Les met ukanho Toppertje M oefeningen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siria

Re: Les met ukanho Toppertje M oefeningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:42

ik vind het er niet goed uitzien en dit zeg ik niet om je af te kraken, het paardje verzet zich en loopt in draf voor iets onregelmatig doordat ie niet rechtgericht is, door je paard eerst recht te richten gaat ie vanzelf ontspannen en hoef je niet meer aan de teugel te vragen met knijpjes enzo

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 21:04

uuhm sorry dat ik het zeg maar ik ben het hier niet mee eens mijn pony loop niet onregelmatig!! en mijn pony is ook gewoon recht en hij doet zijn best ook al om te ontspannen en dat doet die soms zelf erg goed..
en ik weet niet waar jij verzet ziet maar ik zie op geen filmpje verzet. ja bij die ene waar ik ga verzamelen ja maar dat komt omdat hij het gewoon moeilijk vind om op het achterbeen te zakken en dat is ook nog nieteens echt verzet.. sorry hoor maar goed ik ben het gewoon oneens met jou bericht!! enik vind het der ook een beeetje hard staan hoe jij het zegt..

het bericht hoe ik het zeg komt ook hard aan maarja
mijn lesgever zal het anders huus wel gezegt hebben dat hij onregematig zou lopen. en scheef,,

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:31

Siria schreef:
ik vind het er niet goed uitzien en dit zeg ik niet om je af te kraken, het paardje verzet zich en loopt in draf voor iets onregelmatig doordat ie niet rechtgericht is, door je paard eerst recht te richten gaat ie vanzelf ontspannen en hoef je niet meer aan de teugel te vragen met knijpjes enzo

Ik zie hem nergens onregelmatig hoor.
Hij heeft mischien nog geen constante aanleuning, maar dat wil niet zeggen dat hij onregelmatig is.
Om je paard eerst recht te richten, hoeft hij nog niet meteen te kunnen ontspannen.
Hij kan alsnog dan nog gewoon spanning hebben. Spanning los je op, door zelf rustig te blijven en hem uit te nodigen om te ontspannen.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 21:34

@ marieke_: Bedankt meisjj Knipoog

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:35

Graag gedaan, ook jij wil graag tips Knipoog

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 21:39

@Marieke_: Klopt helemaal Knipoog

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 21:40

heey Remke!
Ziet er heel netjes uit hoor!
Misschien een tip, zorg dat hij wat constanter wordt in de aanleuning, dan ziet het beeld er nog mooier uit!
Succes verder kind!

Kusje

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 21:43

@ Marleenn: Bedankt we zijn der druk mee bezig ook Knipoog

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:26

Ik ben het niet helemaal eens met Siria. Het paardje is soms nogal onrustig in de aanleuning waardoor het er misschien op LIJKT dat hij onregelmatig loopt. Ik denk als je de aanleuning wat stiller en constanter hebt dat het geheel er al wat beter uit ziet.
Het is een super leuk beestje maar zorg er wel voor, vooral als je hem gaat evrzamelen dat hij actief blijft want op de filmpjes ziet het er soms uit alsof de activiteit wat minder wordt.
Ik hoop dat je er wat an hebt!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 14:46

snoeppig schreef:
op de filmpjes ziet het er soms uit alsof de activiteit wat minder wordt.

Ik vind je pony weinig actief en hij loopt niet van achter naar voor. Je zegt dat je pony erg licht is op je hulpen dus dat is een goede zaak. Maak daar gebruik van en rijdt hem lekker voorwaarts. Bij het verzamelen loopt hij vanachter niet onder de massa maar erachter. Hij zal het er moeilijk mee hebben dus is het belangrijk hem vanachter nog sterker te maken dan is dat verzamelen ook makkelijker. Door te veel met je binnenteugel in te werken en geloof me hard moet je dan al niet inwerken belemmer je het achterbeen. Geef hem desnoods voor ietsje vrij als het het er moeilijk mee heeft.

Ik hoop dat je dit niet negatief opneemt maar ziet als een tip.

Succes nog!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 15:09

@Snoepig & pasi: ik deed het verzamelen pas voor de 2e x Knipoog en ja ja klopt hij moet nog veel sterker van achter worden hij is al erg verbeterd in zijn achterbenen want eerder rende hij onder me uit en gebruikte gewoon geen achterbenen.

Wat bedoel je presies met dat inwerken snap ik niet helemaall Knipoog

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:21

Met inwerken bedoel ik gewoon teugeldruk nemen. Hoe meer druk je neemt op je binnenteugel, hoe meer je hem gaat belemmeren om zijn binnenachterbeen onder te brengen.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 19:43

@ pasi: oke bednakt Knipoog ik zal der op letten Knipoog