inrijden van 3 hafjes..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Re: inrijden van 3 hafjes.. (alle 3 te koop of te lease)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 21:59

Ik vind het er allemaal gespannen uit zien Ach gut , volgens mij is er ook geen geduld met ze(zo komt het bij mij over) met de haf van m'n zus gaat het allemaaal veel rustiger en relaxter. Slapen
Ben benieuwd hoe deze haffies over een paar jaar zijn.....
zenuwpeesjes of zo ontzettend stug omdat ze zich zelf hebben aangeleerd om niet overal op te reageren No Cheer

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 22:00

Martine_m schreef:
westernpower schreef:
heb je er al meer opgezeten dan?

Ja heb ik wel.. aleen haf 3 voor de eerste keer.... hij was hier net van de longe af en is er na deze fotos direct weer aan gegaan.. we zijn nu verder bezig aan de longe.. de eigenaar van deze paardjes weet niet persies wat er mee is gedaan dus wij zijn ook een beetje aan het kijken wat ze kunnen..
met haf 3 zijn we nu voornamelijk aan het longeren en hem een beetje aan het laten wennen.. gaat echt al stukken beter!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 08:31

Citaat:
ehm... in je 1e beginpost staat tocht duidelijk dat jullie er mee zijn beetje beginne met springen
vind ik nou niet echt rustig aan doen en laten wennen.. zal aan mij liggen..
foto's zien er een beetje uit als beginners (de ruiters) sorry dat ik het zeg..
weet natuurlijk niet wat voor ervaring je hebt...

die tekst ging over haf 3 het springen doen we met haf 2... deze heeft wel wat ervaring en is al 9!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:46

nou, ik wordt hier niet echt heel erg vrolijk van. jullie lijken mij zeker niet de juiste personen om een paard in te rijden. Onderschat dit alsjeblieft niet. Jullie hebben nog geen onafhankelijke zit en lijken geen idee te hebben waar je mee bezig bent. Dat je het verschil tussen draf en galop niet weet vond ik alleen nog maar bevestigend, maar goed, als je excuus is dat je de verkeerde foto hebt geplaatst..... dan zullen we dat maar geloven....
als je hier toch mee door wil gaan, ga dan alsjblieft veeeel lezen over paarden inrijden en probeer er meer over te leren.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:49

elmiran schreef:
foto 3 is geen draf maar galop Knipoog. denk ook niet dat jullie de juiste personen zijn om die haflingers in te rijden. Als je t verschil tussen draf, en galop nog niet eens ziet. Hoe vaak hebben jullie er al op gezeten? Ik vindt vooral haflinger 3 er gespannen uit zien. Misschien is het beter om een stapje terug te doen, en aan de longeerlijn te beginnen. Dat protesteren doet hij niet voor niks.

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht Bloos

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:53

persoonlijk denk ik dat het zadel voor jullie niet passend is en daarom de zit vaak terugkeerd. Je zit in een zgn stoelzit. Verder kan ik het vanaf hier (pc) niet beoordelen. De eerste keer is een paard altijd gespannen en dit wordt vanzelf wel beter, als jij ze maar vertrouwen blijft geven. Jij voelt zelf het best aan wat je wel en niet kunt doen. Ik denk niet dat het verkeerd is om professionele hulp in te schakelen.
Succes ermee.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:54

nr 3 vind ik een leuk diertje en zou hem zo op halen!!

maar geef het diertje de kans om te wenmnen dat hij zo in paniek is heeft een rede.
zorg dat een profecioneel iemand helpt of laat het aan iemand over die vrestand van inrijden heeft.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 09:56

malloesje schreef:
persoonlijk denk ik dat het zadel voor jullie niet passend is en daarom de zit vaak terugkeerd. Je zit in een zgn stoelzit. Verder kan ik het vanaf hier (pc) niet beoordelen. De eerste keer is een paard altijd gespannen en dit wordt vanzelf wel beter, als jij ze maar vertrouwen blijft geven. Jij voelt zelf het best aan wat je wel en niet kunt doen. Ik denk niet dat het verkeerd is om professionele hulp in te schakelen.
Succes ermee.

Ja ik rij niet met eigen zadel.. zijn van de stal hij heeft een aantal zadels en daar moeten we mee rijden... ideaal is idd anders... maar ze liggen redelijk.. alleen zijn het idd geen fijne zadels! We rijden de paarden samen en hebben veel overleg met de eigenaar.. maar ik zal wel weer foto's plaatsen als ze perfect lopen...

Ik plaats mijn foto's hier om positief opbouwend en onderbouwde feedback/kritiek te krijgen.. niet om afgezeken te worden dat ik niet kan rijden en dat ik paarden verpest... dit zijn een aantal foto's.. moment opnamens.. bv haf 3 zat ik net op.. aan de longe ging het goed en nu was ie net los... dat vond ie erg spannend en een beetje eng... na even gereden te hebben ging het al veel beter.. maar dit hebben we samen gedaan.. vriendin van mij en eigenaar hebben mee gelopen maar dit staat niet op de foto..

@malloesje: thx dat je niet meteen oordeeld! Haha!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 09:57

basisbrok schreef:

maar geef het diertje de kans om te wenmnen dat hij zo in paniek is heeft een rede.
zorg dat een profecioneel iemand helpt of laat het aan iemand over die vrestand van inrijden heeft.

Mag, hijs is te koop!

Daar zijn we nu dus ook mee bezig.. maar dat staat niet op de foto!!!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:01

Martine_m schreef:
basisbrok schreef:

Mag, hijs is te koop!

en dan gaan ze die hafjes natuurlijk verkopen als goed ingereden Rolleyes

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 10:05

sjorsie schreef:
basisbrok schreef:

en dan gaan ze die hafjes natuurlijk verkopen als goed ingereden Rolleyes

Nu ga je mij veroordelen dat ik paarden niet inrij en ze dan zo verkoop?? knap dat je weet da ik dat doe!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:07

Het oogt mij ook alsof je niet de juiste persoon bent om een paard in te rijden, maar dit baseer ik op wat ik op die foto's zie.

Bovendien 3 paarden tegelijk in rijden? lijkt me niet dat je dan echt voor alle 3 even veel tijd en geduld kunt opbrengen... lijkt me ook niet echt de juiste manier dus

dan nog wat commentaar op houding en zit.
Je beugels mogen zeker 3 gaten langer, je zit in een enorme stoelzit, waardoor je dus ook voorover kukelt. Het is, zeker voor de jonge paarden erg belangrijk dat de ruiter geen storende factor is, omdat ze zelf anders uit balans raken. en in mijn ogen ben jij absoluut een storende factor...

Kortom ik vind het geen fijne foto's

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:09

sjorsie schreef:
basisbrok schreef:

Mag, hijs is te koop!

en dan gaan ze die hafjes natuurlijk verkopen als goed ingereden Rolleyes[/quote]

Wat een oneerlijke opmerking, daar kan ik me nou boos over maken Boos! jij kunt daar niet over oordelen! En daarbij is een haw topic om opbouwend commentaar te geven en niet om door iedereen afgezeken te worden en al helemaal niet voor zulke opmerkingen. Hamer

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:27

sommige mensen oordelen nogal snel....denken dat ze alles weten en zeiken anderen af tot het uiterste.

beginnen aan de longeerlijn vind ik geen noodzaak, rustig aan beginnen vanaf de grond zodat je los kan starten.

ik neem toch aan dat dit niet de eerste keer is dat er iemand op die pony's stapt, misschien voor de ts de eerste keer...maar stap draf en galop bij de allereerste keer ? dan vind ik het knap dat de ts ze dat zo snel heeft bijgebracht.

ontspanning is er inderdaad niet veel dat ben ik met de mensen eens.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:27

dat is toch niet echt oneerlijk als ze al eerder een pony heeft gekocht van de zelfde stal...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:35

zij niet hoor..dan zou ik het nog enigsins begrijpen ja.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:36

GinnyBanshee schreef:
dat is toch niet echt oneerlijk als ze al eerder een pony heeft gekocht van de zelfde stal...

Heeft niks met dit topic te maken. Als je daarover wilt klagen doe je dat bij de betreffende persoon en niet op het net. Zeer zwak gedrag.. Clown
Probeer ts opbouwend commentaar te geven. Ja

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:39

Allereerst complimenten voor de ts die heel netjes en rsutig antwoord blijft geven.

Heb een paar dingen voorbij zien komen waar ik me heel erg aan geergerd heb.
*beugels zouden te kort zijn --> lijkt me heel verstandig met jonge pony's die nog alle kanten uit kunnen springen.
*zweepje erbij zou zielig zijn --> zolang de zweep niet gebruikt wordt heeft die pony er geen last van en het is voor de veiligheid van de amazone erg belangrijk dat ze ten allen tijde de pony voorwaarts kan krijgen.
*geen passend zadel --> in de ideale wereld liep ieder paard met een maatzadel maar helaas is dit de realiteit.
Deze pony's zijn voor de verkoop en ook nog eens ongetraind waardoor een zadel wat nu goed past waarschijnlijk over een tijdje niet meer past.

Wil alleen nog het advies geven om zoveel mogelijk je hand voor te houden met de pony's daar leren ze meer van en je krijgt ook sneller ontspanning.

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 11:05

Katja schreef:
Allereerst complimenten voor de ts die heel netjes en rsutig antwoord blijft geven.

Heb een paar dingen voorbij zien komen waar ik me heel erg aan geergerd heb.
*beugels zouden te kort zijn --> lijkt me heel verstandig met jonge pony's die nog alle kanten uit kunnen springen.
*zweepje erbij zou zielig zijn --> zolang de zweep niet gebruikt wordt heeft die pony er geen last van en het is voor de veiligheid van de amazone erg belangrijk dat ze ten allen tijde de pony voorwaarts kan krijgen.
*geen passend zadel --> in de ideale wereld liep ieder paard met een maatzadel maar helaas is dit de realiteit.
Deze pony's zijn voor de verkoop en ook nog eens ongetraind waardoor een zadel wat nu goed past waarschijnlijk over een tijdje niet meer past.

Wil alleen nog het advies geven om zoveel mogelijk je hand voor te houden met de pony's daar leren ze meer van en je krijgt ook sneller ontspanning.

Dankje! idd wat jij zegt over de beugels, zweep en zadel klopt helemaal!
dankje voor je tip! ga het meteen ff proberen!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 11:07

GinnyBanshee schreef:

daar weet ik niets van.. zoals jij weet stond ik pas geleden nog in ederveen.. ik sta nog niet zo lang op dez stal en heb geen idee van hun vorige verkopen.. omdat dus naar mij toe te gooien.. vind ik een beetje flauw.. maar goed

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:29

oh jij bent het, van die 2jarige in ederveen??
waar ben je heen gegaan dan? (en ik zei niet van jou ik zei van die stal, dus niet over jou bedoelt Knipoog )

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 11:57

GinnyBanshee schreef:
oh jij bent het, van die 2jarige in ederveen??
waar ben je heen gegaan dan? (en ik zei niet van jou ik zei van die stal, dus niet over jou bedoelt Knipoog )

Haha ja ik ben het van Ratino! ik sta nu op de oscarhoeve!
Mijn ervaringen op deze stal zijn zeer positief.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:09

oke!! ik heb je een pm gestuurd Tong uitsteken
@ iedereen, ik zou je niet druk maken over deze ponys, martine is gek van paarden en zal ze goed behandelen! heb haar vaker zien rijden en ze is netjes maar consequent.
Al heeft de stal misschien een slecht naam, zal het nu beter worden!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:19

sjorsie schreef:
Martine_m schreef:
Ja eigenlijk rij ik pas twee maanden paard en weet ik totaal niet waar ik mee bezig ben

deze reactie geeft al aan dat je niet ervaren bent, het gaat niet om hoe lang jij al paardrijd, maar om watvoor ervaring je hebt met jonge paarden en met inrijden, een paard verpesten is heel gemakkelijk maar netjes en gecontroleerd inrijden is helemaal niet zo makkelijk

Hier ben ik het mee eens, ik rijd al ruim 10 jaar, bijna 11. Rijd Z2, verschillende paarden gereden. Maar ik rijd nog geen paarden in hoor? Vind dat je dat moet overlaten aan de echte ervaren mensen.

Edit; op die foto met de andere pony in de bak ben je wel heel hard in je hand, voor een pony die net ingereden wordt.
Waarom doe je geen touwtje om zijn nek en houd je je daaraan vast? Dan hoef je de voorkant niet vast te houden en kan die zelf zijn balans gaan zoeken.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 12:25

Ik geloof dat die twee maanden sarcastisch bedoeld waren. En hoe gaan mensen leren om pony's of paarden fijn in te rijden? Dan zul je het op een gegeven moment toch een keer moeten doen.