Heb ik hier nu goed aan gedaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lord_Ik

Re: Heb ik hier nu goed aan gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 19:40

Judith_M schreef:
CD28 schreef:
ik zou je van mijn paard hebben afgetrokken (wilde eigenlijk wat anders schrijven...). Ongelooflijk dat je ook nog durft te zeggen dat je de zweep te snel gebruikt. Wat mij betreft zou je er ook nooit weer in de buurt gekomen zijn.

Straffen prima, alleen als ze het verdient hebben. Verder ben ik super consequent naar mijn dier toe. En ja, ik durf het gerust een mep te verkopen en die krijgt hij ook wel maar NOOIT onredelijk.

Helemaal mee eens, en in plaats van dat je opzoek ging naar waaróm hij zich zo gedroeg ga je hem eens flink afraffelen? Heel 'bijzonder' op z''n zachtst gezegd.. Frusty En als die het dan goed deed dan hoor ik geen woord over belonen, maar alleen maar over 'en toen ik dit ging doen' in plaats van dat je hem uitbundig beloont en met hem stopt als hij het goed doet zodat hij weet wanneer het goed is, ga jij hem weer verder rijden in iets waar hij totaal geen zin in heeft.. Ieder paard heeft wel eens een rotdag, rijd dan niet zo lang en als hij dan z'n best heeft gedaan moet het genoeg zijn naar mijn idee. Verward

En je reed hem in zijn eigen domein, daar kan het ook aan liggen.. Ik zou zeggen, zoek goede begeleiding en bouw het rustig met hem op..

Succes er mee! OK dan!

Ik ging op zoek naar 'waarom' en ik kwam uit bij 'omdat hij wou testen hoever hij kon gaan' (in het begin deed hij veel minder vervelend, maar vanaf het moment dat er wat van hem werd gevraagd (vanuit het standpunt 'paard zonder conditie') ging hij steeds vervelender doen)
Ik beloonde wel degelijk, misschien na een eindje te weinig, omdat ik dat nogal snel vergeet als hij het goed begint te doen (moet echt bandje aanschaffen) en ik weet dat ik daar al fout zit.
Ik denk er wel aan om rustig op te bouwen, maar waar kan je beter beginnen dan bij rond stappen, draven en galopperen (dat is dan ook het énige wat ik van hem heb gevraagd)?

@anderen: Ik ging hem écht niet de wei rondmeppen! Sommigen zouden wat ik deed 'even de zweep erbij halen' noemen, maar ik noem het een pak rammel geven omdat het gewoon teveel was naar mijn gevoel dat helaas te laat kwam. En ja, ik weet dus ook wel dat ik voortaan voorzichtiger moet zijn met die zweep, ben van plan om als ik er nog eens op klim die zweep standaard in men linkerhand te gaan houden (ben rechtshandig).
En ik heb echt niks aan reacties als ik niet gewoon eerlijk zeg wat ik gedaan heb ...

@iedereen die me succes heeft gewenst: bedankt!