Boy (v. Baccarat) @ dressuur in Anky straw [met slof].

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flamon

Re: Boy (v. Baccarat) @ dressuur in Anky straw [met slof].

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:48

straw staat boy superr .
je rijdhem netjes. maar wist je waarschijnlijk al Knipoog
xxx

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:28

Ziet er goed uit hoor.
Als hij nu wat lauwtjes wordt en wat lui van achter, zou ik tussendoor de slof even losgooien en dan even flink doordraven, lekker even actief en wakker, daarna ga je gewoon weer verder, zal je zien dat hij actiever gaat!

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:37

Jeetje wat heeft die een mooie staart, en die kleur staat hem ook erg mooi!
rijtechnisch heb ik niet veel op aan te merken, ik vind dat je de slof goed gebruikt.
Heerlijk zeker, zo'n binnenbak met al die regen Haha! ?
Misschien dat die op de momenten dat die wat minder actief is, veel overgangen rijden, en afentoe losse teugeltje even galloperen zodat die even wakker is.
maargoed dat weet je vast wel Knipoog .
Ja, jullie komen er wel!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 07:33

Jullie zijn echt vooruit gegaan Lauss!!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:36

zier goed uit laura
jullie gaan echt vooruit Lachen
je setje staat echt heel gaaf op boy !!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:22

Ziet er netjes uit Lauss!
Je setje staat echt leuk op Boy! Ja

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:28

Ik zou me wat meer op het achterbeen gebruik concentreren dan op de mooie halsspier... De slof hangt er op de foto's inderdaad wel netjes bij, maar als het achterbeen gebruik krachtiger wordt, dan is de aanleuning en nageeflijkheid ook zonder slof binnen je bereik (even andersom denken dus). Veel succes verder, echt een leuke combinatie en natuurlijk een mooi setje. Lachen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:11

Hey Laus,
dit zijn tot nu toe de mooiste plaatjes die ik van Boy heb gezien. Jullie gaan goed vooruit en je weet goed wat je doet! OK dan!
Ohja, je setje staat super! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:54

@MirandaFuego: Bedankt voor de tip! Zal m zeker eens toepassen!

Bedankt voor de leuke berichtjes Bloos

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:36

Lauss schreef:
Lindsey&Bo: Bedankt Haha!

Janise: Mijn instructrice raad aan om hem er nog niet af te halen, dus daar vertrouw ik maar op Knipoog
Toch bedankt voor je tips!

Ging ik direct op zoek naar een andere instructeur. Ik zou toch echt zo snel mogelijk zonder zo'n onding willen rijden. Is zo te zien ook helemaal niet nodig, slof hang slap. In de nieuwste cavallo staat een stuk over een stalhouder die iedereen die met slof rijdt uit z'n stal gezet heeft. Groot gelijk. Ik zie hier op de foto's geen verkeerd gebruik van de slof, maar toch vind ik dat je zonder moet kunnen.
bij jouw paard vind ik achterbeengebruik belangrijker dan het aan de teugel gaan. Ik heb het idee dat het paard toch te kort loopt en dit zal vermoedelijk toch door de slof komen die het paard indirect belemmert. Je kunt nog beter met gogue longeren of evt. rijden dan met een slof.
Je hoort het al, hoewel de slof op de foto's slap hangt vind ik het toch ondingen en ben ik tegen het gebruik ervan. Knipoog
Laatst bijgewerkt door germie op 30-09-07 17:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:37

Waarom zou je een andere instructrice zoeken als wat ze zegt ontzettend fijn werkt?
Als de slof toch niet gebruikt wordt, waarom moet 'ie er dan persee af Lachen ?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:42

Een iets ongenuanceerde versie van mijn reactie haha Haha!
Het moet niet; het is een keuze. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden en jij kiest voor de slof als hulpmiddel op je weg naar corect dressuur rijden. Dat is niet de keuze die iedereen zou maken. Als de slof niet werkt, waarom moet hij er dan per se aan? Voor de zekerheid? Als het paard last van zijn nek krijgt en omhoog komt met het hoofd, dan kan je hem tegen houden, echt handig zo'n slof. Ik vind dat een slof gebruiken te weinig met gymnastiseren te maken heeft en teveel met dwang. Als jij last van je nek hebt en daarom liever je hoofd niet teveel naar rechts draait, zou het dan helpen wanneer iemand touwen aan je hoofd doet, door je mond en je hoofd toch pijnlijk ver naar achter draait en daar vasthoudt. Dan laat jij de touwen ook wel loshangen, je kiest voor de pijn die je het langst kan verdragen (spierpijn dus)... Maar is het dan wel een eerlijke manier van gymnastiseren..? Knipoog Verder respecteer ik je keuze, omdat ik kan zien dat je goed op je paard past en ik het paard er verder heel gezond uit vind zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:44

Zoals je ziet hangt de slof op alle foto's in boogjes & begrenst hij amper Knipoog lekker sterrenkijken kan hij dus nog steeds!

& Als hij last van zijn nek krijgt, kan hij ook kiezen om op te rekken -> te zakken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:48

Laus, je laatste opmerking (en als hij last van zijn nek krijgt kan hij ook kiezen om op te rekken / te zakken) is natuurlijk niet helemaal eerlijk tegenover je paard, omdat niet ieder paard dit zal doen. Volledig sterrenkijken is vaak een gevolg op rugpijn of pijn in de kaak / in de mond (kiezen etc) of een te strenge ruiterhand, een paard zal dus niet denken "hee ik krijg zo last van mijn nek en rug, laat ik eens mijn hoofd zo-en-zo laten zakken en proberen de ruiter op een andere manier te dragen om dit te voorkomen". Het is juist aan jou als ruiter om hem te laten zien dat dat een fijne manier is en dit stapje voor stapje op te bouwen.

germie schreef:
Ging ik direct op zoek naar een andere instructeur. Ik zou toch echt zo snel mogelijk zonder zo'n onding willen rijden. Is zo te zien ook helemaal niet nodig, slof hang slap.

En doet dus ook geen kwaad. De slofteugel hangt hier volledig los en belemmert het paard net zo min als bijvoorbeeld een thiedeman of martingaal (mits goed afgesteld) zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:51

Ik snap je punt.. Maar we zijn eigenlijk heel regelmatig bezig (binnen een uur) met het laten zakken, laag, rond en los rijden en weer oppakken. Ik heb trouwens niet de indruk dat hij last heeft van kaak/rug/nek, aangezien hij ook heel fijn kan loslaten en mijn hand goed aanneemt..
Even btw; De slof is er de afgelopen keren afgeweest & dit is heel goed gegaan!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:59

Dan heb je dus geen slof meer nodig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 20:03

Op het moment niet Lachen We zullen kijken of we de stijgende lijn aan kunnen houden Knipoog