Fjord Unica!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unica

Re: Fjord Unica!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 19:41

ni3ki3 schreef:
Leuke Fjord!
ziet er goed uit, heb nog wel wat tips.
1 voor jou, je hebt een mooie rustige zit, zowel in draf rijdt je dicht bij het zadel licht en in galop zit je best stil. dit is mooi en fijn voor je paard. Probeer alleen je hakken uit te drukken en je voeten zitten te ver in de beugels..
voor je paardje, probeer wat overgangen te rijden.. stap.. 4 of 5 passen en draf.. keer van stap na galop, halthouden, weg draven... zo maak je hem actiever van de achterhand en gaat ie meer gedragen lopen. Hij leunt nog erg op jou hand en zoekt jou hand, omdat (zoals jij zegt, het aan de teugel lopen pas sinds kort is) kan het me voorstellen dat ie ondersteuning zoekt op jou hand..
Wanneer je merkt dat ie aan de teugel loopt en je hebt hem actief van achter, kun je proberen wat meer los te laten in je hand. Doe je handen iets naar voren en blijf contact houden en rustig vragen.. EN rijden van achteruit natuurlijk door die overgangen.. dan gaat je pony wat meer op de achterhand en gedragen op de voorhand lopen..
Wanneer je het gevoel hebt dat je hem kwijt raakt aan de voorkant dan pak je de teugel weer f wat meer er bij en ondersteun je hem.
Probeer zo steeds meer los te laten, zodat ie lichter wordt aan de voorkant..
Succes, het gaat al super leuk!

bedankt voor je tips!!
Ach gut

Srtha

Re: Fjord Unica!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 19:47

je mag haar wat mij betref meer oprichten ze loopt te veel naar beneden. Maar wel goed dat ze al naa rbeneden is.. En je schopt veel vind ik! in de stap erg.. met elke pas zie je jou wel heel hard drijven..draf niets op aan te merken heb verder niet gekeken.

MAar hangt ze niet in je teugels? Zo ziet het er uit doordat ze zo diep loopt..