Een dipje met rijden....Tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moow

Re: Een dipje met rijden....Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:05

een weekje rust kan echt geen kwaad,
daar bedoel ik dus mee een weekje niet rijden,
dus gewoon lekker longeren wandelen knuffellen, ofterwijl alles wat jij leuk vindt!
dan heeft je paard ook eens wat anders,
en grote kans dat je daarna weer zin hebt om te rijden!

succes in ieder geval!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 21:06

Hartstikke bedankt OK dan!

Fjordenmeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:33

Dat heb ik nu dus ook. En net als jou vind ik het poetsen, knuffelen etc. nog wel leuk! Heeft het er misschien iets mee te maken dat het rijden niet helemaal lekker gaat? Een probleem of zo? Bij mij is dat namelijk wel het geval. Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 14:31

We gaan wel vooruit met het rijden, dus dat kan het bij ons niet zijn.
Maar met het zelf rijden, ben ik gewoon even inspiratieloos.
Zal het er dalijk eens met mijn instructeur over hebben tijdens mij les om 17.00.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 19:59

Ik ben ook eens goed gaan denken en ik loop tegen 1 ding aan wat mij nogal dwars zit.
Stiekem (in mijn hart) heb ik al enige tijd het idee, dat ik te groot/zwaar ben voor Silence.
Tegenwoordig krijg ik die opmerking weleens vaker te horen (vooral dat ik te groot zou zijn), en ik denk dat dat onbewust toch blijft hangen in mijn hoofd.

Misschien voel ik me onbewust toch wat schuldig tegen over Silence......
Denk ik echt dat ik te groot/zwaar ben en rij ik daarom misschien liever niet.

Ik moet wel eerlijk toegeven...ik ben gaan denken wanneer ons dipje begonnen is en dat is sinds ik die opmerking een paar keer te horen heb gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:09

Niet beledegend bedoelt hoor, in tegendeel probeer alleen mee te denken.
Vind je zelf ook dat je ter groot of te zwaar voor hem bent? En zo ja, zit je daar erg mee, denk je er iets aan te kunnen doen?

Op dit moment stap ik even niet meer op Cloud, hij heeft zichzelf kapot gelopen op de singel en wil er geen zadel op hebben voor het helemaal over is. Echter heb ik een paard wat graag werkt en twee dagen na 63 km weer bij het hek staat te wachten voor we gaan rijden.

Fietsen, hardlopen, wandelen (met mams) is voor hem een hele goed training. Voor beide, zijn conditie gaat niet achter uit, jij krijgt misschien weer zin om te rijden en jullie band versterkt.

Als ik met tegen zin op Cloud stap (bv na een ruzie of na 11 uur werken) kan ik het wel vergeten. Dus doe het ook niet.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 20:11

Ik zelf denk het niet, maar ik zie natuurlijk het plaatje niet als ik aan het rijden ben en foto`s vertekenen toch altijd wat vind ik.

Maar ik moet zeggen, dat ik ivm. mijn verleden zulke opmerking heel erg aan kan trekken persoonlijk. Ik ga daar dan echt over nadenken enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:18

Als je het zelf niet vind en je merkt dat Silence er geen problemen mee heeft. Niks van aantrekken, jij rijdt klaar.

Snap best heel goed dat het moeilijk is, en kan me zulke dingen heel goed voorstellen. Maar je rijdt voor jezelf samen met silence. En niet omdat een ander het plaatje wil zien toch?

Het is moeilijk, maar als je je daarover heen zet ben je al een stuk verder Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 21:20

Dank je wel, das een lieve reactie van je Vriendjes zijn?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:29

Als je te zwaar bent voor je pony dan merk je dat wel aan hem,hij zal dan moeite hebben om je te dragen en constand zijn balans zoeken.Als dit niet het geval is en hij keuvelt vrolijk door dan zou ik mij niet te druk maken.
Realiseer je dat veel mensen menen het altijd beter te weten en hebben snel hun oordeel klaar,trek je daar niet teveel van aan. Er zijn maar weinig "perfecte" mensen...ik ben ze nog niet tegen gekomen Tong uitsteken

Ga er eens rustig met je instructeur over praten,hij kent jullie beiden het beste en zal je zorgen wegnemen.Ik ben ook in het bezit van een paar flinke benen,je bent echt niet de enige Knipoog .

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 06:35

Dank je wel.
Ik denk dat mijn instructeur het zeker niet vind.
Hij is heel direct en had het dan zeker al gezegd.
Hij heeft de laatste weken al wel meerdere keren gezegd, dat hij toekomst in Silence en mij ziet.
Dat geeft dan natuurlijk wel weer een heel goed goed gevoel Bloos

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 07:48

Daarom...je moet de mensen lekker laten zwetsen Knipoog

Heb vroeger ook wel meegemaakt dat mensen hun oordeel hadden over een meisje dat een ouder paard had gekocht(manege paardje),ze wilde graag een wedstrijdje doen en er liepen allerlei mensen te zeiken dat dat paard te oud was.Kind in tranen op haar paardje,kan je vertellen dat ik razend was Boos! ....
Gezeik...paard was in prima conditie en die jaloerse grieten(waarvan er een hoop valwassenen bijwaren) hadden er gewoon de pest in dat ze dat paardje had gekocht.Was namelijk een heel fijn diertje en ipv dat ze blij waren voor het paard en het meisje gingen ze op die manier te werk...bah.
Heb haar ook gezegt dat ze zich er niets van aan moest trekken en gewoon lekker genieten van haar wedstrijdje en haar paardje,dat heeft ze dus ook gedaan Ja
Tegen mij durfden ze niet...kregen ze de wind van voren Duivel

Jij moet je er ook niets van aan trekken en goed luisteren naar je paardje en vooral genieten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 07:54

heb met regelmaat vroeger het zelfde mee gemaakt hoor. Kon niet springen zo genaamd en kreeg mijn pony niet terug waarmee ik wedstrijden zou rijden op de manege van een meisje. Ze ging me toch te keer en dreigde op een geven moment me te vermoorden. Op dat moment had ik toch wel even het gevoel dat ze dat best zou kunnen.
Heb lopen janken toen, en maanden later pas weer op een paard gestapt.
Paar jaar later mijn eigen paard net en ging bitloos rijden. Volwassen mensen kwamen bij mijn ouders klagen dat ik mijn paard zwaar mishandelde. Ook erg fijn voor je zelf vertrouwen.

Uit eindelijk gaat het toch om jou, of jij lol hebt en plezier samen met je paardje. Niks verder van aantrekken. Je instruteur ziet jullie beide en kan prima inschatten of het kan of niet.
En als hij zelfs toekomst in jullie ziet, geen zorgen meer maken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:02

@silence, ik kwam bij je topic aan Lachen en heb het even (jouw reacties dan) helemaal doorgelezen.
Dat ze je te groot vinden, vind ik jammer. Daar moet je je niets van aantrekken, jouw paardje werkt graag voor jou, en te groot ben je echt niet! (ze zeiden mij ook dat ik ''lomp was omdat ik diddle wilde kopen, die was immers veel te klein voor mij, en dan kon echt niet'')
verder, als je weinig plezier hebt in rijden, doe het even niet (oke, dan komt je mams om de hoek kijken, daar heb ik geen ervaring mee, want de mijne rent gillend weg als diddle in de buurt komt Clown )
ga lekker wandelen
longeren (met dubbele longe evt als je dat kunt, dan kun je je paardje wel trainen)
een beetje in de bak spelen
een beginnetje maken met vrijheidsdressuur

meestal als ik een dipje heb, en ik ga 2 of 3 dagen iets anders doen, dan heb ik aan het eind van de avond al zoiets van ''hey ik wil erop!'' (wat ik dan ook doe, gewoon zonder zadel/hoofdstel wat klieren in de bak)
maak er je voordeel van dat het zo'n kleine stal is, je kunt iig lekker gek doen tegen en met je paard, zonder dat je gek aangekeken wordt Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 13:53

@Tinky12: Sommige mensen kunnen het inderdaad heel rot brengen (ik heb ook heel veel commentaar gehad, en nogsteeds, van de meiden van de manege waar Silence vandaan komt)
En de woorden van mijn instructeur betekenen wel wat meer, hij ziet ons immers vaker rijden.
En nogmaals, hij is echt heel eerlijk als hij iets vind.

@Judith_: Eigenlijk dezelfde reactie voor jou, als hierboven Knipoog

@Naaltje: Had ik zo`n moeder ook maar Clown
Ik vind een kleine stal ook zeker een voordeel.
Daar zegt gelukkig ook niemand het, ze zijn allemaal weg van Silence Bloos
Het is meer vanaf foto`s en vanaf de manege waar Silence vandaan komt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:32

joh, als ik hun had moeten geloven had ik nu met een hengst van 1,80 gezeten Verward
maar k heb hoogtevrees, en houd niet van hete paarden Nagelbijten / Gniffelen

meid, doe wat je zelf het beste lijkt, en volgens mij vind je jezelf helemaal niet te groot!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 15:55

Ik heb niet dat gevoel, beoordeel jij het maar eens komende week Knipoog

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 15:59

Silence schreef:

jij wint niet van mij denk Knipoog
ik heb een beestje van 1,35 namelijk Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 16:14

Knipoog We zullen zien.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:19

Joh! Jij bent echt niet te groot. Je komt amper onder zn buik uit ja. Als jij te groot bent voor Silence mishandel ik Nans echt ernstig. Clown

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:24

Naaltje schreef:
Silence schreef:

jij wint niet van mij denk Knipoog
ik heb een beestje van 1,35 namelijk Lachen

Wat een reus...die van mij zijn 1,33m,ik win voorlopig Haha!

Afbeelding

Dit is een van mijn 2 stoere mannen,ben zelf 1,75m en hij heeft het ook nergens over hoor...pit zat Tong uitsteken

Nee hoor Silence...dat van die meiden op de manege is puur de kift...jaloezie en hoe moeilijk het af en toe ook is...niets van aantrekken.Ze brallen maar wat en onderbouwen niets.
Laat ze opwaaien en geniet lekker samen met Silence van je ritjes.Straks heerlijk buitenritten maken en trainen voor de endurace Knipoog

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:31

Je geeft in een eerdere reactie aan dat het buitenrijden nog niet optimaal gaat bij het passeren van andere paarden en auto's. Kan je je moeder niet op de fiets zetten en dan naar buiten gaan? Kortom maak van de nood een deugt. En als ze na een stukje galop buiten adem op de fiets zit kan ze even geen commentaar geven.... Haha!

Verder moet je je niets aantrekken van wat andere mensen zeggen. Ook al weet ik wel dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. maar als jij je plezier verliest in het rijden hebben ze precies bereikt wat ze willen. Laat ze lekker jaloers zijn en jij lekker genieten!

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 16:41

ik ben dan wel een héél stuk ouder dan jij maar herken je "probleempjes" volledig...
Ik heb ook af en toe eens geen zin in rijden, en ik geef toe dat dat vaak is omdat alleen maar alleen is, ik sta op een héél kleine stal (mijn twee paarden en twee van de eigenaar) dus 9/10 ben ik ook de enige die aanwezig is en da's gewoon niet zo leuk...En een toeschouwer (moeder) langs de kant is nog niet hetzelfde als iemand die meerijdt he Knipoog
en het "te zwaar/groot" zijn-gevoel ken ik ook, maar zoals ik jou en je paardje bezig zie, kan ik er alleen een vrolijk beestje in zien hoor, en geen "zielige pony die strompelend zijn te zware baasje rondsjouwt"
Niks aantrekken van die jaloerse reacties, ik denk dan vaak aan de wijze woorden van mijn grootmoeder "je wordt beter beneden dan beklaagd" Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-07 19:16

Hartstikke bedankt voor jullie reacties OK dan!
Die zijn erg fijn om te lezen.

Enne, wat betreft die tip van een moeder op de fiets....daar heb ik mee aan gewaagd.
Ze was er niet zo blij mee.
Of ze rijd een kilometer voor ons of een kilometer erachter Clown

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:18

Hahahaha, rijdt je moeder zelf ook?