MyWish Max @ work (Z2)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: MyWish Max @ work (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:29

ik ga me ook even mengen
ik zie juist een heel prettig beeld, een pony die ongedwongen loopt en een ruiter die echt supermooi en meegaand zit,
ik zie op een enkele foto een iets ingezakte rug vd ruiter, maar verder zie ik een supermooie houding.
en de pony loopt heerlijk,
ik zie zelden zo'n fijne combinatie
ik zie veel ontspanning en een mooi actief achterbeen,
dat gezeik over de loodlijn ... ik ben er stelling van overtuigt dat iets achter de loodlijn zelfs meer ontspanning opleverd dan wanneer paard of pony constant op de loodlijn loopt...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 20:30

Bloos Dank je wel Bloos

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:32

Ik vind dat je een hele leuke pony hebt! Knipoog Je zit er netjes op, soms je tenen iets naar buiten, maar ach dat is het ergste niet hoor! Volgens mij weet je goed waar je mee bezig bent... Ben je al vaker in topics tegen gekomen! Suc6 met hem meid! Haha!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:48

Dan zal ik het wel verkeerd zien dat het bit er telkens minimaal 2cm uit zijn mondhoek hangt Verward

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:51

ziet er goed uit hoor!!
jij zit echt wel netjes op het paard!!

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 21:59

Ik vind, dat je een leuk paardje hebt.
Buiten dat het een super mooi beestje is om te zien, heeft ie een mooi zweef momentje in zn uitstrekken.
Wel zie ik vooral op de laatste foto's, dat ie zn rug wegdrukt en omhoog komt.
Het lijkt (maar het zijn maar foto's en dus moment opnames) of je meer gaat vragen en dat ie daarin protesteerd en de ontspanning weg valt, die er aan het begin meer/beter is.
mja, niet alles kan even goed gaan tog en misschien zie ik het wel helemaal verkeerd. Zoiets kun je niet altijd van af foto's beoordelen. En zoals jij ook al zelf zegt, heeft ie versleten voorbenen en moeilijk in de rug.
Dan zou ik tog proberen, verder te rijden vanuit die ontspanning die er in het begin (voor mijn oog) meer is, dan een paar foto's verder) Maar misschien kreeg die na een tijdje meer last van zn benen en probeerde die het met zijn rug op te vangen.
Maar zoals ik al zei; vind ik moeilijk te beoordelen, vanaf foto's (moment opnames) en vooral omdat ik het paardje ook ni ken (medische achtergrond enz)
Ik vind jullie wel een heel leuk stel en het setje staat hem ook super!!
Succes verder.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:21

Shyla25 schreef:
Dan zal ik het wel verkeerd zien dat het bit er telkens minimaal 2cm uit zijn mondhoek hangt Verward

Blijkbaar wel, want ik zie het nu niet en toen al helemaal niet!!! Lachen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 09:39

ni3ki3 schreef:
Ik vind, dat je een leuk paardje hebt.
Buiten dat het een super mooi beestje is om te zien, heeft ie een mooi zweef momentje in zn uitstrekken.
Wel zie ik vooral op de laatste foto's, dat ie zn rug wegdrukt en omhoog komt.
Het lijkt (maar het zijn maar foto's en dus moment opnames) of je meer gaat vragen en dat ie daarin protesteerd en de ontspanning weg valt, die er aan het begin meer/beter is.
mja, niet alles kan even goed gaan tog en misschien zie ik het wel helemaal verkeerd. Zoiets kun je niet altijd van af foto's beoordelen. En zoals jij ook al zelf zegt, heeft ie versleten voorbenen en moeilijk in de rug.
Dan zou ik tog proberen, verder te rijden vanuit die ontspanning die er in het begin (voor mijn oog) meer is, dan een paar foto's verder) Maar misschien kreeg die na een tijdje meer last van zn benen en probeerde die het met zijn rug op te vangen.
Maar zoals ik al zei; vind ik moeilijk te beoordelen, vanaf foto's (moment opnames) en vooral omdat ik het paardje ook ni ken (medische achtergrond enz)
Ik vind jullie wel een heel leuk stel en het setje staat hem ook super!!
Succes verder.

Op de laatste foto's ga ik hem meer aan het werk zetten. Dit doe ik ook vanuit de ontspanning, maar daar wil die wel eens tegenin gaan Knipoog Deze foto's zijn niet het beste beeld van wat we kunnen, maar ik plaats ze wel gewoon Lachen Ik plaats liever nu de wat mindere momentopnames, dus ook de gespannenheid als ik iets meer vraag. Vind ik reeeler dan alleen de super foto's plaatsen Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:54

Wat jij loswerken noemt vind ik al knap kort. Zeker in de galop vind ik dat je echt veel oprichting vraagt voor een losrijfase. Dat een paard slechter gaat lopen van CORRECT vw-nw lopen lijkt mij nou erg raar eigenlijk.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:23

Mee eens poes. Hij zou er eigelijk soepeler van moeten worden als je het op de goede manier doet.(Dus niet door hem naar beneden te trekken hij moet je hand opzoeken en hem volgen.)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 22:50

poes schreef:
Wat jij loswerken noemt vind ik al knap kort. Zeker in de galop vind ik dat je echt veel oprichting vraagt voor een losrijfase. Dat een paard slechter gaat lopen van CORRECT vw-nw lopen lijkt mij nou erg raar eigenlijk.

De galop is geen losrijden meer hoor? Alleen die 1e foto, is een hele slechte moment opname. De rest was mislukt Lachen Daarna heb ik hem al opgepakt, was zo'n 10 minuten later.

Als hij zo stijf begint kan je niet vwnw omdat hij dat héél erg moeite heeft zijn bekken te kantelen en zijn achterbenen onder te brengen. En als die dat niet doet, klettert hij dus op de voorhand, dus op zijn 2 slechte benen Lachen

Zoals ik eerder al zei, op normale dagen (nee hij is niet altijd zo stijf, is meer uitzondering) dan rijd ik hem veel lager los.

@ Miss_R_Horse; ik trek absoluut niet! Ik krijg juist altijd het commentaar dat ik contact moet blijven houden.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 02-10-07 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:51

Ja julli zijn en blijven een super stel ziet er weer toppie uit.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:48

casperrr schreef:
Shyla25 schreef:

Blijkbaar wel, want ik zie het nu niet en toen al helemaal niet!!! Lachen

http://i199.photobucket.com/albums/aa13 ... /Max-1.jpg
Kijk dan nog maar eens goed naar de foto Knipoog ik zie toch echt op bijna elke foto uit de linkermondhoek een stuk bit komen, of hij nu te groot is of getrokken wordt dat kan ik niet zien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 08:26

Kijk eens op ongeveer élk HAW topic.. Dit krijg je nogal snel hoor? Bit is idd net iets te groot, omdat hij snel last krijgt van velletjes tussen zijn bitringen.

Vraag maar eens na bij mijn instructies, ik trek absoluut niet, ben juist heel zacht aan de voorkant.

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 10:16

je hoeft je niet te verdedigen hoor! vind ik.
gebruik alleen de tips en adviezen die jij denkt dat op jou van toepassing zijn. Wat je niet kunt gebruiken, laat je voor wat het is.
Als jij van jezelf weet dat je zacht bent aan de voorkant, dan is dat prima.
Als jij vind dat hij lekker loopt op dit bit en instructise is het ermee eens.. Eventueel andere opsties overwogen, dan is het tog prima zo.
Jij gelukkig, paard gelukkig. daar gaat t om tog!?
Geen verdediging nodig.. einde verhaal.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 10:23

Nee, maar als er steeds aangehaald wordt dat ik in zijn mond trek, dan leg ik dat liever uit dat het niet zo is Knipoog Geen verdediging, maar uitleg.

Net zoals waarom ik hem redelijk kort van voor losrijd. Het is ook niet mijn favoriete manier, maar kan niet anders.

Ik vind namelijk dat je niet alleen van het commentaar kan leren hier Lachen maar ook van de reacties terug. Wáárom je bijvoorbeeld een paard zo rijdt.

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 11:36

ja klopt..
maar ik zeg ook. het "hoeft" niet.
dus mag wel.. zelf weten...
tuurljik mag je uitleg geven, maar soms gaan deze topics eindeloos door op een heel ander onderwerp..
daarom zei ik dat even.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 11:39

Ja dat weet ik Knipoog
Ik probeer dat juist tegen te gaan door uit te leggen hoe iets komt Knipoog

Maar toch bedankt hoor Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 12:56

Ik dacht dat alle galopfoto's nog van het losrijden waren idd. Ik kan me wel voorstellen dat het rijden van een paard met problemen anders is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 12:57

Nee alleen de 1e foto Knipoog Had het er beter bij moeten zetten, mijn fout Knipoog Op slechte dagen wel, de normale dagen kan ik zo losrijden zoals jij zei en doe ik dat ook, ben het dus wel met je eens hoor Knipoog

primagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:44

Ziet er goed uit joh!!!!! OK dan!
Je hebt een erg mooi dingetje onder je kont!!!!!!!!! Kwijl

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:45

Dan geef ik je graag het voordeel van de twijfel Ja Want voor de rest zien de foto's er goed uit hoor Lachen

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 21:51

Ik zeg ook niet dat je trekt alleen dat het bit zo ver uit zijn mond komt, misschien een D-trens of bitringen als hij last heeft van zijn velletje.
Hij zou er geen last van mogen hebben als het bit goed aansluit bij de ringen (dus geen speling).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 21:52

Bitringen mag ik niet mee rijden. En een D trens hebben ze niet in de goede soort voor hem Lachen

Maar kijk maar goed rond op HAW, bij iedereen komt het bit uit de mond aan de zijkant. Dat gebeurt gewoon als je je teugels aanneemt

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:29

Leuke foto's!
Hij loopt lekker zeg!