Addink's Giorgio Armani voor het eerst @ work [KWPN hengst]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

j0rinda

Re: Addink's Giorgio Armani voor het eerst @ work [KWPN hengst]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 19:48

nou ik vind de discussie die eerder ontstond een beetje vaag, ik vindt hem er niet vervelend van gaan kijken en het lijkt of jij weet wat je doet.. mijn pony liep met 2 en 8 maanden ook regelmatig aan de longe.. we wilden haar beleren voor de kar.
voor haar 3de jaar er opgezeten vanwege natural horsemanship waar k mee bezig ben.. pony is nu 8 en kern gezond.. en zo te zien leg je je paard geen zwaar werk op en je kun altijd je paard een rondje of 2 tussendoor over de hoefslag laten lopen.. de dubbele lijn is een zeer vriendelijke manier, geloof zelf 1 van de vriendelijkste.
heel veel succes met je leuke paardje en ik hoop voor je dat hij snel aansterkt..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:02

Ik snap het negatieve commentaar niet goed + de ruzie...

Ik vind het er prima uitzien, en volgens mij weet de TS ook heel goed waar ze mee bezig is Ja

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:23

ArGieVai schreef:
safiera; dat scherpe valt wel mee k hou hem zo los mogelijk, met dubbele lijnen leren ze het juist beter omdat je ze terug kan zetten als ze naar jou toe komen lopen waardoor ze het gaan begrijpen maar dan moet je gewoon aan het bit en niet aan de singel! doe ik ook maar heeeeeeeeeeeeel af en toe Lachen

bit eerste keer in liep hij alleen een beetje te kauwen voor de rest niks aan de hand reageerde hij super op Lachen

Ik heb zelf ook ervaren dat dubbele longes fijner zijn om ze weg te sturen, mijn verzorgje die echt een hekel aan longeren heeft loopt er nog braaf mee! Met een lijn krijg je dat niet voor elkaar. Aan de singel kan ik bij haar trouwens ook wel eens proberen, ze gaat heel lastig omlaag.

De 3-jarige die ik aan het beleren ben loopt nu heel braaf aan 1 longe, in een longeercirkel, gebruik die longe haast niet. Toen ik er voor de 1e keer opzat bleek echter dat hij van het sturen op het bit niks begrijpt, vandaar dat ik vroeg hoe jij dat geflikt had Pling Knap dat hij het gelijk begreep!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:26

Ik ga even hélemaal buiten de discussie om, maar na je beginpost gelezen te hebben vind ik het een heel ontspannen en fijn beeld geven voor een 2,5 jarige. Lachen

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 20:57

dankjullie Haha! Haha!

@ safiera; ja gewoon blijven oefenen uiteindelijk moet hij het wel gaan begrijpen, ik had het geluk dat hij het de eerste keer al begreep! scheelt een heleboel al kan je hem sturen met het halster zegmaar Clown een niet halstermak paard kan je ook neit gaan longeren Lachen met 1 lijn heb je idd het probleem dat hij alle kanten op kan gaan die hij maar wilt jij hebt zelf niks meer te zeggen! hierbij leert hij veel meer het gevoel van benen/handen wat zoals ik al eerder zij vermakkelijkt met inrijden, het boek van Veulen tot Rijpaard is een aanrader!!!

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:44

_karin_ schreef:
Ik ga even hélemaal buiten de discussie om, maar na je beginpost gelezen te hebben vind ik het een heel ontspannen en fijn beeld geven voor een 2,5 jarige. Lachen

Ben ik het helemaal mee eens.. Lachen Leuk hoor, Stef!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 21:59

dankjee manon Haha!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 22:02

Ow nog iets

Toevallig sprak ik vandaag een vriendin die het zelfde probleem heef met haar ijslander en die laat speciale ijzers onder zetten?!
Zodat ze knie niet steeds op slot slaat, misschien een idee? Zal het wel eerst even bij een hoefsmit en dierenarts na vragen!

succes!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 22:53

dankje ja zal het navragen Lachen

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:27

Bedankt, zal dat boek eens opzoeken!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:40

Mijn paardje had hetzelfde probleem en het begon erger te worden net voordat hij drie werd. Toen kregen we van de dierenarts precies hetzelfde advies. Dit hebben we een tijdje zo gedaan maar het werd maar langzaamaan beter. Toen hebben we duidelijk overlegd met de hoefsmid (er was net een andere) en die heeft hem binnendoor bekapt (geloof ik, iig de binnenkant iets korter dan buiten). Zou je voor de zekerheid ook even na kunnen vragen aan jouw smid.
Een paar weken later heeft Lucky er NOOIT meer last van gehad! Combinatie van anders bekappen en spieropbouw dus Lachen

Succes ermee nog en ik hoop (en verwacht) dat het helemaal goed gaat komen! Vind het een ERG mooi dier, jullie komen er wel!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:46

_Scarlet_ schreef:
Klinkt mij erg logisch in de oren, spieren trainen om de schijf op z'n plek te houden, als de pezen het werk niet doen, moet toch iets het opvangen.
Dat het dan even op de volte moet, omdat er geen mogelijkheid is rustig buiten op lange stukken te trainen, allez, dan moet dat maar! Je kan het moeilijk niet doen, of met een amper verkeersmak paard naar buiten gaan, dan heb je kans op nog grotere blessures. Ik vind dat je het goed aanpakt, en ik hoop dat zodra het kan, je lekker naar buiten wandelingen kan maken met je paard! Ziet er uit als een fijn beestje Lachen

Heb verder geen commentaar op hoe je longeert, daar heb ik niet zo veel verstand van ben ik bang.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Als je op deze manier ervoor kan zorgen dat de benen niet meer slot draaien waarom dan niet?

Ik neem niet aan dat je meteen een zadel etc erop schuift dus waarom de moeilijkheden?

Suc6 en ik hoop dat het probleem snel is opgelost Lachen

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 16:19

dank jullie Lachen nee ga zeker nog niet een zadel er op leggen Tong uitsteken

@lovelucky; ja ga het zeker eens aan m'n smid vragen Lachen dankje Haha!

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:31

Charaz schreef:
Maggie_Eddy schreef:
werkelijk, je kunt ook gewoon over de feiten heen lezen, het is om medische redenen. daarnaast is het dier 2.5 en niet 2, en 'traint' ze m licht. Hij BEGINT verkeersmak te worden, en dan zou jij m zo mee naar buiten nemen, zonder dat hij kennis heeft gemaakt met, en weet wat de bedoeling is van een bitje en lijnen?

Oh god wat een groot verschil een half jaar, zeg jij je leeftijd ook altijd met de halve jaren of maanden erbij? 2 jaar is 2 jaar punt.
Ik meen dat de TS al eerder ergens heeft geschreven hem aan het bit ed. te wennen dus ging er vanuit dat hij dit kent.

De medische redenen heb ik zo mijn twijfels bij, kan de TS niets aan doen want ze volgt enkel het advies van haar DA op. Een paard met een losse knieschijf aan het werk zetten zodat zijn spieren sterker worden en de knieschijf op zijn plaats blijft?

Maar goed, zoek het lekker uit! Mijn adviezen waren goed bedoeld maar ik wordt hier gelijk op aangevallen.

Het klopt inderdaad, het paard van een vriendin van mij had ook last van zijn knieschijven.. en dat komt omdat ze spieren dan te los zijn.. door de training maak je spieren sterker en kan zo de knieschijf goed op ze plaats blijven..
Trek geen conclusie's want blijkbaar heb je er dus duidelijk geen verstand van.

@ argievai.. YO stef.. wat is ie groot geworden.. wel poedersuiker joh, Aniek der paard had er ook last van maar is er inderdaad door veel trainen boven op gekomen.. succes.. en k lees je andere topics.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 21:05

heej feey!! ja echt groot hea?? Tong uitsteken nou ja t komt allemaal goed en gaat al weer stukken beter met z'n knie gelukkig Lachen

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:18

k ga mee met het stukje van Scarlet hierboven ergens. Ik vind dat je het prima doet met het dier, fijn ontspannen niet te lang en vast ook niet mega vaak. Als dit hem helpt om sterker te worden. Hij is trouwens wel al flink 'zwaar' voor zijn leeftijd, niet meer zo'n iel ding. Laat je hem hengst of wordt hij later alsnog gecastreerd?

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 21:20

dankje jaggie Lachen ja hij is idd al flink (hij is 62% gelders) en we laten hem zo lang als het gaat hengst Lachen al is hij gewoon te handelen en blijft hij zo braaf als hij nu is mag hij lekker hengst blijven Lachen

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:34

Tsjee, het is echt een lekkerding geworden hoor Stef Vingers aflikken
Heerlijk rond al.

Longeren ziet er ook goed uit, merk dat je weet waar je mee bezig bent, toppie! OK dan!

Maan is ook lekker ontspannen en heel relaxed eronder naar mijn idee. Hoop dat het snel goed komt met zijn knieschijf en je over half jaartje lekker aan de slag kunt gaan...

Spreek je snel weer meis, we moeten gauw weer eens wat afspreken Lachen

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 12:21

dankje wel papa denise Clown

ja hij is er ook erg ontspannen onder gaat echt goed Lachen moeten idd snel weer wat afspreken Haha! moet fool ook nog meeten Clown

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:44

Supermooi paard, echt vervelend van die knie maar het is niet anders. Het ziet er netjes uit hoe jullie aan het werk zijn, ik vind met dubbele lijnen longeren zelf erg lastig, je doet het goed! Sterkte met je paard en ik hoop dat dit een goede oplossing is. Ik heb zelf ook te lange kniebanden waardoor ik afentoe "naast mijn knie schiet", kreeg zelf van de fysio ook allemaal krachtoefeningen mee, het geldt dus niet alleen voor paarden haha!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:12

Dat is nog eens grappig, jouw paard heeft hetzelfde probleem als ik! Ik heb ook losse knieschijven waardoor ik vroeger heel veel oefeningen moest doen om die spieren die de knieschijf op zijn plaats houden te trainen. Zodra deze spieren sterker worden kunnen ze namelijk dat schuiven van de knieschijf tegenhouden.
Ik vind het een heel mooi paard en ik vind dat hij er al wat ouder uitziet dan 2,5 jaar! Ga vooral zo door zou ik zeggen en ga alsjeblieft niet met een paard dat nog niet helemaal aan alles gewend is de weg op aan de lange lijnen!!! In mijn ogen is dat vragen om problemen!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 14:19

dankje Haha! ja k ga ook nog niet met lange lijnen de weg op hjeb gister geprobeert in de buitenbak met gewoon er naast lopen maar dat gaat echt neit lukke want daar snapt hij helemaal niks van Clown

Rosalie_WBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:25

het ziet er goed uit,mooi paard ook

gr Rosalie V

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 19:28

dankjewel Lachen

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:05

je zou toch niet zeggen dat je net begonnen bent Bloos
je kan alvast hoge verwachtingen hebben van twuyver Tong uitsteken
het is echt een prachtbeest Kwijl
xx, Lot

en nog ff een psje..
stef laat je door niemand misleiden want je weet heus wel waar je mee bezig bent Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sunshine1 op 23-10-07 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt