Ruiter ademt niet goed door

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Em_15

Re: Ruiter ademt niet goed door

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:11

!!!ja dit probleem herken ik ook wel Tong uitsteken
vraag of je vriendin door haar buik ademt, dat is om het even te oefenen je buik op je hand leggen en met inademen je buik wegduwen, zeg dat ze dat s'avonds als ze in bed ligt dat moet doen want dan raakt ze er geoefend in en ga je het uiteindelijk automatisch doen. Het kan iets zijn van verkramping maar als je hoog ademt (niet door je buik) dan ga je sneller hyperfentileren of zoals jou vriendin korter ademhalen, dan krijg je inderdaad een rood hoofd en het is echt een vervelend probleem.
ALs ze het een aantal keren s'avonds heeft gedaan het 'buikademen' zeg je dat ze er ook s'ochtends op moet gaan letten op school enzo. (laat haar dit berichtje maar lezen het helpt echt en het helpt ook als je faalangst hebt.)

ik hoop dat ze hier wat aan heeft! groetjes, Emma

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:15

een handige tip is: tel tijdens het rijden
tel met de passen mee, je blijft dan op hetzelfde tempo ademen en daardoor krijg je geen steken in je zij!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:16

goh dat ik dit lees!! Heb zelf ook problemen met de ademhaling. Gisteren hebben we oefeningen gedaan met de les en het hielp inderdaad erg goed.
Het paard wat ik rij kan verschrikkelijk onder me vandaan lopen na de galop en is dan eigenlijk niet normaal terug te nemen bij vlagen. Ik moet haar dan echt tegen de bakrand aan zetten om stil te staan.
Nu hebben we gisteren geprobeerd om dit met mijn ademhaling eens anders aan te pakken. Moet zeggen doordat ik goed ging ademenhalen werd het paard ontspannender, en was heerlijk terug te rijden. Geen bakrand van dichtbij gezien.

Volgens mij is mijn instructriese ook lid van het Bit. Ze kwam hier gisteren zo maar mee, en had door dat mijn ademhaling ook stokte.
Alle leden deden mee en konden merken dat het echt hielp