Wanneer klaar voor Stang- en Trenshoofdstel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Wanneer klaar voor Stang- en Trenshoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:28

Ik vind dat je er klaar voor bent als je een stille hand hebt enzovoorts, wat hier al eerder vermeld is. En je de Z oefeningen uit kan voeren zónder S&T.

Ik rijd nu pony's Z2, en moet volgend jaar paarden starten. De pony neem ik mee en ik heb nu net mijn S&T besteld.
Ga er alleen in de privéles mee rijden als ik hem heb. Wil toch eerst leren hoe en wat Knipoog

En ik heb natuurlijk al alle oefeningen zonder S&T moeten rijden. Maar als ik merk dat pony er niet fijn op loopt of ik er niet goed genoeg mee overwegkan, dan hangt die meteen weer in de kast Lachen

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:47

De grap voor mij is:

Ik heb altijd wel wat uitgekeken naar stang en trens. Het 'heeft' toch wat. Ook kon mijn paard in het verleden wel eens wat drammerig zijn van voor.

Naarmate de Z dichterbij kwam nam dat uitkijken alleen maar af (tot het 0 punt). Ik heb een heerlijk gevoel op mijn trens en kan er alles mee doen wat gevraagd wordt in de Z1/2.

Nu ik dacht dat ding niet meer nodig te hebben (en waarschijnlijk ook nog niet gaan gebruiken) gaf het meteen een heel fijn gevoel toen ik er toch een keer S&T inhing. Ik ben er zelf nog niet helemaal handig mee maar het geeft op dat moment zonder gesodemieter dat beetje extra waardoor alles net weer wat anders aanvoelt.

Ik weet niet helemaal hoe ik het moet omschrijven. het is niet alsof mijn paard er lichter door wordt of iets beter door doet maar het voelt delicater.
Koe dit wordt niets. Fantaseer er zelf maar wat bij.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:53

S&T is ook uitsluitend voor verfijning bedoeld. Niet als extra noodrem Gestoord wat ik helaas op wedstrijdterreinen nog maar al te vaak moet tegenkomen. De kunst is om met S&T aleen op je trens te kunnen rijden en je stangteugel los te laten.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:46

cinny1 schreef:
S&T is ook uitsluitend voor verfijning bedoeld. Niet als extra noodrem Gestoord wat ik helaas op wedstrijdterreinen nog maar al te vaak moet tegenkomen. De kunst is om met S&T aleen op je trens te kunnen rijden en je stangteugel los te laten.

Hier sluit ik me bij aan, zie ook regelmatig dat het paard met de stang in de oprichting 'gelift' word, dan heb je het toch echt niet helemaal voor mekaar.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 00:29

pol013 schreef:
De grap voor mij is:

Ik heb altijd wel wat uitgekeken naar stang en trens. Het 'heeft' toch wat. Ook kon mijn paard in het verleden wel eens wat drammerig zijn van voor.

Naarmate de Z dichterbij kwam nam dat uitkijken alleen maar af (tot het 0 punt). Ik heb een heerlijk gevoel op mijn trens en kan er alles mee doen wat gevraagd wordt in de Z1/2.

Nu ik dacht dat ding niet meer nodig te hebben (en waarschijnlijk ook nog niet gaan gebruiken) gaf het meteen een heel fijn gevoel toen ik er toch een keer S&T inhing. Ik ben er zelf nog niet helemaal handig mee maar het geeft op dat moment zonder gesodemieter dat beetje extra waardoor alles net weer wat anders aanvoelt.

Ik weet niet helemaal hoe ik het moet omschrijven. het is niet alsof mijn paard er lichter door wordt of iets beter door doet maar het voelt delicater.
Koe dit wordt niets. Fantaseer er zelf maar wat bij.

Ik snap precies wat je bedoelt. Dat gevoel heb ik ook. Haha!