Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
! Het aandrijven stoort me wel
, maar je geeft zelf al aan dat het tempo hoger lag.. en dat is naar.
?
sabrinaboer schreef:nou moet dit nou allemaal
ik ben het met een hoop eens maar dat alles wisten we al
na de les ben ik effe gaan vragen hoe en waarom
een uur lang hebben ze op dezelfde hand gereden en zo waren er nog heel wat punten
en het meisje op die pony die niet springt mag ook niet meer mee lessen in de springles ze is te klein om dat paard onder contole te houden
dat er geen afstand was hebben we zelf ook gezien maar wie zijn wij zandor liep lekker voorop en de rest zoek het maar uit dat is de zorg van de manege zelf maar laten we er niet te veel op zeggen ze hebben het allebij erg naar hun zin en onze paarden ook
meiden ga lekker door met plezier maken

dus enige ervaring hebben we wel.. niet dat we springruiters zijn..
miss_lizje schreef:nou ik had met mijn tante overlegt en die zei dat het ook beter was met spoor. gewoon als hij niet reageerd even laten merken dat hij niet de baas is. daarna is hij vaak veel meer op mijn been

miss_lizje schreef:...had geen sporgen bij me dus moest hem af en toe echt vooruit schoppen ...
miss_lizje schreef:het tempo van de les lag erg hoog en ik had nog nooit les van hem gehad dus was vrij pittig voor me.
IK VIND MET EMMERS HEEL GEVAARLIJK.
er is niet voor niks een staander uitgevonden met een lepel.
ik weet dat mijn houding bagger is maar daar wordt aan gewerkt.
( op die foto's lijkt het nig erger dan het is, het was koud had veel vesten en truien aan)
bijoekimmie schreef:Ach ik heb vroeger ook springles gehad als een locomotief en het is nog nooit gebeurd dat als je voorganger weigerde dat er een andere bovenop je sprong hoor, ze zijn niet achterlijk.
Het enige nadeel daarvan is , is dat als je voorganger weigert jouw pony ook kan weigeren, maar gevaarlijk kan ik dat niet noemen.
Ga vooral lekker zo door en beleef er maar veel plezier mee hoor.
miss_lizje schreef:thnx zo'n berichtje heb ik wel even nodig na als die vorige.
maar volgende springles rijd montana er op en ik op willemijn. dat gaat wat beter. we hebben erg veel lol met z'n tween.
hij heeft nu gewoon
femke_harley schreef:Nog even iets: Dat sommige het onverantwoord vinden dat we nu een groep hoger gaan..
tjáa.. zo kan je denken.. maar we zijn geen beginners.. bedoel we hebben echt wel wat vaker
gesprongen hoordus enige ervaring hebben we wel.. niet dat we springruiters zijn..
nee, maar we doen dit voor de lol, voor de gezelligheid, gewoon is wat anders

Vraag je instructeur anders een om hulp daarbij.RolingRoos schreef:Hebben jullie het hier al over sporen met wieltjes? Iquote]
nee dat was een grap ik rij met hele zachte sporen zoals ik het noem.
gewoon een nopje. en ik gebruikt ze aleen als het nodig is. ik ga echt niet de heletijd met de spoor in zijn buik prikken hoor[quote="Strawberry_"
Mag ik vragen waarom er als titel staat: Mijn eerste springles, als jij zegt dat jullie geen beginners zijn en eerder hebben gesprongen? Ik bedoel dit niet aanvallend, maar vroeg het me gewoon af
Ik ben het eens met de oordelen die de meeste hier geven. Maar dat heb je inmiddels genoeg gehoord. Probeer je benen wat stiller te houden, en de pony aan het been te houden. Veel oefenen, en het komt vanzelf wel goed. Veel plezier nog
)