Sily@bokt en Palermo @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tumba_oud

Re: Sily@bokt en Palermo @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:25

KiWiKo schreef:
Tumba schreef:
De haf is mooi, maar ik vind haar handhouding erg hard
en onvriendelijk. Ook vind ik hem opgekropt lopen. ik krijg
hier het idee dat hij naar beneden word GEDWONGEN.
dus moet de amazone hard aan de slag met haar handhouding!

die pownie loopt het beste zonder druk, hoe meer druk hoe meer ze gaat vechten.........

Dan zou ze juist minder streng in haar hand moeten zijn...
Ik vind het er namelijk erg opgekropt uitzien. hij moet nageven,
en dat doet ie niet. Ontspanning, daar moet je heel veel
geduld voor hebben,

maar vrees niet, bij mijn foto's ziet het er ook erg streng uit
terwijl ik weet dat dat niet zo is, misschien is dat hier ook het geval.
(kijk voor foto's in mijn profiel)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:21

Tumba schreef:
geduld voor hebben,

Het rotte aan dit gesprek is dat mensen die het paard al jaren kennen en gereden hebben nu al meerdere keren herhaald hebben dat mijn handen daar zitten vanwege het feit dat ik mijn teugels altijd te lang laat en daarom mijn handen naar me toe haal.
Wrom mijn teugels te lang zijn?
Omdat ik dus juist niet in haar mond wil zitten, met als resultaat dat als ze na gaat geven mijn teugels zo los hangen dat ik mijn handen naar me toe trek om contact te houden.

Het wordt dus ook een betje saai dit, vooral je eerste zin, dan kan in je laatste zin misschien staan en dan is je goed recht maar tegelijkertijd ga je al ergens vanuit terwijl je de uitleg die toch heel simpel is gewoon niet aanneemt.

We hebben er jaren aan gewerkt (teugels korter en handen naar voren) en nu ze weer aan het opbouwen is en met alles wat meer moeite heeft verval ik ook weer in oude fouten, irritant om te zien en zeker niet goed, maar als jij mijn handen 10 cm naar voren verbeeld (waar ze horen te zitten) zie je hopelijk zelf wel wat ik bedoel, niet tevergelijken dus met jouw foto's want jouw handen zitten gewoon naar voren, als jij je handen zou plaatsen waar ik ze hou zou het een ander verhaal zijn, maar als ik mijn handen dus plaats waar de jouwe zijn hangen ze in een boog, en in plaats van op maat maken trek ik dan mijn handen in, oude fout en komt wel weer goed.

Wat kim bedoeld met de pony loopt het beste zonder druk is dat als er wel teveel druk op haar mond komt haar hoofd omhoog gaat en zij keihard de bak doorgaat, en aangezien Kim Par even lang kent als mij en vanaf het begin les heeft gegeven met het inrijden en begeleid heeft vind ik dat je het onderwerp nu wel weer kan laten rusten.
En dat haar ontspanning nog niet 100% is lijkt me logisch, ze is nog steeds herstellende van haar spierbevangenheid en daarmee is dan gelijk bewezen dat er geduld zat is aan deze kant, iets minder oordelen mevrouw, je schopt hiermee tegen benen waar je geen recht toe hebt.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:22

Sily schreef:
Tumba schreef:
geduld voor hebben,

Het rotte aan dit gesprek is dat mensen die het paard al jaren kennen en gereden hebben nu al meerdere keren herhaald hebben dat mijn handen daar zitten vanwege het feit dat ik mijn teugels altijd te lang laat en daarom mijn handen naar me toe haal.
Wrom mijn teugels te lang zijn?
Omdat ik dus juist niet in haar mond wil zitten, met als resultaat dat als ze na gaat geven mijn teugels zo los hangen dat ik mijn handen naar me toe trek om contact te houden.

Het wordt dus ook een betje saai dit, vooral je eerste zin, dan kan in je laatste zin misschien staan en dan is je goed recht maar tegelijkertijd ga je al ergens vanuit terwijl je de uitleg die toch heel simpel is gewoon niet aanneemt.

We hebben er jaren aan gewerkt (teugels korter en handen naar voren) en nu ze weer aan het opbouwen is en met alles wat meer moeite heeft verval ik ook weer in oude fouten, irritant om te zien en zeker niet goed, maar als jij mijn handen 10 cm naar voren verbeeld (waar ze horen te zitten) zie je hopelijk zelf wel wat ik bedoel, niet tevergelijken dus met jouw foto's want jouw handen zitten gewoon naar voren, als jij je handen zou plaatsen waar ik ze hou zou het een ander verhaal zijn, maar als ik mijn handen dus plaats waar de jouwe zijn hangen ze in een boog, en in plaats van op maat maken trek ik dan mijn handen in, oude fout en komt wel weer goed.

Wat kim bedoeld met de pony loopt het beste zonder druk is dat als er wel teveel druk op haar mond komt haar hoofd omhoog gaat en zij keihard de bak doorgaat, en aangezien Kim Par even lang kent als mij en vanaf het begin les heeft gegeven met het inrijden en begeleid heeft vind ik dat je het onderwerp nu wel weer kan laten rusten.
En dat haar ontspanning nog niet 100% is lijkt me logisch, ze is nog steeds herstellende van haar spierbevangenheid en daarmee is dan gelijk bewezen dat er geduld zat is aan deze kant, iets minder oordelen mevrouw, je schopt hiermee tegen benen waar je geen recht toe hebt.

PS: het is een merrie

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:26

Afbeelding

hmzzz willen ze deze pony gespannen zien........... hier issie Lachen Lachen

zelfde pony dames........... alleen in een wat opgewonderde gemoedstoestand Lachen Lachen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:30

Oei wat was ze heftig die dag zeg Haha!
Nog nooit bij Par meegemaakt dat jij fluitend erop zat, tot die dag hahaha.

IK wil er wel even bij vermelden dat met Par der lekkere speknek ze er altijd wat propperig uitziet tenzij ze haar nek uitstrekt, maar das niet helemaal de bedoeling he Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:32

tja als ik ga fluiten of zingen op het paard............ dan heb ik echt, echt een gruwelijk gespannen paard onder me

waarom stapte ik daar eigenlijk op?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:35

leuk diertje hoor...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:36

KiWiKo schreef:
tja als ik ga fluiten of zingen op het paard............ dan heb ik echt, echt een gruwelijk gespannen paard onder me

waarom stapte ik daar eigenlijk op?

Jij zou die dag voor me rijden omdat...?
Weet wel dat ik vantevoren nog tegen je zei dat ze wat hyper was omdat ze even verderop in het land bezig waren.
Geloof dat ik toen met mijn rug zat ofzo?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:42

zo iets.......... of ik ging wat voorrijden voor de keuring........ maar er was iets Lachen Lachen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:46

Hmmszzz....dat zou het nog best weleens kunnen zijn ja....

Erg zeg we kletsen hier het hele topic vol Haha! Bloos

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:48

Duidelijk verschil tussen gespannen en ontspannen. Maar je ziet het goed in hoe ze loopt.

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 08:46

Ik vind Par toch lekker een heerlijke barbie met schattige vlechtjes! Tong uitsteken
Ook al is ze propperig, nerveus en eigenwijs! Haha!

[size=9](hé, Sil, ik ben het van Amber, Smit)[/size]

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 09:28

MarliesR schreef:
Ik dacht dat je wilde dat ik je nog wat dingen uit zou leggen Tamara, maar zo te zien red jij je zo ook prima!!! Haha!

Zitten echt leuke foto's tussen! En dat in een binnenbak terwijl je die camera net hebt! Goed gedaan!

Ontzettend mooie haflinger trouwens ook om te zien!

Haha, Marlies, heb echt nog wel wat hulp nodig, hoor. Krijg een aantal dingen nog niet goed ingesteld. Gevolg: zwarte foto's. En eerlijk is eerlijk, ik was zelf helemaal niet tevreden over deze foto's. Heb een paar foto's buiten gemaakt van een ander paardje (maar die kan ik helaas niet posten, omdat ik geen toestemming van de eigenaar heb om ze te posten...snif) en die zijn wel erg leuk geworden. In de binnenbak bij Sil is het licht nogal variabel... lastig, maar gelukkig is daar photoshop... Knipoog Maar eh, we komen snel langs (nu is Roel ziek, hoe krijgen we het voor elkaar, zucht).

Enne, even terug ontopic: ik heb dus ook even op Par gereden, Kim weet dat IK wel héél goed ben in het vastzetten van mijn polsen, en ik weet dus ook precies hoe madam daar op reageert. Schudden met het hoofd en mij uit het zadel trekken. Sil moet indeed de teugels wat korter nemen, maar te veel druk is er niet. Volgende keer knup ik je handen vast aan haar manen, hihi, kun je ze niet meer bij je kruis houden, Sil...gna gna gna.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 13:23

Leuk plaatje. Super leuke haf...

Succes met wederopbouwen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:07

djinnie schreef:
Volgende keer knup ik je handen vast aan haar manen, hihi, kun je ze niet meer bij je kruis houden, Sil...gna gna gna.

Ik had jeuk Haha!

Tanx PSM