Na lange tyd; Original Beauty @ work in bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Re: Na lange tyd; Original Beauty @ work in bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 19:16

@kaitlin; wie zegt dat we hem alleen voor recreatie hebben? hij is nog jong, en ik zoek een paard waar ik mee de sport in kan dat ik de punten heb en dan met hem op concour, we wachten nog tot volgend jaar en als hij dan veranderd hoppa weg die ballen, en concour. we hebben meer verwachtingen van hem dan alleen bosritten Knipoog
nogmaals hij is niet van mij (!!!) de eigenaar heeft er ook geen moeite mee Knipoog
@evanescence; waarom zou ik dat toch doen? misschien omdat hij ook moet leren op gras te galopperen, het komt wel los! als ik met hem op concour zou gaan moet hij me toch ook niet gaan bokken als we op gras moetne?....

Ellis123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:19

Ik vind het allemaal reuze meevallen ,
Het paard is nog erg jong , en nog een hengst ook!
misschien kun je een instructrice ( hoop dat ik het goed schrijf Bloos ) meenemen naar de bossen , zodat zei je tips kan geven en je helpen?
een keuze om te ruinen kan ze altijd nog beslissen

En idd over je schoenen zei je zelf al , ik hoop dat je snel laarzen of iets anders hebt Knipoog

veel succes Haha! !

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:20

Ik vind het een super leuke pony Haha! Ik vind wel dat hij veel meer door zn rug gereden moet worden en dat er iets te roekeloos door het bos gereden wordt.

Wat whisperramse zegt vind echt compleet belachelijk!! 'Weet je wel wat je bijbrengt in de paardenfokkerij' Jeetje mina wat een domme opmerking! Net alsof alleen goedgekeurde hengsten hengst mogen blijven, gebeurd dat niet dan lopen er over 2 jaar allemaal paarden met 6 benen en 4 ogen rond Men laat niet goedgekeurde hengsten echt niet 200 merries dekken hoor, waarschijnlijk niet eens 1.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:27

AniiQue schreef:
@ksb; wie zegt dat we hem alleen voor recreatie hebben? hij is nog jong, en ik zoek een paard waar ik mee de sport in kan dat ik de punten heb en dan met hem op concour, we wachten nog tot volgend jaar en als hij dan veranderd hoppa weg die ballen, en concour. we hebben meer verwachtingen van hem dan alleen bosritten Knipoog
nogmaals hij is niet van mij (!!!) de eigenaar heeft er ook geen moeite mee Knipoog
@evanescence; waarom zou ik dat toch doen? misschien omdat hij ook moet leren op gras te galopperen, het komt wel los! als ik met hem op concour zou gaan moet hij me toch ook niet gaan bokken als we op gras moetne?....

komop zeg, dit ziet er nou niet bepaald ' jonge pony in training als voorbereiding om later op concour te gaan' uit, dat maak je mij niet wijs. Oke, dat je verder wilt is prima,maar dan is er toch miscomminucatie tussen jou en de eigenaren.Want wil je hem ook echt gaan uitbrengen op latere leeftijd, is deze manier geen goede basis. En ik zeg niet dat buitenrijden fout is, super zelfs voor de afwisseling. Dus op deze manier kan hij uiteindelijk zijn verwachtingen ook niet waarmaken. En heb je al een ander paard om op wedstrijd uit te brengen, want als dat niet zo is, zal het met de hengst al helemaal niet gaan gebeuren.

Ik wens je verder veel succes!! Haha!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 19:42

@kaitlin; het is nu nog gewoon zo beetje rond rennen in het bos, hij is ook pas een jaartje onder het zadel en een half jaar écht want het eerste half jaar is er maar 10x op gereden omdat de eigenaren te groot/zwaar zijn Knipoog ik ga binnenkort ook op les dus dan word dat bijgebracht, dan paar oefenconcourtjes misschien ruinen anders castreren de eigenaar zal hem ook graag op wedstrijd zien Knipoog

RoosjeliefJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:03

meid echt, dit is levensgevaarlijk. ALs je nou een rustig paard hebt en je houding goed dan allah. Maar je paard ziet er nerveus uit en je houding is verre van goed. Dus met deze situatie met gympen rijden is echt not done!
Het is nooit slim om met gympen te rijden, maar ik beken ik doe het ook. Maar zeker niet op een buitenrit met nerveus paard en dan ook nog sprongen maken over vaste hindernissen waarbij je benen uitzwenken

het spijt me zeer....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:04

Kaitlin schreef:
En ja, er zijn hengsten die niet voor de dekdienst in aanmerking komen, máár (!!!!) die zijn vaak vrij hoog opgeleid en lopen in de sport, niet in het bos zonder vooruitstrevend doel. *absoluut niet beledigend,maar dit ziet er niet verantwoord uit,daardoor kan ik uitmaken dat hij niet in training staat of iets dergelijks*

Dus? Al laat je hem heel zijn leven op het land lopen Haha! Al gebruik je hem als stappony Haha! Wat maakt het dat hij hengst is? Moet je dan maar een doel hebben om een paard hengst te laten.. Sorry.. maar ik vind het gewoon één en al bemoeienis, als het paard zich gedraagt en de ruiters er mee om kunnen gaan dan is het toch geen probleem? Als je hier op de foto's een hengst ziet die boven op alle merries springt en niet te houden is en met ts ervandoor gaat... tja, dan kan ik me voorstellen dat je dit gaat roepen, maar dat is hier toch totaal niet aan de orde?

Daarbij wilde ik nog even zeggen dat deze training zo ongelooflijk goed is!! Juist voor een jonge pony!! Je kan me niet wijs maken dat het bij een jonge pony gelijk ontspannen kan gaan... ze probeert het toch en ze wil het toch. Ik vind het juist knap dat ts ook laat zien dat ze bezig zijn met een leerproces en ook de misschien voor andere wat mindere foto's laten zien.

Nogmaals mijn advies! Lekker hengst laten als dat kan! En lekker meenemen naar het bos, mochten jullie over een tijdje in training gaan dan heeft jouw paardje mooi alvast een heleboel gezien en kan je met een gerust hart op wedstrijd!! En wedden dat jij een paar keer later de ontspanning al veel meer erin heb! Oefening baart kunst!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:12

Jezus mina...
Als je niks beters kan typen dan houd je mond a.u.b
Aniique zet het hier niet op om afgekraakt te worden..
Ik ga dagelijks mee om mee te gaan EN ER IS NIKS VERKEERDS AAN
als je die twee ziet rijden dan zie je er >>1<< rijden!!
anique en beauty zijn samen EEN.
Als jij je paard zo kan rijden en begrijpen als aniique dan mag je dr wat van zeggen , zo niet dan ben je dr aan t afkraken aangezien beauty goed naar haar luisterd , beter gezegt , Beauty luisterd alleen maar naar aniique !!
Anique en ik(inmiddels) weten wat en wanneer hij iets gaat doen.
En als je zo'n slecht humeur hebt met zo'n slechte woordjes dan ga iemand anders afkraken want t slaat nergens op..
ciau

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:14

Hij was trouwens nerveus omdat er merrie's in de buurt stonden...
De merrie's van zijn oude kudde en nog eens 3 friezen die deheletijd hinnikte .. (stonden tegenover ons rijpaadje) Haha!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 22:18

Zap; alles wat je zegt klopt Knipoog als ik niet met hem om zou kunnen gaan en slecht zou rijden (houding helemaal verkeerd) zou ik hem van de eigenaar niet eens mógen rijden! de eigenaar zegt tegen mij wel zo van; ga maar beter buitenrijden de bak komt later wel, er is geen haast hij is nog jong
ik heb ONWIJS veel geleerd van die man, ook qua rijden maar ook qua omgang,
als ik beauty's lichaamstaal niet zou begrijpen, dan zou ik ook niet met hem om kunnen gaan, ik akn zeggen wanneer hij goed in zijn vel zit, en wanneer hij een pokke humeur heeft, Er is geen paard geweest waar ik zo'n goede band mee heb als hem, iedereen zegt die 2 zijn voor elkaar gemaakt, de eigenaar zegt het ook, en beauty is zijn eigen fok dus hij moet het wel weten,
ik denk zo; oefenen oefenen oefenen tot het (perfect) /gaat zoals jíj wilt

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:20

klopt !!*
morgen weer eah aniique Knipoog

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:21

Ik heb misschien nog wat tips waar je wat aan hebt.Knipoog

De pony lijkt op sommige momenten idd wat gespannen, maar denk dat als je gewoon rustige buitenritjes blijft maken dat dat wel minder zal worden. Misschien een idee om een keer buiten met hem te gaan wandelen aan de hand?
Je benen liggen idd niet zo netjes, maar je had je beugels al langer gemaakt dacht ik. Alleen dan nog kunnen laarzen of chaps helpen om je benen beter aan te leggen en het is natuurlijk ook voor je eigen veiligheid.
Hoezo gaat je pony trouwens alleen op gras in galop bokken? Volgens mij is dat gewoon een spelletje van hem. Misschien kan je in de wei (als die er is) rijden of longeren met hem.
Het springen hier ben ik ook niet z'on voorstander van, omdat hij nog erg jong is en ook schrikachtig. Bovendien ligt er geen grondbalk .

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:24

Ik snap niet waarom je dan foto´s op bokt zet als je alleen maar goed commentaar wilt. Je weet dat er mensen zijn die je willen helpen maar tips worden gelijk als negatiefiteid gezien.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:25

Skygirl : Jij kan zoiets teminste beter brengen Knipoog
Ja kweet , waarom praat zei nou ??
wel kom omdat aniique mijn zus is en ik altijd meega Tong uitsteken
Maar hij bokt dan omdat het een groter veld is en aniique dan niks heeft om het stop te zetten , haar chaps zijn dood en de leren laarzen krijgt ze voor kerstmiss XD

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:27

haha mooie reacties soms zeg Tong uitsteken

wij zaten vroeger achterstevoren op peerd en sprongen zo over van alles en nog wat heen.
ging altijd goed hoor.
je kunt ook TE voorzichtig zijn he?

paard beleren?
ach dat deden we zelf wel en verhip die dieren konden geen longeerlijn,maar liepen met gemak een goede l-proef. Tong uitsteken

valt allemaal best mee,
en AniiQue ik ben benieuwd hoe hij over een jaar loopt Knipoog

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:29

Wheheh die reactie van jou vind ik wel leuk ellepel , aniique ligt nu lekker wazig te doen hier,,, ^^

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 22:31

@ skygirl; hier heb ik idd wat aan!
de buitenritjes zal ik altijd aanhouden! het is gewoon omdat ik heel erg van buitenrijden hou, ik word er zelf ook rustiger van Knipoog
mijn benen, ja groot probleem vind ikzelf! Tong uitsteken ik heb lange benen; mijn pony is smal, doe ik mijn beugels zo lang dat ik mijn benen helemaal lang kan maken steek ik onder zijn buik door kan ik geen goede hulpen meer geven,
Het gras; sja k weet het eigenlijk ook niet echt, het is gewoon veel energie en ik denk ook gewoon beetje kloten, ok fftjes uit leven en dan weer luisteren dat mag, maar als hij door gaat voelt hij ze. hij vliegt vaker ook opeens in galop op het gras ik denk gewoon neiging om gek te doen? het is wel al een stuk minder dan eerst!
ja het is gewoon een simpel sprongetje voor een keer en op andere ritjes misschien ook ngo eens dat hij het niet vergeet Tong uitsteken
@ellepel; daarom ik heb ook een appaloosa gereden daar ging ik met halster mee springen over vanalles en nog wat, en dan is een balkje van 3o cm hoog LEVENSGEVAARLIJK?
@_inge_ ik wil ook kritiek, maar waarom ik het nu niet meer hoef is omdat alles 100x word gezegt, ik ben niet debiel ofzo dat ik het 100x moet hebben gezegt!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:33

Whehehe ^^
waarom zeg je niks tegen mij jij ?:O
gmeen... :'(
XD
AAAH MORGEN ECLIPSE!!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:33

Idd, ze doen hier net alsof je met scherp bit, sporen, slof het bit door zen mond trekt.

Ik vind het er goed uitzien, je had mij is door het bos zien gaan, die pony maakt(e) er een show van die draaide op der achterbenen om als we bij een nieuw pad aankwamen, en iedereen maar kijken. Maar nu heeft ze het wel geleerd, dat soort dingen leer je niet in de bak.

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 22:37

Ilsje_; ik vind een gek paard kan ook goed presteren zolang je de lol maar erin houd! ik wil beauty alles meer spelender wijs leren zodat hij de lol erin houd, op een straat staan allemaal paaltjes, daar ga ik dan op de benen tussen slalommen zonder teugels. lukt al aardig, enzo. je kan alles leren je moet je eigen manier hebben Knipoog
esthertjuh_: jij bent mijn groom en kent beauty je weet hoe ik hem dingen leer!
Laatst bijgewerkt door AniiQue op 09-11-07 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:39

thank joew Haha! Duivel

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:51

morgen eclipse :love:

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:58

Ik heb ook wellis een vaste hindernis gesprongen,
als het maar niet te hoog is.
Ik vind het er gespannen uitzien.
Probeer je handen laag te houden.

Knipoog schoenen rijden ook wel lekker maar je weet maar nooit,
je wil geen ongelukken toch?

ik vind het een superleuk beestje Knipoog

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:09

ellepel schreef:
haha mooie reacties soms zeg Tong uitsteken

wij zaten vroeger achterstevoren op peerd en sprongen zo over van alles en nog wat heen.
ging altijd goed hoor.
je kunt ook TE voorzichtig zijn he?

paard beleren?
ach dat deden we zelf wel en verhip die dieren konden geen longeerlijn,maar liepen met gemak een goede l-proef. Tong uitsteken

valt allemaal best mee,
en AniiQue ik ben benieuwd hoe hij over een jaar loopt Knipoog

Deed je dit ook op een jonge hengst die toevallig wat nerveus loopt omdat er merries in de buurt zijn. neen dus. Wij deden vroeger ook wel gek op de pony's, maar dan alleen op betrouwbare dieren.

@Ts: Eerst en vooral leuk paard. Lijkt me wel nutteloos om hem hengst te houden. Hij gaat toch niet dekken en veel voordeel zul je er nu niet meer uit krijgen, alleen dat hij nu nog hengstengedrag kan leren. En dat zit er zo te horen op aan te komen. Verder vind ik het behoorlijk dom om met zo'n schoenen te rijden. die flap kan vast komen te zitten en dan heb je een probleem als hij moeilijk gaat doen. Ook al val je nooit Lips are sealed
Je wil hem zelf op wedstrijd uitbrengen, eigenaar wil hem daar ook zien, dan zou ik als ik jou was nu toch gauw ook wat pistewerk erbij gaan nemen. Dat de eigenaar zegt dat dit later wel nog kan, is behoorlijk flauwekul vind ik. Ik zie hier een paard, wat weinig evenwicht heeft, hij loopt zogezegd naar beneden, tja hij zet zn hengstennek op en das toch weer iets anders dan aanleuning. Dat springen kan wel, doe je weinig verkeerd mee, is niet hoog en kan een fijne afwisseling zijn. Maar ik vind zelf dat je meer moet gaan werken op ontspanning, kan buiten ook wel maar aangezien het een hengst is en er merries in de buurt zijn kan hij zich waarschijnljk maar moeilijk concentreren. Boswandeling/training kan perfect goed zijn als het een ontspannende afwisseling is, maar op deze manier. Nors opkijken Ik heb hem ook in vorige topics gezien en ik zie er ook nog geen verbetering in. Hij is jong, maar toch al een jaar ofzo onder het zadel en dan mag je toch beginnen wat verschil zien.
Wie die zegt dat jullie een zijn, voor haar ziet het er mss zo uit en ik kan me voorstellen dat je hemheel leuk vind, maar onder 'een zijn' versta ik nog wat anders.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:13

IK ZEI DAT!!

kom jij dan maar eens een keer mee kijken ernaar Knipoog
je zult versteld staan!! Pling