Er zelf op of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

idijkzeul

Re: Er zelf op of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:41

Ik heb zelf wel een proef periode kunnen afspreken, maar goed, misschien was dat een uitzondering. Ik weet ook dat er plaatsen zijn waar je paarden kunt leasen, kost al met al dan wat meer, maar dan kun je haar/hem wel uitproberen. Steeds meer handelsstallen doen aan deze lease vorm en enkele geven er zelfs lessen bij zodat je goed aan elkaar wordt "voorgesteld".

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:43

Waarom heeft iedereen het erover dat ze in de dertig zijn Rolleyes , de topicstarter is namelijk achttien. Haha!

Ik vind het een beetje zonde dat je zo snel opgeeft, maar misschien doe je er beter aan om een wat ouder en mak paard te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:41

Ik denk dat het, mits je het rustig opbouwt, niet echt problemen zou geven hoor.. Lachen

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:36

Haha... ik ben bang dat je daar niet voor over de dertig hoeft te zijn. Ik ben niet echt bang aangelegd, maar ik kijk nu ik 23 ben ook veel meer uit dan bijv. toen ik 16 was. Ik zie gevaren sneller, het wordt voor je inkomsten belangrijk dat je niet ineens een paar weken niet meer kan lopen en dergelijke. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je niet goed meer durft, ik weet ook niet of ik er mee zou doorgaan, helemaal omdat je ook nog niet echt een band met het paard hebt. Ik heb mijn paardje als veulen gekocht en durfde er zo op te klimmen, maar die heeft dan ook geen kick gegeven. Ik had er alle vertrouwen in. Als dat eenmaal weg is, heb je het ook niet zomaar weer..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 18:50

Hitime schreef:
Ik denk dat het, mits je het rustig opbouwt, niet echt problemen zou geven hoor.. Lachen

Misschien een ideetje om even iets beter bij te lezen? Slapen

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:45

Vind het erg jammer dat je tenslotte besloten hebt om je merrie te verkopen.
Ik snap dat je je vertrouwen in je merrie bent kwijtgeraakt maar de stal waar je haar hebt laten inrijden lijkt me nou ook niet één van de beste.
Je verteld dat je er zelf niet opmocht, waarom hebben ze jou niet gestimmuleerd in het helpen inrijden van jou merrie.
Jullie moeten samen terug naar af misschien met andere begeleiding (iemand die je van het begin helpt je vertrouwen terug te krijgen en ook je merrie).
Mijn merrie is nu twee weken thuis, twee maanden geleden is ze ingereden met begeleiding door mij. Mijn trainer vond het tijd dat ik thuis verder ging. Ik was ook heel erg onzeker, maar mijn merrie is goed en proffesioneel ingereden.
Ik ben bang dat jullie deze begeleiding gemist hebben.
Alle paarden hebben wel wat, maar tenslotte komt het ook goed met je eigen paard en goede begeleiding.
Heel veel succes toegewenst en hopelijk kun je snel weer genieten van de paarden. Welke het dan ook is.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:52

Je kan er makkelijk op gaan hoor Lachen dat paard houd je makkelijk en daar hoef je echt niet over te twijffelen. die instructrice wil gewoon geld en zegt het daarom Lachen dus ga maar lekker rijden hoor Haha!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 21:55

Jammer dat je haar verkoopt maar als je er geen plezier in hebt moet je zeker niet doorgaan! Succes ermee.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 22:07

Wat ik me meteen afvraag is of je erbij bent geweest als ze gereden werd. Ik vindt dit gedrag, geen gedrag van een goed ingereden paard. Het lijkt alsof ze vergeten zijn het opstappen te oefenen. Inderdaad doordat je iets zwaarder bent komt er een andere belasting op de rug bij het opstappen, maar dan nog mag het niet deze reactie geven. Sterkte bij de verkoop, ik begrijp dit wel, alleen zou ik wel even checken hoe ze reageert als iemand anders instructrice of zo opstapt, want anders wordt de verkoop zo moeilijk. Je verkoopt een ingereden paard en dan verwachten mensen dat ze op kunnen stappen, zonder rodeo.
Ook ivm aansprakelijkheid bij het proefrijden, want zonder schriftelijk contract dat het voor eigen risico is ben jij verantwoordelijk als eigenaar en ik neem aan dat je geen schade claims wilt.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 23:12

Hey Meid! Ik ben het ook wel eens met je beslissing hoor.Ach gut Dat fietsen leek mij al niet een hele goede oplossing, maar daar had je wel aan kunnen werken net als met het karretje, maar dat kost tijd en veel geduld.

Ik snap wel dat jij gewoon een leuk paardje wilt waar je direct op kunt springen en dat je mij kunt vragen voor een lekker buitenritje enzo. Tong uitsteken Jammer van Rix, maar er zijn ergere dingen in de wereld. Ik zou ook voor haar uiterlijk gevallen zijn Knipoog , maar wat een aantal mensen al aangeven is dat uiterlijk niet het belangrijkste is natuurlijk.

Ik spreek je doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Jeannine

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:51

hey..wat jammer...kan gebeuren. Prachtig paardje wel hoor, je vind vast een mooi thuis voor haar.

Ik heb zelf een aantal maal proef gereden op mijn paard, een jonge friesxkwpn, bij haar vorige eigenaar. Heb zelfs een weekend in een huisje gezeten daarzo om nog wat meer te rijden en wat les te nemen(was een flink eindje weg, toch bijna 2 uur rijden vanaf hier). Zelfs een keer naar buiten geweest. Zo had ik een goede indruk over hoe ze reageerde in haar natuurlijke vertrouwde omgeving. Dat is mss een tip die je mee kunt nemen naar je volgende koop avontuur Lachen

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:33

Hoi Madeleine,

als je een sterk rustig/eerlijk paard zoekt zou een Groninger misschien wat voor je zijn. Je had het ook over je postuur, die kunnen wel wat kilo's hebben (ben zelf ook 80 kilo). En vallen vindt niemand leuk, ja toch? Succes.

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 09:46

Wat een teleurstelling, zeker met zo'n slechte start. Misschien is het een idee om eerst grondwerk met haar te doen, om vertrouwen te krijgen. Goed het opstappen oefenen, wel met iemand erbij die haar vasthoud. Ga je met de tijd weer rijden, een bodyprotector, voel je je misschien wat zekerder en straal je dat ook uit en dat voelt je paard. Maar als je echt het gevoel hebt, er is geen klik met dit paard, kan je haar beter verkopen en naar een wat rutiger paardje uitkijken, want zo vergalt het ook je plezier met paardrijden en dat kan niet de bedoeling zijn.