Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

pearlie schreef:Ikheb het filmpje even bekeken.. .nergens om maar loopt die pony wel helemaal goed? Hij lijkt onregelmatig...
Zo niet dan moet je hem eerst meer naar je hand toe rijden, jehebt totaal geen constante aanleuning. En dat doe je niet door constant met je benen te lopen pompen...
Over dat te groot zijn... als ik zie hoe Katrien op de schimmel past denk ik dat ook zij te groot is voor dat zwarte ponietje..

[/quote]
[/quote]
Desje schreef:Maar ik blijf van mening dat een pony die echt pijn heeft niet zonder problemen de bak rond loopt, ...Je geeft aan dat de pony reageert op zijn omgeving, maar een pony die echt pijn heeft die is naar mijn idee alleen nog met de ruiter en/of het zadel bezig wat hij er graag af zou hebben.
.
x_Mliss schreef:@__KELLY
Als je geen geld heb moet je geen paard kopen simpel zat.
Je kan toch niet een paard aan schaffen als je weet dat je geen goeie spullen kan kopen hoe moet dat uit eindelijk met stalling hoefsmit DA wormen kuren enz enz?
Gaat hier wel van het welzijn van je eigen paard wat als hij ziek word?
Maar goed we gaan er nu wel ver op in want het is der eigen pony niet.
En een verwend nest?
Nou dat zal we mee vallen ik werk er ook hard voor en bataal alles zelf.

Lord_Ik schreef:Voor ik op d'r ging rijden had ze 2 jaar op de wei gestaan, dus ze kan er zich écht niet doorheen gebeten hebben. Ik neem aan dat de dierenarts er op die 2 jaar toch wel minstens 1 keer grondig naar gekeken heeft, dus moest ze van toen af aan al met een probleem rondlopen dan zou dat alleszinds al opgevallen moeten zijn. Verder is ze helemaaaaaaaaal niet de pony om niks te laten merken als haar iets niet zint, ze heeft bijvoorbeeld schrik van water, en denk maar niet dat je d'r binnen het kwartier over een plas krijgt als je weg van huis loopt en je er nu eenmaal niet omheen kan hoor (in zulke situaties krijg je dus rodeo) en als ze echt last zou hebben zou ze gewoonweg niet KUNNEN zonder druk aan de teugel gaan of uitstrekken omdat ze daarvoor nu eenmaal haar rug moet gebruiken en dat niet kan als ze gehinderd wordt (ze begint ook meteen onregelmatig te lopen als ik even men evenwicht kwijt ben)
En ze zou verre van alles voor me doen, ik rij d'r nog niet zo lang, een maand of 2 en men band met haar is nog helemaal niet zo sterk, vandaar ook die rodeo in panieksituaties, ze vertrouwt me gewoon niet genoeg om voor mij haar angst te overwinnen.
merrieveulen schreef:Lord_Ik schreef:Voor ik op d'r ging rijden had ze 2 jaar op de wei gestaan, dus ze kan er zich écht niet doorheen gebeten hebben. Ik neem aan dat de dierenarts er op die 2 jaar toch wel minstens 1 keer grondig naar gekeken heeft, dus moest ze van toen af aan al met een probleem rondlopen dan zou dat alleszinds al opgevallen moeten zijn. Verder is ze helemaaaaaaaaal niet de pony om niks te laten merken als haar iets niet zint, ze heeft bijvoorbeeld schrik van water, en denk maar niet dat je d'r binnen het kwartier over een plas krijgt als je weg van huis loopt en je er nu eenmaal niet omheen kan hoor (in zulke situaties krijg je dus rodeo) en als ze echt last zou hebben zou ze gewoonweg niet KUNNEN zonder druk aan de teugel gaan of uitstrekken omdat ze daarvoor nu eenmaal haar rug moet gebruiken en dat niet kan als ze gehinderd wordt (ze begint ook meteen onregelmatig te lopen als ik even men evenwicht kwijt ben)
En ze zou verre van alles voor me doen, ik rij d'r nog niet zo lang, een maand of 2 en men band met haar is nog helemaal niet zo sterk, vandaar ook die rodeo in panieksituaties, ze vertrouwt me gewoon niet genoeg om voor mij haar angst te overwinnen.
en wat wil je hier nou mee zeggen? is deze informatie relevant voor het al dan niet te groot zijn? er is genoeg gezegd over het wel en niet opvallen van bepaalde problemen, en zéker bij een pony waar je nog niet lang mee werkt zie je niet alles. je kunt er gewoon niet meer op, je doet die pony er schade mee aan, punt uit. ik hoop oprecht dat je zo eerlijk bent om dit zelf ook te erkennen!

Lord_Ik schreef:en wat wil je hier nou mee zeggen? is deze informatie relevant voor het al dan niet te groot zijn? er is genoeg gezegd over het wel en niet opvallen van bepaalde problemen, en zéker bij een pony waar je nog niet lang mee werkt zie je niet alles. je kunt er gewoon niet meer op, je doet die pony er schade mee aan, punt uit. ik hoop oprecht dat je zo eerlijk bent om dit zelf ook te erkennen!
een oud mannetje gaat ook geen zak aardappelen van 50 kilo meer heffen zoals een jongere man dat zou doen.

Lord_Ik schreef:die zijn juist uiterst veelomvattend en ook leeftijd, type paard en mate van training worden meegenomen. mijn eigen paard bijv. is niet optimaal belastbaar voor zijn leeftijd en type, omdat hij nog vroeg in training staat en nog niet zo sterk is.Ik had het wel over de leeftijd van de ponyeen oud mannetje gaat ook geen zak aardappelen van 50 kilo meer heffen zoals een jongere man dat zou doen.
En als ik overschakel op een andere verzorgpony is dat van dezelfde eigenaar maar op een andere, momenteel oningereden Fjord die iets groter is, dus ik blijf d'r wel meemaken ook als ze ouder wordt hoordat bedoel ik niet. je zegt nooit gehoord te hebben van mensen dat de pony er iets aan overhield. dat heeft te maken met afhaakgedrag van de meeste verzorgers. niet dat dat verkeerd is, je bent niets verplicht, maar daardoor maken de meeste mensen zo'n pony maar een paar jaar mee.
Die wetenschappelijke onderzoeken variëren ook afhankelijk van de bouw van de pony en de leeftijd

Gaat vast helemaal goedkomen