PRE hengst Benisero @ work.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Re: PRE hengst Benisero @ work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:45

Handen nóg stiller houden? Volgens mij kan dat niet eens! Het lijkt op het filmpje wel alsof je je handen zo tegen zijn hals aandrukt zodat je ze absoluut niet meer kán bewegen. En ik denk dat dat voor hem niet zo fijn is. Ik zou dus juist wat meer met zijn hoofd meebewegen, dus handen naar voren en terug bewegen, en je mag ze inderdaad wat meer dragen. Heb het idee dat je ze te veel naar beneden drukt in een poging ze stil te houden. Maar ze zijn naar mijn idee juist veel te stil en het lijkt mij dat je hem hierdoor in de weg zit.
Verder zag ik op het draffilmpje geloof ik dat je je achterbeen met aandrijven wel erg ver naar achteren deed. Probeer die een beetje op hun plek te houden Knipoog

Je rijdt hem echt heel netjes! Ik vind dat soort paarden eigenlijk helemaal niet mooi qua uitstraling, maar jij laat hem echt netjes lopen en daardoor vind ik dat 'ie wel een mooie uistraling heeft. Goed hoor, ga zo door (buiten de genoemde puntjes dan).

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:02

Je bent de eerste die me op mijn benen wijst Lachen Maar ik moet zeggen dat het al een stuk beter gaat als eerst, toen zat ik soms bijna met mijn been in mijn nek Nagelbijten / Gniffelen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:26

vind het een onwijs mooi beest

probeer alleen als hij eenmaal loopt je handen ook mee te geven

heel veel succes verder en t komt zeker goed Knipoog

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 21:42

oooohhh Kwijl wat een prachtige hengst zeg. Lovers
die foto waarbij hij naar de merries kijkt is echt prachtig gewoon.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:40

Echt een prachtig beest!!

Nuttig commetaar heb je eigenlijk allemaal al gehad.
Succes en plaats nog eens foto's van hem!

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:24

Wat een gewelding mooi beest!:D:D en een super omgeving volgens mij(A) gave foto's!;)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:30

Heey leuk paard zeg! Ik vind wel dat je je beugels een stuk korter moet doen, en een stuk voorwaartser moet rijden. Zulke lange beugels kunnen pas als je paard echt verzameld is, want nu zit je naar mijn mening iets te onstabiel en houdt hem zo teveel terug. Maar komt goed! Succes

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 19:55

classeygurl schreef:
Echt een prachtig beest!!

Nuttig commetaar heb je eigenlijk allemaal al gehad.
Succes en plaats nog eens foto's van hem!

Dankje, ik zal mijn moeder nog wel eens lief aankijken Knipoog
JessicaD88 schreef:
Heey leuk paard zeg! Ik vind wel dat je je beugels een stuk korter moet doen, en een stuk voorwaartser moet rijden. Zulke lange beugels kunnen pas als je paard echt verzameld is, want nu zit je naar mijn mening iets te onstabiel en houdt hem zo teveel terug. Maar komt goed! Succes

Dankje, maar mijn beugels zitten op de goede lengte hoor. Als ik ze korter doe, zit ik juist onstabiel en ga ik voorover zitten. Het klopt dat ik hem teveel terughoud, maar dat komt niet doordat ik niet stevig zit (en daar komt bij dat het zadel ook nog eens een vrij diepe, vaste zit heeft).

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:03

Mooi dier hoor!! Ziet er al super uit, je houdt je benen mooi stil, en over de beuggellengte: lekker zo houden, ik rijd met langere benen ook beter Knipoog Ga lekker ontspannen door, en let onder het rijden niet op waar zijn hoofd staat, ga zo door!! Lachen

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:24

gaaf beeest! in spanje hebben ze zoveel andalusiers en lusitano's als fan zou je der je helemaal kunnen uitleven. en gave hengsten dat ze hebben!

ik was met een vriendin in spanje in oktober 2007. mijn opa en oma wonen daar dus we konden ons helemaal uitleven. we zaten iets onder alicante in rojales en gingen daar ook paardrijden.
nou ik heb nog nooit in me leven gezegd dat ik eraf wou. we kregen 2 andalusiers en mochten in de bak rijden ze verstonden geen woord nederlands maar de stal zag er aardig netjes uit op ze spaans dan.
toen we op de paarden stapte die een stang in hadden begonnen ze meteen te draven ik me benen er vanaf en losse teugels beest ging alleen maar harder. als je in de mond zat was het meteen weg.
ik ben der gewoon afgesprongen zowat er zat geen stop op en geen stap. dus heb het beetje gehad met spaanse andalusiers. en we hadden nog de rustigen zij die.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 13:16

Super gaaf paard, mist idd nog de kracht van achteren: veel schakelen, tempowisselingen! Probeer hem ook meer in te laten zakken, en niet over de buitenschouder alle impuls er uit laten lopen.

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:25

ik vind het echt een geweldig paardje!
echt heel mooi !

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:52

Ik vind het een prachtdier!!! lijkt erg op mijn Piropo toen ik hem nog niet zo lang had Cool

Hij werkt idd te weinig van achteruit, drukt zijn onderhals er een beetje uit (onrust in de aanleuning) en zal daardoor dus ook zijn rug wat wegdrukken.
Probeer zijn achterhand wat meer te activeren, ik gebruik zelf altijd een lange zweep waarmee ik de achterhand wat aankriebel, ze moeten leren buigen in het achterbeen zodat dat been onder de massa geplaatst worden en niet geschoven wordt. Daarbij zal hij ook moeten leren zijn bekken te kantelen. Rijd hem in een arbeidstempo, dus niet te langzaam maar zeker niet overhaast want dan kan hij alsnog zijn passen niet afmaken.
V.w.b. je handen? kijk uit dat hij dat onrustige niet als dwingend gaat gebruiken, dus dat hij kleine rukjes aan de teugels gaat geven zodat hij elke keer een beetje teugel extra krijgt, dat kan een gewoonte worden en dan ben je wel even bezig dat weer goed te krijgen. Nogmaals een plaaaatje van een paard Pling

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:58

Wat een prachtig paardje rij je zeg!!
Je mag wel wat voorwaartser rijden zodat hij meer gaat dragen. Nu 'sukkelt' hij maar een beetje rond.
Maar verder ziet het er leuk uit en is het een super mooi paard om te zien!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:09

Ik vind je helemaal niet onrustig met je handen hoor!! Juist erg stil! Je zou hem wat meer door mogen vragen van mij, want hij is naar mijn mening zo onrustig met zijn hoofd, omdat hij nog wat te strak is in zijn rug. Verder let erop dat je niet TE veel stelling vraagt . Hij loopt over de buitenschouder weg. Recht rijden tussen twee teugels, want anders kan hij alsnog je teugelhulp ontwijken door over de buitenschouder weg te lopen. Succes!

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:39

Heeeeey Haha!
Wow wat is het een mooi paardje! Dat rood vind ik nog steeds super bij hem Lachen

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 19:42

sjouks schreef:
Heeeeey Haha!
Wow wat is het een mooi paardje! Dat rood vind ik nog steeds super bij hem Lachen

Hee! Had Fleur je soms doorgestuurd? Knipoog
Rood staat hem goed hè, ik heb voor de pony's nog een dekje erbij, maar dat past niet onder dit zadel.

De rest bedankt voor jullie tips Lachen

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 19:44

Heei! ik vind het echt een mooi paard! die bandages staan hem echt leuk! ( heb die ook ) probeer je handen wat meer te dragen, verder vind ik hem echt gaaf !

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:12

Seraphim schreef:
sjouks schreef:
Heeeeey Haha!

Hee! Had Fleur je soms doorgestuurd? Knipoog
Rood staat hem goed hè, ik heb voor de pony's nog een dekje erbij, maar dat past niet onder dit zadel.

De rest bedankt voor jullie tips Lachen

Nee, Fleur had et niet doorgestuurd, had zelf gezien Knipoog

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 22:33

sjouks schreef:
Nee, Fleur had et niet doorgestuurd, had zelf gezien Knipoog

En ik maar denken dat jij nooit op Bokt zit Knipoog

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 22:52

Ik vind hem een machtig beest, maar ik vind hem nog niet zo goed lopen. Hij kan veel beter en jij denk ik ook. Waarom ga je doorzitten op een paard wat zijn rug niet gebruikt? Het lijkt alsof je er heel veel moeite mee hebt. Ga lekker voorwaarts aan het been lichtrijden en begrens zijn buitenschouder. En lekker overgangen rijden naar de middendraf en arbeidsdraf (Je basistempo mag wel wat omhoog) Verzameling is hij nog niet klaar voor, hij moet eerst sterker worden.
Hij loopt constant weg over de schouder in de filmpjes. Maak hem zo recht mogelijk. Stelling en buiging rijden met je binnenbeen op de singel en niet zo ver naar achteren leggen. Als je hem dan goed begrenst, gaat hij vanzelf buigen.

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:49

Zo, lekker ding zeg, maar dat wist je al. Haha!
Je rijd hem erg netjes, hij loopt mooi.
Commentaar is geloof ik al 100x gegeven, dus daar zeg ik niets meer over Vork

love_Alegria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:52

geweldig he een pre onder je kont Haha! rij zelf een merrie en hengst.

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:46

Wauw, ik vind je houding ook erg mooi!

Mooi paard heb je daar. Ja

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:52

Gaaf beestje zeg, als die achterhand er wat meer bijkomt is het strx helemaal compleet! Vind de filmpjes op afstand wat vaag, maar ik heb juist het idee dat je je hand soms wat vast zet. Maar vind het er idd toch wel rustig uitzien, niets geforceerd.

Stinkerd dat je bent trouwens, lekker in je shirtje in de zon rijden he?! Knipoog