crosstraining politiepaard Pele

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Re: crosstraining politiepaard Pele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:43

Goh, nu moet je misschien even nadenken maar heb afgelopen dinsdag samen met je gereden. Ik ben 1 van die damen oet Twente welke een beetje te laat waren.

Volgens mij herkende ik Marcel? Tis altijd leuk rijden op het veld. Vind de piano ook helemaal geweldig. Vooral als er recht toer recht aan overheen mag...

Succes verder en ik zie je over 2 wkn waarschijnlijk wel weer.....

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:50

Geweldig!!
Ik heb lang gezegt niet te weten wat ik later zou willen weten
Maar na een tijdje kwam ik bij bereden politie uit , en als ik het zo zie dan wil ik het nog steeds héél graag!!
Zou je me meschien informatie kunnen gevn ? Haha!

x Esther

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:51

hoef je geen bodyprotector aan met crossen? (gevaarlijk zo) of heb ik kippig gekeken soms? Bloos

verder gaaf gezicht. ben het wel eens met dat je iets meer mee mag geven qua teugelvoering; zo stoor je 'm een beetje.

leuk om ook eens politiepaarden te zien op bokt! Lachen

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 12:05

Voor de bokkers die meer informatie wilden over hoe je dit kan worden zal ik een kleine uileg geven.

Je moet je allereerst niet blindstaren op het beredene gebeuren. Je moet als eerste politieman of vrouw willen worden. Als je daar al twijfels over hebt dan zet de rest maar uit je hoofd. Dus dan solliciteren en je opleiding doen. Als je klaar bent kun je verder kijken.

Ik heb bijv 6 jaar straatdienst gedaan en toen gesolliciteerd voor een functie bij een regio als 50% ruiter. (niet bij de KLPD) Ik wil het straatwerk (Diensten in de auto enz) nog niet kwijt maar wel mijn werk met mijn hobby kunnen combineren. In Arnhem waar ik dan kom hebben ze twee paarden en zes ruiters die de paarden doordeweeks ombeurten verzorgen en dienstdraaien, Daarnaast draai je ook nog je gewone politiediensten.
Op het moment dat er vacatures waren heb ik gesolliciteerd. Heirop kwam een uitnodiging voor een rijtest.
Die rijtest hield in dat je twee paarden moest rijden waarmee je ging dressuren en springen.
Je moest laten zien dat jij het paard rijd en niet mee hobbeld, dat je aanleg hebt om de opleiding te kunnen volbrengen. Je hoeft geen Anky te zijn want daar kijken ze niet naar. Ze verwachten wel een L niveau.
Zo was het bij mij in Nunspeet(opleidingscentrum), ik weet niet hoe het bij andere korpsen of regio´s gaat.
Toen ik de rijtest had gehaald volgde er een gesprek en daaruit ben ik het geworden.

Ik hoop dat jullie vragen zo zijn beantwoord.

Gr

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:41

Wat gaaf zeg! ik denk dat ik van baan ga veranderen Tong uitsteken

Mooie kwaliteit foto's ook! Ik vind het echt wel knap en stoer, het lijkt mij best wel spannend!

Rijtechnisch gezien lijkt het dat je iets meer met je handen mee zou mogen geven. Succes verder met de training!

mucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:58

Hee, bekende foto's!

Ze zijn echt heel gaaf!

Voor degenen die deze lokatie eens in het echt willen bekijken: er zijn 2 x per jaar open dagen waarbij er een demo wordt gegeven en daarna een rondleiding in de stallen.
Ook kan dan iedereen die belangstelling heeft voor een baan bij de (bereden) politie informatie krijgen.
De data voor volgend jaar zijn nog niet bekend, maar zullen waarschijnlijk op de woensdag van de voorjaars-en herfstvakantie zijn.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:27

Haha jij bent grappig! Maareh kewle foto's... wanneer rij je een keer rondje eindhoven??

Qnorp

Woonplaats: Eindhoven, Noord Brabant, Nederland, Europa, Wereld, Universum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 16:11

wwoooo leuke foto´
ik zou dat nooit durven Vingers aflikken

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 23:09

Okej , bedankt (voor pb)

daphne72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:15

Hee Marjo

leuke foto's. Haha.
leuk weekend gehad ?
Zie je maandag.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:40

Gaaf zeg! Het ziet er goed uit! Knipoog

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:14

stoer!! dus die politiepaardjes gaan ook op crosstraining? Haha!
bij ons op stal is er net eentje op proef naar de bereden politie Ja ben benieuwd of die mag blijven Tong uitsteken

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:13

Mooie foto's hoor en ik vind het knap hoge en moeilijke sprongen voor iemand die niet eens een samengestelde wedstrijd ambitie heeft Lachen
Maar weet je wat mij doodeng lijkt aan het beroep Bereden Politie: dat je tijdens je werk waar je tussen de opgeschoten supporters of wat dan ook rijdt, en dan van je paard afvalt zodat je onbeschermd op de grond ligt, dan ben je toch meteen een ideaal doelwit?
Verder wens ik je heel veel succes tijdens de opleiding, je zit mooi op je paard en je bent 1 van de weinige slanke politie agenten die ik tegenwoordig nog zie Knipoog

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:16

Wauw toppie zeg, wat heb jij een geluk dat je op zo'n jonge leeftijd en met een "paarden-achtergrond" bij de bereden politie/ KLPD terecht bent gekomen zeg!

Wat voor opleiding heb je hiervoor gedaan? 4?

Wil je ook echt in Arnhem blijven, zoals hun dan dat geregeld hebben met 2 paarden of zie je het liever zoals diverse andere regio's / de klpd het geregeld heeft?

Heel veel succes nog!

jupio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:12

Super mooie foto's, prachtig paard, en respect dat je dit durft;)

ik vind je gezichtsuitdrukking eigenlijk nog wel meevallen!

lovesjolly25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 22:17

hoi hoi
gave foto's hoor
maar ben altijd bang dat een paard iets oploopt met dat.
groetjes marsha

Larissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:18

Gave fotos knap hoor

Julia86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:55

Ziet er heel tof uit! Paard heeft er echt plezier in zo te zien, leuk hoor!

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 18:21

Biertabje schreef:
stoer!! dus die politiepaardjes gaan ook op crosstraining? Haha!
bij ons op stal is er net eentje op proef naar de bereden politie Ja ben benieuwd of die mag blijven Tong uitsteken

Oh wat leuk! Staat ie in Nunspeet dan kan ik wel een beetje vertellen hoe die het doet Knipoog

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 18:26

Hannanas schreef:
Wauw toppie zeg, wat heb jij een geluk dat je op zo'n jonge leeftijd en met een "paarden-achtergrond" bij de bereden politie/ KLPD terecht bent gekomen zeg!

Wat voor opleiding heb je hiervoor gedaan? 4?

Wil je ook echt in Arnhem blijven, zoals hun dan dat geregeld hebben met 2 paarden of zie je het liever zoals diverse andere regio's / de klpd het geregeld heeft?

Heel veel succes nog!

Ik heb nog de oude politieopleiding gedaan. Toen eerst zes jaar ervaring opgedaan.
Ik heb voor Arnhem gekozen omdat ik dat kon combineren met het gewone poltiewerk. Bij de KLPD is het elke dag paard en weinig poltiediensten. Je bent er altijd als ondersteuning zoals voetbalwerdstrijden en koopavonden.
Binnenkort komen er paarden bij zodat er ook in de rest van de regio een verzoek op ons gedaan kan worden. Dan zal het wel minder politiewerk worden maar voorlopig blijft het nog zo.

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 18:29

lovesjolly25 schreef:
hoi hoi
gave foto's hoor
maar ben altijd bang dat een paard iets oploopt met dat.
groetjes marsha

Ons wordt geleerd zolang je het rustig opbouwd en weet waar je mee bezig bent kan er weinig gebeuren. Binnen springen met gemaakte hindernissen is eigenlijk veel gevaarlijker het is niet natuurlijk voor een paard. Die natuur hindernissen springen ze veel beter.

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 18:35

maras schreef:
Mooie foto's hoor en ik vind het knap hoge en moeilijke sprongen voor iemand die niet eens een samengestelde wedstrijd ambitie heeft Lachen
Maar weet je wat mij doodeng lijkt aan het beroep Bereden Politie: dat je tijdens je werk waar je tussen de opgeschoten supporters of wat dan ook rijdt, en dan van je paard afvalt zodat je onbeschermd op de grond ligt, dan ben je toch meteen een ideaal doelwit?
Verder wens ik je heel veel succes tijdens de opleiding, je zit mooi op je paard en je bent 1 van de weinige slanke politie agenten die ik tegenwoordig nog zie Knipoog

Tja je kunt vanalles tegen komen tijdens de dienst dus zulke oefeningen zijn er goed en zelf vind het geweldig om te doen. Had het voor de opleiding nog weinig gedaan maar wanneer mijn eigen paardje komt ga ik zeker die kant op. Ene het is natuurlijk niet de bedoeling dat je van je paard af donderd daar krijg je ook training voor het gebeurt gelukkig zelden maar je bent dan idd een ideaal doelwit. Maar meestal zijn je mederuiters scherp en schermen die je snel af.
(slank!!) dank je ( doe er ook genoeg aan Haha! ) ps tijdens de opleiding val je wel af drie paarden per dag rijden is niet niks.

Mii_X_HarrY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:10

Leuk !
ik ken het daar wel Knipoog
ben der 2x geweest... met de vaardigheidsdagen Knipoog
me vader werkt ook bij de bereden brigade.. in Den haag...
ziet er goed uit Knipoog

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 19:14

eerste foto super, maar ik vind wel dat je heel erg veel hinderd in de sprongen dat is wel jammer..Lachen maar hee daarvoor is het oefenen

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:46

ziet er gaaf uit zeg alleen zou i het nooit durven zou veeslte bang zijn dat me paard van da ding af donderd Tong uitsteken