Ozep gereden door instructrice (op St & Tr)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:55

monty schreef:
Ik krijg een beetje een nare smaak in mijn mond van dat koetje erbij. Even een terugvraagje: wel eens van dr. Reiner Klimke gehoord?
Jawel
Citaat:
Bedankt Jippie voor de uitleg, ik ben niet bekend met het anky systeem en daarom vind ik het fijn dat iemand de moeite neemt om dit nader toe te lichten.
Ik krijg de indruk, maar hoop dat dit een misintepretatie van mijn kant is, dat vragen stellen of een mening geven niet gewaardeerd wordt door sommige mensen. Jammer, wat zou de wereld toch moeten beginnen met louter conservatieve personen?
Om eerlijk te zijn gaat mijn voorkeur uit naar een ander systeem, maar hey, er leiden meerdere wegen naar Rome, is het niet?

Ik naam aan dat iedereen wel bekend zou zijn met dan systeem, maar kennelijk niet dus. En met dat koetje bedoelde ik dat aangezien Anky best wel redelijk presteert met haar systeem en dat het daarom wel functioneel te noemen is.

Vragen stellen of meningen geven zijn (bijna) altijd goed. Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 11:34

Jippie"]
Vragen stellen mag natuurlijk altijd. Maar wat ik erg jammer vind is dat Sjuimpje heel trots is en daarom foto's plaatst van haar paard en dat er onmiddelijk kritiek komt. Want als ik dan dit stukje lees dan gaan bij mij de haren toch een beetje overeind staan.
[quote="sonja schreef:
Maar wat ik wel heel jammer vind van de foto's is dat jouw instructrice geen mooie houding heeft. Brede, lange hand (zie ik graag wat meer dragen, zeker op dat niveau) en ze zit constant naar beneden te kijken (die manen blijven wel zitten, hoef je niet op te letten ) Is zonde, verpest het beeld van een schitterend paard. Ik verwacht van iemand die op dat niveau paarden rijdt dat ze wel kan voelen wat er gebeurt, dat er niet meer gekeken hoeft te worden.

Een heleboel mensen van Bokt weten dat Sjuim erg serieus en bewust bezig is met het trainen van paarden en dat dat haar erg goed af gaat. Vragen in de orde van: Waarom rijdt je instructrice met een lage brede hand en Waarom zit ze naar voren, zijn dan beter op zijn plaats ipv opmerkingen als in de quote van Sonja.
.....................
Dus als we elkaar iets meer zouden respecteren en niet direct een oordeel zouden spuwen dan zou die sfeer ook niet zo geirriteerd worden.
[/quote]

Nou sorry hoor, maar als je van mijn opmerkingen al last krijgt van opstaande nekhaartjes is het OF tijd voor de spiegel van de kapper OF tijd om zelf wat minder narrig te reageren.

Ik reageer positief, want ik vind het een schitterend dier. MAAR ik plaats er een kritische noot bij.
Dat dat dus blijkbaar niet mag omdat het over een paard van een serieuze ruiter gaat, wist ik niet. Kan het zijn dat ik hier toch een beetje 'harde-kern-kriebels' van krijg?
Bij ieder ander had ik hetzelfde gezegd, dus waarom nu niet?

Als je foto's of topics plaatst, kun je ook reacties verwachten. Ik zeik niemand af, ik beoordeel alleen een foto, en ik blijf bij mijn mening dat ze pas echt supermooi waren geweest als de houding van de ruiter mooier was geweest.

Als daar tegenwoordig ook al wat mis mee is, moet je maar in de kop van het topic zetten dat er niet op gereageerd mag worden, of dat je alleen maar "oooooooh" en "aaaaaaaaah" reacties wilt horen, en absoluut geen enkel kritisch woord, hoe positief bedoeld dan ook.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 11:51

Sonja niet om het een of ander, maar je hebt kritiek op de houding van de amazone, die echter tenbehoeve van een specifiek trainingsdoel functioneel is, dus geen wedstrijdhouding; tegelijkertijd ben je vol lof over het paard, maar trek je niet dezelfde lijn door. Als je het geheel naar wedstrijdhouding beoordeelt loopt Ozep op deze foto's veeeel te diep en rond......maar ook hier weer......functioneel in relatie tot het trainingsdoel.

Wat de mensen bedoelen met de kritiek op jouw kritiek, is dat het wat ongenuanceerd wordt gegeven. Natuurlijk mag je constateren dat ze naar beneden zit te kijken, dat is nog als opbouwend te beschouwen, maar als je er dan bijzet dat die manen wel blijven zitten, maakt dat het toch wel negatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:08

Nee hoor Fabienne, er staat niet voor niets een Haha! smiley bij. Daar zijn die dingen voor, om boodschappen die anders minder genuanceerd over zouden komen, te verzachten..... *zucht*

Bovendien is het kritiek op een foto.... Weet je wat, ik verwijder m'n reactie wel. Als DAT al zoveel mensen stoort......

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:29

Hihi verwijderen heeft geen zin, je bent zo vaak gequote dat je er in meervoud staat Haha!:D
Never mind
Volgende keer beter.............Zo erg is het nou ook weer niet hoor

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 12:38

Ik vind het een prachtig paard en het lijkt me duidelijk dat ze bezig is met trainen. Hij loopt lekker ontspannen.
Ik zit ook meer naar voren en heb mijn handen ook lager en breder, zeker omdat ik in het begin stadium zit van vwnw. Niet om haar erin te drukken, want ik heb bijna nooit druk op mijn teugel, maar om haar de ruimte geven om naar beneden te lopen.
Ik merk nu dat ik mijn handen meer omhoog kan houden en dat ze nog steeds lekker laag kan lopen, het blijft trainen.
Nee hoor, ik vind het er super uitzien.
En wat een schitterend paard......... Kwijl

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:05

Sjonge jonge, mag er dan helemaal niks meer gezegt worden?? Ik begrijp jullie allemaal wel, maar sjuim zet hier die foto's waarschijnlijk neer voor leuke reactie's en omdat ze trots is op haar paardje!!
Er hoeven natuurlijk niet alleen maar ooh's en aah's geplaatst worden, maar dit vind ik echt niet kunnen!! Jullie gaan behoorlijk offtopic, terwijl over dit onderwerp LRD als honderd topics zijn geplaatst, geef dan lekker daar je mening..
Of maak een afspraak met sjuim en haar instructrice en ga lekker met z'n alle disccusieren over wat wel goed is en wat niet!!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:13

Dit topic is niet bedoelt om te discussieren en ik denk dat de startster van dit topic dit ook niet bepaald op prijs stelt omdat dit totaal buiten deze foto's staat.

Ik denk dat er een enorm verschil bestaat tussen trainen en tussen de proef, maar nogmaals, dat heeft hier weinig mee te maken.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 13:19

Ok ok,
dan maar een reactie van mij Haha!

Ik vind het dus totaal niet erg dat er wordt gedicusieerd en dat n.a.v. mijn foto's.
Ik vind het juist bijzonder interessant, ik wist van te voren dat de kans groot was dat ik hier reacties op zou krijgen. Er zijn echter naar mijn idee nog steeds veel mensen die hier foto's plaatsen van hun paard welke zg. 'lekker ontspannen, over de rug, vwnw of wat voor term ook' zou lopen.
Vaak is dat dan verre van...

Niet dat de mijne het zo verschrikkelijk goed doet, ik zie op deze foto's nog heel veel punten welke sterk moeten verbeteren maar naar mijn idee is hij op de goede weg.

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 19:07

En voor jouw paard is het ook weer allemaal nieuw, omdat ie met st en tr loopt. Dat is toch ook weer een hele nieuwe ervaring.....
Ik denk dat veel mensen idd een voorbeeld kunnen nemen aan jullie.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 15:28

Is dat de buitenbak van manege Marcroix op de kazerne in Amersfoort? Ik heb daar dit jaar gereden met de Militaire Kampioenschappen.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 15:30

mooi paardje hoor. mooie bles ook.