Kaitlin schreef:En ja, er zijn hengsten die niet voor de dekdienst in aanmerking komen, máár (!!!!) die zijn vaak vrij hoog opgeleid en lopen in de sport, niet in het bos zonder vooruitstrevend doel. *absoluut niet beledigend,maar dit ziet er niet verantwoord uit,daardoor kan ik uitmaken dat hij niet in training staat of iets dergelijks*
Dus? Al laat je hem heel zijn leven op het land lopen
Al gebruik je hem als stappony
Wat maakt het dat hij hengst is? Moet je dan maar een doel hebben om een paard hengst te laten.. Sorry.. maar ik vind het gewoon één en al bemoeienis, als het paard zich gedraagt en de ruiters er mee om kunnen gaan dan is het toch geen probleem? Als je hier op de foto's een hengst ziet die boven op alle merries springt en niet te houden is en met ts ervandoor gaat... tja, dan kan ik me voorstellen dat je dit gaat roepen, maar dat is hier toch totaal niet aan de orde?
Daarbij wilde ik nog even zeggen dat deze training zo ongelooflijk goed is!! Juist voor een jonge pony!! Je kan me niet wijs maken dat het bij een jonge pony gelijk ontspannen kan gaan... ze probeert het toch en ze wil het toch. Ik vind het juist knap dat ts ook laat zien dat ze bezig zijn met een leerproces en ook de misschien voor andere wat mindere foto's laten zien.
Nogmaals mijn advies! Lekker hengst laten als dat kan! En lekker meenemen naar het bos, mochten jullie over een tijdje in training gaan dan heeft jouw paardje mooi alvast een heleboel gezien en kan je met een gerust hart op wedstrijd!! En wedden dat jij een paar keer later de ontspanning al veel meer erin heb! Oefening baart kunst!