tica @ dressuurtraining in een gaaf setje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Norway_girl

Re: tica @ dressuurtraining in een gaaf setje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:27

Tjongejong, weer zo`n wannabe Anky.

Ik vind het er zò getrokken uitzien, sterker nog het is getrokken. Rijd hem van je af, handen voor je zadel, gedragen dan wel en gewoon voorwaards rijden, zonder enige poes pas.

Volgens mij is het een prachtig paard wanneer het "goed" gereden word. Hij loopt niet los over de rug.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:36

Ik zal niet herhalen wat er al is gezegd, maar ben er het roerend mee eens. Wat ik nog even wil toevoegen;
Bij de wijk foto's breng je je buitenhand over hals van je paard naar binnen. Mij is altijd geleerd dat je hierdoor het (binnen of buiten) achterbeen blokkeert waardoor het niet mee kan gaan. Weet niet meer precies of het het binnen of buiten achterbeen is wie helpt?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:42

Ja, het setje is mooi. Haha!

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:44

Leuk paard,,leuk setje.
maar ik vind het niet zoon fijn gezicht om naar te kijken.
Helemaal al niet bij het achterwaarts.
Maar verder vind ik het wel een leuk paardje.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:44

marquez1 schreef:
Ik zal niet herhalen wat er al is gezegd, maar ben er het roerend mee eens. Wat ik nog even wil toevoegen;
Bij de wijk foto's breng je je buitenhand over hals van je paard naar binnen. Mij is altijd geleerd dat je hierdoor het (binnen of buiten) achterbeen blokkeert waardoor het niet mee kan gaan. Weet niet meer precies of het het binnen of buiten achterbeen is wie helpt?

Volgens mij is dat het buitenbeen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:50

Norway_girl schreef:
marquez1 schreef:

Volgens mij is dat het buitenbeen.

Dank, samen komen we verder Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:51

Ik vind t een erg leuk paardje waar zeker meer in zit. De foto van t achterwaarts die had ik persoonlijk niet geplaatst, ik zou er niet zo trots op zijn en m weg stoppen tot dat beter gaat. Je hand houding bij de middendraf is ërg apart". Misschien een optie om instructie te zoeken die je op een juiste manier verder kan helpen. Jammer dat t paardje erg op je handen gereden word. Veel succes verder en misschien de volgende keer wat prettigere foto's Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:10

missanous schreef:
ik heb les van een zzlicht amazone en als zij zegt dat ik mn handen zo moet doen tja dan doe ik dat
het probleem is dat ik ze dan wel moet ontspannen (wat ik tijdens de lessen dus wel doe) en tja ik ben eerlijk dat deed ik hier op de foto's niet
het liefst neem ik elke dag les ipv 1 keer in de week maar daar heb ik het geld niet voor
ben allang blij dat ik een paard kan betalen en dat ik 1 keer in de week les kan betalen
maar we zijn er in ieder geval wel mee bezig hoor met die handen alleen niet alles kan in 1 keer goed gaan Huilen

Ik vind dit toch een opvallende uitspraak, aangezien je blijkbaar wel geld hebt om een peperdure Eurostarset te kopen. Wat jij met je geld doet moet je verder zelf weten, het viel me even op.

Wat betreft jouw rijden, veel is inderdaad al gezegd. Ik heb het idee dat een deel van jouw problemen komen doordat je niet weet waar je die lange benen moet laten. Jouw paard lijkt wat aan de kleine kant voor je waardoor je waarschijnlijk snel je benen op gaat trekken(ik heb hetzelfde hardnekkige probleem Knipoog ). Maar probeer daar echt heel erg op te letten, Benen lang, hakken laag, en drijven met je kuit. Ik zie het bij veel foto's, maar vooral bij de achterwaartsfoto vind ik jouw beenhulpen storend. Been opgetrokken, vol met de spoor er in. Probeer hier op te letten. Over de handhouding is inmiddels wel genoeg gezegd. Ik ben nog steeds wel erg benieuwd hoe jouw instructrice bij dergelijke technieken komt.
Veel reacties zijn best hard, maar ik denk dat iedereen het beste met jou en je paard voor heeft. Dus lees alles nog eens rustig na, er staan hele nuttige tips tussen. Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 13:59

bedankt voor de reacties weer
wat ik zelf nog even kwijt wil over het 1 en ander is het volgende:

ik moet van mijn instructrise mijn handen laag brengen zodat mijn paard haar neus er niet uit kan drukken
let op ik mag niet strak en gespannen in mijn armen worden maar dat gebeurt helaas nog wel

foto's wegstoopen doe ik niet
ik schaam me er niet voor dat er genoeg dingen fout gaan
hier leer je juist alleen maar van

ik stap absoluut niet over van instructrise
ben namelijk sinds een week of 13 bij deze instructrise aan het lessen en heb dus in 5 of 6 wedstrijden (sinds ik bij haar les) al 9 winstpunten gereden dus dat zegt al meer dan genoeg denk ik Haha!
mijn vorige instructeur heb ik 4 wedstrijden gereden en nog geen enkele winstpunt gehaald dus vertel mij aub niet dat ik over moet stappen van instructrise

ook wil ik even zeggen dat mijn paard een pony is Haha!
en ja mijn benen komen een klein beetje onder haar uit
ik heb dus altijd mijn hakken opgetrokken om haar aan te sporen en dit leer je niet zo 1 2 3 af ook al zou ik willen dat dat nu meteen voorbij zou zijn
met de wedstrijden hebben we elke keer een 7 voor houding en zit dus tja daar haal ik 1 conclusie uit: dat ik wel zeker netjes op mijn paard kan zitten

om heel eerlijk te zijn ziet het rijden er een heel stuk beter uit maar gister was een kl*tedag want ze was een beetje vervelend waardoor ik dus weer teveel aan de teugels heb gezeten Boos!
ben ik ook erg boos om op mezelf Boos!

wat me wel opvalt is dat als er een topic is met dit soort foto's (die ik dus wel durf te tonen en ik weet zeker dat er een hoop mensen zijn die dit soort foto's verborgen houden) echt pagina's vol geschreven worden
maar als er nou een redelijk leuk topic voorbij komt mag je blij zijn als je 10 reacties hebt (en ik heb vaak zat vrij leuke topics van mij en mn paardje geopend)
en nee kom niet aan met het smoesje: ja maar moet het dan echt 100 keer herhaald worden dat het er allemaal leuk uitziet?
want nu zoals dit topic wordt er ooktig keer hetzelfde geschreven en dat maakt niet uit hoor
is alleen maar leerzaam maar sommige opmerkingen slaan nergens op (en daar bedoel ik onder andere de opmerking van norway_girl mee en die luid als volgt: tjonge jonge weer so'n wannabe anky
denken jullie nou echt dat de paarden op topsport niveau echt zo eerlijk en lief gereden worden?

en zoals martine al schreef: normaal gesproken ziet het rijden van jullie (dus van mij en mn paardje) er wel heel goed uit
en ja dat klopt
alleen gister was het dus waardeloos
maar ja ik durf daar in ieder geval de foto's van te tonen
en ja ik geef toe: ik maak fouten met mn handen want ik zet mn handen vast en dat mag niet
en weet zeker dat als mijn instructrise dat ziet dat ik ook goed op mn flikker krijg
maar ja iedereen moet leren

ps: ik heb vanavond weer les en als het lukt laat ik mn vriend wel nieuwe foto's maken of desnoods als dat echt niet wil lukken (want heb nog niet de juiste lens voor mn camera om binnen goede foto's te maken) dan kan er misschien wel een stukje gefilmd worden
als er dan geinteresseerden zijn kan ik een topic van mn les openen

ik hoor het wel
en hoop dat jullie ook de moeite hebben genomen om dit stuk van mij te lezen Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 14:01

o ja vergeten:

over het setje:
die heb ik tweedehands van iemand overgekocht
dus die heeft me geen vermogen gekost

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 14:03

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:16

Ik vind het toch wel erg overdreven hoe sommigen onder ons reageren. En dat over het betalen van je setje vind ik helemaal over de grens gaan! Waar bemoei je je mee als je dat zegt? Verward

@TS: Op de eerste foto's vind ik het er helemaal niet zo extreem getrokken uit zien. Je zou je teugels soms korter mogen pakken, zodat je je handen niet helemaal tot aan je buik hoeft te brengen om contact te houden Lachen Want dat is volgens mij wat er gebeurt.

De middendraf is nog teveel op haar voorhand. Probeer haar sterker te maken door veel tempowisselingen te rijden. Gewoon korte stukjes. Ze hoeft niet meteen een hele diagonaal Knipoog Zorg dat je tijdens die kleine stukjes de controle houdt, ook over het tempo! Zodra ze te hard gaat, zal ze haar neus eruit drukken en op haar voorhand vallen. Ze kan het dan simpelweg niet meer goed verwerken. Door haar op zo'n moment sterk te corrigeren met je handen, doe je mijns inziens aan symptoombestrijding. De oorzaak ligt bij de kracht in haar achterhand, die nu nog niet optimaal is.
Zorg dan dat je een kort stuk kunt verruimen met een minder hoog tempo maar wel met een betere kwaliteit. Bouw dat dan langzaam uit.

Ik moet wel zeggen dat je een zeer aansprekend dier onder je billen hebt! *LOL*

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:18

Heel goed van je dat je ook aan de slag wil gaan met het commentaar! Dat is het begin! Je wilt graag leren en verder komen dat is ook goed van je. Haha!

Ik zal verder geen commentaar geven dat is inmiddels al 3 pagina's vol gebeurd.

Hoop voor je dat je les vanavond goed gaat! Succes verder met je pony (hij is erg leuk Knipoog )

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 14:23

Pletje123 schreef:
Ik vind het toch wel erg overdreven hoe sommigen onder ons reageren. En dat over het betalen van je setje vind ik helemaal over de grens gaan! Waar bemoei je je mee als je dat zegt? Verward

@TS: Op de eerste foto's vind ik het er helemaal niet zo extreem getrokken uit zien. Je zou je teugels soms korter mogen pakken, zodat je je handen niet helemaal tot aan je buik hoeft te brengen om contact te houden Lachen Want dat is volgens mij wat er gebeurt.

De middendraf is nog teveel op haar voorhand. Probeer haar sterker te maken door veel tempowisselingen te rijden. Gewoon korte stukjes. Ze hoeft niet meteen een hele diagonaal Knipoog Zorg dat je tijdens die kleine stukjes de controle houdt, ook over het tempo! Zodra ze te hard gaat, zal ze haar neus eruit drukken en op haar voorhand vallen. Ze kan het dan simpelweg niet meer goed verwerken. Door haar op zo'n moment sterk te corrigeren met je handen, doe je mijns inziens aan symptoombestrijding. De oorzaak ligt bij de kracht in haar achterhand, die nu nog niet optimaal is.
Zorg dan dat je een kort stuk kunt verruimen met een minder hoog tempo maar wel met een betere kwaliteit. Bouw dat dan langzaam uit.

Ik moet wel zeggen dat je een zeer aansprekend dier onder je billen hebt! *LOL*

dank je wel voor je reactie Haha!
ik ben het er mee eens dat ik mijn teugels korter moet houden
dat is ook het grootste probleem want ik laat ze onbewust steeds langer
met de les word ik goed begeleid en krijg ik amper de kans om ze langer te laten
want dan word er meteen gezgd: teugels kort

ik had al een aantal tips gehad over de teugels en dat was of een knoop erin leggen (dan kan ik ze niet langer laten Haha! )
of tape (rood ofzo) op de teugels doen waar ik ze vast moet houden en dan elke keer bij de c kijken of mn handen nog op de juiste plek zitten

en ja idd tempowisselingen rijden dat moet ik van mijn instructrise ook doen maar ik denk daar nog niet vaak genoeg aan (komt ook omdat we daar nog niet zo heel lang mee bezig zijn denk ik)

en ja mee eens dat ik een aansprekend paardje (nou ja pony) onder mn billen heb

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:39

In jouw vorige topic stonden er veel betere foto's. Probeer mooi met je hand voor te rijden en steeds te checken of je pony je hand wil volgen als je hem naar voren steekt, dan kan je kijken of je geen "valse" aanleuning hebt. Ik denk dat het goed is om niet zo diep te rijden maar juist om je pony aan de rek te rijden met neus op kniehoogte daarmee bereik je meer dan zo diep aan het werk gaan. Je pony kan dan niet goed ontspannen en "zuchten".

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:43

ik vind ook de foto's in dat andere topic een stuk prettiger uit zien Ja

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 14:46

Priscilllla schreef:
Heel goed van je dat je ook aan de slag wil gaan met het commentaar! Dat is het begin! Je wilt graag leren en verder komen dat is ook goed van je. Haha!

Ik zal verder geen commentaar geven dat is inmiddels al 3 pagina's vol gebeurd.

Hoop voor je dat je les vanavond goed gaat! Succes verder met je pony (hij is erg leuk Knipoog )

dank je wel voor je reactie
en natuurlijk ga ik aan de slag met het commentaar (om eerlijk te zijn ben ik daar ook al mee bezig hoor alleen gister ging het gewoon mis)

Kitty1 schreef:
In jouw vorige topic stonden er veel betere foto's. Probeer mooi met je hand voor te rijden en steeds te checken of je pony je hand wil volgen als je hem naar voren steekt, dan kan je kijken of je geen "valse" aanleuning hebt. Ik denk dat het goed is om niet zo diep te rijden maar juist om je pony aan de rek te rijden met neus op kniehoogte daarmee bereik je meer dan zo diep aan het werk gaan. Je pony kan dan niet goed ontspannen en "zuchten".

dank je wel voor je berichtje en zo rij ik eigenlijk altijd wel zoals mijn vorige topic
dan heb ik mijn handen ook mooi voor maar dan stel ik mijn paard wel ronder in als op de foto's
het andere topic bewijst maar dat ik eigenlijk helemaal niet echt streng ben met mn hand
en dat met mn hand volgen oefenen we elke dag
alleen gister tja Bloos

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:59

Citaat:
ben namelijk sinds een week of 13 bij deze instructrise aan het lessen en heb dus in 5 of 6 wedstrijden (sinds ik bij haar les) al 9 winstpunten gereden dus dat zegt al meer dan genoeg denk ik
mijn vorige instructeur heb ik 4 wedstrijden gereden en nog geen enkele winstpunt gehaald dus vertel mij aub niet dat ik over moet stappen van instructrise

En daar ga je volgens mij de fout in..
Winstpunten zijn niet zaligmakend als je het op deze manier geleerd krijgt, daar doe je je dier tekort mee!
Een paard de tijd gunnen om sterker te worden, niet om een middendraf volledig geblokkeerd met je handen en op de voorhand eruit te persen..

Dit topic al eens gelezen? viewtopic.php?f=105&t=819575&hilit=
Heel leerzaam!
En dan doel ik vooral op de manier waarop je daar leert kijken naar zaken (je pony en jezelf ) die bij de meeste intructies niet boven tafel komen.

Bandages omdoen is niet zomaar iets eromheen draaien, dat komt heel precies.
Je doet er mee kwaad dan goed mee.
Weten waarom je iets doet, of juist moet laten.
Je zadel lijkt ook erg op de schouder te liggen ipv erachter
Succes!

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:06

Mooi paard!

En natuurlijk moet iedereen weer alles herhalen.
Op bijna alle foto's loopt het paard ontspannen en krijgt ie voldoende de ruimte.
En de foto's waar je wat strenger bent, als het maar terrecht was.
Jij geeft tenminste een eerlijk beeld van je training. Er zijn vast genoeg mensen hier op bokt die tijdens een fotoshoot ook zulke foto's ertussen hadden maar deze hebben weg gelaten op het topic.
En of je je handen nou voor of achter je been hebt zitten.. je had je teugels natuurlijk korter kunnen maken maar dan had het hetzelfde effect gehad.

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:15

Vraag me echt af wat TS zelf denkt als ze deze foto's bekijkt, ik wordt er in ieder geval bijna misselijk van. Die achterwaarts foto en de middendraf springen er echt uit. Ik vind het echt te makkelijk om te zeggen datje instructrice zegt dat je zo je handen moet houden etc. Je kan toch ook zelf denken? En je ziet deze foto's toch ook? Het zou voor mij iig stof tot nadenken zijn. En ja dat je in die paar wedstrijden 9 wp hebt behaald, zal best, er is een groot verschil tussen een 'plaatje' rijden, en correct rijden.........

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 16:04

Qimm schreef:
ik vind ook de foto's in dat andere topic een stuk prettiger uit zien Ja

dank je wel

Gerrie schreef:
Citaat:
ben namelijk sinds een week of 13 bij deze instructrise aan het lessen en heb dus in 5 of 6 wedstrijden (sinds ik bij haar les) al 9 winstpunten gereden dus dat zegt al meer dan genoeg denk ik

En daar ga je volgens mij de fout in..
Winstpunten zijn niet zaligmakend als je het op deze manier geleerd krijgt, daar doe je je dier tekort mee!
Een paard de tijd gunnen om sterker te worden, niet om een middendraf volledig geblokkeerd met je handen en op de voorhand eruit te persen..

Dit topic al eens gelezen? viewtopic.php?f=105&t=819575&hilit=
Heel leerzaam!
En dan doel ik vooral op de manier waarop je daar leert kijken naar zaken (je pony en jezelf ) die bij de meeste intructies niet boven tafel komen.

Bandages omdoen is niet zomaar iets eromheen draaien, dat komt heel precies.
Je doet er mee kwaad dan goed mee.
Weten waarom je iets doet, of juist moet laten.
Je zadel lijkt ook erg op de schouder te liggen ipv erachter
Succes!

sorry maar als je even alles leest dan weet je waar het stukje wat over de winstpunten gaat op sloeg

Lina schreef:
Mooi paard!

En natuurlijk moet iedereen weer alles herhalen.
Op bijna alle foto's loopt het paard ontspannen en krijgt ie voldoende de ruimte.
En de foto's waar je wat strenger bent, als het maar terrecht was.
Jij geeft tenminste een eerlijk beeld van je training. Er zijn vast genoeg mensen hier op bokt die tijdens een fotoshoot ook zulke foto's ertussen hadden maar deze hebben weg gelaten op het topic.
En of je je handen nou voor of achter je been hebt zitten.. je had je teugels natuurlijk korter kunnen maken maar dan had het hetzelfde effect gehad.

dank je wel voor je reactie
en ja op veel foto's loopt ze idd ontspannen
en ik durf idd eerlijk over mijn training uit te komen
er zitten goede/betere momenten bij maar ook slechte momenten zoals de middendraf en het achterwaarts
ik laat het niet weg om commentaar te voorkomen
ik laat tenminste zien dat er ook slechte momenten zijn
ik hou niet van alleen maar schijn Knipoog
nogmaals bedankt voor je berichtje Lachen

Anne_0 schreef:
Vraag me echt af wat TS zelf denkt als ze deze foto's bekijkt, ik wordt er in ieder geval bijna misselijk van. Die achterwaarts foto en de middendraf springen er echt uit. Ik vind het echt te makkelijk om te zeggen datje instructrice zegt dat je zo je handen moet houden etc. Je kan toch ook zelf denken? En je ziet deze foto's toch ook? Het zou voor mij iig stof tot nadenken zijn. En ja dat je in die paar wedstrijden 9 wp hebt behaald, zal best, er is een groot verschil tussen een 'plaatje' rijden, en correct rijden.........

misselijk vind ik overdreven
als ik naar de foto's kijk dan zie ik idd dat bepaalde dingen niet goed gaan en dan met name achterwaarts en de middendraf
ik schaam me in ieder geval niet om ook de slechte foto's hier neer te zetten zoals vele andere wel doen
enne als je mijn topics volgt dan weet je ook dat mijn winstpunten terecht behaald zijn
want dan rijden we wel netjes en normaal met de training ook alleen gister was een mindere dag
alsof jij wel alles zo goed kan
zou zeggen: kom eens een keer langs en doe het eens voor Clown

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:09

super gaaf setjje ik heb die ook allen met de donkere bandages erbij maar denk dat k ook de lichtere die jij hebt erbij koop (OOIT)

Ziet er netjes uit Lachen Ga zo door

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:17

Bloos!

Ik heb lang niet zulke slechte foto's gezien Bloos en dan komt er toch nogal wat voorbij hier op HAW Sigaar

Een lesje bandageren zou trouwens ook geen kwaad kunnen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:17

Je dwingt hem in de krul he? Denk je dat hij zijn rug dan niet wegdrukt? Stop hiermee! Je paard moet zelf ontspannen, en het zelf uitvinden. Als je zo door gaat, blijft er niet veel meer van dat mooie dier over. Zoek een andere instructrice (een goede)
en begin opnieuw! Lachen

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:28

Citaat:
Ik heb lang niet zulke slechte foto's gezien en dan komt er toch nogal wat voorbij hier op HAW

Je dwingt hem in de krul he? Denk je dat hij zijn rug dan niet wegdrukt? Stop hiermee! Je paard moet zelf ontspannen, en het zelf uitvinden. Als je zo door gaat, blijft er niet veel meer van dat mooie dier over. Zoek een andere instructrice (een goede)
en begin opnieuw!

Ook weer zo lekker kortzichtig Sigaar
Volgens mij heeft de TS nu toch wel duidelijk gezecht dat ze hard aan het werk is aan haar handen??????
Daarbij geeft ze ook aan dat ze in de les commentaar krijgt over haar "te strenge" hand... Maar dat ze dit soms even vergeet wanneer ze geen les heeft.. vergeet jij nooit, als je druk aan het trainen bent, wat je in de les verteld is???
En aanleren is een stuk makkelijker dan afleren hoor!