Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pres schreef:KarinvdM schreef:Dan laat jij hem dus niet altijd nageven voordat je weer voorwaarts gaat.
Tuurlijk wel, maar ik denk dat je me verkeerd opvat.![]()
Ben het helemaal met je eens hoor.
Maar als een paard niet wil nageven tijdens het halthouden dan ga je dat niet oplossen door proberen sterker te zijn dan je paard.
Ik heb zelf ook geleerd om niet los te gooien van voren, maar met een normale teugeldruk voorwaarts te drijven. Veel paarden gaan juist achterwaarts om onder de teugeldruk uit te komen, als je dan losgooit heeft ie zn zin. Volgende keer dat je dan halthoudt, loopt ie weer achteruit, want dan worden de teugels weer losgegooid. Ik rij op veel verschillende paarden (manege
) en merk altijd weer dat losooien inderdaad het probleem maar uitstelt, niet oplost. Needje schreef:Maar Pres, dat probeer ik ook niet. Dat is ook onmogelijk. Ik geef m alleen niet z'n zin door m los te gooien en naar voren te rijden. Dat is dus precies wat hij wilt! Hij is enorm slim. En in dit geval moest ik even slimmer zijn als hem.
pres schreef:Needje schreef:Hij moet niet naar achter. Hij moet stilstaan en loslaten. Ik hou alleen vast tot ie loslaat. Verder doe ik niets. Als hij de teugels uit mijn handen trekt geef ik idd been. Dat achteruit gaan is gewoon er onder uit lopen. Dan ga ik m niet belonen door los te laten van voren. Ik trek verder niet.
Verder is het de bedoeling dat ie op mij let, en niet alles om hem heen. Dus elke keer als ie niet oplet zet ik m stil en vraag ik aandacht.
Grappig dat jullie doen alsof ik m'n paard mishandel, alleen omdat ik m z'n zin niet geef
Ik heb niet alles zitten lezen wat er geschreven is maar hier wilde ik toch even op reageren.
Na het zien van het filmpje gingen even mijn nekharen overeind staan.
Waarom jagen julie dat paard zo in de stress op die manier?
Als je wilt dat je paard goed stil blijft staan en daarbij nageeft, dan ben je nu goed verkeerd bezig in mijn ogen.
Maak gewoon veel overgangen van stap naar halthouden.
Blijf niet meteen minuten lang staan maar stap direct weg.
Doet hij dat goed, blijf dan iedere keer een tel langer staan.
Loop hij naar achter, rijd dan meteen voorwaarts.
Je zult zien dat hij dan vanzelf beter gaat halthouden en gaat nageven.
Dat je instructeur dit zo oplost vind ik heel kwalijk om te zien.
Maar daar maak ik dan maar even geen woorden meer aan vuil want daar ben jij nog niet mee geholpen.
Hopelijk heb je ook niets over gehouden aan die val.
PinkyBubble schreef:Wacht maar eens tot je alle filmpjes ziet die ze heeft geplaats van haar paard, zitte er nog een paar bij waar hij 'stout'is

Ulfeino schreef:Heb de foto's en beide filmpjes bekeken en de commentaren gelezen.
Vind dat je het heel netjes doet en ben het met je eens dat je een paard wat ondertussen L2 loopt en er even geen zin in heeft niet moet belonen met de teugels los te gooien.
Je kunt echt zien dat ie het even niet eens is met de gang van zaken.
De mijne heeft dit soort kluchten ook wel en er is niets minder dan een paard wat je teugels uit je handen wil trekken dat moet je absoluut niet belonen.
Nogmaals vind dat je het prima doet en ik zie helemaal geen dwang, getrek of geschop.
Hij komt zichzelf bij je tegen en daar wordt ie boos om en gaat kijken hoever hij kan gaan, uit de foto's van na het filmpje is duidelijk te zien dat hij zich heeft overgegeven.
Nammie schreef:Een paard zal je nooit pesten , een paard weet niet eens wat het is!
pres schreef:PinkyBubble schreef:Wacht maar eens tot je alle filmpjes ziet die ze heeft geplaats van haar paard, zitte er nog een paar bij waar hij 'stout'is
Dus? Wat wil je hiermee suggereren?
Ben het er inderdaad mee eens.
..
, dat komt zeker allemaal goed . Maar je instructeur komt bij mij niet zo geweldig over in het filmpje.. Heb je al lang les van hem? PinkyBubble schreef:Wacht maar eens tot je alle filmpjes ziet die ze heeft geplaats van haar paard, zitte er nog een paar bij waar hij 'stout'is
Je bedoelt al die filmpjes van over het algemeen 30 hele seconden?
PinkyBubble schreef:Wacht maar eens tot je alle filmpjes ziet die ze heeft geplaats van haar paard, zitte er nog een paar bij waar hij 'stout'is
KarinvdM schreef:PinkyBubble schreef:Wacht maar eens tot je alle filmpjes ziet die ze heeft geplaats van haar paard, zitte er nog een paar bij waar hij 'stout'is
Waar doel je nu eigenlijk op?
Die filmpjes staan allemaal gewoon online, die kan iedereen gewoon zien, als men dat wil.
Ik vind dit gewoon NIET de manier... En dat is MIJN mening, die ik mag geven net als iedereen anders. Nu trek ik me terug
Needje schreef:Hij moet niet naar achter. Hij moet stilstaan en loslaten. Ik hou alleen vast tot ie loslaat. Verder doe ik niets. Als hij de teugels uit mijn handen trekt geef ik idd been. Dat achteruit gaan is gewoon er onder uit lopen. Dan ga ik m niet belonen door los te laten van voren. Ik trek verder niet.
Verder is het de bedoeling dat ie op mij let, en niet alles om hem heen. Dus elke keer als ie niet oplet zet ik m stil en vraag ik aandacht.
Grappig dat jullie doen alsof ik m'n paard mishandel, alleen omdat ik m z'n zin niet geef
ThaGirl schreef:Hmm die heb ik nog niet gehoord.. Ik moet juist de aandacht vragen, door iets onverwachts te doen, dus bv pasje verruimen, kleine volte, hand(en) even sluiten. Stil staan zou (voor die van mij in ieder geval) juist het tegenover gesteld effect hebben, want als hij mag stil staan, dan komt hij ook onder het werk uit.
ThaGirl schreef:Hmm die heb ik nog niet gehoord.. Ik moet juist de aandacht vragen, door iets onverwachts te doen, dus bv pasje verruimen, kleine volte, hand(en) even sluiten. Stil staan zou (voor die van mij in ieder geval) juist het tegenover gesteld effect hebben, want als hij mag stil staan, dan komt hij ook onder het werk uit.