Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ArGieVai schreef:safiera; dat scherpe valt wel mee k hou hem zo los mogelijk, met dubbele lijnen leren ze het juist beter omdat je ze terug kan zetten als ze naar jou toe komen lopen waardoor ze het gaan begrijpen maar dan moet je gewoon aan het bit en niet aan de singel! doe ik ook maar heeeeeeeeeeeeel af en toe
bit eerste keer in liep hij alleen een beetje te kauwen voor de rest niks aan de hand reageerde hij super op
Knap dat hij het gelijk begreep!

een niet halstermak paard kan je ook neit gaan longeren
met 1 lijn heb je idd het probleem dat hij alle kanten op kan gaan die hij maar wilt jij hebt zelf niks meer te zeggen! hierbij leert hij veel meer het gevoel van benen/handen wat zoals ik al eerder zij vermakkelijkt met inrijden, het boek van Veulen tot Rijpaard is een aanrader!!! 
_karin_ schreef:Ik ga even hélemaal buiten de discussie om, maar na je beginpost gelezen te hebben vind ik het een heel ontspannen en fijn beeld geven voor een 2,5 jarige.
Leuk hoor, Stef!

_Scarlet_ schreef:Klinkt mij erg logisch in de oren, spieren trainen om de schijf op z'n plek te houden, als de pezen het werk niet doen, moet toch iets het opvangen.
Dat het dan even op de volte moet, omdat er geen mogelijkheid is rustig buiten op lange stukken te trainen, allez, dan moet dat maar! Je kan het moeilijk niet doen, of met een amper verkeersmak paard naar buiten gaan, dan heb je kans op nog grotere blessures. Ik vind dat je het goed aanpakt, en ik hoop dat zodra het kan, je lekker naar buiten wandelingen kan maken met je paard! Ziet er uit als een fijn beestje
Heb verder geen commentaar op hoe je longeert, daar heb ik niet zo veel verstand van ben ik bang.
nee ga zeker nog niet een zadel er op leggen 
dankje
Charaz schreef:Maggie_Eddy schreef:werkelijk, je kunt ook gewoon over de feiten heen lezen, het is om medische redenen. daarnaast is het dier 2.5 en niet 2, en 'traint' ze m licht. Hij BEGINT verkeersmak te worden, en dan zou jij m zo mee naar buiten nemen, zonder dat hij kennis heeft gemaakt met, en weet wat de bedoeling is van een bitje en lijnen?
Oh god wat een groot verschil een half jaar, zeg jij je leeftijd ook altijd met de halve jaren of maanden erbij? 2 jaar is 2 jaar punt.
Ik meen dat de TS al eerder ergens heeft geschreven hem aan het bit ed. te wennen dus ging er vanuit dat hij dit kent.
De medische redenen heb ik zo mijn twijfels bij, kan de TS niets aan doen want ze volgt enkel het advies van haar DA op. Een paard met een losse knieschijf aan het werk zetten zodat zijn spieren sterker worden en de knieschijf op zijn plaats blijft?
Maar goed, zoek het lekker uit! Mijn adviezen waren goed bedoeld maar ik wordt hier gelijk op aangevallen.
nou ja t komt allemaal goed en gaat al weer stukken beter met z'n knie gelukkig
ja hij is idd al flink (hij is 62% gelders) en we laten hem zo lang als het gaat hengst
al is hij gewoon te handelen en blijft hij zo braaf als hij nu is mag hij lekker hengst blijven

moeten idd snel weer wat afspreken
moet fool ook nog meeten
ja k ga ook nog niet met lange lijnen de weg op hjeb gister geprobeert in de buitenbak met gewoon er naast lopen maar dat gaat echt neit lukke want daar snapt hij helemaal niks van