Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

kohtje schreef:Misschien is het ook een idee om een dressuur cap te maken.
Iets minder grof en daarom dus ook niet perse lelijk.
Het is jammer dat juist de bekende ruiters vaak geen cap op willen. Maar ik vrees dat het nog wel 100 jaar gaat duren voordat de cap "gewoon"is

Goofy44 schreef:Als iemand goed kan paardrijden, dan is daar geen speciale outfit voor nodig. Goed rijden herken je direct, daar hoef je niets aan toe te voegen.
Ook de mensen die we als topruiter beschouwen, kunnen vallen. Paardrijden is een risiko sport. Ik zie liever een goede ruiter met een cap op, dan een goede of minder goede ruiter met een hoedje. Ik gun niemand een blijvend gebruik van een rolstoel of erger, door paardrijden.
Als je je hoofd gebruikt, gebruik dan een cap.
Een topruiter heeft ook een voorbeeld funktie naar de breedtesport en recreatie.
Wat mij betreft kan het hoedje en de rok afgeschaft worden. Als je een goede zomer hebt, wordt er heel veel discomfort onder die kleding verborgen gehouden.....
Ik ben er zeker van dat in combinatie met een cap een fantastische modieuze kledinglijn ontwikkeld kan worden, die nog mooi en te combineren is met veiligheid (cap).
Als een ruiter zich wil onderscheiden, doe het dan met rijden. Je zou ook op de kleding een speld of ander herkenningsteken kunnen dragen dat veilig is, als het ego zo nodig bevestigd moet worden.

: een nette zwarte getailleerde bodywarmer (met sjieke kraag) en daaronder een blouse vind ik net zo mooi en veel comfortabeler dan een zwart jasje. Sim0ne schreef:cinny1 schreef:Ik heb een hekel aan mn cap, gewoon omdat die niet lekker zit. En mijn hoed is helemaal op maat gemaakt en zit super.
Dan kun je ook wel een cap op maat kopen / laten maken aks je toch bezig bent, en nog veiliger ook!
Urielle schreef:het hoedje hoort er gewoon bij, in slipjas met cap is geen gezicht. Het hoedje is een doel op zich om te bereiken
mirkip schreef:En als we het dan over mooier en comfortabeler hebben: een nette zwarte getailleerde bodywarmer (met sjieke kraag) en daaronder een blouse vind ik net zo mooi en veel comfortabeler dan een zwart jasje.
Jolandaa schreef:Urielle schreef:het hoedje hoort er gewoon bij, in slipjas met cap is geen gezicht. Het hoedje is een doel op zich om te bereiken
gewone rijbroek en shirt staat ook geen cap bij dus dat is een poedersuiker smoes![]()
Huertecilla schreef:Vido schreef:Ik zou dan trouwens (nogmaals) veel liever beenbeschermers voor mijn paard vrij willen stellen.
...en bandages?
Een paard dat fatsoenlijk loopt en correct beleerd is heeft geen beschermers en bandages nodig.
Kitty schreef:Maar... paarden kosten nou eenmaal veel geld in onderhoud en aanschaf.

Urielle schreef:mirkip schreef:En als we het dan over mooier en comfortabeler hebben: een nette zwarte getailleerde bodywarmer (met sjieke kraag) en daaronder een blouse vind ik net zo mooi en veel comfortabeler dan een zwart jasje.
Da's leuk voor thuis, of lessen of een clinic ofzo, maar toch niet op concours?
mirkip schreef:Goofy44 schreef:Als iemand goed kan paardrijden, dan is daar geen speciale outfit voor nodig. Goed rijden herken je direct, daar hoef je niets aan toe te voegen.
Ook de mensen die we als topruiter beschouwen, kunnen vallen. Paardrijden is een risiko sport. Ik zie liever een goede ruiter met een cap op, dan een goede of minder goede ruiter met een hoedje. Ik gun niemand een blijvend gebruik van een rolstoel of erger, door paardrijden.
Als je je hoofd gebruikt, gebruik dan een cap.
Een topruiter heeft ook een voorbeeld funktie naar de breedtesport en recreatie.
Wat mij betreft kan het hoedje en de rok afgeschaft worden. Als je een goede zomer hebt, wordt er heel veel discomfort onder die kleding verborgen gehouden.....
Ik ben er zeker van dat in combinatie met een cap een fantastische modieuze kledinglijn ontwikkeld kan worden, die nog mooi en te combineren is met veiligheid (cap).
Als een ruiter zich wil onderscheiden, doe het dan met rijden. Je zou ook op de kleding een speld of ander herkenningsteken kunnen dragen dat veilig is, als het ego zo nodig bevestigd moet worden.
Amén, niks aan toe te voegen.
Ik ben het er helemaal mee eens
Ik vind een vliegende (of zelfs eenvoudige) galopwissel mógen rijden eerder een belangrijke mijlpaal dan het dragen van een hoedje.
En als we het dan over mooier en comfortabeler hebben: een nette zwarte getailleerde bodywarmer (met sjieke kraag) en daaronder een blouse vind ik net zo mooi en veel comfortabeler dan een zwart jasje.

Huertecilla schreef:Kitty schreef:Maar... paarden kosten nou eenmaal veel geld in onderhoud en aanschaf.
Voor míj is dat een non-argument.
Ik heb veel tijd en moeite geïnvesteerd, investeer dat, in het stimuleren van het ontwikkelen van mijn paarden. Ik heb ze ook niet op ijzers.
Bandages en beschermers hebben een ´prijs´.
Ik accepteer liever de ´kosten´ van de investering in hun vaardigheid, van de beperking van het beslagloze dan dat ik hen opzadel met de ´prijs´ van zogenaamde bescherming.
´
Jiill_ schreef:Ik ben het met Urielle eens![]()
een slipjas en capja hoor .. ik zie het al ''bijna'' voor me