Ik & Smook @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellie2

Re: Ik & Smook @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:29

leuk beesje:D ziet er neit als de makkelijkste uit maar het lukt je al aardig op sommige foto;)
ene wat een leuke trui zeg die krijg ik voor sinterklaas ook voor bij de paarden Clown
haha

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:45

Lara_Silver schreef:
Liseef schreef:
Lara_Silver: De pony loopt op foto 9 en 10 achter de teugel, achter de loonlijn dus Vork

Ik zou ook niet gaan klakken trouwens... Als je jezelf dat aanleert, kan het een slechte gewoonte worden (op wedstrijden etc.) Ik zou als ik harder zou willen, eerst rustig m'n kuiten aanspannen. Geen reactie, dan wat harder. Weer geen reactie, dan gewoon even goed je hakken erin zetten. Lachen

En inderdaad, les lijkt me erg verstandig! (Ook gewoon omdat de pony zo jong is hoor, dan kunnen dingen nog wel eens lastig blijken te zijn, zoals dat die scheef loopt met het hoofd).

Ja en dat zijn 2 verschillende dingen. Slapen
Achter de teugel: het paard buigt zijn nek zodanig dat de teugeldruk (=contact) wegvalt, simpelweg omdat er een boogje ontstaat.
Achter de loodlijn: ja simpel de neus van het paard komt achter de loodlijn, hier het geval, bij achter de loodlijn wordt er niet noodzakelijk achter de teugel gekropen, de pony hier loopt met teugelcontact achter de loodlijn.

Dat klakken als je goed leest is van toepassing op mijn eigen pony niet op die van haar, ik gaf ook het voorbeeld toegepast op benen geven. Knipoog

Onzin Knipoog Dat teugelcontact heeft er niets mee te maken, het is een kwestie van de veel je paard doorrijden. Makkelijk op te lossen d.m.v. been. Dromen

En wat het klakken betreft was dat niet om jou af te kraken, enkel om degene die op de pony rijdt advies te geven, want het kan gewoon een slechte gewoonte worden, en ik denk niet dat dat meer indruk maakt op de pony. Lachen Ik ga er trouwens verder ook niet meer in discussie over. Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:04

Liseef schreef:
Lara_Silver schreef:
Achter de teugel: het paard buigt zijn nek zodanig dat de teugeldruk (=contact) wegvalt, simpelweg omdat er een boogje ontstaat.
Achter de loodlijn: ja simpel de neus van het paard komt achter de loodlijn, hier het geval, bij achter de loodlijn wordt er niet noodzakelijk achter de teugel gekropen, de pony hier loopt met teugelcontact achter de loodlijn.

Dat klakken als je goed leest is van toepassing op mijn eigen pony niet op die van haar, ik gaf ook het voorbeeld toegepast op benen geven. Knipoog

Onzin Knipoog Dat teugelcontact heeft er niets mee te maken, het is een kwestie van de veel je paard doorrijden. Makkelijk op te lossen d.m.v. been. Dromen

En wat het klakken betreft was dat niet om jou af te kraken, enkel om degene die op de pony rijdt advies te geven, want het kan gewoon een slechte gewoonte worden, en ik denk niet dat dat meer indruk maakt op de pony. Lachen Ik ga er trouwens verder ook niet meer in discussie over. Lachen

Meid ik weet niet wat jou rijniveau en aan je verwoede pogingen gelijk te halen op iets wat per defenitie verschillend is ja daar trek ik al genoeg conclusies uit.
Ik heb genoeg rijervaring om het verschil te weten laten we het daar maar op houden... Neem nu Anky's LDR: dat is achter de loodlijn, maar er is duidelijk contact met de mond van het paard, net als bij dit paardje.
Achter de teugel is het paard dat juist geen contact zoekt met de hand van de ruiter, waardoor er boogjes zouden ontstaan, op foto's 9 & 10 zijn er geen boogjes te bekennen.
Citaat:
Een paard kan ook achter de teugel lopen. Het paard onttrekt zich dan aan de teugelwerking door het hoofd te diep en naar achteren te brengen en op te krullen.
bron: RSC Schoteroog
Ook dit zie ik niet, simpelweg omdat er contact is met de mond.
Maar nu ga ik niet meer op jou in, simpelweg omdat ik kundig genoeg ben om te weten wat dit is en als jij niets wil aannemen van een ervaren iemand dat zegt genoeg over jou onkunde lijkt mij...

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:46

Whahahahaha Haha! Haha! Haha!
Gé-wél-dig!
Achter de teugel, wil niet zeggen dat er geen contact is met de mond van het paard schat Lachen
Dus eh, ervaren? Sorry, maar het "argument" waar je nu mee komt, slaat dus totaal nergens op.

Trouwens, een paard loopt gewoon achter de teugel, als het hoofd zich achter de loodlijn bevindt. Ik snap wat je bedoelt, van die paarden die hun kin maar bijna op hun borst leggen om onder het werk uit te komen. Dat is inderdaad achter de teugel. En dan heb je nog het te ver doorrijden als het ware van het paard, waardoor die met zijn/haar hoofd achter de loodlijn gaat lopen. Ook achter de teugel, heel simpel Lachen Niet zomaar iemand onervaren gaan noemen dus Knipoog

Maar hier houd ik het echt hierbij, want het wordt steeds zieliger hier Tong uitsteken
Van mij hoef je geen reactie meer te verwachten, dus doe geen moeite Lachen

On topic: Wel erg veel succes nog met de pony!
't Is wel goed dat je les neemt, nogmaals. Lachen

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:57

Hé Hallo, leuke foto's hoor ziet er leuk uit!!! Gave pony heb je. Wel heel grappig, ik heb ook een bonte pony genaamd Smookey en ze hebben ook nog wel wat weg van elkaar (zie profiel Knipoog )

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 19:02

Liseef schreef:
Whahahahaha Haha! Haha! Haha!
Gé-wél-dig!
Achter de teugel, wil niet zeggen dat er geen contact is met de mond van het paard schat Lachen
Dus eh, ervaren? Sorry, maar het "argument" waar je nu mee komt, slaat dus totaal nergens op.

Trouwens, een paard loopt gewoon achter de teugel, als het hoofd zich achter de loodlijn bevindt. Ik snap wat je bedoelt, van die paarden die hun kin maar bijna op hun borst leggen om onder het werk uit te komen. Dat is inderdaad achter de teugel. En dan heb je nog het te ver doorrijden als het ware van het paard, waardoor die met zijn/haar hoofd achter de loodlijn gaat lopen. Ook achter de teugel, heel simpel Lachen Niet zomaar iemand onervaren gaan noemen dus Knipoog

Maar hier houd ik het echt hierbij, want het wordt steeds zieliger hier Tong uitsteken
Van mij hoef je geen reactie meer te verwachten, dus doe geen moeite Lachen

On topic: Wel erg veel succes nog met de pony!
't Is wel goed dat je les neemt, nogmaals. Lachen

Zouden jullie alsjeblieft niet hier een discussie willen gaan voeren? Doe dat dan maar via PM.

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:15

mooie pony! Je zit heel mooi vind ik Tong uitsteken
en de pony loopt op sommige foto's ook heel mooi
groetjes

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 19:18

Iedereen bedankt! Lachen
En over het zadel en het scheefhouden van zijn hoofd en het wel/niet aan de teugel lopen hoeft niets meer gezegd te worden. Daar heb ik al genoeg reactie's op!
Laatst bijgewerkt door Suus__ op 28-11-07 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 19:24

Ik heb ook altijd geleerd dat een paard achter de teugel loopt als ie zich onttrekt aan teugeldruk (dus het contact verbreekt) en als ie te diep gaat achter de loodlijn en dat dit dus inderdaad niet dezelfde dingen zijn. Al kan het wel tegelijkertijd voorkomen uiteraard, wie weet dat daar de verwarring ontstaat?

Verder om terug ontopic te komen: Leuke pony, maar ik zou er zeker mee gaan lessen. Zeker als ie nog zo jong is.

evita_loek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 01:15

ik wil hier op reageren,

Smokey is de pony van mijn zusje.
Het zadel ligt inderdaad niet goed, maar zodra we een andere singel hebben krijgt hij de zadel van mijn fjord.
Die is te klein voor mijn fjord maar ligt wel goed op smokey.
En smokey kanteld zijn hoofd wel, maar dat is echt een tik van hem.
Ook met buitenrit dan kijkt hij naar blaadjes in bomen enzo, en kijken naar zijn ruiter doet hij ook.
Hij doet het namelijk ook met losse teugel.

Over de zweep: smokey wil nog wel eens flippen als je hem met de zweep aanraakt, zolang je hem alleen laat zien is het goed.

En suus, je hebt het over les nemen met smokey, zou je dat niet eerst even met mij en mijn zusje overleggen?
Wij weten daar niks over namelijk.

Groetjes Stephanie

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 09:06

evita_loek schreef:
ik wil hier op reageren,

Smokey is de pony van mijn zusje.
Het zadel ligt inderdaad niet goed, maar zodra we een andere singel hebben krijgt hij de zadel van mijn fjord.
Die is te klein voor mijn fjord maar ligt wel goed op smokey.
En smokey kanteld zijn hoofd wel, maar dat is echt een tik van hem.
Ook met buitenrit dan kijkt hij naar blaadjes in bomen enzo, en kijken naar zijn ruiter doet hij ook.
Hij doet het namelijk ook met losse teugel.

Over de zweep: smokey wil nog wel eens flippen als je hem met de zweep aanraakt, zolang je hem alleen laat zien is het goed.

En suus, je hebt het over les nemen met smokey, zou je dat niet eerst even met mij en mijn zusje overleggen?
Wij weten daar niks over namelijk.

Groetjes Stephanie
Ja tuurlijk overleg ik dat met jullie Knipoog

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:35

Leuk dier, maar:

Suus__ schreef:
Galop doet die nooit goed. Omdat ik de zweep niet mag gebruiken van de eigenaar.

Ziek

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 10:45

Faux schreef:
Leuk dier, maar:

Suus__ schreef:
Galop doet die nooit goed. Omdat ik de zweep niet mag gebruiken van de eigenaar.

Ziek

Wat is daarmee dan?...

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:49

Je paard galoppeert niet goed, omdát je de zweep niet mag gebruiken? Wát zou je met de zweep willen doen, waardoor de galop wel ineens goed zou gaan? Een galop hoort wel of niet goed te gaan om hele andere redenen, niet om een zweep... Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:54

@ hierboven
Kan toch, dat ie moeilijk in galop gaat en het makkelijker zou doen met een klein tikje? Heb genoeg paarden gereden die dat hadden hoor.

Wat een leuke verzorgpony heb je, zo te zien heb je veel plezier in het rijden, hij lijkt me erg lief.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 10:58

Vind het nogal een raar verhaal wat ik lees over je zweep....
Probeer hem anders aan de longe eerst met stem hulp te leren aan te galloperen, harry bakte er eerst ook niet veel van.
Uiteindelijk door te longeren en hem te leren aan te springen op stemcommando (DUS NIET MET ZWEEP OPJAGEN) ging hij met rijden ook veeel makkelijker, op stemhulp+zithulp.

Verder vind ik je nogal strak in je hand. Laat dat aan de teugelrijden lekker voor wat het is en ga eerst je paard leren kennen. Lekker oefeningetjes rijden, beetje grondwerken, etc.

succes

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 11:28

@ Faux
Jij bent zo te zien voor zweeploos rijden, maar zoals aukje91 zegt, de meeste luisteren wel naar een tikje. Een tikje kan geen kwaad! En ik heb de zweep alleen in mijn hand zodat hij doorheeft dat die echt moet luisteren, ik sla hem niet want dat heb ik afgesproken met de eigenaren.
En als ik de teugels losser doe dan heb ik totaal geen contact meer en rent die zo van de hoefslag af. En longeren heb ik nog nooit gedaan en ik heb geen idee of dat mag.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:53

Ach Suus, voor het feit dat je nog maar enkele keren op deze pony gereden hebt ziet het er best goed uit. De pony is nog erg jong en zoal jij en de eigenaar van het dier al zeggen, ligt het zadel ook niet goed.
Een pony leren kennen is geen kwestie van 2 weken, daar gaan máanden overheen. Neem die tijd en als het kan en mag eerder les, dan komt het allemaal wel goed.
Je rijstijl ziet er wel heel vriendelijk uit, dat is al heel fijn om te zien bij zo'n jong dier (sowiezo bij ieder paard Bloos )

Komt vast helemaal goed Haha! Haha!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:05

Lara_Silver schreef:

Afgod inderdaad, weer een misverstand uit de wereld (uh, dit topic Clown)

Ik vind dit een erg leuke pony waar je duidelijk nog heel veel plezier aan zal kunnen beleven Ja de dingen over het zadel en het kantelen zijn al gezegd en erg fijn dat je dit gaat aanpakken Haha!
Mij viel ook vooral op dat je hem heel vriendelijk rijdt en dat hij daar heel mooi ontspannen op reageert OK dan!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 12:07

@ Patriciavt en Paljassofie
Dankjulliewel! Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:45

Suus__ schreef:
@ Faux
Jij bent zo te zien voor zweeploos rijden, maar zoals aukje91 zegt, de meeste luisteren wel naar een tikje. Een tikje kan geen kwaad! En ik heb de zweep alleen in mijn hand zodat hij doorheeft dat die echt moet luisteren, ik sla hem niet want dat heb ik afgesproken met de eigenaren.
En als ik de teugels losser doe dan heb ik totaal geen contact meer en rent die zo van de hoefslag af. En longeren heb ik nog nooit gedaan en ik heb geen idee of dat mag.Vraag het, kun je veel mee doen!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 13:20

Vue schreef:
Suus__ schreef:
@ Faux
En als ik de teugels losser doe dan heb ik totaal geen contact meer en rent die zo van de hoefslag af. En longeren heb ik nog nooit gedaan en ik heb geen idee of dat mag.Vraag het, kun je veel mee doen!

Rustig... Scheve mond
En der is daar geen longeerlijn en ik ga der zelf ook geen kopen...

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:32

Haha je hoeft niet te schrikken hoor, het is een tip!
Dus niks rustig Knipoog
Een longeerlijn heb je al voor een paar euro (tientje ofzo). Als je dat teveel vindt om te investeren in een paardje...
heb je in de toekomst ook nog veel aan.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 13:35

Vue schreef:
Haha je hoeft niet te schrikken hoor, het is een tip!
Dus niks rustig Knipoog
Een longeerlijn heb je al voor een paar euro (tientje ofzo). Als je dat teveel vindt om te investeren in een paardje...
heb je in de toekomst ook nog veel aan.

Ach wat weet jij der nou van je kent Smokey niet eens! Verward
En der lopen hier al teveel van dit soort discussie's en ik ga der niet meer op in! Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 13:37

Sorry ?!
als je foto's plaatst kun je commentaar verwachten, en als je nog is leuke reacties wil zou ik maar niet zo uit mn slof schieten.
Ik geef je opbouwend commentaar, ik zeik niet ik zeg niet dat je dingen fout doet niks. En jij gaat als een klein kind beginnen dat ik je paard niet ken.
Ik geef alleen als tip toch een longeerlijntje te kopen voor die 10 euro kan je geen bult vallen.
Met longeren kun je zoveel leuks doen en zoveel bereiken. Is echt de moeite waard.
Maar, lekker zelf doen wat jou het beste lijkt natuurlijk, dat doen we allemaal.