Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
malloesje schreef:dankje annemieke voor je laatste opmerking, maar ik blijf mijn paarden altijd zo zadelmak maken.. helaas voor jullie en gelukkig voor mij.. zoals ik eerder al zei zijn meerdere paarden die ik mak heb gemaakt naar het buitenland verkocht en lopen internationaal. daarbij heb ik al mijn paarden (op 1 na) verkocht aan internationale ruiters en van hen kreeg ik stuk voor stuk het commentaar dat ze nog maar weinig zulke fijn te rijden paarden tegenkwamen...
malloesje schreef:hey moet het vast ook een superlieve poes zijn
Germatje schreef:Ik vind dat wedstrijden Absoluut niks zeggen over de inrijkunsten van een ruiter! En punten zeggen al helemaal niks, zie bovenstaande en dat je je paard in de ring in elkaar kan sleuren zonder dat een jury dat kan zien. Moment opnames dus.
malloesje schreef:bedankt voor je positieve kritiek wildwings. het paard springt met vrijspringen ook zo extreem. Het is een heel braaf en werkwillig paard. (jammer van je 2e kommentaar!)
en voor alle anderen, mijn manier van zadelmak maken is eerst een maandje ofzo longeren, ca 3 á 4 keer in de week, zodat ze al lekker mak worden aan het zadel en goed op de stem zijn. Dan ga ik er op en dat 5 dagen achter elkaar. Ik rijdt dan een klein maandje door (ca 5 keer in de week) totdat ze echt goed zadelmak zijn en aan de hulpen. Dan geef ik ze een tijdje rust of zeer extensief rijden.