Tumba schreef:Dan zou ze juist minder streng in haar hand moeten zijn...
Ik vind het er namelijk erg opgekropt uitzien. hij moet nageven,
en dat doet ie niet. Ontspanning, daar moet je heel veel
geduld voor hebben,
maar vrees niet, bij mijn foto's ziet het er ook erg streng uit
terwijl ik weet dat dat niet zo is, misschien is dat hier ook het geval.
(kijk voor foto's in mijn profiel)
Het rotte aan dit gesprek is dat mensen die het paard al jaren kennen en gereden hebben nu al meerdere keren herhaald hebben dat mijn handen daar zitten vanwege het feit dat ik mijn teugels altijd te lang laat en daarom mijn handen naar me toe haal.
Wrom mijn teugels te lang zijn?
Omdat ik dus juist niet in haar mond wil zitten, met als resultaat dat als ze na gaat geven mijn teugels zo los hangen dat ik mijn handen naar me toe trek om contact te houden.
Het wordt dus ook een betje saai dit, vooral je eerste zin, dan kan in je laatste zin misschien staan en dan is je goed recht maar tegelijkertijd ga je al ergens vanuit terwijl je de uitleg die toch heel simpel is gewoon niet aanneemt.
We hebben er jaren aan gewerkt (teugels korter en handen naar voren) en nu ze weer aan het opbouwen is en met alles wat meer moeite heeft verval ik ook weer in oude fouten, irritant om te zien en zeker niet goed, maar als jij mijn handen 10 cm naar voren verbeeld (waar ze horen te zitten) zie je hopelijk zelf wel wat ik bedoel, niet tevergelijken dus met jouw foto's want jouw handen zitten gewoon naar voren, als jij je handen zou plaatsen waar ik ze hou zou het een ander verhaal zijn, maar als ik mijn handen dus plaats waar de jouwe zijn hangen ze in een boog, en in plaats van op maat maken trek ik dan mijn handen in, oude fout en komt wel weer goed.
Wat kim bedoeld met de pony loopt het beste zonder druk is dat als er wel teveel druk op haar mond komt haar hoofd omhoog gaat en zij keihard de bak doorgaat, en aangezien Kim Par even lang kent als mij en vanaf het begin les heeft gegeven met het inrijden en begeleid heeft vind ik dat je het onderwerp nu wel weer kan laten rusten.
En dat haar ontspanning nog niet 100% is lijkt me logisch, ze is nog steeds herstellende van haar spierbevangenheid en daarmee is dan gelijk bewezen dat er geduld zat is aan deze kant, iets minder oordelen mevrouw, je schopt hiermee tegen benen waar je geen recht toe hebt.