En weer ontopic...hoe doe jij dat trainen Glossi? met hoofd/halshouding? Zelf rijd ik vrij veel dressuurmatig en in stap, draf en galop ook nageeflijk...(dressuur geeft bij mun zowiezo een heel ander beeld) maar zodra we gaan tolten, en dan voornamelijk buiten, gaat zijn hoofd de lucht weer in. Het zal ook wel te maken hebben met het "gewone" bitje wat ik nu weer in heb. Dat is natuurlijk ook veel minder fijn dan een leerbitje. Kan me voorstellen dat hij daar dan wel weer heftig op reageert. Maar een heel mooie hoofd/halshouding zie ik bij Mun nog niet zo snel komen. VInden we allebei nog moeilijk. Als hij op vol tempo (en dat is haaaaaard) mag tolten, dán heeft hij wel zijn hoofd in een goede houding...maar als hij op mijn tempo moet gaan, krijg ik meer verzet en gewurm enzo.
misschien was het inderdaad even teveel van het goede. Zowiezo omdat ik eigenlijk in de bak wilde rijden. Maar boehoe...na één regenbui is die al niet meer te berijden! Dus dan maar zó naar buiten. Moet eerlijk toegeven dat we maar een kwartiertje buiten zijn geweest, puur om even te "voelen". En dan is de combi terugweg-nieuw bitje-rekverbandje misschien inderdaad niet zo handig
Naja, volgende keer proberen we het netjes in de bak. MET leerbitje
) en volgens mij is het best een aardige methode om af en toe juist eens iets anders te doen dan het standaard overgangen rijden, wijken etc etc.