probleem!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re: probleem!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:23

Sipje schreef:
Shyla25, dank je nog even voor de uitleg. vind het nog wel een beetje raar idee maar ja je moet wat! kon je verder gewoon, als je dat natuurlijk deed, dressuurmatig blijven rijden? of moest je er dingen mee laten? lijkt me toch moeilijk om bepaalde dressuuronderdelen te blijven doen.

difference is hoop ik toch de beste oplossing.....

Ik kon er alles mee, zou niet weten waarom niet.
Het is toch ook niet de bedoeling dat je een bit door de mond heen gaat trekken ofzo Verward
Hij heeft echt de werking van een gewone trens maar dan zachter Knipoog

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 19:16

ik vroeg het me gewoon af.... weet ook verder niet hoe het werkt dus vragen kan altijd toch? en nee trekken is voor mensen die het niet helemaal begrepen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:36

Sipje schreef:
uh computerbeet noem ik mezelf vanaf nu!!! nog een wonder dat ik enter kan vinden..... sorry ik kan m niet op de site krijgen heb nu echt alles geprobeerd.

Ik wel, bij dezen:

Afbeelding

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 08:42

Nouks je bent een engel! dit is denk ik de beste oplossing. oren en nekwervels helemaal vrij. we gaan het ervaren.....

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 09:01

Ik zou niet weten waarom je zo veel geld zou neertellen voor zo'n hoofdstel Als je een goede zadelmaker hebt kan die dit zo voor je namaken Pling

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 20:05

de reden waarom is de belangrijkste reden: mijn paard heeft pijn. kan idd wel eens kijken of de dichstbijzijnde ruiterzaak wel wat voor mij kan betekenen.... we gaan kijken....

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:13

Sipje schreef:
de reden waarom is de belangrijkste reden: mijn paard heeft pijn. kan idd wel eens kijken of de dichstbijzijnde ruiterzaak wel wat voor mij kan betekenen.... we gaan kijken....

Het is erg dat je paard pijn heeft maar de makkelijkste oplossing wijs je af Verward
En dat hoofdstel geeft nogsteeds druk achter de oren alleen net ff wat verder naar achteren, drukt het dan toch niet door?
En is een standaard maat wel de goede maat voor jou paardje?

Kijk eerst eens goed rond of je geen goede zadelmaker kan vinden die een goed passende oplossing voor je kan maken als je geen leren bitje wilt proberen.

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 20:30

ik zeg niet dat ik de makkelijkste oplossing afwijs, ik moet alle opties goed overwegen. ook moet ik alle opties die mijn goed lijken uitproberen. je weet van te voren nooit of het aanslaat.
voor het geld dat je voor dat hoofdstel moet uitgeven ga ik ervanuit dat daar enige service bij verleend wordt. bijvoorbeeld het op maat maken wanneer men langs komt net als iemand die je zadel aanmeet.

ik hou je op de hoogte wat het geworden is.....

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:33

Ben benieuwd Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:36

ik ook ik hoop dat het helpt!

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 20:47

ja hoop ik ook...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:52

Je hebt ook rubberen bitjes, die rek je een beetje uit en schuif je om de onderkant van je paard z'n mond. Ringetjes eraan en klaar.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 20:54

xSCWx schreef:
Je hebt ook rubberen bitjes, die rek je een beetje uit en schuif je om de onderkant van je paard z'n mond. Ringetjes eraan en klaar.

Dat is het zelfde als een leren bitje met een kinriempje, alleen leer snijd niet maar vormd naar de mond.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:01

Ja die bedoel ik Haha! haha bedankt. Maar rubber snijd toch ook niet?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 07:38

xSCWx schreef:

Met snijden bedoel ik meer het klemmen om de mond heen.
Rubber vindt ik niet echt passen in een paardenmond, materiaal staat me niet aan.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:01

ik zou zelf iets in elkaar boxen, tlijkt messchien dom maar gewoon een neusriem met aan elke kant een ringeltje met een touwtje met een kliksysteem aan, dan hang je dat kliksysteem aan je bit (moet wel losjes hangen) en dan nog je teugels , is wat in elkaar boxen maar je moet creatief zijn , zo ben je zeker dat het wel zal lukken...

Sipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 21:00

kan met al jullie ideeen wel een hoofdstelmakerij beginnen hahaha. dank jullie wel voor de reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:03

Shyla25 schreef:
xSCWx schreef:

Met snijden bedoel ik meer het klemmen om de mond heen.
Rubber vindt ik niet echt passen in een paardenmond, materiaal staat me niet aan.

Jou niet, een ander wellicht wel. Mij staat leer in de paardenmond bijvoorbeeld ook niet aan: leer is een dierlijk product terwijl paarden herbivoren zijn. Redelijk tegenstrijdig als je het mij vraagt...

Ik ben het met je eens dat rubber ook niet optimaal is, maar leer is dat ook niet, en een stalen bitje ook niet.

En ja, ik rijd gewoon met bit.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:02

Je legt toch ook een leren zadel op je paard? Ik denk nou niet dat een paard beseft dat er koeienvel op zijn rug of in zijn mond zit..

SANNExREBEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:20

Ik zou toch gewoon óók het lerenbitje uitproberen.. Als je het goed gebruikt, met training/les denk ik dat dat zeker goed moet gaan.
Dat andere hoofdstel lijkt me dat ook dat niet echt wat zou zijn, want die druk straalt gewoon naar voren uit.
Ik heb het zelf ook in mijn onderrug, maar als iemand mij op mijn schouders drukt voel ik dat onderin maar al te goed. Dat lijkt me dus geen oplossing.
Ik zeg niet dat je het niet moet proberen, doe dat zeker wel!
Maar ik zou toch eerst voor `t leren bitje gaan, heeft meer kans van slagen denk ik.Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:16

poes schreef:
Je legt toch ook een leren zadel op je paard? Ik denk nou niet dat een paard beseft dat er koeienvel op zijn rug of in zijn mond zit..

Das iets anders: dat heeft 'ie niet in zijn mond. Je voert een konijn toch ook geen kippenpootjes?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:15

Ik ken anders een paard dat worst lust Haha!

bootjehvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:43

ik ben er zelf nooit zo voorstander van maar in jou geval misschien wel, misschien bestaat er een hoofdstel dat niet langs de oren loopt, dan zou ik bij horsemanschip (weet niet precies hoe je het schrijft) kijken, misschien hebben ze daar een oplossing.

veel succes!