2de keer op Misty!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: 2de keer op Misty!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:09

Yentl_ schreef:
Sodeletuut schreef:
hij weet wel wat hij doet.. hij zegt wel van ik zet je er alleen maar op als het helemaal vertrouwd is enzo, en misty was gewoon heel braaf en toen ben ik er op gegaan, we rijden per keer maar 10 minuten/kwartiertje en dan stoppen we alweer hoor.. we doen echt rustig aan

Maar dat kan zelfs een leek zeggen Knipoog je gaat er pas op als het vertrouwd is. Als ik jouw was zou ik toch op zoek gaan naar een andere instructeur/instructrice Ja

ja en het was vertrouwd.. zeheeft geen pogingen gedaan om mij er af te gooien ofzo en ze leek het echt niet erg te vinden

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:10

Nou, ik heb de foto's gezien, en wat commentaren gelezen, maar ik sluit me er bij aan.

Het eerste wat in me opkomt als ik de foto's zie is een gestressed, onzeker en misschien angstig paard.
duidelijk te zien dat ze het niet snapt!

Leer je paard eerst longeren voor je erop klimt alsjeblieft, want dit is niet echt vriendelijk.
En de teugels gewoon laten voor wat ze zijn, doe een halstertje om met een touw!

En leer dan je pony om wat het is om met jou erop te stappen.
dus niet ook gelijk draven, alleen stap.
Die balans vinden is al moeilijk genoeg.

neem alsjeblieft ook rustig de tijd!!

Lynn_Nikita

Sodeletuut schreef:
hij heeft er echt veel ervaring mee, hij heeft al tig paarden ingereden met succes.. en hij pakt het echt wel goed aan met misty hoor.. nogmaals; dit zijn moment opnames van de longe, ik zal nog wel even wat foto's maken morgen als ze normaal aan de longe loopt.. want die bokjes en sprongetjes zijn gewoon van die fotomomenten snapje

het gaat niet om bokjes of sprongetjes, maar op alle foto`s word er aan het beestje getrokken, en kijkt hij niet erg blij

aerdenhout1

Ik zie aan de longe een paard dat er nog lang niet klaar voor is om een ruiter op zijn rug te dragen. Misschien zijn dat ook moment opname's, zoals jij zegt, maar dat zijn er dan wel erg veel en ik zou dan wel eens betere foto's willen zien. Deze had je beter niet kunnen plaatsen ben ik bang.
3 1/2 is een mooie leeftijd om in te rijden, dat klopt gelukkig wel.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:11

ik vind dit echt poedersuiker hoor.. ik wist echt niet dat ik het zo slecht deed..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:13

Sodeletuut schreef:
maar dat ze zo raar deed aan de longe zijn moment opnames, dat zijn gewoon mooie foto momenten.. het ging echt niet de hele tijd zo hoor..
ze is 3,5 jaar

Je schreef toch zelf dat ze het longeren niet snapte.....

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:13

ja alleen op de linkerhand snapt ze het nog niet, daar oefenen we nu ook extra mee

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:14

Jij doet het ook niet slecht...je instructeur zou beter moeten weten!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:15

Sodeletuut schreef:
ik vind dit echt poedersuiker hoor.. ik wist echt niet dat ik het zo slecht deed..

Je doet het niet slecht alleen je krijgt advies van iemand die het slecht doet en waar jij niet tegen durft in te gaan en dat is al geen goede basis als je je paardje inrijd met iemand dan moet je wel een basis hebben met diegene dat je wel tegen diegene durft in te gaan als het niet goed gaat!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:15

ja.. maar kijk hij heeft veel paarden beleerd en er zijn allemaal goeie paardjes uitgekomen.. waarom zou het met mist dan fout gaan..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:18

ik denk dat hij gewoon te snel wil gaan
leer eerst een longeren, ook op linkerhand
zet de bak daarvoor af, met hindernissen of lint, of strobalen, zodat ze steun heeft, of doe in een hoek zodat ze daar steun heeft
dan pas erop
om iemand mee tye laten rennen, en teugel daarbij bastpak, zou ik ook niet meer doen

neem eens wat gas terug, gaat volgens mij veel te snel voor het beestje, kijk die ogen en oren op elke foto, kijkt gewoon bang!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:20

Sodeletuut schreef:
ja.. maar kijk hij heeft veel paarden beleerd en er zijn allemaal goeie paardjes uitgekomen.. waarom zou het met mist dan fout gaan..

Het moet allemaal klikken tussen jou en misty, tussen misty en je intstructeur en tussen jou en je instructeur.

Het feit dat die al heel veel paarden heeft beleerd en dat dat goede paarden zijn geworden zegt niks of die jou paard ook kan beleren

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:20

maar kijk.. wij willen natuurlijk wel het allerbeste voor haar maar wij hebben geen geldboompje om een dure instructeur te kunnen betalen, deze meneer vraagt een redelijke prijs.. maar wij hebben gewoon niet meer geld.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:22

ik kwam hier een jaar geleden ook op bokt, even vertellen dat ik een New forest in zou gaan rijden, iedereen die mij vertelde dat ik dat niet moest doen enz. enz. enz. ik natuurlijk zo dwars als een hekken

maar ik heb nu wel leren inzien dat sommige dingen aan een ander overgelaten moeten worden

geef even een voorbeeldje:

Ik dus gezegt op bok dat ik die NF in zou gaan rijden, leuk en aardig begonnen met longeren, zat er helemaal geweldig goed in, dus zadeltje, wat bleek ze waren al eens eerder bezig geweest met de NF in te rijden, maar zadel onder buik gekomen -> Trauma
met zulke paarden kan ik niet verder, daar heb ik te weinig ervaring voor,
terwijl ik al vele paarden daarvoor ingereden had!

wat ik hiermee wil zeggen is: jij kan wel zeggen dat die man zoveel paarden heeft geholpen DUS dat het bij de jouwe ook wel lukt dat is FOUT het ene paard is echt het andere niet !

Pas nou echt op voordat je hem helemaal verkl**T

neem wat gas terug, leer eerst dat longeren er eens goed inzitten en ga dan verder naar erop (0mdat hij al wel iemand erop kan vind ik hangen overbodig) en trek aub niet zo hard aan het bitje

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:22

het spijt me maar geld mag niet je struikelblok zijn,je pony moet er beter van worden en het ziet er gewoon niet goed uit.
zoek iemand die je beter kan helpen,want zo kom je niet veel verder met je pony.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:24

maar wat moet ik nou doen dan.. naar hem toe gaan en zeggen dat hij alles fout doet en weglopen?

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:25

Sodeletuut schreef:
maar kijk.. wij willen natuurlijk wel het allerbeste voor haar maar wij hebben geen geldboompje om een dure instructeur te kunnen betalen, deze meneer vraagt een redelijke prijs.. maar wij hebben gewoon niet meer geld.

Er zijn genoeg andere mensen die je kunnen helpen die ook niet zoveel geld ervoor vragen, plaats maar eens een oproepje op bokt en stop tijdelijk even met deze meneer, want deze punten liegen er niet om;

1. paard kan nog niet goed lopen aan de longe
2. dier word ondanks de bevestiging van de longe in dr mond getrokken
3. hij laat jou veelste vlug opstappen
4. iemand er naast laten holen om je te laten draven die vervolgens behoorlijk aan de teugel trekt
5. het is logisch dat je 1st een halster onder het hoofdstel doet om daar de longe aan de bevestigen
6. de bak voor de helft afzetten helpt het dier ook heel erg
7. jij zit aan de teugels, hij aan de lijn te trekken, je had aan het zadel een bokriempje moeten hebben of een halstertouw om haar nek waar jij aan vast houd
8. een paard achter een ander paard aan beleren is geen goed plan het dier moet 1st op eigen benen leren lopen anders kan ze de 1ste tijd het alleen maar samen met een ander paard

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:26

nee natuurlijk hoef je het niet zo te doen TS,je kan toch zeggen dat je het niet met zijn trainingsmethode eens bent?
het is wel je pony en die verdient het beste imo.

zoek iemand die ook jezelf gelijk goed kan lesgeven

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:26

En wat lopen de paarden van deze meneer dan wel als hij zo goed is?? Heb je er nog voorbeelden van op de stal of is het alleen maar de verhalen van meneer zelf? En wat is in jou ogen goed lopen, als je nu al niet in de gaten hebt dat het ergens mis gaat?
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 11-11-07 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:27

Sodeletuut schreef:
maar wat moet ik nou doen dan.. naar hem toe gaan en zeggen dat hij alles fout doet en weglopen?

zeg maar dat je foto's op bokt heb geplaatst en dat er velen zeggen dat het neit goed gaat zo, vertel wat je graag anders zou willen aan zijn trainingsmethodes, het is toch jou knollie?

als hij er echt verstand van heeft, weet hij echt wel dat wat wij zeggen beter is voor misty en uiteindelijk ook voor jou & misty

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:27

ik heb al wel een oproepje op bokt gehad maar dat is allemaal zo duur...

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:28

Sodeletuut schreef:

Je kan gewoon zeggen joh ik neem een stapje terug met het inrijden en geef misty even een pauze want het gaat niet goed naar mijn gevoel veelste vlug.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:29

je rijd op een manege ofzo zie ik? (met andree mensen) zoiezo? pension?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:30

ja een pension

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:30

Sorry maar ik vind het er op de fotos niet vriendelijk uit zien.
De pony is er duidelijk niet aan toe. Bovendien zou ik eerst het longeren goed leren, want zo te zien snapt ze er de ballen niet van.

Je zit haar met de teugels er in de mond, En is zo te zien ook niet goed voorwaarts.

ga een stapje terug.