Hafje inrijden (vervolg)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_m

Re: Hafje inrijden (vervolg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 15:52

Jorine_ilysm schreef:
Deze is inderdaad erg leuk Lachen !
Alleen een beetje aan je houding werken en niet naar het mooie paardje kijken , maar naar voren Knipoog

Dankje!
Haha Haha! maar hijs ook zo leuk Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:45

Ga jij maar lekker een hafje inrijden op je gympies, de beugels mogen wat langer.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 10:43

Talietjuh schreef:
Ga jij maar lekker een hafje inrijden op je gympies, de beugels mogen wat langer.

en ga jij maar op een normale manier reageren... ik rij een jong paard liever met iets kortere beugels

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:20

Heey Martine,

Ziet er leuk uit...
Probeer alleen wel op je eigen houding te letten... rechtop blijven zitten en zou alleen wel je beugels iets langer doen.. kun je ook beter zitten en rijden op je zit heb je later alleen maar profijt van.
En je zadel lijkt soms wat op de schouder te liggen, zou even een keer goed (laten) kijken of het zadel wel goed ligt.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:35

hallo
de fotos zijn in iedergeval beter dan in je eerste topic.
Wat mij opvalt is dat ik je longeerwerk meer zie als wat rondjes draven en een galop.
Longeren is anders juist hier moet je paard ontspannen kunnen lopen en op comando's reageren.
je kan duidelijk zien dat er geen goed circels word gelopen en dat je paard alles behalve balans heeft.
Daar bedoel ik mee hij hangt erg veel aan de longe en jij laat dat toe.
Longeren is een vak apart en dus niet alleen rondjes lopen.
Ik wil echt zeggen hoe goed je ook je best doet,je mist gewoonweg de ervaring laat iemand erbij komen zodat je dit samen kunt doen waardoor je ook veel lkan leren.
Dit is slechts een advies en niet bedoeld om je te ontmoedigen.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:01

wel gedurft dat je weer een topic opent! (positief bedoeld)

en ik vind het al weer een stuk beter! (jammer dat somige mensen alleen maar comentaar kunnen hebben! positief werkt beter!!) ik zou proberen eerst je paard gewoon lekker rustig ontspannend te laten longeren voor je er op gaat! en dan helemaal teugels lang! verder veel suc-6 er mee!!

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:22

Ik vind je paardje erg jong uit zien. Ik ken het ras haflinger alleen als stevige paarden, deze vind ik nog wat iel. Op zich ziet het er goed uit, maar ik sluit me aan bij Aardenhout1

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 15:43

Nimmy schreef:
Heey Martine,

Ziet er leuk uit...
Probeer alleen wel op je eigen houding te letten... rechtop blijven zitten en zou alleen wel je beugels iets langer doen.. kun je ook beter zitten en rijden op je zit heb je later alleen maar profijt van.
En je zadel lijkt soms wat op de schouder te liggen, zou even een keer goed (laten) kijken of het zadel wel goed ligt.

Hoi!
Ja ik val soms iets naar voren klopt... en ik moet ook voor me gaan kijken Bloos
Zal samen met lien eens kijken naar het zadel!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 15:48

Moniek schreef:
hallo
de fotos zijn in iedergeval beter dan in je eerste topic.
Wat mij opvalt is dat ik je longeerwerk meer zie als wat rondjes draven en een galop.
Longeren is anders juist hier moet je paard ontspannen kunnen lopen en op comando's reageren.
je kan duidelijk zien dat er geen goed circels word gelopen en dat je paard alles behalve balans heeft.
Daar bedoel ik mee hij hangt erg veel aan de longe en jij laat dat toe.
Longeren is een vak apart en dus niet alleen rondjes lopen.
Ik wil echt zeggen hoe goed je ook je best doet,je mist gewoonweg de ervaring laat iemand erbij komen zodat je dit samen kunt doen waardoor je ook veel lkan leren.
Dit is slechts een advies en niet bedoeld om je te ontmoedigen.

Deze foto's van het longeren zijn meteen gemaakt toen hij net liep. Hij begint vaak meteen te rennen en wil idd steeds naar me toe lopen.. ik ben met hem aan het oefenen om meer van mij af te gaan lopen en dit gaat goed alleen hij begint altijd weer zo en dan moet ik hem weer echt even aan geven waar hij moet lopen! Dan loopt hij wel netjes zijn rondje en luisterd hij ook oed naar de commando's. Soms is het wat lastig omdat ze bij de kar andere commando's gebruikte dan ik gewent ben.. probeer hier ook steeds aan te denken om die commando's aan te houden. we doen dit al met zen tweeen en samendenk ik dat we toch best veel weten. Bij mij op stal zijn altijd mensen wie me even kunnen helpen en ook met longeren.. maar heb die van mij het ook zelf geleerd en die doet het prima! die loopt vaak gewoon los ipv aan de longeerlijn! Toch bedankt voor je tip

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 15:49

lottehorse schreef:

en ik vind het al weer een stuk beter! (jammer dat somige mensen alleen maar comentaar kunnen hebben! positief werkt beter!!) ik zou proberen eerst je paard gewoon lekker rustig ontspannend te laten longeren voor je er op gaat! en dan helemaal teugels lang! verder veel suc-6 er mee!!

Ja wat is gedurft.. ik had beloofd nieuwe foto's te plaatsen dus dan doe ik dat! Als ik nou echt niet kon rijden had ik dat idd vast niet gedaan Knipoog Zie reactie hier boven.. dit was het begin van het longeren Haha!
dankje Haha!

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 15:58

Ik vindt het super van je dat je na zoveel kritiek toch nog weer foto's plaatst.
Verder vindt ik je foto's echt niet superschokkend om te zien.
Het worden vast en zeker leuke brave recreatie paardjes.
Lekker lessen bij een goede instructie en ervaring op doen.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:03

Ik vind ook dat de pony al beter loopt inderdaad. Ik weet niet hoe vaak je op de pony hebt gereden, maar is het nu al nodig om 'm met een zweep te rijden?
Succes verder nog. Lachen

mariiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:05

Leukee haff! succes met het verder inrijden van je paardje. Knipoog

Sandra_HC4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:13

Wat een commetaar hier weer zeg Dromen

sanne_ashwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:16

heey leukeponyhoor

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:25

Het ziet er al zeker mooier uit dan de vorige keer.
en over de schoenen.
dit is jou keuze hoor.
maar tziet er echt beter uit!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 21:07

@diessel: Ja ach, ik moet toch laten zien dat ik echt neit zo slecht met die pony bezig ben als iedereen zegt! Hij is nu al echt super lief en mee werkend en staat ie op stal naar me te hinneken Haha!

@Diane_: Ik geloof dat ik er nu een keer of 5 heb opgezeten tussen het vorige topic en deze zat ongeveer 3/4 keer. Hij kent de zweep omdat hij voor de kar staat ik heb hem mijn been hulp aangeleerd door tegelijk been geven met een zacht tikje presies bij mijn been. Hierdoor snapt hij nu wat ik met mijn drijven wil. De zweep heb ik eigenlijk niet echt meer gebruikt!:D

@mariiekjee:Dankje! Hijs niet van mij hoor Haha!

@Sandra: Ach ja wat doe je er aan Knipoog

@Sanne: Dankje Haha!

@Kimlovemaggy: Dankje, ja had al uitgelegd dat dit ook niet echt mijn keus was.. hoewel die schoenen wel echt super fijn zijn om te rijden Haha! Maar tis niet veilig! normaal rij ik altijd met jophers en chaps!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:11

Martine_m schreef:
lottehorse schreef:

Ja wat is gedurft.. ik had beloofd nieuwe foto's te plaatsen dus dan doe ik dat! Als ik nou echt niet kon rijden had ik dat idd vast niet gedaan Knipoog Zie reactie hier boven.. dit was het begin van het longeren Haha!
dankje Haha!

Tja maar ik heb ook wel een keer veel comentaar gehad bij mijn foto;s en ik durf niet meer echt een topic met foto's neer te zetten.. ookal had ik dat daar beloofd Tong uitsteken. maarja daarom vind ik het dus wel goed dat je het doet! Lachen

en nog heel veel suc-6 er mee!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:12

Sandra_HC4L schreef:
Wat een commetaar hier weer zeg Dromen

comentaar?? heb je het vorige topic gevolgd?? dit is geen comentaar! Lachen dit is juist allemaal positief comentaar ja..

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 21:14

@lottehorse: Haha ja dat was idd commentaar, en hoe Tong uitsteken Hoezo durf je geen foto's meer te plaatsen dan? mag ik de nk van je topic? Schijnheilig

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:16

en ik moet eerlijk zeggen dat ik het er toen ook wel mee eens was Bloos. dit ziet er een stuk beter uit! Haha! en dan krijg je ook veel beter en leuker comentaar Haha! temistnen dat vind ik Knipoog

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 21:18

ja is ook.. maar goed dat was 1ste keer oner het zadel nu zijn we 3/4 keer verder Haha! pony leert snel Haha!

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:26

ziet er mooi uit Lachen lkkr ontspannen. hij heeft een mooie oranje achtige kleur Vingers aflikken
wat ik wel jammer vind is dat haar manen en vooral de staart erg vies overkomen.. die zouden heel licht mooier zijn Lachen. maar hele leuke pony!!
veel plezier met haar

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 21:29

mariskaatjuh schreef:
ziet er mooi uit Lachen lkkr ontspannen. hij heeft een mooie oranje achtige kleur Vingers aflikken
wat ik wel jammer vind is dat haar manen en vooral de staart erg vies overkomen.. die zouden heel licht mooier zijn Lachen. maar hele leuke pony!!
veel plezier met haar

ja hij heeft mooi kleurtje en niet echt een haflinger type hij is beetje chique zeg maar!
hij was ook heel vies :p
was ingesmeert met olie en heeft toen buiten gestaan!:P

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:50

Oke, dan snap ik het. Lachen Veel plezier met inrijden verder!