Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

peetje82 schreef:daarnet ging er iets fout, nog es:
ook al is je paard heet, mag je nog je been niet afsteken, dan moet je er juist aan gaan rijden!
Als je er niet aan kan komen is hij dus niet AAN het been!
Thirza schreef:peetje82 schreef:daarnet ging er iets fout, nog es:
ook al is je paard heet, mag je nog je been niet afsteken, dan moet je er juist aan gaan rijden!
Als je er niet aan kan komen is hij dus niet AAN het been!
volgens mij moet je even de begin post lezen en dat dit pas de 5e keer is dat ze op hem zit.
Ik vind het er heel goed uit zien vooral door wat er in je begin post staat, ik vind het je ook leuk staan op een "normaal" paard.
Kelly_Taco schreef:Merlin is soms wat eng in de nek. Hij wil geen verbinding aannemen dus kruipt achter het bit en houdt zich vast in de bovenlijn.
Als je net rijdt heb je niks in je hand en als je been geeft om naar je hand toe te komen gaat hij steeds in galop omdat hij dat achterbeen niet wil gebruiken. Je kan er ook bijna niet aankomen omdat hij heel loperig is. Ik wil hem niet tegenhouden aan de voorkant omdat hij juist meer lengte moet maken.. Alleen in combinatie met zijn loperigheid valt het niet altijd mee.
Daarbij verschiet hij nog van een scheve zandkorrel![]()
Maar hij gaat nu steeds lekkerder en komt steeds beter aan het bit.
Al met al is het gewoon een knapperd en hij doet erg goed zijn best
Thirza schreef:dan ga ik er vanuit dat je dan ook hebt gelezen over hoe hij aan het been is, dat ze er mee bezig is, dat ze niet beweerd dat het dier aan het been is, dat het vast wel zelf weet aangezien haar ervaring en dat het dus niet zo negatief verteld hoeft te worden.
maar goed dit is mijn mening en aangezien dit niet mijn topic is zal ik me er verder niet over uit laten
Jantine_ schreef:Heey Kel, wat een gezeur zeg
Riannneh schreef:Het lijkt heel even alsof je niet tegen de opbouwende kritiek kan? want verder loopt het paard natuurlijk goed, en ziet het er leuk uit maar het zou er NOG leuker uit zien als je ook nog wat mooier gaat zitten.. maar verder natuurlijk succes want het is een leuk paardje!
astridastrid schreef:En hoe was het, zo een grote? Nou, nu ik eenmaal op een grote heb gereden, wil ik nooit meer anders, hihi...
Of blijf jij toch bij de Fjorden?

Kelly_Taco schreef:Born2BCrazy schreef:Vind het een stoer paard..
Vind wel dat je af en toe om je houding mag denken.
beenligging+ dat je af en toe een beetje achterover lijkt te hangen.
Ziet er verder ontspannen uit.
Ik ben nog niet bezig met mijn eigen houding, eerst het paard lekker aan het lopen krijgen dan mezelf

maar ja iedereen moet altijd op een paar onderdelen letten.. en ja ik ben niet de gene die Z2 rijd.. uiteindelijk heb ik geen recht van spreken.....maar moest het toch even zeggen 
Riannneh schreef:Thirza schreef:dan ga ik er vanuit dat je dan ook hebt gelezen over hoe hij aan het been is, dat ze er mee bezig is, dat ze niet beweerd dat het dier aan het been is, dat het vast wel zelf weet aangezien haar ervaring en dat het dus niet zo negatief verteld hoeft te worden.
maar goed dit is mijn mening en aangezien dit niet mijn topic is zal ik me er verder niet over uit laten
Nergens wordt er iets negatief verteld, alles is opbouwend en de TS kan dan zelf zien of ze daar iets mee wil gaan doen of niet.. en verder is het een leuk paard en wens ik je er veel plezier mee!

sjaantje schreef:Je hebt het constant over hinderen, maar dat woord heb ik niet eens genoemd! Ik zie ook dat het op de laatste foto's er al beter uitziet. Ook 'achterover zitten' noem ik helemaal niet. Dus of je begrijpt gewoon niet wat ik bedoel, of je haalt er allemaal dingen bij.
Als ik naar foto 3 kijk, zie ik een paard wat zijn rug wegdrukt en een amazone die niet in evenwicht zit, met haar benen afgestoken en bovenlichaam terug. Dan kun je wel zeggen dat hij te vlug en gespannen is om er aan te kunnen komen, maar dan moet je er juíst aankomen.
jefreyginny schreef:als kelly er aankomt krijgt ze veel spanning iets wat kelly wil vermijden.
ze komt er wel aan maar niet gelijk wat jullie willen zien. ze heeft duidelijk verteld wat de rede is. dus snap niet waar jullie een probleem van maken. en rug problemen? echt onzin vindt ik persoonlijk. omdat jullie niet je zin krijgen is het maar gelijk volgens mij heeft je paard rug problemen?

) en wat meer op je hakken letten. Probeer je voeten netjes in lijn naast het paard te houden. Volgens mij drijf je niet bij elke foto net toevallig aan
..