Foto's Horseball wedstrijd (fjord) !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_xAnne

Re: Foto's Horseball wedstrijd (fjord) !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 14:21

Iedereen bedankt voor de leuke reacties! Haha!
Flutterby schreef:
Zo, dat ziet er lekker uit! Ik heb dit jaar 't hoefijzer gezien tijdens de brabantse ruiterdagen, die zijn écht goed en snel zeg! Komt er binnekort weer een evenement aan waar jullie moeten rijden, zou het graag willen zien namelijk!

Jammer genoeg hebben we tot nu toe nog geen evenement waar we moeten rijden.

lovelucky schreef:
Jeetje wat een gafe foto's zeg!! En wat een vertrouwen hebben jullie in elkaar (jij en je fjord)! Echt geweldig om te zien Lachen

Enne niet om te zeuren:-) Maar moet je neusriem niet een beetje hoger?
En nog een vraagje, zit die martingaal als een soort stootteugel aan het bit?

Ik heb sinds kort een nieuw hoofdstel Knipoog en die zit nu een stuk beter. En de martingaal zit aan de neusriem,
dit kan je zien als een soort stootteugel Knipoog

sabby schreef:
ziet er geweldig uit!! echt gaaaaf!
gebeurt het vaak dat je enthousiast gaat hangen en dat je paard dan door-dendert? dat je paard doorgaat en jij 'blijft hangen' zeg maar? dit lijkt me best leuke bloober momenten opleveren soms Tong uitsteken

enne; t lijkt me dat ze dit niet ALTIJD doet..ze zal ook wel eens 'gewoon' rijden he..
dat ze traint en wedstrijdjes rijdt lijkt me niet echt slopend voor je paard? niet meer als polo, springen, cross of wat dan ook?
zolang je het volgens de regels en met beleid doet?

Het gebeurt niet zo vaak dat iemand er naast blijft hangen. Tong uitsteken
Ik rij doordeweeks dressuurmatig. We hebben 1 keer per week horseball training, eerst hebben we 1 uur dressuur les en daarna gaan we horseballen.

suusje26 schreef:
Hoe groot is zo'n veld eigenlijk, netzoals een bak?

De ideale maat voor een horseball bak is 65 m x 25 m, de max. lengte is 75m en de min. lengte is 60m. De max breedte is 30m en de min. breedte is 20m

Arabesk schreef:
Waarom zijn die bandages om en om verschillend van kleur?

Wij hebben verschillende kleuren bandage's omdat dit goed bij onze team kleding past. Dit zie je bij veel horseball teams.

lizzyke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:36

dit lijkt me leuk om in het echt te zien zeg Haha!. k had er wel van gehoort, maar nog nooit gezien. je met er wel een sosiaal paardje voor hebben anders ben je de pineut Clown haha:P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:39

zo dat is cool zeg!! echt heel knap!
even een vraagje: hangt op er op foto vier nou een singel los? Nagelbijten / Gniffelen (nummer 7, bruine pony, bontje om de singel)

zeurkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:44

ik neem aan dat dat het touw is dat tussen de stijgbeugels zit. en het bondje zit er denk ik aan om schuren te voorkomen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:45

dat hoop ik dan maar Nagelbijten / Gniffelen

Xx_karin_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:46

ziet er echt vet uit !! Lijkt me eigenlijk best wel eng:P

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 14:49

vind echt een trieste sport. kijk ze op die ene foto gewoon aan de zijkant van het paard hangen. vast goed voor de rug :S

mii_rocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:28

echt super gaaf joh..lijkt wel alsof je er heel snel af zult vallen Haha!

Mierke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:41

leuk man! en diegene op foto 3 kwam zeker weer hard neer? Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 15:55

Kimonoo schreef:
vind echt een trieste sport. kijk ze op die ene foto gewoon aan de zijkant van het paard hangen. vast goed voor de rug :S

Knap hoe dat jij op een paard komt zonder aan de zijkant van de rug te gaan hangen van een paard Knipoog

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 16:11

Arabesk schreef:
Je moet wel een zadel hebben dat niet gaat schuiven en goed vast zit Nagelbijten / Gniffelen

Dat heb je ten alle tijden nodig, niet alleen bij Horseball.
Zoiets noemen ze een passend zadel Haha!

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:35

katjamanny schreef:
gaaf! je hoort vaak negatief commentaar over het zieligheidsniveau, maar jullie paarden hebben er dacht ik toch echt plezier in! Ik denk dat als een pony eraan went, aan e nieuwe stijl van rijden, hij het echt super vind. Hangt natuurlijk af van welke pony, maar het ziet er goed uit!

die schimmel uit jouw team vind ik trouwens eeeeerg mooi! geweldig paard!!! Vingers aflikken die grote

Vertel eens, hoe kan jij als eenvoudig persoon, de gevoelens van een paard/pony weten?
Er aan wennen? Niks ervan, paarden horen in de natuur maddam! En oke, zelf houdt ik ook mijn paarden in een stal. Even mijn mening over dit Horseball;

Het ziet er zeker weten gezellig uit, zo met de mensen onder elkaar.
Wat ik mij afvraag is of al dat 'gehang' van links naar rechts op de ponyrug, goed is..
Elke keer weg galoperen, stoppen,draaien, en huppa met je sporen erin of zweep, lekker diervriendelijk.

Ga mij niet uitmaken voor penny, ik kijk vanuit een ander opzicht naar paarden dan jullie waarschijnlijk.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 17:54

Achmeddie_ schreef:
katjamanny schreef:
gaaf! je hoort vaak negatief commentaar over het zieligheidsniveau, maar jullie paarden hebben er dacht ik toch echt plezier in! Ik denk dat als een pony eraan went, aan e nieuwe stijl van rijden, hij het echt super vind. Hangt natuurlijk af van welke pony, maar het ziet er goed uit!

die schimmel uit jouw team vind ik trouwens eeeeerg mooi! geweldig paard!!! Vingers aflikken die grote

Vertel eens, hoe kan jij als eenvoudig persoon, de gevoelens van een paard/pony weten?
Er aan wennen? Niks ervan, paarden horen in de natuur maddam! En oke, zelf houdt ik ook mijn paarden in een stal. Even mijn mening over dit Horseball;

Het ziet er zeker weten gezellig uit, zo met de mensen onder elkaar.
Wat ik mij afvraag is of al dat 'gehang' van links naar rechts op de ponyrug, goed is..
Elke keer weg galoperen, stoppen,draaien, en huppa met je sporen erin of zweep, lekker diervriendelijk.

Ga mij niet uitmaken voor penny, ik kijk vanuit een ander opzicht naar paarden dan jullie waarschijnlijk.

Gelukkig zijn hier al genoeg reacties over geweest....

En wat heeft TS aan zo'n soort reactie? JUIST, helemaal niets. Als je ergens anders tegen aankijkt, so be it, maargoed laat het voor wat het is, want vanwege jouw mening zal er echt helemaal niks aan de sport veranderen.

Enne, voordat ik een "onwetende dierenbeul" ben.... Ik zie ook wel in dat dit niet goed is voor de rug, maarre, als jij een keer na het bokken of na het onverwachts trekken van een sprintje naast je paard hangt, zal ik dan ook maar de dierenbescherming erbij halen.
Kijk eerst eens even HOE lang en HOE vaak zo'n wedstrijd nou eenmaal wordt gespeeld Lachen

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 18:49

__Marloes schreef:
Kimonoo schreef:

Knap hoe dat jij op een paard komt zonder aan de zijkant van de rug te gaan hangen van een paard Knipoog

bij ons steunt er altijd iemand op de andere beugel zodat het gewicht teminste ongeveer gelijk verdeelt word Knipoog. en dat is elke keer dat je gaat rijden een keer. hier hangen ze mischien wel 10 x bijna ondersteboven aan die paarden om een bal op te rapen ofzo.. ik vind het gewoon een trieste sport Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:07

Er is wat anders dan de normale dressuur, springen of cross te zien en meteen is het zielig. *zucht*

Vind het keigave foto's Haha! ik zal mezelf nooi weer terug in het zadel krijgen Clown

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:53

Hele gave foto's! Wat een actie Lachen
Lijkt me ook super om te doen! Eerst we even een paard vinden die daar ook aan wil mee werken Knipoog

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:15

Lijkt me super leuk om een x te doen, dood eng maar wel leuk.. Maaaaar ik vindt het geen fijn beeld geven..

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:43

Ik vind het hele leuke foto's Haha! !

Ben het ermee eens dat het vast niet altijd super is voor het paardenlichaam, maar ja wat wel Knipoog . Bij elke tak van de paardensport zijn er wel van die punten. Verder geen zin om in dit topic hier een uitgebreide discussie van te maken. Is nog steeds bedoeld voor mening/advies, discussie kan ergens anders in een nieuw topic gestart worden.

@Kimonoo: Triest . Wat is dat nu weer voor woordgebruik? Volgens mij kan je het ook op een andere manier duidelijk maken wat je bedoelt. Zag trouwens in je profiel dat je op een manege rijd, tja dit zal vast wel altijd goed zijn voor het paardenlichaam Rolleyes . Bedoel hiermee te zeggen (voordat mensen hier weer discussie over beginnen) dat ook in de tak van paardensport die jij beoefent er dingen niet altijd goed zijn.

@TS: Veel plezier verder met horseball Knipoog !

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:59

Hey leuke foto's!
Heb jullie ook 'live' gezien die dag, zag er leuk en goed georganiseerd uit.
Wel leuk om iedereen weer eens gezien te hebben, Marion en Elco waren niks verandert haha. Knipoog
Marion vroeg nog of ik geen intresse had om mijn paard mee te komen doen haha, maar zo'n held ben ik niet hoor met die drukte maker van mij ..haha. Bloos

Veel succes met z'n allen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:42

Wat een gave foto's, dat lijkt me enorm leuk om ook eens te doen met Jip!
Die zou het volgens mij ook erg leuk vinden, Jip is altijd wel in voor een spelletje.

Je bent met je fjord wel in het voordeel als je de bal van de grond op moet rapen, klein is fijn Knipoog

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:45

Ziet er wel heel leuk uit, maar ik heb altijd het idee dat het heel lastig is om op je paard te blijven zitten, en gaan de paarden niet slaan of bijten of gaan ze niet helemaal over de rooie als ze zo dicht bij elkaar zijn ? Dat heb ik ook al altijd gedacht met polo Tong uitsteken

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 12:53

nikki160287 schreef:
Dus omdat er in meerdere takken dingen gebeuren die niet goed zijn voor een paard is dit ook niet erg? Zo zie ik dingen niet.

In principe probeer je in de dressuur een paard goed over de rug te rijden end. Hier stuiter je van links naar rechts in het zadel en lopen de paarden heel gespannen, kortom gewoon slecht voor de rug.

Ieder zijn ding, maar ik zou dit nooit doen. En het kan best zijn dat sommige paarden het leuk vinden (al zie ik erg veel spanning) maar dat maakt het nog niet goed voor ze.

Het enige wat ik met de opmerking bedoel is dat paardvriendelijk is een paard die in de wilde natuur met zijn kudde loopt zonder mensen of wat dan ook .. Dat zou paardvriendelijk zijn.

Elke tak van de paardensport is de 1 ruiger dan de ander maar ze blijven niet paardvriendelijk Knipoog

Jou mening staat dat jij het niet prettig vind voor de dieren maar ik denk dat ze al wel meer gewend zijn en denk dat ze het ook wel een leuke sport vinden. En deze sport is dit jaar officieel bij de KNHS aangesloten en dat gebeurd ook niet zomaar hoor Knipoog

Ik zou de sport ook nooit doen, maar voor op maneges of wat meer de recreatie ruiter vind ik het wel een leuke sport opzich, Heb het ook bij de landbouwdag in opmeer gezien en vond het er wel erg leuk uitzien en zag er niet echt uit dat de paarden pijnlijk of bellastend reageerden. Ze keken net zo vrolijk als dat ze bij wijze van spreke een dressuurproef zoude moeten neerzetten Knipoog

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:12

Supergaaf zeg! Ik snap niet dat sommige het onvriendlijk vinden, dan kun je op alle takken in de paardensport wel iets aanmerken eigenlijk! Het gaat erom dat ze er plezier in hebben! Ik bedoel, ik maak zelf ook wel eens een pijnlijke beweging met buikdansen, auw maar blijf het te leuk vinden hoor!

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:19

Jee daar zie ik bekende paardjes, haha smokey, gina..
Het ziet er leuk uit! Jammer dat ik niet kon komen kijken.
Haha als ik het zo zie, vind ik het wel jammer dat ik gestopt ben, maar oké! Ben jij nou de zus van Ellen, ja toch?:)

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 19:20

Echt vet, WEet je mischien ook mogelijk heden in Limburg? Regio Roermond?