3-jarige toppertje Zaïre (v. Rousseau) @ work (1e keer op Bo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

di_Segno

Re: 3-jarige toppertje Zaïre (v. Rousseau) @ work (1e keer op Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:44

Ziet er goed uit hoor, ze heeft wel wat weg van onze 3jarige! Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:45

In het begin hield ze zich behoorlijk vast in het lijf en was zelfs teugelkreupel!! Toen was het welletjes en ben ik maar met slof gaan rijden. Eigenlijk gebruik ik hem nauwelijks, maar hij hangt er maar aan. Ik wil daar ook geen gezeur over horen!

Bokt is een discussieforum. Als je van te voren al aangeeft geen commentaar te willen over je cap of gebrek daaraan, de ligging van je zadel, je houding, of wat dan ook, geef je daarmee aan dat je de discussie niet aan wilt gaan. Dat is niet de bedoeling, daarom worden topics met zulke zinsnedes gesloten.

kan het niet laten om je even op de regels te wijzen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:00

Nadia zal er zeker geen slofteugel om hangen om het paard in de krul te rijden, ze heeft nl. zelf een pony die heel moeilijk te rijden is en moeilijk nageefd en hiermee reed ze ook niet met een hulpteugel.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:08

Valentijn schreef:
Zaïre lijkt echt klein onder jou Wow! !

Ik vond het er netjes uitzien en ik denk dat het in het echie ook beter is te beoordelen.
w.b.t de slof; dat ding hangt enorm los, Nadia zit er nauwelijks aan, zal dus ook niet zo'n grote inwerking hebben.
Verder heb ik geen verstand van hulpteugels, dus ga ik geen oordeel over vellen.

Het neusje mag er voor het plaatje wat meer uit, maar zoals eerder vermeld, is er een speciale reden dat ze wat compacter in de hals wordt gereden.
Ze is natuurlijk nog redelijk goed aan het groeien + ze is wat langer gebouwd.

Ik vond het er vanmiddag super ontspannen uitzien, overigens zijn de foto's ook maar momentopnamens en deze foto's laten niet het fijne plaatje zien dat ik vanmiddag zag Lachen

nee, maar toch, door die slof loopt ie met zn neus achter de loodlijn. hiervoor hoef je de slof niet eens vast te hebben.

en niemand heeft gezegd dat jij je teugels los moet gooien. je mag ze best wat langer laten maar zorg wel dat er contact blijft. houd je handen stil, zet ze op 1plek (van mijn part pak je een bokriempje en houd je die vast met je handen) en drijven drijven drijven, die nageeflijkheid komt wel. eerst voorwaarts, aan het been en op eigen benen leren lopen.

wel een leuk paardje Lachen

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:10

Nadia_Mocca schreef:
Bedankt allemaal, ik zal kijken of ik nog ergens een filmpje heb. Deze foto's zijn maar momentopnames en om eerlijk te zijn; voor het gevoel is ze echt heel los en ontspannen.
Met sommige van jullie ben ik het wel eens. Maar nogmaals; het is niet mijn paard, dus ik bepaal ook niet of de slof er wel of niet aanhangt. Daarom nog een keer: zien jullie de slof op de foto's aangespannen. Juist; nee want ik wil ook liever geen slof Knipoog
Over dat slaan naar het been. Dat probleem is verholpen, dat was van het kuilgras.
Ik zal kijken of ik eens naar buiten mag, maarja het is niet mijn paard. Ik bepaal er niet over.
En dan nog over de les/hulp; de hulp die ik krijg is naar mijn mening goed. Ze heeft veel ervaring met jonge paardjes.

Charlotte: Als ik tijd heb Tong uitsteken

Tuurlijk doe je dat wel, wil je niet met slof rijden en moet je, dan rijd je toch lekker NIET?
Dit paardje geeft aan zich niet goed te voelen in zijn vel.
Je kan de basis niet doen met dit paardje omdat hij anders pijn heeft en moet naar hulpmiddelen grijpen.
De slof wordt idd niet intensief gebruikt, daar gaat het mij ook niet om.
Maar dit beest geeft duidelijk aan dat er iets niet goed is.
Daar moet je naar luisteren.
Laat eens een kraker of osteopaat of iets dergelijks komen die kan opzoeken waar de blokkades in haar lichaam zitten.
En is het iets ernstigs, weiger dan te rijden. Welzijn en gezondheid gaan voor toch? Lachen

Verder; heel mooi leuk paardje!
Zit een prachtig koppie op Lachen
Ik hoop nog topics van jullie te zien (in betere omstandigheden)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:40

Citaat:
Daarom nog een keer: zien jullie de slof op de foto's aangespannen. Juist; nee want ik wil ook liever geen slof

Je ziet wel degelijk op een foto de slof aangespannen en het paard ver achter de loodlijn lopen.
Maar oke..ik hoop dat het je een beetje duidelijk is dat hier gewoon naar het paard geluisterd moet worden en er wat andere maatregelen getroffen moeten worden.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:17

Ik ben het eens met MiniMouse haar eerste verhaal.
En daarbij; je steekt je benen wél af. Ze liggen véél te ver naar voren en op praktisch alle foto's niet aangesloten aan je paard. Hoe kún je een jong paard én met slof rijden en dan ook nog zo weinig been aanleggen?? Onbegrijpelijk. Maar ik geloof dat de boodschap door dit hele topic wel duidelijk is.
Overigens best een leuk paard.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:25

Er is al genoeg gezegd over slof e.d. dus daar ga ik niet meer over zeuren, maar ik vind ook dat een goede basis heel belangrijk is. Ik ben nu zelf een 4-jarige in aan het rijden, en wat ik heeel veel doe is binnenhoefslagen rijden, van de bakrand wegblijven en maar rechte lijnen rijden, leren ze naar mijn mening ontzettend veel van. Mijn 4-jarige is nog niet zolang onder het zadel, en loopt nog niet aan de teugel enzo, maar heeft door al die binnenhoefslagen wel geleerd op eigen benen, recht en in balans te lopen.
In ieder geval heel veel succes met je paard, en ik hoop dat de slof er binnenkort af kan!

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:30

Ik vind het een heel mooi en leuk paard om te zien!. Ik vind dat ze veel fijner loopt zonder Slof. Ik heb zelf nog nooit met een slof gereden en ik heb ook geen idee waar hij je mee helpt en voor zorgt. Dus daar laat ik me niet over uit.
Ik las ergens op de eerste pagina teugels los gooien om haar op eigen benen te leten lopen.

Ik heb mijn Ijslander ook zelf ingereden en telkens als ik dus geen contact/aanleuning had ging Skotti onstabiel lopen en lopen zwieren. Wat ik wil zeggen is dat geen er geen standaart manier bestaat om je paard in te rijden.
Je moet gewoon zelf gaan vogelen en bekijken waar ze goed op regeerd. Wel zou ik die slof eraf laten.

Succes met haar:)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:33

Ik ben het ook wel eens met het commentaar dat gegeven wordt. Ik heb ook het idee dat je met te weinig been rijdt. Daarnaast kan je imo best een slof gebruiken in bepaalde gevallen, maar ik zou hem gebruiken om je paard wat (nou ja, veeeel) meer uit te leggen naar het voorwaarts neerwaarts toe. Ik vind hem voor een driejarige teveel opgekruld. Maak dan je teugels langer en je slof naar verhouding wat korter. Op de foto's zonder slof blijft ie in precies dezelfde houding lopen.

Ook zeg je dat je de slof niet gebruikt, maar waarschijnlijk blijft ie er gewoon "achter" omdat ie je hand niet volgt. Zo'n paard heeft wel snel door hoeveel ruimte hij heeft hoor, dat is de werking van de slof juist. Dus je zou hem zelfs nog korter kunnen maken zonder dat ie strak staat denk ik. Als je hem niet gebruikte zou je hem ook veel langer kunnen (moeten) laten dan dit!

Ik vind het een erg leuk paard, en nogmaals, ik zou je teugels dus langer maken (niet losgooien, maar met contact, druk opbouwen van achter uit!)zodat ie zijn hals gaat en kan uitleggen. En blijf achter je hand aanrijden, reactie op je been is het allereerste, als dat nog niet goed is (dat slaan naar je been bijvoorbeeld) moet je uberhaupt nog niet aan de voorkant gaan zitten!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:40

merel90 schreef:
Er is al genoeg gezegd over slof e.d. dus daar ga ik niet meer over zeuren, maar ik vind ook dat een goede basis heel belangrijk is. Ik ben nu zelf een 4-jarige in aan het rijden, en wat ik heeel veel doe is binnenhoefslagen rijden, van de bakrand wegblijven en maar rechte lijnen rijden, leren ze naar mijn mening ontzettend veel van. Mijn 4-jarige is nog niet zolang onder het zadel, en loopt nog niet aan de teugel enzo, maar heeft door al die binnenhoefslagen wel geleerd op eigen benen, recht en in balans te lopen.
In ieder geval heel veel succes met je paard, en ik hoop dat de slof er binnenkort af kan!

AMEN.

veel figuren rijden en indd veel op de binnenhoefslag, bij a afwenden en dan rechte lijn naar c. hierdoor leren ze op eigen benen lopen.
ook wat ik al zei: meer teugel, hand voor en hand stil. door de slof kruipt ie erachter hij moet met zn neusje op of het liefst nog VOOR de loodlijn lopen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:48

Martine_m schreef:
Onzin! Ik ken der wel 1 hoor... als ze geen zin had liep ze "kreupel" en zodra je der naast stond of ze liep los was der niets meer aan de hand!
Mooi beesje het ziet er netjes uit! suc 6 verder!

Dat noem ik geen aanstellerij, maar een rijtechnisch probleem Knipoog

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:53

Leuk paardje! Gewoon lekker op ontspanning verder rijden zo.
Ik vind er best aarddig uitzien!

Debbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:57

Mooi Paard. Zonder slof mischien eerst beter Haha!
Maar verder leuk ding !

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:09

Erg leuk dier Ja Dat als eerste.
Verder wil ik nog wel even kwijt dat ze wel eens last van het lijf zou kunnen hebben als ze teugelkreupel gaat lopen en slaat naar je been. Misschien eens iemand laten kijken naar haar die er verstand van heeft Lachen
Het zal ongetwijfeld ook een rijtechnisch probleem zijn, maar misschien kan dat net de zet zijn om haar beter te krijgen.

Die slof vind ik nog niet eens zo erg, als ze dan wel onspant is dat altijd nog beter voor haar lijf dan als ze zich compleet blokkeerd.

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:11

Leuk paardje..
ik vindt het alleen een beetje raar dat je met slof rijdt..
want ze loopt al erg diep..
en vindt ik het dus ook niet zo raar van de teugelkreupel heid

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:33

Dunckylover schreef:
Leuk paardje..
ik vindt het alleen een beetje raar dat je met slof rijdt..
want ze loopt al erg diep..
en vindt ik het dus ook niet zo raar van de teugelkreupel heid

als je niet weet waar je over praat kun je dit beter niet plaatsen.
dat ze diep rijd heeft niks te maken met het feit dat de TS er een slof om doet.
en de slof, te diep en teugelkreupel lopen ook niet op 1 lijn. oftewel je hele post slaat vrijwel nergens op.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:00

Wat een gaaf dier Nadia!!
Echt een heel leuk dier, is hij van jezelf? Ga je er mee starten?
Echt een plaatje!! Succes met hem! Lachen

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:44

mijn rousseau doet ook raar met zijn achterhand, is al vaak naar gekeken, waarschijnlijk een pees niet goed meegegroeid. vorig jaar heb ik hem een maand ingereden, hij was nog zwakjes en verloor veel gewicht door het intensieve inrijden, dus half jaartje laten bijkomen. hij was daarna nog wat zwakjes en slingerig.. wat jij nu doet had ik niet zo gedaan.. ik had hem lekker een aantal maanden (ong. 4) langer gelaten in zijn hals en hem zelf laten uitzoeken hoe die zijn benen neerzet. zo'n paard die iets mankeert heeft gewoon meer tijd nodig, en dat moet je hem geven Knipoog ik heb het probleem er al een heel eind uit gereden. veel succes ermee Knipoog enne elk paardje is anders

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:18

jeetje zeg, bokt is weer in de aanval Rolleyes
Ze geeft toch netjes redenen waarom dat gebeurt? Maargoed bokt moet dan meteen met z'n alle de aanval in. Na een paar keer iets te zeggen weet ze het ook wel hoor!

Nadia, ik vind het er netjes uitzien, en de slof gebruik je gewoon goed. Zaire is echt mooi! jij boft maar dat je zo'n knapperd mag rijden Ja

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:28

sommige mensen kunne ook nooit normaal reageren! Maar ik vindt het er al goed uit zien voor zijn leeftijd! soms wat te diep maar daar kom je niet onder uit! Zie dat de slof niet echt nodig is misschien soms omdat ze der hoofd anders de lucht in gooit maar veder ziet het er erg goed uit! Ga zo door zou ik zeggen!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 20:56

Ik ga niet meer fatsoenlijk reageren voordat sommige bokkers eens beter lezen Ik heb er geen zin in om alles ee miljoen keer te moeten verklaren. Bedankt voor de reacties die wél aanmoedigend zijn.
Wat betreft tegenspreken. Neem alles niet te letterlijk. Als ik zeg over de slof eraan hangen en het moest van die en die. Dan vatten jullie het verkeerd op. Het was hun idee om de slof eraan te hangen. Duidelijk? Haha!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:09

Maar de wijze waarop die gebruikt wordt dan?

Ik heb veel reacties gelezen die niet zozeer gingen over DAT je de slof gebruikt maar HOE je de slof gebruikt.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:16

MissDonna schreef:
ze zegt dat ze slaat naar heb been. Want ik zelf dat geen oplossing vind ik je been afstaan. Ze moet je been accepteren, door het tegen haar aan te leggen lukt dat. En zo niet.

Verder een erg leuk paard! Maar ben het ook eens met de gene boven mij.

Jeeh jij hebt ook op iedereen cometaar he! Zelf doe je harstike banketstaaf tegen iedereen en of je het zelf goed doet!!? Nors opkijken

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:19

heey waarom slof het ziet er zoo ontspannen uit en dan die slof die hangt zoo los dat ie er in kan gaan staan volgens mij is die slof niet nodig wel gaaf beesie Tong uitsteken kus ryanne