Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marquez1 schreef:Ik zal niet herhalen wat er al is gezegd, maar ben er het roerend mee eens. Wat ik nog even wil toevoegen;
Bij de wijk foto's breng je je buitenhand over hals van je paard naar binnen. Mij is altijd geleerd dat je hierdoor het (binnen of buiten) achterbeen blokkeert waardoor het niet mee kan gaan. Weet niet meer precies of het het binnen of buiten achterbeen is wie helpt?
Norway_girl schreef:marquez1 schreef:Ik zal niet herhalen wat er al is gezegd, maar ben er het roerend mee eens. Wat ik nog even wil toevoegen;
Bij de wijk foto's breng je je buitenhand over hals van je paard naar binnen. Mij is altijd geleerd dat je hierdoor het (binnen of buiten) achterbeen blokkeert waardoor het niet mee kan gaan. Weet niet meer precies of het het binnen of buiten achterbeen is wie helpt?
Volgens mij is dat het buitenbeen.
missanous schreef:ik heb les van een zzlicht amazone en als zij zegt dat ik mn handen zo moet doen tja dan doe ik dat
het probleem is dat ik ze dan wel moet ontspannen (wat ik tijdens de lessen dus wel doe) en tja ik ben eerlijk dat deed ik hier op de foto's niet
het liefst neem ik elke dag les ipv 1 keer in de week maar daar heb ik het geld niet voor
ben allang blij dat ik een paard kan betalen en dat ik 1 keer in de week les kan betalenmaar we zijn er in ieder geval wel mee bezig hoor met die handen alleen niet alles kan in 1 keer goed gaan
). Maar probeer daar echt heel erg op te letten, Benen lang, hakken laag, en drijven met je kuit. Ik zie het bij veel foto's, maar vooral bij de achterwaartsfoto vind ik jouw beenhulpen storend. Been opgetrokken, vol met de spoor er in. Probeer hier op te letten. Over de handhouding is inmiddels wel genoeg gezegd. Ik ben nog steeds wel erg benieuwd hoe jouw instructrice bij dergelijke technieken komt.

Want dat is volgens mij wat er gebeurt.
Zorg dat je tijdens die kleine stukjes de controle houdt, ook over het tempo! Zodra ze te hard gaat, zal ze haar neus eruit drukken en op haar voorhand vallen. Ze kan het dan simpelweg niet meer goed verwerken. Door haar op zo'n moment sterk te corrigeren met je handen, doe je mijns inziens aan symptoombestrijding. De oorzaak ligt bij de kracht in haar achterhand, die nu nog niet optimaal is.
) Pletje123 schreef:Ik vind het toch wel erg overdreven hoe sommigen onder ons reageren. En dat over het betalen van je setje vind ik helemaal over de grens gaan! Waar bemoei je je mee als je dat zegt?![]()
@TS: Op de eerste foto's vind ik het er helemaal niet zo extreem getrokken uit zien. Je zou je teugels soms korter mogen pakken, zodat je je handen niet helemaal tot aan je buik hoeft te brengen om contact te houdenWant dat is volgens mij wat er gebeurt.
De middendraf is nog teveel op haar voorhand. Probeer haar sterker te maken door veel tempowisselingen te rijden. Gewoon korte stukjes. Ze hoeft niet meteen een hele diagonaalZorg dat je tijdens die kleine stukjes de controle houdt, ook over het tempo! Zodra ze te hard gaat, zal ze haar neus eruit drukken en op haar voorhand vallen. Ze kan het dan simpelweg niet meer goed verwerken. Door haar op zo'n moment sterk te corrigeren met je handen, doe je mijns inziens aan symptoombestrijding. De oorzaak ligt bij de kracht in haar achterhand, die nu nog niet optimaal is.
Zorg dan dat je een kort stuk kunt verruimen met een minder hoog tempo maar wel met een betere kwaliteit. Bouw dat dan langzaam uit.
Ik moet wel zeggen dat je een zeer aansprekend dier onder je billen hebt!
)
Priscilllla schreef:Heel goed van je dat je ook aan de slag wil gaan met het commentaar! Dat is het begin! Je wilt graag leren en verder komen dat is ook goed van je.![]()
Ik zal verder geen commentaar geven dat is inmiddels al 3 pagina's vol gebeurd.
Hoop voor je dat je les vanavond goed gaat! Succes verder met je pony (hij is erg leuk)
Kitty1 schreef:In jouw vorige topic stonden er veel betere foto's. Probeer mooi met je hand voor te rijden en steeds te checken of je pony je hand wil volgen als je hem naar voren steekt, dan kan je kijken of je geen "valse" aanleuning hebt. Ik denk dat het goed is om niet zo diep te rijden maar juist om je pony aan de rek te rijden met neus op kniehoogte daarmee bereik je meer dan zo diep aan het werk gaan. Je pony kan dan niet goed ontspannen en "zuchten".
Citaat:ik stap absoluut niet over van instructrise
ben namelijk sinds een week of 13 bij deze instructrise aan het lessen en heb dus in 5 of 6 wedstrijden (sinds ik bij haar les) al 9 winstpunten gereden dus dat zegt al meer dan genoeg denk ik
mijn vorige instructeur heb ik 4 wedstrijden gereden en nog geen enkele winstpunt gehaald dus vertel mij aub niet dat ik over moet stappen van instructrise
Qimm schreef:ik vind ook de foto's in dat andere topic een stuk prettiger uit zien
Gerrie schreef:Citaat:ik stap absoluut niet over van instructrise
ben namelijk sinds een week of 13 bij deze instructrise aan het lessen en heb dus in 5 of 6 wedstrijden (sinds ik bij haar les) al 9 winstpunten gereden dus dat zegt al meer dan genoeg denk ik
mijn vorige instructeur heb ik 4 wedstrijden gereden en nog geen enkele winstpunt gehaald dus vertel mij aub niet dat ik over moet stappen van instructrise
En daar ga je volgens mij de fout in..
Winstpunten zijn niet zaligmakend als je het op deze manier geleerd krijgt, daar doe je je dier tekort mee!
Een paard de tijd gunnen om sterker te worden, niet om een middendraf volledig geblokkeerd met je handen en op de voorhand eruit te persen..
Dit topic al eens gelezen? viewtopic.php?f=105&t=819575&hilit=
Heel leerzaam!
En dan doel ik vooral op de manier waarop je daar leert kijken naar zaken (je pony en jezelf ) die bij de meeste intructies niet boven tafel komen.
Bandages omdoen is niet zomaar iets eromheen draaien, dat komt heel precies.
Je doet er mee kwaad dan goed mee.
Weten waarom je iets doet, of juist moet laten.
Je zadel lijkt ook erg op de schouder te liggen ipv erachter
Succes!
Lina schreef:Mooi paard!
En natuurlijk moet iedereen weer alles herhalen.
Op bijna alle foto's loopt het paard ontspannen en krijgt ie voldoende de ruimte.
En de foto's waar je wat strenger bent, als het maar terrecht was.
Jij geeft tenminste een eerlijk beeld van je training. Er zijn vast genoeg mensen hier op bokt die tijdens een fotoshoot ook zulke foto's ertussen hadden maar deze hebben weg gelaten op het topic.
En of je je handen nou voor of achter je been hebt zitten.. je had je teugels natuurlijk korter kunnen maken maar dan had het hetzelfde effect gehad.

Anne_0 schreef:Vraag me echt af wat TS zelf denkt als ze deze foto's bekijkt, ik wordt er in ieder geval bijna misselijk van. Die achterwaarts foto en de middendraf springen er echt uit. Ik vind het echt te makkelijk om te zeggen datje instructrice zegt dat je zo je handen moet houden etc. Je kan toch ook zelf denken? En je ziet deze foto's toch ook? Het zou voor mij iig stof tot nadenken zijn. En ja dat je in die paar wedstrijden 9 wp hebt behaald, zal best, er is een groot verschil tussen een 'plaatje' rijden, en correct rijden.........
Ga zo door 
en dan komt er toch nogal wat voorbij hier op HAW

Citaat:Ik heb lang niet zulke slechte foto's gezien en dan komt er toch nogal wat voorbij hier op HAW
Je dwingt hem in de krul he? Denk je dat hij zijn rug dan niet wegdrukt? Stop hiermee! Je paard moet zelf ontspannen, en het zelf uitvinden. Als je zo door gaat, blijft er niet veel meer van dat mooie dier over. Zoek een andere instructrice (een goede)
en begin opnieuw!