Maar tis idd een SUPER gaaf beestje.!! mag ze dan wel voor een jaar op t land met die gewrichten ?? Dat zou wel fijn voor haar zijn! .
SUC6!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar tis idd een SUPER gaaf beestje.!! mag ze dan wel voor een jaar op t land met die gewrichten ?? Dat zou wel fijn voor haar zijn! .
Wie weet doet hij nieuwe ideeen op.
Richtje schreef:Het lijkt mij hier niet de plaats voor deze discussie

oke ja jij moet wat conditie hebben, maar dan hoef je niet te longeren en als je DA zegt dat je dat niet mag doe je dat beter ook niet
en het is ook eenvoudiger voor je paard, het kan evengoed zijn dat ze gek wordt van die longeerlijnen
als ze op ontploffen staat doet dat ook niks goeds aan dat been hoor 
ik weet niet wat ze heeft aan haar been, maar als ze in een putje stapt (dat je niet ziet door het gras) kan het weer naar de knoppen zijn toch? 
Neem aan dat ze al amper bix enzo krijgt?!
heeel begrijpelijk dat je haar eerst even longeert..

trudydejong schreef:Wat heb je liever, je rug breken of je paard onder begeleiding even laten uitrazen??

Soraydaa schreef:hallooww
k het ook gehad metg mijn paard!
k snap dat je et er moeilijk mee heb!
k weet nie wat je ermee moet want k heb de mijne daardoor moeten laten in slapen!
groetjess
Maethoriel schreef:trudydejong schreef:Wat heb je liever, je rug breken of je paard onder begeleiding even laten uitrazen??
Als rijden een zodanig gevaar oplevert omdat ze zo uit haar stekker gaat, dan zou ik niet koste wat kost op willen stappen...
Ik zou een paard zeker al niet longeren als de dierenarts dat afkeurt
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik geloof dat hier met alle liefde voor het paard gehandeld wordt, maar ik zou pas weer opstappen als het paard voor 100% goed loopt en zodanig mentaal weer in orde is dat het voor beiden weer leuk is om te rijden
Overigens vind ik het een prachtig paard en geloof ik dat jullie een heel leuk team zijn! Hopelijk zijn de problemen nu achter de rug en kun je snel weer veilig opstappen
MarryAnneR schreef:Onze nieuwe aanwinst doet aan de longeerlijn of los dus dus net zo idioot. Zit je erop dan gaat het knopje gewoon op BRAAF. Niets aan de hand dan. Het is dat we dat dus ZEKER weten en dochter dus held genoeg is op te stappen.![]()
Ikzelf daarin tegen zou er voor geen goud op durven te gaan zitten, maar tot u toe heeft de beste man geen stap verkeerd gezet met dochterlief.
Los in de bak denk je op zijn minst dat hij de nieuwe rodeokampioen is en zal hem deze foto's ook maar niet laten zienWie weet doet hij nieuwe ideeen op.
Energiebommetje en prachtig om te zien. Ik zou dus ook mijn nek niet durven riskeren om te kijken of ze het zelfde knopje BRAAF heeft
. Gevolg, een loslopend paard dat uit haar stekker ging en ik een flinke smak gemaakt. evita_ schreef:Richtje schreef:Het lijkt mij hier niet de plaats voor deze discussie
Mij wel, het was ook het eerste wat ik dacht. En ook omdat ik heb gelezen dat het paard nooit los komt in de weide of paddock.
Wat doet je paard als je hem alleen aan de longe en halster neemt, verder geen gedoe erop of eraan?
Wij hadden een paard met peesblessure die zich ook niet mocht kapot rennen en volgens de veearts absolute boxrust moest hebben. Het is kiezen tussen 2 kwaden. Wij zijn gaan lopen met dr, de hele dag door aan een lang touw, in het gras, op het harde, gewoon wandelen. En dit was echt geen rustig paard hoor. Je zegt dat je er gemiddeld per dag meer dan 3 uur mee bezig bent. In plaats van longeren op deze manier zou je dit wandelen kunnen proberen.
kippie17 schreef:De beste stuurlui staan hier weer overduidelijk aan wal..
TS: Ik hoop dat er wat positief nieuws komt na het bezoekje aan de VA! Je hebt een schitterend paard en het is jammer als je daar alleen van een afstandje naar kunt kijken! Mooi klöte dat hij/zij zo vrolijk is!Neem aan dat ze al amper bix enzo krijgt?!
Mocht ze echt uit haar plaat blijven gaan, anders voorlopig nog maar ff aan de hand stappen totdat je meer weet?! Succes in ieder geval, maarre wees voorzichtig met jezelf hé!
Wendy schreef:Twinklebel schreef:Als je goed hebt gelezen had je gezien dat "het dier" waarschijnlijk voor een jaar de wei op gaat, om te genezen.
Dat heb ik gelezen ja. Maar naar mijn bescheiden mening kun je dat beter nu doen. Op deze manier maak je meer kapot dan wat het lichaam kan genezen.
KarinvdM schreef:Je kan ook stoppen met biks en Pavo Summerfit geven.
Ik heb eens een paard van me die na een operatie ook stalrust moest houden toch buiten gezet. Ik ben begonnen met een klein stukje van ongeveer 4x4 en heb het paard er met een pluk hooi ingezet. Ik heb het stukje langzaam beetje bij beetje vergroot, mijn paard kwam zo toch een paar uur buiten, had een beetje beweging en was een stuk rustiger.