dikwijls met neckrope Clown
en de mensen maar zeggen dat dit bij omar nooit zou lukken en dat het afhangt met welk paard wel en welk niet en dat men selecteert, dikke zever!
je kan elk paard bitloos leren, geloof me omar was haast niet te stoppen met een stang, als je op het einde in galop wou stoppen mocht je 50meter op voorand al in zijn mond hangen, snokken en trekken.
ik wou zo iets niet...
en tot nu toe is me dat toch goed gelukt denk ik Clown
maar ik wil nog veeel meer kunnen!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:09

jeetje he, ik ken jullieniet, maar ik ben wel trots op jullie Haha!
Jullie laten toch maar even zien dat je ook gewoon kunt rijden zonder dwang.. super hoor.

NFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:13

super hoe jullie samenwerken!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 23:16

thnx Haha!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:54

Wooooooooooooooow, zal natuurlijk niet veel anders dan anderen hier zeggen, haha Haha!. Ik vind het werkelijk fantastisch, gewoon omdat je ziet dat je het met vertrouwen voor elkaar krijgt en niet met dwingen en schreeuwen. Nu vraag ik me eigenlijk af hoe ik jou/jullie rijstijl eigenlijk mag noemen, hahaha. Want ik zie dat je western rijd en toch dressuur dingetjes tussendoor. Nou voltige hier en daar Tong uitsteken. Dat zie je niet vaak zulke combinaties.
Nou had graag op bezoek gekomen en me ogen uitgekeken, hahaha.

Groetjes Britt

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 15:24

briitje schreef:
Wooooooooooooooow, zal natuurlijk niet veel anders dan anderen hier zeggen, haha Haha!. Ik vind het werkelijk fantastisch, gewoon omdat je ziet dat je het met vertrouwen voor elkaar krijgt en niet met dwingen en schreeuwen. Nu vraag ik me eigenlijk af hoe ik jou/jullie rijstijl eigenlijk mag noemen, hahaha. Want ik zie dat je western rijd en toch dressuur dingetjes tussendoor. Nou voltige hier en daar Tong uitsteken. Dat zie je niet vaak zulke combinaties.
Nou had graag op bezoek gekomen en me ogen uitgekeken, hahaha.

Groetjes Britt

noem het een mengelmoes Haha!
ik doe vanalles eigenlijk, maar alles voor plezier en niet perse wedstrijd gericht of het maakt ook niet uit tegen wanneer iets af is ofzo.
tis natuurlijk plezant als je een vingerknip doet en dat ze het al allemaal doen maar dat is niet zo.

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 16:03

GEWELDIG! Ik had het topic van Flor ook gezien,
vind het echt fantastisch wat jullie doen!
Zo veel vertrouwen !
kijk nu al uit naar het volgende topic Haha!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 16:43

Ik heb allebei de filmpjes helemaal uitgekeken (best bijzonder hoor, want normaal doe ik dat haast nooit Bloos ): heerlijk om te zien zeg! Je paarden beleven er zo te zien net zoveel plezier aan als jij Lachen. Super!

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:07

Dit vertrouwen tussen jullie en de paarden is steeds weer een plezier om te zien Lachen Doe zo verder!

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:34

geweldig

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 16:56

Vet cool!!!!!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 19:01

thnx Tong uitsteken