zappa@home week zadelmak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: zappa@home week zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:13

dankje AnnemiekvM. (ook voor de bijval)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 21:16

dankje annemieke voor je laatste opmerking, maar ik blijf mijn paarden altijd zo zadelmak maken.. helaas voor jullie en gelukkig voor mij.. zoals ik eerder al zei zijn meerdere paarden die ik mak heb gemaakt naar het buitenland verkocht en lopen internationaal. daarbij heb ik al mijn paarden (op 1 na) verkocht aan internationale ruiters en van hen kreeg ik stuk voor stuk het commentaar dat ze nog maar weinig zulke fijn te rijden paarden tegenkwamen...

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:18

Nou ik vind het een leuk beest hoor Marloes Knipoog
Ga me verder helemaal niet bemoeien met het commentaar hier.
Het komt wel goed met jullie!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 21:19

Dank je sjaantje..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:20

malloesje schreef:
dankje annemieke voor je laatste opmerking, maar ik blijf mijn paarden altijd zo zadelmak maken.. helaas voor jullie en gelukkig voor mij.. zoals ik eerder al zei zijn meerdere paarden die ik mak heb gemaakt naar het buitenland verkocht en lopen internationaal. daarbij heb ik al mijn paarden (op 1 na) verkocht aan internationale ruiters en van hen kreeg ik stuk voor stuk het commentaar dat ze nog maar weinig zulke fijn te rijden paarden tegenkwamen...

Je komt op mij niet zo geloofwaardig over. Dit gaat toch geen pennytopic worden?
Als je een topic opent kun je commentaar verwachten. Doe er wat mee, daar kun je alleen maar beter van worden. Vork

En anders kun je het beter voor jezelf houden. Dan hoef je jezelf niet te verdedigen, want dat is ook niet bepaalt leuk.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 21:21

ach daar ga ik ook verder niet op in, en je hoeft me ook niet te geloven hoor, als ik maar in mezelf geloof is het genoeg. Mijn prestaties zeggen genoeg!! (vandaag 1e met 219 punten)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:26

Nou bij ons was er vandaag een jury die niet lager heeft gegeven dan 198 punten. Dus dat zegt mij niet genoeg. Ik heb meer aan een theoretisch goed onderbouwd verhaal met daarbij passende foto's.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:31

Ik vind dat wedstrijden Absoluut niks zeggen over de inrijkunsten van een ruiter! En punten zeggen al helemaal niks, zie bovenstaande en dat je je paard in de ring in elkaar kan sleuren zonder dat een jury dat kan zien. Moment opnames dus.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:33

Een foto is geen moment opname wou je zeggen?

_Elsjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:36

malloesje schreef:
hey moet het vast ook een superlieve poes zijn Ja

Hihi ja is ze ook! Ik dacht dat ze de enige was met die naam, haha! Clown Maar ik vind het echt knap dat je in de 1e week gelijk al gaat springen! Lachen

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:36

Dit gaat niet over de moment opname maar over het feit dat ze springt met een paard wat net een week overrompeld is met het feit dat er iemand op z'n rug zit.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:42

Ze vindt zelf dat ze er veel verstand van heeft. Maar de realiteit blijkt toch anders. Erg jammer van zo'n braaf paard. Maar misschien zetten al deze reacties haar toch aan het denken, al zegt ze nu nog van niet, en gaat het binnenkort wel goed!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 21:43

het gaat nu al goed

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:45

Ik wacht nog steeds op een goed onderbouwend theoretisch stuk bij je foto's! Of je moet niet meer geloofwaardig willen overkomen. Maar misschien kun je met een goed verhaal mensen jouw kant van je verhaal laten begrijpen...

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:46

Hey Marloes,
Ik vind het er netjes uitzien.
Ik ga ervanuit dat je weet waar je mee bezig bent en een sprongetje kan geen kwaad.
Bij ons op stal werden ze er na een week of 2 ook al een mini kruisje gesprongen...
ligt ook totaal aan de ontwikkeling van het paard!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 21:47

Germatje schreef:
Ik vind dat wedstrijden Absoluut niks zeggen over de inrijkunsten van een ruiter! En punten zeggen al helemaal niks, zie bovenstaande en dat je je paard in de ring in elkaar kan sleuren zonder dat een jury dat kan zien. Moment opnames dus.

dus jij vindt mij een ruiter die het paard in elkaar sleurt, jammerrr gezien mijn resultaten van het hele jaar..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:49

Beter lezen?

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:07

Als je een topic op HAW plaatst, had je kunnen verwachten dat je commentaar zou krijgen.
Zeker als je met een net zadelmak paard gaat springen.

Prima dat jij het op jouw manier wil doen, maar er zijn mensen die er anders over denken, so what?

Veel succes en plezier met je paardje verder

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:19

Ik ben het met verschillende mensen hier eens. Ten eerste kun je commentaar verwachten in een HAW topic, als je er niet tegen kunt moet je niet plaatsen.

Ten tweede, ik snap dat het africhten voorspoedig verloopt, en dat je nieuwsgierig bent naar het kunnen van je paard.

Maar, ook denk ik dat het niet verstandig is om een paard wat nog zo groen is zo hoog te laten springen. Ik kan me ook niet voorstellen dat jij een fatsoenlijke rem erop hebt zitten, laat staan een stuur. Je paard zal het gemakkelijk kunnen springen, maar de belasting voor zijn hele lichaam vind ik hoog.

Ik zou er zeker een paar maanden mee hebben gewacht. Maar goed, wie ben ik? Want ja... Misschien heb ik nog nooit wedstrijden gereden, of paarden zadelmak gemaakt. Of toch wel? Er wordt zo snel over anderen geoordeeld, je mag toch een mening hebben, ongeacht je prestaties?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 22:33

Ik kan redelijk goed tegen kritiek en kennelijk vind iedereen dat ik te vroeg (heel laag) spring, 't is alleen beetje jammer dat ze niet naar mijn uitleg kijken.. Dan vraag ik me wel af wie er wel of niet tegen kritiek kan. Knipoog

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:43

Jou uitleg is dat je paarden internationaal meedraaien (Ben benieuwd welke paarden?) En dat ze allemaal naar het buitenland zijn verkocht. Dat internationale/zeer goede ruiters vinden dat ze nog nooit zulke fijne paarden hebben gehad. (Ook hier namen?)

Vind dit niet echt een uitleg maar er meer omheen draaien... Balkjes lopen vind ik nog tot daar aan toe..

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 22:43

pb me maar als je alles wilt weten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:44

Ik reageer maar weer ff... Het is ECHT zo! Geen pennyverhaal

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:44

malloesje schreef:
bedankt voor je positieve kritiek wildwings. het paard springt met vrijspringen ook zo extreem. Het is een heel braaf en werkwillig paard. (jammer van je 2e kommentaar!)

en voor alle anderen, mijn manier van zadelmak maken is eerst een maandje ofzo longeren, ca 3 á 4 keer in de week, zodat ze al lekker mak worden aan het zadel en goed op de stem zijn. Dan ga ik er op en dat 5 dagen achter elkaar. Ik rijdt dan een klein maandje door (ca 5 keer in de week) totdat ze echt goed zadelmak zijn en aan de hulpen. Dan geef ik ze een tijdje rust of zeer extensief rijden.

Geen commentaar maar een vraagje.
Wat versta je precies onder een week zadelmak?
Als je ze een maandje doorgereden hebt?
Zo begrijp ik het namelijk uit je uitleg: totdat ze echt goed zadelmak zijn.
Dus moet je dan bij die week zadelmak een maandje bij optellen?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 22:47

@Nee, ik heb hem een maandje gelongeerd en ben er nu een week mee bezig (de eerste week). Nu rijd ik hem nog een weekje of 3 door totdat ie redelijk bevestigd is in zijn rijden. vervolgens krijgt ie een tijdje rust.. Ik doe dit op deze manier omdat ze anders al snel te veel conditie krijgen en sterk kunnen worden.

@ de rest
En voor alle duidelijkheid ik rijd mijn paard zeker niet kapot en ik hang ook geen penny-verhalen op. Als je meer wilt weten dan pb je maar want ik ga hier niet met namen strooien..
Laatst bijgewerkt door malloesje op 06-10-07 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt