ene wat een leuke trui zeg die krijg ik voor sinterklaas ook voor bij de paarden
haha
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lara_Silver schreef:Liseef schreef:Lara_Silver: De pony loopt op foto 9 en 10 achter de teugel, achter de loonlijn dus
Ik zou ook niet gaan klakken trouwens... Als je jezelf dat aanleert, kan het een slechte gewoonte worden (op wedstrijden etc.) Ik zou als ik harder zou willen, eerst rustig m'n kuiten aanspannen. Geen reactie, dan wat harder. Weer geen reactie, dan gewoon even goed je hakken erin zetten.
En inderdaad, les lijkt me erg verstandig! (Ook gewoon omdat de pony zo jong is hoor, dan kunnen dingen nog wel eens lastig blijken te zijn, zoals dat die scheef loopt met het hoofd).
Ja en dat zijn 2 verschillende dingen.![]()
Achter de teugel: het paard buigt zijn nek zodanig dat de teugeldruk (=contact) wegvalt, simpelweg omdat er een boogje ontstaat.
Achter de loodlijn: ja simpel de neus van het paard komt achter de loodlijn, hier het geval, bij achter de loodlijn wordt er niet noodzakelijk achter de teugel gekropen, de pony hier loopt met teugelcontact achter de loodlijn.
Dat klakken als je goed leest is van toepassing op mijn eigen pony niet op die van haar, ik gaf ook het voorbeeld toegepast op benen geven.
Dat teugelcontact heeft er niets mee te maken, het is een kwestie van de veel je paard doorrijden. Makkelijk op te lossen d.m.v. been.
Ik ga er trouwens verder ook niet meer in discussie over.
Liseef schreef:Lara_Silver schreef:Ja en dat zijn 2 verschillende dingen.![]()
Achter de teugel: het paard buigt zijn nek zodanig dat de teugeldruk (=contact) wegvalt, simpelweg omdat er een boogje ontstaat.
Achter de loodlijn: ja simpel de neus van het paard komt achter de loodlijn, hier het geval, bij achter de loodlijn wordt er niet noodzakelijk achter de teugel gekropen, de pony hier loopt met teugelcontact achter de loodlijn.
Dat klakken als je goed leest is van toepassing op mijn eigen pony niet op die van haar, ik gaf ook het voorbeeld toegepast op benen geven.
OnzinDat teugelcontact heeft er niets mee te maken, het is een kwestie van de veel je paard doorrijden. Makkelijk op te lossen d.m.v. been.
![]()
En wat het klakken betreft was dat niet om jou af te kraken, enkel om degene die op de pony rijdt advies te geven, want het kan gewoon een slechte gewoonte worden, en ik denk niet dat dat meer indruk maakt op de pony.Ik ga er trouwens verder ook niet meer in discussie over.
bron: RSC SchoteroogCitaat:Een paard kan ook achter de teugel lopen. Het paard onttrekt zich dan aan de teugelwerking door het hoofd te diep en naar achteren te brengen en op te krullen.

Niet zomaar iemand onervaren gaan noemen dus 

) Liseef schreef:Whahahahaha![]()
![]()
![]()
Gé-wél-dig!
Achter de teugel, wil niet zeggen dat er geen contact is met de mond van het paard schat
Dus eh, ervaren? Sorry, maar het "argument" waar je nu mee komt, slaat dus totaal nergens op.
Trouwens, een paard loopt gewoon achter de teugel, als het hoofd zich achter de loodlijn bevindt. Ik snap wat je bedoelt, van die paarden die hun kin maar bijna op hun borst leggen om onder het werk uit te komen. Dat is inderdaad achter de teugel. En dan heb je nog het te ver doorrijden als het ware van het paard, waardoor die met zijn/haar hoofd achter de loodlijn gaat lopen. Ook achter de teugel, heel simpelNiet zomaar iemand onervaren gaan noemen dus
Maar hier houd ik het echt hierbij, want het wordt steeds zieliger hier
Van mij hoef je geen reactie meer te verwachten, dus doe geen moeite
On topic: Wel erg veel succes nog met de pony!
't Is wel goed dat je les neemt, nogmaals.

evita_loek schreef:Ja tuurlijk overleg ik dat met jullieik wil hier op reageren,
Smokey is de pony van mijn zusje.
Het zadel ligt inderdaad niet goed, maar zodra we een andere singel hebben krijgt hij de zadel van mijn fjord.
Die is te klein voor mijn fjord maar ligt wel goed op smokey.
En smokey kanteld zijn hoofd wel, maar dat is echt een tik van hem.
Ook met buitenrit dan kijkt hij naar blaadjes in bomen enzo, en kijken naar zijn ruiter doet hij ook.
Hij doet het namelijk ook met losse teugel.
Over de zweep: smokey wil nog wel eens flippen als je hem met de zweep aanraakt, zolang je hem alleen laat zien is het goed.
En suus, je hebt het over les nemen met smokey, zou je dat niet eerst even met mij en mijn zusje overleggen?
Wij weten daar niks over namelijk.
Groetjes Stephanie
Suus__ schreef:Galop doet die nooit goed. Omdat ik de zweep niet mag gebruiken van de eigenaar.
Faux schreef:Leuk dier, maar:Suus__ schreef:Galop doet die nooit goed. Omdat ik de zweep niet mag gebruiken van de eigenaar.
)
Lara_Silver schreef:Ja en dat zijn 2 verschillende dingen.![]()
inderdaad, weer een misverstand uit de wereld (uh, dit topic
)
de dingen over het zadel en het kantelen zijn al gezegd en erg fijn dat je dit gaat aanpakken
Suus__ schreef:@ Faux
Jij bent zo te zien voor zweeploos rijden, maar zoals aukje91 zegt, de meeste luisteren wel naar een tikje. Een tikje kan geen kwaad! En ik heb de zweep alleen in mijn hand zodat hij doorheeft dat die echt moet luisteren, ik sla hem niet want dat heb ik afgesproken met de eigenaren.
En als ik de teugels losser doe dan heb ik totaal geen contact meer en rent die zo van de hoefslag af. En longeren heb ik nog nooit gedaan en ik heb geen idee of dat mag.Vraag het, kun je veel mee doen!
Vue schreef:Suus__ schreef:@ Faux
Jij bent zo te zien voor zweeploos rijden, maar zoals aukje91 zegt, de meeste luisteren wel naar een tikje. Een tikje kan geen kwaad! En ik heb de zweep alleen in mijn hand zodat hij doorheeft dat die echt moet luisteren, ik sla hem niet want dat heb ik afgesproken met de eigenaren.
En als ik de teugels losser doe dan heb ik totaal geen contact meer en rent die zo van de hoefslag af. En longeren heb ik nog nooit gedaan en ik heb geen idee of dat mag.Vraag het, kun je veel mee doen!

Vue schreef:Haha je hoeft niet te schrikken hoor, het is een tip!
Dus niks rustig
Een longeerlijn heb je al voor een paar euro (tientje ofzo). Als je dat teveel vindt om te investeren in een paardje...
heb je in de toekomst ook nog veel aan.