Stage België GP ruiter, rijdfoto's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Professor

Re: Stage België GP ruiter, rijdfoto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:28

sjorsie schreef:
als je de slof op de foto's niet had gezien, had je niets gezegd, dit is gewoon zeuren

Dan heeft u niet gelezen wat ik geschreven heb, nl veel meer dan dit wat u nu schrijft.
Bovendien stel ik de vragen aan de plaatster van de foto´s en niet aan u.
Maar nu gaan wij wel erg off topic, wat niet mijn bedoeling is.

Leo_bikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:40

Nimmedor schreef:
Citaat:
dus iedereen die geen Grand Prix rijd moet er maar een slof om gooien!?!?! Sorry hoor maar ik vind het een heel raar verhaal....

Ik heb al een stukje meer ervaring met verschillende paarden en weet dus heus wel hoe ik een slof gebruiken moet (verwijzing mijn profiel)

Ja dus als je weet hoe je een slof moet gebruiken gooi je die er maar bij elk paard om.... Waarom niet joh!?!?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 21:44

typisch bokt weer, alles zwart/wit

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 21:57

Citaat:
Ik heb al een stukje meer ervaring met verschillende paarden en weet dus heus wel hoe ik een slof gebruiken moet (verwijzing mijn profiel)

Ja dus als je weet hoe je een slof moet gebruiken gooi je die er maar bij elk paard om.... Waarom niet joh!?!?

...Doe ik dat bij elk paard dan? absoluut niet. Mijn merrie heeft in die 3 jaar dat ik dr gehad heb nog nooit een slof van dichtbij gezien bv, ik rijd alleen met slof wanneer de eigenaar zegt dat ik dat moet doen. En dan alsnog weet ik zelf dat ik um mild gebruik, dus zeg maar wat je wilt Vork ik weet wel beter

En wat is jou probleem eigelijk, dat is mijn vraag aan jou

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 22:07

Ik heb gewerkt op een dressuurstal die internationaal bekend is. Daar werd ofwel het paard met stang en trens gereden (de paarden op niveau) OF een gewoon trensje en een slof eraan. Als je de slof juist gebruikt is dat geen enkel probleem. Zelf reed ik ook met slof (jonge paarden) en maar goed ook, die jonge kerels met hun kuren, kun je best een slof gebruiken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 00:40

Wat gaaf zeg Haha! Ziet er goed uit hoor! Wat me opvalt is dat in galop (en de draf van foto 9, maar dat zal een momentopname zijn?) de slof nog wel iets teveel begrenst voor mijn gevoel, ik vind dat je juist in galop de slof wat losser mag geven vanwege de ruimte die een paard daarbij nodig heeft. Verder zie ik gewoon geen enkele vorm van verkeerd gebruik, ding hangt op de rest van de foto's volledig los en werkt dan dus ook niet in.. zou alleen begrenzen als het paard volledig omhoog zou komen met het hoofd bij een sprong of andere vorm van frissigheid, maar zolang dat niet gebeurt werkt het ding ook niet in hier, dus geen probleem IMO.
Maar bokt zal bokt niet zijn als een slofteugel niet per definitie een verschrikkelijk, paard-onterend marttelwerktuig was Haha!

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 06:28

Daar waar het verstand ophoudt grijpt men naar de hulpteugel.

Mensen gebruik toch jullie verstand, een hulpteugel op een GP paard??

Wat zijn de eerste vereiste van een dressuur paard?
Gehoorzaam en aan de hulpen staand.

Waar is überhaubt jullie gezonde mensenverstand gebleven, moeten wij allemaal kudde dieren worden, en alles geloven wat men van boven af verteld?

Springen jullie allemaal in de sloot omdat die anderen het ook doen?

Denk maar eens na over wat ik nu geschreven heb, het profoseert maar dat is bedoeld, ruiters wakker te schudden.

Leo_bikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 06:43

Nimmedor schreef:
Citaat:

...Doe ik dat bij elk paard dan? absoluut niet. Mijn merrie heeft in die 3 jaar dat ik dr gehad heb nog nooit een slof van dichtbij gezien bv, ik rijd alleen met slof wanneer de eigenaar zegt dat ik dat moet doen. En dan alsnog weet ik zelf dat ik um mild gebruik, dus zeg maar wat je wilt Vork ik weet wel beter

En wat is jou probleem eigelijk, dat is mijn vraag aan jou

Nou ik heb geen probleem, ik ben alleen tegen het gebruik van hulpteugels als het eigenlijk niet nodig is...

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:11

Wat een onzin eigenllijk, waarom een slofteugel gebruiken omdat de eigenaar dat wil?
Waarom bij jonge paarden?
Is het niet allemaal onkunde van de ruiter?

Ik spreek niet uit theorie, heb genoeg paarden aangeleerd, beleerd en of aangereden.
Hulpteugels bij het rijden heb ik niet nodig gehadt.

Daar waar het rijden ophoudt begint de hulpteugel, en deze zin heeft veel waarheid.

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:28

Wat een gave beesten zeg!
Ik zou alleen wat op je houding letten. Op de galop foto's lijkt het net of je staat.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:56

Professor schreef:
Wat een onzin eigenllijk, waarom een slofteugel gebruiken omdat de eigenaar dat wil?
Waarom bij jonge paarden?
Is het niet allemaal onkunde van de ruiter?

Ik spreek niet uit theorie, heb genoeg paarden aangeleerd, beleerd en of aangereden.
Hulpteugels bij het rijden heb ik niet nodig gehadt.

Daar waar het rijden ophoudt begint de hulpteugel, en deze zin heeft veel waarheid.

als je er zo tegen bent kun je beter niet reageren in een topic, je verziekt het voor anderen.

een slof kan een heel goed hulpmiddel zijn, vooral in gevallen die claudia beschrijft. Ze gebruikt hem netjes, of beter gezegt, ze gebruikt hem niet, het paard heeft er geen last van.

waarom zo'n gezeur, het is haar eigen keuze om de slof te gebruiken, misschien heb jij wel geluk gehad en alleen paarden gereden die niet van dit soort grappen uit haalde Knipoog

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:05

Leuk dat je daar stage hebt kunnen lopen!
Erg leuk dier dat vosje Haha!

Wat een gezeur over de slofteugel waar het paard op geen enkele foto hinder van heeft Verward
Als je een paard rijd die soms van de leuke grapjes uithaalt ben je toch wel blij dat je hem kunt gebruiken mag je hem nodig hebben...

Ik wil niemand afzeiken maar vind het wel belachelijk hoe sommige mensen reageren.. mischien heb je zelf nog nooit op een paard gereden die heel heftig kan zijn?
Wat is dan beter ? Zelf ergens in de kreukels liggen en een jong paard die aan de haal gaat?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:14

kannie schreef:
blablabla....waarom nou nooit eens een topic zonder gezeur zeg...pffff
je rijden ziet er goed uit, de paarden super en leuk dat je zoveel hebt geleerd daar!
de slof wordt niet gebruikt, de cap moet iedereen zelf weten dus waar gáát dit over?

Tja omdat de beste stuurlui aan wal staan en altijd leuk is de jaloezie te uiten....

Als ik op jonge vreemde paarden zou rijden zou ik ook eerder een slof pakken dan een martingaal. Vooral omdat als ze gek gaan doen je ze er makkelijk bij kan pakken. Hoe wil je dat doen met een martingaal??.

Cap is toch altijd eigen keus????.

Erg leuk paarden ziet er netjes uit wilde dat ik zo kon rijden en op zulke paarden kon rijden. Onee met een dikke buik nu lukt het toch niet hihihhi.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 17:18

Wat gaaf zeg dat je die paarden ook mocht rijden! Ik geloof je meteen dat het een leuke stage was! Ook echt goed dat die paarden gewoon de wei opgaan, dat hoor je volgens mij niet zo graag. Je rijd de paarden ook erg netjes moet ik zeggen Ja Super!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:08

Topic met een ruiter die met slof rijdt, maar hem verder niet gebruikt, en meteen valt iedereen erover heen Verward

Nou ja.

Je hebt een heel stel knapperds gereden daar zo te zien! Zeker de Jazz vind ik erg aansprekend! Rijden ziet er ook erg fijn uit Ja

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:02

Een hoop geneuzel over de slof die vrijwel niet gebruikt wordt maar niemand die valt over een 5-, 3- en 4-jarig paard die Grand Prix loopt? Clown Haha!

Had je daar ook nog foto's van of heb ik daar overheen gelezen?

Ik vind vooral de Jazz gaaf zeg, wat een voorbeen! Lijkt me echt supergaaf van die toppers te mogen rijden!

Edit: wat ik maar wil zeggen is dat je dus volgens mij geen Grand Prix paarden met slof ziet, maar hele knappe frisse jongens die best wel eens uit de band kunnen springen denk ik! De slof zal dan ook meer voor de veiligheid dan voor het rijtechnische gebruikt worden lijkt mij.

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:58

pfff.. weer zo'n zeur toppic! echt jammer Boos! als je weet waarvoor je de slof gebruikt en er geen misbruik van maakt (zoals hier duidelijk te zien is) waarom zeuren ze dan allemaal zo .. Nors opkijken

verder: echt heeeeeel stoer dat je die paardjes hebt gereden! ziet er echt super uit Haha!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:07

Menig bokkers hier moeten eens flink naar deze foto's van slofgebruik kijken! Nimmedor is serieus 1 van de eerste die ik zo fijn met een slof om zie gaan! En hierbij kun je ook zien dat deze er echt voor haar eigen veiligheid om hangt! En niet zoals bij vele anderen om het paard maar omlaag te krijgen.

Ontopic: Nimmedor, het ziet er weer super goed uit! En volgens mij heb je een leuke stage gehad, met geweldig gave dieren onder je kont! Ziet er super, fijn en vooral ontspannen uit! Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:40

Berdien schreef:
Topic met een ruiter die met slof rijdt, maar hem verder niet gebruikt, en meteen valt iedereen erover heen Verward

Nou ja.

Je hebt een heel stel knapperds gereden daar zo te zien! Zeker de Jazz vind ik erg aansprekend! Rijden ziet er ook erg fijn uit Ja

Dit vond ik nu ook. Een slof die niet gebruikt wordt en toch weer een hele opschudding erover.
mensen, mensen toch.

Om weer ontopic te gaan:
Mooie paarden hoor. Lijkt me heerlijk om eens een GP paard te mogen rijden (en als de dan nog de knopjes vind is het al helemaal geweldig).

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-07 23:32

Even voor de verduidelijking, geen van deze paarden op de foto's loopt GP. Met een 5 jarige Grand prix? Bloos dat is wel een beetje jong he Tong uitsteken

Ik heb helaas geen foto's van dat ik op 1 van de GP paarden rijd Scheve mond het was een 13 jarige Jazz X Hurricane en een 18 jarige Franse afstamming die ik niet ken. Vind het ook super jammer dat ik daar geen foto's van heb!

en verder bedankt voor de leuke reacties!

dirke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:03

inderdaad weer veel gezeur oven een slof Boos!

ik rijd zelf mijn jonge paard ook met een slof, normaal gesproken hangt hij los en gebruik ik hem niet op sommige momenten is hij even nodig en daarna hangt hij weer los.
precies zoals je een slof hoort te gebruiken!

de slof wordt hier goed gebruikt dus mensen ga ergens anders over zeuren!!!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:17

Heerlijke paarden, gaaf zeg zo'n stage.
Verder goede houding heb je Lachen

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:55

Die Jazz is echt gaaaf!!! Wat een gezeur altijd over slof en over cap, echt vervelend en vooral eigen keus! Je zou vast wel weten waarom je met slof rijd en het is inderdaad verstandig om op een jonge Jazz hengst die je amper kent met slof te rijden om ongelukken te voorkomen, Jazzen zijn overigens niet altijd de makkelijkste paarden en als de hormonen de overhand nemen houd je er niks aan! Veel succes verder en erg gaaf dat je deze kans gekregen hebt en zoveel geleerd hebt! Het ziet er overigens erg netjes uit!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:42

Gaaf zeg.
Mooi paard ook.
Ik heb ook een wellington Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 03:50

Ik vindt het er netjes uit zien hoor. Echt weer iets voor bokt om weer een discussie over die slof te beginnen. Vindt dat je daar netjes mee rijdt, zie hem gewoon los hangen dus snap niet echt wat er mis mee is. Gaaf dat je die paarden mag rijden! wel leuk zo'n stagebedrijf.