Hoop opgeven? Of toch nog 1 kans geven?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: Hoop opgeven? Of toch nog 1 kans geven?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:53

ik heb niet alles gelezen (en weet dus niet of dit al geoperd is) maar mischien is het een idee om bij je paard een soort fluisteraar te laten komen?

Heb ook enkele erg dominante paarden gehad en gereden en je moet inderdaad wel lef hebben om met ze om te gaan....

Snap dat je het niet op wilt geven maar je moet ook aan je eigen veiligheid denken.

Mirakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:05

Het is een zeer mooi paard die zou ik ook niet zomaar opgeven en ook echt alles proberen.

Klinkt misschien zweverig maar ga eens kijken op http://www.pratenmetpaarden.nl Daar maken via een foto contact met je paard aan haar mag je 5 vragen stellen die je van je paard wilt weten.
Wij hebben het ook gedaan omdat wij ook met onze handen in het haar zaten en zoiets hadden dan dit maar eens proberen na vele kosten, van osteopaat, chiropraktor, nieuw zadel en ga zo maar door, hij bleef bokken en sjagerijnig en sloeg echt hard achteruit.

Wat bleek hij had gewoon een heel ander voerschema nodig omdat hij vlug last had van verzuring en niet kon werken al wilde hij het wel, wat zowel wij als iedereen voor ons niet wisten en hij daardoor ook veel klappen had gehad in zijn jeugd...... hij is voor ons heel erg veranderd en knuffelt ook op zijn eigen lompe manier maar voor vreemden is hij nog steeds bang en tegen hun heeft hij dan ook zoiets van ik pak jou voor je mij pakt, tot hij je kent en weet dat je te vertrouwen bent.

ik had zoiets van baat het niet dan schaadt het niet, verkopen was voor mij geen optie toen omdat ik neit wilde dat hij nog meer slaag zou krijgen dus enige ander optie was dan slacht wat ik eigenlijk niet wilde.....

Heel veel succes met je schoonheid en de keuzes die moet maken om niet te verongelukken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:08

Anya schreef:
wegbrengen naar een trainingstal. Dominant paard, komt er mee weg. Moet ie niet te lang doen. Heeft ook nog de puberleeftijd. Succes.

Ga hierin mee. Hoop dat het niet te laat is. Succes.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:09

Wat heb je veel geduld dat je het al zo lang volhoudt! Ik zou zo bang worden dat ik er nooit meer op durfde te zitten!

Wat CubaLibre zegt, vind ik geen slecht idee. Misschien kan je eens op de site http://www.cherokeepaarden.nl kijken. Marijke Boinck is echt heel goed met paarden!

Als je dit niet wil, dan zou ik ook voor een trainingsstal kiezen. Jij betaald hun er dan voor dat ze hun eigen leven op t spel zetten! Zelf zou ik t niet doen / durven!

Veel succes met je paardje

Fleurr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:18

Zoals op het begin staat zou ik ook foto's van de rug laten maken. Dit verhaal van jou is zo herkenbaar voor mij. Mijn merrie deed dat ook, volgens osteopaat mankeerde er niks, zadel was goed, verschillende DA hebben gezegd dat het tussen d'r oren zat. We hebben haar toen ook naar een trainingsstal gebracht. Als ik geweten had wat ik 3 weken terug te horen kreeg, ze heeft artrose in haar hals en kissing spines, logisch dat ze zo gek deed!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:49

Ben wel benieuwd wat je besloten hebt te doen!

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:46

Ik zou hem ook goed laten contoleren Lachen.

Misschien lessen nemen?
Ik denk zelf niet dat aanpakken de beste optie is, bijvoorbeeld als hij gaat bokken gewoon doorijden, niet slaan of iets, gewoon doordraven, alsof je gek bent en het niet hebt gemerkt. Valt misschien nog te proberen? Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:51

ik zou hem door een fysio/da na laten kijken en het zadel ook nog een keertje. doet hij het aan de longeerlijn ook?
als je zeker weet dat hem niks mankeerd zou ik hem een keertje geweldig goed aanpakken. zodat hij even merkt dat jij de baas bent en jij bepaald wat er gebeurd en niet waar hij zin in heeft. zorg ook dat er opo dat moment een deskundig iemand bij is.

Ferry80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 19:34

Hallo Allemaal,

Ontzettend bedankt voor het enorme mee denken.

Het volgende heb ik besloten samen met mijn bijrijdster:

Gezien de slechte periode qua weer wat eraan komt hebben we besloten nog heel eventjes te wachten met het wegbrengen naar een trainingsstal.
We gaan nu een hele grote stap terug doen en van voren af aan beginnen. Hij zal in de 1e plaats respect voor ons moeten krijgen en moeten gaan luisteren, in plaats van zijn zin te krijgen.

We zijn begonnen met longeren, gewoon zonder iets, hij moet direct reageren op de stemhulpen e.d.
Doet hij iets niet braaf, hoort hij dat direct door de stem op te zetten en hem een duidelijk signaal te geven dat het zo niet de bedoeling is. Doet hij iets heel braaf, belonen wij hem heel overdreven door hem ook weer door middel van stem te belonen.

Zodra hij aan de longe goed luistert gaan we weer stapje voor stapje verder, bijzetteugels eraan, daarna pessoa, dan met zadel en daarna aan de longe met 1 van ons erop. Heel rustig, stapje voor stapje, niets overhaast, en hem gewoon heel duidelijk maken wie de baas is, maar wel op een correcte en rustige manier. Ik ben er namelijk van overtuigd dat wanneer je hem met harde hand aanpakt, dat niet gunstig zal uitpakken en dat is het laatste wat ik wil.

Als hij goed luistert en wij het idee hebben dat hij respect voor ons heeft, willen we hem wegbrengen naar een goede stal, waar ze eerlijk zijn tegenover paarden en niet met een harde hand te werk gaan. Hoe lang het dan duurt, zal mij een worst wezen, als het maar goed komt. Ook is het dan de bedoeling dat er de eerste keren hulp bij zal zijn van de desbetreffende persoon die hem heeft gecorrigeerd, zodat diegene heel duidelijk kan aangeven wat te doen.. Diegene weet dan tenslotte precies wat hij kan doen en hoe dat voelt..

Tegen die tijd is het weer wat beter en kunnen wij hier thuis ook gewoon lekker verder aan de slag met hem. Met dit weer, hier in de blub is het gewoon geen doen. Ik vind het dan weggegooid geld..
Nu hebben we eerst lekker de tijd om hem te laten zien wie de baas is en een hele grote stap terug te doen!

Bedankt allemaal.

Groetjes

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 09:58

Fijn dat je hem toch nog een kans geeft, lijkt me een goed idee wat je besloten hebt.
Ik wil jullie heel veel succes wensen!!

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:15

prachtig beest mischien heef thij een drukking of zit er inderdaad iets in zijn zadel probeer hem eens zonder zadel te rijden(als je dat durft wat dat zou ik niet op jou paard durven) als hij het dan niet doet ligt het inderdaad aan zijn zadel
veel suc6 er mee meid

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:26

Klinkt mij als een verstandige keuze! Heel erg veel succes de aankomende tijd en ik hoop dat je uiteindelijk er weer een leuk paard voor terug krijgt! Ik vind het in elk geval super dat je alles voor het paard probeerd!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:06

Goede keuze! Vind dat je echt heel verstandig redeneert! Als het dan nog niet lukt, weet je iig dat je er echt alles aan gedaan hebt!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:31

oei oei oei wat ben ik toch blij met mijn lieve kennedy!! ik weet t sommige zullen me niet geloven maar dit is echt de fijnste kennedy van heel de wereld! ik schaam me er soms welis voor om te zeggen dat het een kennedy is:$ maar hij doet echt elke dag alles voor je! hij heeft 4 jaar deurne gedaan, iedere lompe boer kan erop rijden hij vind alles goed, nergens bang voor,springen dressuur, kortom echt een super karakter! nooit een keer vervelend doen.. maar denk toch dat ie dat van z n moeder heeft haha aangezien je eigenlijk nooit echt goeie verhalen over kennedy hoort. maar ik ben ontzettend blij met mijn lieve vriendje ( foto s kunnen gemaild worden:) )

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:37

Ik bewonder je dat je hem nog een kans geeft, ik hoop dat jullie elkaar uiteindelijk helemaal kunnen vinden.
Ook ik mag niet klagen, ik heb werkelijk een geweldige Kennedy, erg dominant maar echt een wereldpaard.

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:41

absoluut herkenbaar!! Wij hebben ook twee kennedy's op stal. Niet zo extreem maar ook echt paarden waar je mee om moet kunnen gaan!

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:46

Ferry80 schreef:
Hallo Allemaal,

Ontzettend bedankt voor het enorme mee denken.

Het volgende heb ik besloten samen met mijn bijrijdster:

Gezien de slechte periode qua weer wat eraan komt hebben we besloten nog heel eventjes te wachten met het wegbrengen naar een trainingsstal.
We gaan nu een hele grote stap terug doen en van voren af aan beginnen. Hij zal in de 1e plaats respect voor ons moeten krijgen en moeten gaan luisteren, in plaats van zijn zin te krijgen.

We zijn begonnen met longeren, gewoon zonder iets, hij moet direct reageren op de stemhulpen e.d.
Doet hij iets niet braaf, hoort hij dat direct door de stem op te zetten en hem een duidelijk signaal te geven dat het zo niet de bedoeling is. Doet hij iets heel braaf, belonen wij hem heel overdreven door hem ook weer door middel van stem te belonen.

Zodra hij aan de longe goed luistert gaan we weer stapje voor stapje verder, bijzetteugels eraan, daarna pessoa, dan met zadel en daarna aan de longe met 1 van ons erop. Heel rustig, stapje voor stapje, niets overhaast, en hem gewoon heel duidelijk maken wie de baas is, maar wel op een correcte en rustige manier. Ik ben er namelijk van overtuigd dat wanneer je hem met harde hand aanpakt, dat niet gunstig zal uitpakken en dat is het laatste wat ik wil.

Als hij goed luistert en wij het idee hebben dat hij respect voor ons heeft, willen we hem wegbrengen naar een goede stal, waar ze eerlijk zijn tegenover paarden en niet met een harde hand te werk gaan. Hoe lang het dan duurt, zal mij een worst wezen, als het maar goed komt. Ook is het dan de bedoeling dat er de eerste keren hulp bij zal zijn van de desbetreffende persoon die hem heeft gecorrigeerd, zodat diegene heel duidelijk kan aangeven wat te doen.. Diegene weet dan tenslotte precies wat hij kan doen en hoe dat voelt..

Tegen die tijd is het weer wat beter en kunnen wij hier thuis ook gewoon lekker verder aan de slag met hem. Met dit weer, hier in de blub is het gewoon geen doen. Ik vind het dan weggegooid geld..
Nu hebben we eerst lekker de tijd om hem te laten zien wie de baas is en een hele grote stap terug te doen!

Bedankt allemaal.

Groetjes

Misschien nog een tip wat bij die bij ons op stal helpt: de cyclus doorbreken. Dus als hij echt gaat bokken in plaats van hem naar voren te willen schoppen gewoon een keer omtrekken verder niets vragen gewoon omtrekken rondje laten lopen en weer opnieuw datgene vragen waarbij hij ging bokken. Als hij mept en je wordt boos dan ook een keer echt boos niet het halve geklungel dus echt gewoon een keer boos worden en dan klaar.