aan de wandel met m`n paardjes (bitloos)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ja_nee

Re: aan de wandel met m`n paardjes (bitloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:54

Arabesk schreef:
Ik zou me meer zorgen maken als mijn moeder op pad gaat met een paard dat zonder slofteugel buiten niet te houden is Scheve mond
Dát is natuurlijk weer een ander uiterste.... je weet best dat er ook nog een middenweg in zit.

Ik maak ook buitenritten, maar mét cap en mét een lange teugel. Dan heb ik wel iets te zeggen mocht het misgaan. Gaat het goed, dan blijft de teugel gewoon lekker lang, óók langs verkeer e.d. Lachen Om helemaal 'niks nada noppes' te hebben zou ik dan ook nevernooit doen.

@ TS. Ik vind het wel knap dat je het durft/doet/kan hoor. Petje af. Ik ga je verder ook niet op de risico's wijzen. Met 3 kids heb je hoop ik genoeg verantwoordelijkheidsgevoel Lachen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:10

iedereen is weer lekker aan het oordelen

leuke foto's hoor Lachen wel jammer dat ze allemaal een beetje wazig zijn Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:12

Vind het hele mooie fotos, helemaal verliefd op de kruising fries, echt een super mooie uitstraling. Maar ik zou ook opletten zonder cap, mischien kun je barmat haar verhaal eens lezen. En de gevolgen van, want zelfs met de braafste paarden zitten de ongelukken in klein hoekjes.

Verder, blijf vooral fotos plaatsen echt leuk om te zien

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:14

Goh jeetje je zeg Bokt had ik niet van de meeste verwacht dat ze alleen over het 'cap gebeuren' vielen, had op zijn minst verwacht -aangezien het een vreeeeselijke taboe is zonder cap te rijden Rolleyes - dat de TS toch ook wel een bodyprotector om moest, want ja dat is ook veiligheid, en misschien ook nog wel polsbeschermers. Maar ach je kan immers niet genoeg beveiligd zijn he, knie beschermers ook maar. Maarja paardrijdens is natuurlijk een hele gevaarlijke sport, misschien moeten we er allemaal wel mee stoppen!

*zucht*

TS ik vind het leuke foto's en ik weet zeker dat je weet waar je mee bezig bent! Ziet er fijn uit Lachen

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:35

hey medecollega!

vind het fijn om je zo te zien rijden,
zelfs zonder neckrope, zalig Haha!
nu nog spirit en je bent er,
hoe zit het trouwens met je vd? Clown

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:10

Vind dat eerste paard echt een kanjer om te zien.
Kijk die cap moet je zelf weten,is jouw verantwoording ( draag zelf ook zelden of nooit een cap) maar met die neck-rope de straat op gaan ben ik geen voorstander van.
Fijn dat jij het leuk vind maar bedenk dat ondanks dat jij hem betrouwbaar vind het wel een vluchtdier blijft.
Wat nou als hij zich te pletter schrikt en richting een auto rent?
Ik geloof nooit dat je met alleen een touw om zn nek net zoveel te vertellen hebt als met een gewoon hoofdstel waarbij je nog enigzins kan sturen.
Ik vind zoiets leuk voor in de wei of op eigen terrein maar niet voor op straat of waar andere mensen lopen.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:16

anders denken,daar gaat het om!!!!vooral doorgaan Haha! ...en ik???blijven oefenen Huilen

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:20

super mooie foto's echt gaaf! en je hebt veel lef om dat zo te doen !

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:21

muiske07 schreef:
hey medecollega!

vind het fijn om je zo te zien rijden,
zelfs zonder neckrope, zalig Haha!
nu nog spirit en je bent er,
hoe zit het trouwens met je vd? Clown

Wow wat jij allemaal met je paardjes doet echt super. Knipoog Ik hoop het ook ooit voor mekaar te krijgen maar ben al begonnen met bitloos nu de rest nog Haha!

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:22

Wauw jij bent nu echt iemand waar ik tegenop kijk, en niet omdat ik klein ben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:55

casperrr schreef:
Goh jeetje je zeg Bokt had ik niet van de meeste verwacht dat ze alleen over het 'cap gebeuren' vielen, had op zijn minst verwacht -aangezien het een vreeeeselijke taboe is zonder cap te rijden Rolleyes - dat de TS toch ook wel een bodyprotector om moest, want ja dat is ook veiligheid, en misschien ook nog wel polsbeschermers. Maar ach je kan immers niet genoeg beveiligd zijn he, knie beschermers ook maar. Maarja paardrijdens is natuurlijk een hele gevaarlijke sport, misschien moeten we er allemaal wel mee stoppen!

*zucht*

TS ik vind het leuke foto's en ik weet zeker dat je weet waar je mee bezig bent! Ziet er fijn uit Lachen

Ik moet met cap rijden omdat een kennis van mij wel bijna dood was geweest omdat ze zonder cap op buitenrit ging en ook dacht dat er niks zal gebeuren. Knipoog Die hadden ze kunstmatig in coma moeten houden omdat ze zo hard was gevallen en anders waarschijnlijk zoveel pijn had gehad dat ze er nu niet meer was geweest.
Cap is eigen keus maar ik vind dat er altijd op mag worden gewezen.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:00

laat je niet doen lydia,

de dag dat je met cap rijdt ben je niet meer wie je bent zoals je nu bent...

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:24

Meetje22 schreef:
(...) maar met die neck-rope de straat op gaan ben ik geen voorstander van.
Fijn dat jij het leuk vind maar bedenk dat ondanks dat jij hem betrouwbaar vind het wel een vluchtdier blijft.
Ik geloof nooit dat je met alleen een touw om zn nek net zoveel te vertellen hebt als met een gewoon hoofdstel waarbij je nog enigzins kan sturen.
Ik vind zoiets leuk voor in de wei of op eigen terrein maar niet voor op straat of waar andere mensen lopen.

wat nou als..? zo kan ik ook wel beginnen.. wat nou als er een ufo boven je hoofd verschijnt en je opstraald?
natuurlijk kan een paard schrikken, het blijft een vluchtdier. Maar ik neem aan dat de TS heel goed weet waar ze mee bezig is, haar paard kent en zoals ze al zei: ze heeft 3 kinderen dus verantwoordelijkheidsgevoel heeft ze echt wel. Als zij zou vinden dat dit niet zou kunnen of als ze haar paard niet zou vertrouwen had ze dit echt niet gedaan hoor.
Bovendien neem ik toch echt wel aan dat het paard de hulpen kent als zijn berijdster hem met neck-rope rijdt, je kan hem wel degelijk sturen. Als een paard goed schrikt houdt een bit m ook niet tegen hoor.

niet bot bedoeld hoor, maar al dat gezeik over verantwoordelijkheidsgevoel en het niet kunnen en het dragen van een cap.. dat is haar keuze, zij vindt dat het kan en bovendien: als ze valt is het toch haar probleem niet dat van jullie? (ook niet bot bedoel hoor! Schijnheilig )

In ieder geval, TS: mooie foto's! petje af, ik kijk echt tegen je op Knipoog als ik dat nou ook zou kunnen bereiken met mijn paardje.. De eerste stap is al gezet: bitloos Haha!

arabierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:34

HELEMAAL SUPER Ja Bloos!
wat is dat een mooi gezicht zeg
Wow!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:40

vind het erg erg erg knap..

nu mijn commentaar ff over het gehele cap gebeuren... doen jullie de gordel ook om als je in de auto zit?? waarom zou je dat doen als je alles in de gaten kan houden....OMDAT JE NIET IEDEREEN KAN VERTROUWEN/ IN DE GATEN HOUDEN.

ik vind het prachtig om te zien en vind het ook mooi dat je rijdt.. echt waar.. knapper dan je paard in de dressuur tot de Z trekken. maar hoe goed je zintuigen het ook doen...

mag ik de mensen vragen die zonder cap rijden waarom ze zonder cap rijden? (er zijn inmiddels caps die niet zweten en wel lekker zitten) (als het als bewijs is dat je paard is te vertrouwen.. dat vind ik een slecht excuus)

verder val ik altijd eerder van een braaf paard af dan van een groene (on oplettendheid)

maar verder vind ik het super.. heb net mijn paard verkocht.. maar als ik een half zo goede band krijg met mijn volgende paard als jij hebt met deze ben ik al een heel end denk ik.

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 23:42

Super om te zien, dat zie je niet vaak. Het vertrouwen moet wel heel groot zijn. Zelf zou ik het niet durven, ben nogal een controlefreak. Wel een heel leuk dekje, lekker stoer.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 00:07

Echt heel erg gaaf!! Moet toegeven dat ik zelf veel meer een dressuur ruiter ben en dat ik voorlopig nog neit van plan ben om bitloos te gaan rijden maar het lijkt me echt super zoals jij dat doet!!

Heee alle voorstanders van caps; stuur met zen allen een mail naar Anky met de vraag waarom zij 9 van de 10 keer zonder cap rijdt! Altijd dat gezeik, wat willen jullie er nou mee bereiken, denken jullie nou echt dat ze morgen ineens haar cap op zet tijdens het rijden?

Kon het echt niet laten...

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 02:17

OnlyLoes schreef:
Meetje22 schreef:

wat nou als..? zo kan ik ook wel beginnen.. wat nou als er een ufo boven je hoofd verschijnt en je opstraald?
natuurlijk kan een paard schrikken, het blijft een vluchtdier. Maar ik neem aan dat de TS heel goed weet waar ze mee bezig is, haar paard kent en zoals ze al zei: ze heeft 3 kinderen dus verantwoordelijkheidsgevoel heeft ze echt wel. Als zij zou vinden dat dit niet zou kunnen of als ze haar paard niet zou vertrouwen had ze dit echt niet gedaan hoor.
Bovendien neem ik toch echt wel aan dat het paard de hulpen kent als zijn berijdster hem met neck-rope rijdt, je kan hem wel degelijk sturen. Als een paard goed schrikt houdt een bit m ook niet tegen hoor.

Ik spreek je nog wel als jij met je kinderen achterin de auto opeens een paard door je vooruit heen krijgt zeilen omdat de berijder zo dom was om blind op het paard te vertrouwen en hem met enkel een neck-rope te rijden.
Echt waar,bokt word steeds naiever en domme/gevaarlijke acties worden steeds meer als gaaf of een goede band met het paard gezien Koe
In het ene topic word iemand afgezeikt omdat ie geen cap op heeft,andere topic omdat iemand niet goed verlicht/zichbaar s'avonds een buitenrit gaat maken maar hier klappen we allemaal in onze handen omdat iemand met enkel een neck-rope de straat op gaat en zelfs zonder iets het bos ingaat Frusty

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 08:21

Wow wat mooi om dit te zien en wat een vertrouwen Haha! Zoals ik het zie neem ik het aan dat je weet wat je doet en waar je mee bezig bent. Ik snap dat sommige mensen het eng vinden maar ik zie hier een vrouw met vol vertrouwen en een dier die geniet om dier te zijn in de natuur. Heerlijk om naar te kijken, mijn complimenten.

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 08:47

Meetje22 schreef:
Meetje22 schreef:

Ik spreek je nog wel als jij met je kinderen achterin de auto opeens een paard door je vooruit heen krijgt zeilen omdat de berijder zo dom was om blind op het paard te vertrouwen en hem met enkel een neck-rope te rijden.
Echt waar,bokt word steeds naiever en domme/gevaarlijke acties worden steeds meer als gaaf of een goede band met het paard gezien Koe
In het ene topic word iemand afgezeikt omdat ie geen cap op heeft,andere topic omdat iemand niet goed verlicht/zichbaar s'avonds een buitenrit gaat maken maar hier klappen we allemaal in onze handen omdat iemand met enkel een neck-rope de straat op gaat en zelfs zonder iets het bos ingaat Frusty[/quote]

daar heb je volkomen gelijk in ....daarom raad ik dit ook niemand aan tenzij je niet 100 maar 200% zeker bent van je zaak (en dan nog)...ik wil alleen aan tonen dat het ook anders kan ...

en dat bij dressuur concourse ook bitloos moet kunnen ....een paard kan ook zonder bit mooi lopen , is alleen misschien iets harder werken en langer oefenen..

zelfs guusje ( http://www.youtube.com/watch?v=eGJQvmkx3uc ) heeft het gedaan met een neck-rope rijden ben benieuwd of anky het ook kan ???

ik rij nu 3 jaar zo met een neck-rope ...heb nog geen vlucht , schrik , of wat anders reactie gehad van axel ....waarom ik kan m`n situatie inschatten ...ik luister naar m`n paard ...ik hoor dingen aan komen ...ik neem het over als axel twijfeld ..en als het echt te bont is stap ik af en neem hem mee met een halster tot dat de rust weer weder is gekeerd

vooral deze tijd is het niet aan raden om over de weg te gaan on geacht je met bit rijd of zonder ...nu het vuurwerk weer langzaam begint te komen ...kijk zulke dingen ben ik bewust ook als het een mooie dag ik hou er rekening mee en ga dan niet op straat wandelen ..

ik heb zat verantwoordings gevoel hoor ...geloof me dit hebben niet op de ene dag naar de andere dag gedaan (ong jaar over gedaan)...en dat wil ik wel behoede aan anthousaste (hoe je het ook schrijft) meide die dit zien ...ga eerst oefenen in de wei/rijbak ...speel met je paard doe schrik training ...kijk hoe je paard schrikt ..schrikt hij en blijft wel staan , schrikt hij en rent weg ....zijn zoveel factoren die mee spelen , bekijk je paard goed wel karakter hij heeft ..wilt hij de leider zijn of mag jij de leider zijn ...zulke dingen moet je weten als je zoiets doet

en tja cap blijft helaas m`n keuze om niet om te doen ..waarom niet ...zucht zou het niet weten ...laxheid zullen we daar maar op houden , terwijl m`n dochtertje altijd om moet doen Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 08:49

__Marloes schreef:
casperrr schreef:

*zucht*

Ik moet met cap rijden omdat een kennis van mij wel bijna dood was geweest omdat ze zonder cap op buitenrit ging en ook dacht dat er niks zal gebeuren. Knipoog Die hadden ze kunstmatig in coma moeten houden omdat ze zo hard was gevallen en anders waarschijnlijk zoveel pijn had gehad dat ze er nu niet meer was geweest.
Cap is eigen keus maar ik vind dat er altijd op mag worden gewezen.

Ik heb een ongeluk gehad met paard op buitenrit zonder cap. De dokters hadden me verteld dat ik juist van geluk mocht spreken dat ik géén cap op had gehad.
Ik vind dat iedereen op bokt er zo ongelovelijk té veel over door blijft gaan, of iemand nu wel of geen cap moet dragen. Als diegene dat nou wilt moet e dat zelf weten, niet 3 pagina's lang met verwijten lopen gooien over die cap.

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 08:56

Kaygee schreef:
Echt heel erg gaaf!! Moet toegeven dat ik zelf veel meer een dressuur ruiter ben en dat ik voorlopig nog neit van plan ben om bitloos te gaan rijden maar het lijkt me echt super zoals jij dat doet!!

Heee alle voorstanders van caps; stuur met zen allen een mail naar Anky met de vraag waarom zij 9 van de 10 keer zonder cap rijdt! Altijd dat gezeik, wat willen jullie er nou mee bereiken, denken jullie nou echt dat ze morgen ineens haar cap op zet tijdens het rijden?

Kon het echt niet laten...

ieder zijn keuze ...daar heb je zeker een hele goede rede voor ...en dat moet ook ...als je een reden heb om met bit te rijden dan moet je het ook doen ....bit hoef ook niet slecht te zijn ...ik ben ook niet tegen bit .. als het maar correct gebruikt word Knipoog

maar wat betreft anky ...en nog vele andere top ruiters die zonder cap rijden ...daar word niet raar naar gekeken ...waarom ? daar gaan we vanuit die goed kunnen rijden , want het zijn super ruiters ...toch !! Haha!

maar daar gaat m`n streven niet om

mijn streven zijn :

we moeten meer luisteren naar ons paard
we moeten meer rekening houden met ons paard
we moeten meer waarderen wat ons paard doet
we moeten meer paard ..paard laten en niet als gebruiks object

en als het paard eens tegen stribbelt ...dan kijk eerst naar je zelf wat je fout doet en niet het paard beschuldigen Bloos

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 09:32

Gave foto's hoor, ik rijd ook regelmatig met neckrope op mijn ene paardje (en alleen binnen de omheining omdat ík mezelf dan onverantwoordelijk vind, ook al kan ik alles doen op de neckrope, maar je hoeft maar door een ander een ongeluk te krijgen en je wordt er op aan gekeken (en krijgt denk ik dan schuld) dat je zonder iets rijdt. Je hebt gewoon met andere weggebruikers te maken.) Maar dat terzijde, jij moet natuurlijk zelf weten of je dat wel of niet doet Knipoog

Met mijn andere paardje ben ik langzaam de stap aan het maken, door naast bitloos ook een neckrope er om te hangen en daar mee te controleren. Is echt gaaf dat je op minimale druk stoppen/achteruit kan en kan sturen.

En over die cap.... Tot een jaar of 18 vind ik dat je toch verplicht bent om er eentje op te zetten (iig de ouders zouden dit moeten verplichten aan hun kinderen!!!), als je 18 jaar of ouder bent moeten ze maar zelf verstandig genoeg zijn om die keus te maken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 09:49

maar, op het moment dat er ineens een valse hond tussen de struiken uit dendert die het op jou paard heeft voorzien, dan kan je het aan horen komen, maar dan heb je echt geen tijd om even rustig een halster om te doen. En dit is gewoon iets wat kan gebeuren, dus niet met ja er kan ook een ufo boven je hoofd landen, dat is gewoon onzin

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 09:49

Ik vind het heel leuk om te zien, ik geniet van zulke foto's. Helemaal vrij het straat opgaan zou ik zelf nooit durven, ook al vertrouw ik mijn paardje 100%. Het is natuurlijk jou eigen keuze, ik denk wel dat de paarden daar geniet van hebben, maar in mn hoofd blijft toch 'wat als er nou...' Clown
Nog veel plezier zou ik zeggen Lachen