@ work met hackamore

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Re: @ work met hackamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:06

Dat staat boven, voor de ruiter uitgelegd....

Edit: op de vorige pagina dus.

patatzak_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:09

Nou nou, commentaar is genoeg gegeven dacht ik.
Die uitleg met foto's is heel duidelijk! OK dan!
Amazone mag idd wat zachter in haar hand worden Bloos
Maar dat neemt nog niet weg dat ik het een super mooie pony vind! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:09

Okay zie het nu staan Knipoog

Somebitch schreef:
Tegen mij heeft ze een tijdje terug toen ze deze pony ging verzorgen gezegd dat hij een bit niet accepteerd en dat hij dan helemaal gek word. (waarschijnlijk vroeger iets mee gebeurt?)

Maar ben je dan niet op onderzoek gegaan naar een lichter bitje (Appelbitje oid)
of een dubbel gebroken trensje?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:17

Chiqa schreef:
Norway_girl schreef:
Wat heeft het feit dierevrienden ermee te maken? Het gaat hier om het goed bevestiggen van een HM. Niet over wèl of niet dierenvrienden zijn.

Alles, en daar heb ik geen PB voor nodig.

Verders de uitleg mbt verkeerd gebruik wat we op deze foto's zien is meer dan duidelijk.

Was ze jou ook al pb's aan het sturen?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:33

Eigenlijk hoef ik al niet eens meer te posten.. alles wat ik wil zeggen is al gezegd. Verdrietig
Alleen de bovenste 2 foto's vind ik 'wel aardig'. (de pony ziet er ontspannen uit op die 2 foto's, de onderste 2 vind ik ook niet om aan te zien...) Verdrietig Verdrietig
Geen mooie combinatie dus, maar WEL een prachtige pony!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:01

virgin_lady schreef:
nou en bedankt !!
naar mijn idee zit het gewoon goed hoor. is er soms iets mis met jullie ogen?de pony heeft het erg naar zijn zin.let maar op zijn gezicht Knipoog

Arm paard, eerder iets mis met jouwn ogen?
Voor paarden die het bit niet accepteren bestaat er ook nog zoiets als het 'bitloos-hoofdstel'.
Hang er niet direct een hackamore aan, zeker niet als je er niet mee om kunt gaan.

__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:09

Leuke pony! Ik geef geen commentaar, want ik weet niets van een HM. Houden we het nog wel aardig?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 20:26

Op bokt hoeven we toch niet altijd alleen maar aardig te zijn? Als je dit soort foto's plaats, kun je reactie verwachten. Niet alleen aardige. In dit geval eigenlijk haast weinig aardigs..
Als TS nou maar eens de boodschap zou snappen.. Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 22:25

Dabo schreef:
Op bokt hoeven we toch niet altijd alleen maar aardig te zijn? Als je dit soort foto's plaats, kun je reactie verwachten. Niet alleen aardige. In dit geval eigenlijk haast weinig aardigs..
Als TS nou maar eens de boodschap zou snappen.. Knipoog

Precies, daar zou haar pony een stuk beter van worden. Ach gut

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:19

Chiqa schreef:
stef schreef:

Niet meer Knipoog

Nooit geweest ook Knipoog

Owh, dan ben ik abuis met iemand anders... sorry Knipoog

Ik lees nu ook: Er is gezegt dat ze het bit niet accepteerd, is dat ook geprobeert? En voor mij zou het dan juist een uitdaging zijn om het paardje te leren dat een bit niks ergs is, dat een bit niet per definitie pijn doet, en waarom dan gelijk naar een hack grijpen en niet bijv naar bitlooshoofdstel of sidepull (een leren, geen rawhide) ofzo?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:26

@stef: voor zo ver ik weet, is er niks verteld over de oorzaak waarom het paard het bit niet accepteerd. Sommige paarden kunnen gewoon simpel weg het bit niet verdragen door de grootte van de mond, dikte van de tong of een medische reden.

Ben het verder trouwens wel met je eens, de amazone hier heeft duidelijk nog geen onafhankelijke zit en kan ook niet goed meekomen boven de sprong. Imo kun je dan beter met een vriendelijke optoming aan de gang gaan. Een hackemore is niks mis mee als je gewoon goed kan rijden, wat hier dus niet het geval is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:29

klopt, maar er wordt aangegeven dat er wellicht in het verleden iets gebeurt zou zijn.
Ik heb heel erg het gevoel (en correct me if i'm wrong) dat er hier met een hack wordt gereden omdat het stoer staat of iets, waarom zou je het anders in de titel zetten? Dat zit je IMO gewoon om reacties verlegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 10:30

Nou dan wachten we maar even op de reactie van de ruiters zelf...Ben namelijk wel benieuwd naar de beweegredenen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 21:25

virgin_lady schreef:
nou en bedankt !!
naar mijn idee zit het gewoon goed hoor. is er soms iets mis met jullie ogen?de pony heeft het erg naar zijn zin.let maar op zijn gezicht Knipoog

Op de 3e foto is de pony allesbehalve blij, kijk eens naar het zwiepen van de staart, de oren in de nek en auw als ik die HM zo zie, dan krijg ik rillingen.

TS ik hoop dat je de post van Mystic Tinker serieus neemt, zo is het met een HM en alleen zo. Jij wilt niet meemaken als dat botje breekt wat je dan gaat krijgen. Huilen

Misschien hebben jullie geen idee dat een HM veel zwaarder inwerkt dan een bit. Wellicht zou je eens kunnen gaan proberen om met een bitloos hoofdstel te gaan rijden, HM hoeft nl niet perse, bitloos kan ook heel erg goed en is veel vriendelijker, kan je veel meer je hulpen door laten komen in een ontspanning.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:09

Ik hoop idd ook dat ze stoppen zich te verdedigen en in plaats daarvan er wat aan doen!!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:16

Sorry maar het zijn echt geen vriendelijke foto's
Ik weet dat het veel dezelfde reacties zijn... maar aan de wederreacties is er nog weinig leering uit getrokken.
Vind het een vreselijk gezicht, en nee, ik zie absoluut geen blije pony

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:25

Wat een onvriendelijke foto's, alleen de eerste 2 vind ik mooi Lachen. Het kan een momentopname zijn maar ik denk toch dat je zachter ga moeten worden in de hand...
Mooie en lieve pony!!!