Rieja schreef:Hmm, ik vind dat sommigen hier wel erg bot commentaar leveren. Weinig constructief!
Deze pony doet mij een beetje denken aan mijn welshje van 'vroegah'. Een behoorlijk vlot diertje zal het zijn. Je moet eigenlijk iedere keer dat je rijdt in je achterhoofd houden dat ze alleen maar beter gaat lopen als jij van achter naar voren rijdt. Dus je handen netjes op hun plaats houden gewoon met een contactteugeltje. En dan eerst eens gaan werken aan reactie op beenhulp naar voren en zithulp terug. Pas als je dat voor elkaar hebt, kun je gaan werken aan nageeflijkheid en later ook stelling. Nu werken aan stelling met een pony die loopt te sterrenkijken heeft niet zoveel zin, daarvoor moet ze eerst over de rug gaan lopen.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt. Heel veel succes en plezier met je pony!
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Als jij een stille, zachte hand hebt zal de pony die vanzelf opzoeken als je op deze manier bezig gaat en wanneer ze dan nageeflijk gaat lopen zal je zien dat die stelling ineens een stuk makkelijker gaat.
Veel succes, 't gaat vast wel lukken.

[/quote]
Probeer af en toe ook als ze al wat ontspant je handen wat meer te ontspannen en haar jouw hand laten volgen! Dus de hals wat langer houden. En daarna kan je hem weer oppakken. 
!
(jaja het verzamelen en opheffen begon al een beetje te lukken, vooral het verzamel...