Hoe vinden jullie dit plaatje eruit zien ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_1995

Re: Hoe vinden jullie dit plaatje eruit zien ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 12:18

Ludora schreef:
Niet alles kan tegelijk. Je bijrijdster zit er zo wel netjes op !! Handhouding mooi en meegaant. Veel prettiger gezicht.

Heb er idd al wel flink aan zitten sleutelen, sommige momenten gaat het ook goed, heb zeker al wat bereikt daarmee, maar misschien verwacht ik ook wel veel te veel, maar hoop alleen niet dat haar fijne teugelgevoel verandert in een harde mond, en dat is best moeilijk als je een hele ommekeer moet maken betreffende de ligging van bijrijdsters benen, haar bekken, haar handen, rug recht enzovoorts...

Ik roep dus vaak, benen naar achteren, knieeen naar binnen draaien, bekken naar voren drukken, rug recht, schouders naar achteren, hoofd omhoog, handen hoger en dan zie je dit plaatje even...

Maar ze vervalt dus iedere keer weer in haar oude rijstijl...

Ach misschien wil ik wel teveel en moet ik zelf op cursus...

En O ja, zadel nog even laten opvullen waar nodig is...

LuvieLuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:53

Maarre nog even over het begin... wat maakt het nu eigenlijk uit dat het paard hard gaat? Voorwaarts is alleen maar goed. Die krul moet komen uit de drang naar voren van het paard en nieto mdat iemand m erin trekt... laat maar lekker gaan word vanzelf wel rustiger!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:58

ik weet niet of dit al is gevraagd maar: weet je bijrijdster dit? dat ze op bokt staat en dat jij zegt dat je een betere zoekt?? Vraag ik me zeer sterk af.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:31

ik vind het nergens op lijken (sorry als dat grof overkomt, maar je post zelf een foto met die vraag erbij, dus geef ik eerlijk antwoord)

Niet tegenhouden op de teugels; ook niet bij een sterk paard. Zet dat paard aan het been, geef het veel verschillende oefeningen door mekaar heen tot hij die aanneemt zonder onder de ruiter uit te lopen en hou die teugels met twee vingertjes op contact, maar weiger van meer dan 2 gram in elke hand te houden.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:39

Ik lees dat je bijrijdster dit weet? Leest ze het ook?

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 13:57

dorienkee schreef:
Ik lees dat je bijrijdster dit weet? Leest ze het ook?

Nee, ze lees dit niet, maar weet dat ik haar rijstijl bespreek op Bokt...

Ze wil dolgraag mijn paard blijven rijden, ziet het als een gunst.

Ik ben zojuist in onderhandeling geweest met haar dat we les moeten nemen, maar ze heeft vaak allerlei uitvluchten omdat zoiets geld kost uiteraard, komt nog bij dat onze rijinstructeur van het dak viel, maar nu wel weer les kan geven. Ik heb besloten dat ik doorga als ze minstens 1x per 14 dagen les neemt. Een les kost trouwens 20 euro, en dan betaal ik daar ook de helft van mee, is best reeel toch ??

Aanstaande dinsdag staat nu op de planning om les te krijgen en zelf krijg ik dan ook les, maar dat wordt dan alleen maar een beetje stappen voor mij, maar krijg ik zelf ook weer les, ben zelf ook niet zonder fouten hoor Bloos

We gaan het zo maar verder proberen, ze wil zelf overigens ook het paard niet verpesten hoor...

Maar 2 weten soms meer dan 1 zeg ik maar, vandaar mijn topic hierover... Knipoog

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:51

Nikita_1995 schreef:
Afbeelding

Laat ik eerst eens vragen wat je doel op dat moment was.
Aan je hand en houding is te zien dat je extra diep en met extra stelling naar binnen hebt ingezet.
Was dat je bedoeling.. is het een oefening ?
Of loopt hij op beide handen altijd even diep en extra naar binnen gericht met het hoofd ?

Als je feedback wil op je foto is het mischien handig om er even bij te zetten wat je doel op dat moment was ?

Maar we zien in ieder geval een zeer goed verzorgde tinker.
Met een aardig getraind lijf.
Dat op zich is natuurlijk al een mooi plaatjes

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:07

Wat wil je nou precies? Dat je paard zo hoog mogelijk komt zonder dat je er zelf moeite voor hoeft te doen? Ik vind t gewoon een beetje sneu voor dit meisje. Waarschijnlijk vind ze t gewoon heel leuk om te rijden, en dan word er zo over haar gepraat op bokt.
Ikzelf had dat niet gepikt. Ze weet dat haar FOTOS erop staan?
Ik ben benieuwd of je ook fotos van jezelf erop zet als je weer kan rijden.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 15:14

Dinsdag gaan we lesnemen, dit topic mag op slot Knipoog

Bedankt voor al jullie reacties Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:17

Nikita_1995 schreef:
Ik roep dus vaak, benen naar achteren, knieeen naar binnen draaien, bekken naar voren drukken, rug recht, schouders naar achteren, hoofd omhoog, handen hoger en dan zie je dit plaatje even...

Maar ze vervalt dus iedere keer weer in haar oude rijstijl...

Je verandert ook niet zo 1-2-3 je rijstijl, ze moet nu al die dingen in 1x goed doen van jou, vind niet dat je dat kunt verwachten.

Maar ik zou sowieso weg snel weg zijn als een eigenaar mijn rijkunsten op Bokt gaat bespreken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:39

Dat lijkt me goed om in te denken inderdaad, niemand kan zomaar even zijn of haar rijstijl omgooien en ineens verbeteren. Dat gaat met stappen, het is ook niet eerlijk om van haar hetzelfde als een vergevorderde met het paard kan te verwachten.

Overigens lijkt het me ook niet reeël om deze bijrijdster aan te houden, bij gebrek aan beter kunnen vinden. Dat gevoel krijg ik namelijk. Uiteraard mag je als eigenaar deels eisen stellen aan het rijden van je paard. Maar dat moet niet doorslaan vind ik, neem dan de beslissing om haar niet te laten rijden ipv zo te pushen.

Ik vraag me namelijk af of de bijrijdster ook wel eens de vrijheid krijgt om zelf zonder eigenaar te kunenn rijden. Juist als je haar zelf dingen ook uit laat zoeken kan ze ervan leren. Kijk uit dat het meisje zelf niet de moed in de schoenen zinkt omdat ze alsmaar van jouw als eigenaar te horen krijgt dat je haar rijden niet goed genoeg vind..

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:59

Ik ga met de rest mee, dus over strenge hand en te diep etc ga ik niet zeuren Lachen

Mijn hoofdvraag is alleen waarom ze in godsnaam met sporen rijdt,
als jij aangeeft dat hij in draf er als een kanon vandoor schiet ..
Hij is schijnbaar dus wel 'goed' voor het been, dus die sporen kunnen af lijkt mij Knipoog

nijla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:06

__Shannon schreef:
Ik ga met de rest mee, dus over strenge hand en te diep etc ga ik niet zeuren Lachen

Mijn hoofdvraag is alleen waarom ze in godsnaam met sporen rijdt,
als jij aangeeft dat hij in draf er als een kanon vandoor schiet ..
Hij is schijnbaar dus wel 'goed' voor het been, dus die sporen kunnen af lijkt mij Knipoog

Ben het daar mee eens!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:03

Bienotje schreef:
Dat lijkt me goed om in te denken inderdaad, niemand kan zomaar even zijn of haar rijstijl omgooien en ineens verbeteren. Dat gaat met stappen, het is ook niet eerlijk om van haar hetzelfde als een vergevorderde met het paard kan te verwachten.

Overigens lijkt het me ook niet reeël om deze bijrijdster aan te houden, bij gebrek aan beter kunnen vinden. Dat gevoel krijg ik namelijk. Uiteraard mag je als eigenaar deels eisen stellen aan het rijden van je paard. Maar dat moet niet doorslaan vind ik, neem dan de beslissing om haar niet te laten rijden ipv zo te pushen.

Ik vraag me namelijk af of de bijrijdster ook wel eens de vrijheid krijgt om zelf zonder eigenaar te kunenn rijden. Juist als je haar zelf dingen ook uit laat zoeken kan ze ervan leren. Kijk uit dat het meisje zelf niet de moed in de schoenen zinkt omdat ze alsmaar van jouw als eigenaar te horen krijgt dat je haar rijden niet goed genoeg vind..

Bovenstaand is nog wel een goed punt vind ik...
En wat die sporen betreft: dat kan idd toch wel zonder?

lartjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:19

hoooiiii....

je hebt een mooi paard. De eerste foto vond ik niet zo je paard wel maar jij zat niet egt goed.Maar de volgende foto's waren egt leuk

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 18:32

dorienkee schreef:
Wat wil je nou precies? Dat je paard zo hoog mogelijk komt zonder dat je er zelf moeite voor hoeft te doen? Ik vind t gewoon een beetje sneu voor dit meisje. Waarschijnlijk vind ze t gewoon heel leuk om te rijden, en dan word er zo over haar gepraat op bokt.
Ikzelf had dat niet gepikt. Ze weet dat haar FOTOS erop staan?
Ik ben benieuwd of je ook fotos van jezelf erop zet als je weer kan rijden.

Ik kan me hier helemaal in vinden. Meisje doet waarschijnlijk gruwelijk haar best om 't paard zo goed mogelijk te laten lopen. En dat lukt niet helemaal, jammer dan. Lijkt mij niet meer dan redelijk dat ze gewoon gaat lessen met het paard, zoals jullie nu ondertussen geregeld hebben. Zonder les sluipen er bij ons allemaal fouten in en een goede instructeur kan daar veel in betekenen! Maar dan nog moet je niet na 2 lessen denken "het lukt niet", geef ze de tijd! Persoonlijk was ik overigens allang ernstig ontploft als mijn foto's op bokt zouden staan met dit commentaar erbij.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 19:23

Bergje schreef:
Meisje doet waarschijnlijk gruwelijk haar best om 't paard zo goed mogelijk te laten lopen. En dat lukt niet helemaal, jammer dan. Lijkt mij niet meer dan redelijk dat ze gewoon gaat lessen met het paard, zoals jullie nu ondertussen geregeld hebben. Zonder les sluipen er bij ons allemaal fouten in en een goede instructeur kan daar veel in betekenen! Maar dan nog moet je niet na 2 lessen denken "het lukt niet", geef ze de tijd! Persoonlijk was ik overigens allang ernstig ontploft als mijn foto's op bokt zouden staan met dit commentaar erbij.

Alle foto's en filmpjes heb ik inmiddels verwijderd hoor Knipoog

Ben er in ieder geval een stuk wijzer door geworden, hopelijk werpt het zijn vruchten af bij mijn paard, bijrijdster, misschien 2e bijrijdster en mijzelf Knipoog

Bijrijdster moet regelmatig les krijgen, desnoods betaal ik het zelf. Bijrijdster krijgt ook zeker complimenten hoor als het momenten wel goed gaat. Maar zowieso ga ik er een bijrijdster erbij zoeken die af en toe wel de puntjes op de i kan zetten bij dit paard. Heb dit ook al met bijrijdster besproken enige dagen geleden. Die mogelijke extra bijrijdster heeft al een keer op een paard van mij gezeten, dus ik ken haar al, moet alleen dus nog even vragen of ze dat in de toekomst wil.

Ik denk dat we met rijles een heel eind verder zullen komen, dat is wat we nodig hebben, LES !!

Nogmaals bedankt voor alle goede reacties !!

En nogmaals, het topic mag op slot Knipoog

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:47

Bijrijdster erbij is een prima plan! Als ik er zelf niet meer goed uitkom vraag ik mijn instructrice altijd om even op te stappen en te voelen/uit te leggen. Opeens vallen de stukjes dan op hun plaats!
Mooi dat het nu geregeld is, je "klinkt" nu ook weer een stuk positiever Pling

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:33

Ik zet dit topic op slot. Het is sowieso niet zo netjes om hier foto's en filmpjes te plaatsen van anderen met de vraag om rijtechnisch commentaar. Het is niet voor niets dat dit een regel is op HAW.